Tips sterk paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Veerneele1
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-09-17

Tips sterk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 00:54

Ik ben een maand geleden begonnen met het verzorgen van een Belgisch merrie van 11,ze heeft jaren lang niks gedaan, vroeger onder het zadel en voor de kar geweest. We zijn begonnen met poetsen en grondwerk, ze deed het super goed dus na een week een zadeltje erop en verder longeren, daarna hoofdstel in en longeren, na 2 weken dacht ik ik ga erop, de lieverd deed niks en liet alles toe, maar ze zou niet lopen, alles geprobeerd maar niks werkte, de volgende dag ging het al beter en daarna ook steeds beter, ze werd gereden met watertrens. Nu sinds een week besluit ze om na 10 min te stoppen en terug naar stal te gaan, de schuur met 2 stalling sluit direct aan de wei waar we in rijden, we hebben geen bak en het is niet mogelijk om een stukje af te zetten want daar loopt ze door heen, ze zet het op een lopen en kan haar niet meer houden, ze is onwijs sterk, ik hoef er geen commentaar over, ik weet wat ik doe maar heb nu sinds 2 dagen haar men bit (Liverpool) in gedaan, ik de hoop wat meer controle te krijgen zodat we normaal kunnen gaan rijden maar tot me grote verbazing heeft het geen enkele nut, ze rent er gewoon doorheen, omdat ik niet full time met dit bit wil rijden en het ook niet helpt wil ik tips voor een bit wat wel zou werken, hulpteugels of iets dergelijks niet over beginnen want dat past ze niet ook niet bit loos want ze is nergens van onder de indruk ook niet van sporen of zweet, ze reageert er niet op, ik heb veel paarden onder me kont gehad maar nog nooit zo sterk en eigenwijs paard wat nergens van opkijkt, ik ben van plan om alleen buitenritten te maken maar omdat ze zolang niks heeft gedaan rijden we eerst in de wei, maar hoe ze nu doet ga ik de weg niet op.


Veerneele1
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-09-17

Re: Tips sterk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 01:15

Ik probeer dus zoveel mogelijk dingen te doen tijden het rijden, figuurtjes rijden wijken enz maar dat lukt niet omdat zodra ze in haar hoofd heeft om naar stal te gaan ik niks meer te zeggen heb, ze reageert ook totaal niet op me been dus ik kan alleen sturen met me handen, er is vroeger altijd met haar in het bos gereden dus ze weet wel wat ze ongeveer moet doen, ik rij met een spoortje en zweepje, zweepje om haar te corrigeren als ze naar stal toe dendert en ik haar daar weg wil hebben want met alleen me benen lukt het niet, het spoortje heb ik zodat ik duidelijker overkom maar beide hebben weinig nut haha


Veerneele1
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-09-17

Re: Tips sterk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 15:08

Het is al opgelost, maar heb geen idee hoe je het bericht weg haalt, het was de bedoeling alleen met haar buiten te rijden en dan heb ik geprobeerd en gaat super.

Veerneele1
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-09-17

Re: Tips sterk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 18:45

Het paard is onwijs braaf buiten en vind het heel leuk, er zit gewoon een stuur een rem en gas op, we zijn al overal heen geweest, in plaats van nog meer commentaar kan iemand me vertellen hoe ik het bericht verwijder?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers