zwanger en paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 22:18

hallo allemaal,
ik dacht dat dit ook wel een goed discussiepuntje is.

Ikzelf ben in verwachting nu en ik rij nog wel. Als is mijn Arabier van 6 jr. wel erg vervelend, zenuwachtig, fris en fel met dit koude weer. Nu moet ik er ook wel bij vermelden dat ik alleen maar op straat rij als recreatieruiter. Spontaan weer bang voor alles ( zoals vrachtwagens ) wat hij eigenlijk helemaal niet is. Echt vervelend zeg! Als hij zich nou eens gedraagt en gewoon z'n rondje loopt...... -:(-



khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 22:26

ik ben zo bang dat als ik hem nu stil zet en na de bevalling weer oppak, dat ik hem dan helemaal niet meer aankan straks, en nu ben ik hem nog baas. Straks kan ik hem niet meer aan en durf ik er niet meer op, daarom wil ik zo lang mogelijk doorrijden.

een ander erop zetten durf ik al helemaal niet, stel dat er iemand af zou vallen en arm of been breekt, dan ben ik misschien wel aansprakelijk ofzo! ik vertrouw er niemand anders op haha.

Als ik 8 mnd ben zal ik wel stoppen met rijden ja, maar nu heb ik nog geen last en kan ik nog rijden.

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 22:44

ik ben nu 26 jr. en 26 weken zwanger.
mijn vriend vind 't prima dat ik nog rij.

ik heb 'm al 3 jr. en ben nog nooit van hem gevallen dus daar ben ik ook niet zo bang voor eigenlijk. ik ken 'm door en door en weet z'n acties en zijn streken natuurlijk. Maar het is niet dat ik een vervelend of onhandelbaar paard heb hoor, alleen nu is 't fris en koud en is hij fel, wild en druk.

maar er kan natuurlijk altijd wat gebeurden maar ja.. je kunt ook thuis van de trap vallen bijv. dan denk ik dat die kant groter is dan dat ik van mijn paard zou vallen snap je?

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 22:51

ik ben al wel minder gaan rijden hoor, want normaal pakte ik hem elke dag ( of om de dag ) maar in ieder geval zo vaak mogelijk, en nu doe ik al minder om de 3 dagen bijv.

ik dacht al; zal ik hem geen brok meer geven, geen krachtvoer meer zodat hij misschien wat rustiger word? maar ja daar is hij zo gek op, op die brokken :P

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 22:59

inloopstalletje ja, hij kan zelf kiezen, en 's morgens tot 't donker word de wei op met de andere 2.

nee met opzadelen merk ik nog niks, en met wegrijden ook niet. Hij is eigenlijk heel lief. Het gesodemieter begint zodra hij iets ziet om op te reageren, de aansteller! Echt onzin maar ja. En na een paar minuten is hij dan weer rustig en loopt hij weer normaal, en dan ziet hij weer wat onderweg. Dus soms is dat heel vaak, en soms rijdt hij goed.

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 18:16

ok bedankt voor alle reacties. De meeste raden het dus toch af om te rijden.
ook als ik het bij kleine rondjes hou en maar om de 3 dagen rij en voornamelijk rustig stap?

vandaag klein rondje gereden en vandaag was hij braaf. :)

in mijn situatie: ik nu al thuis zit, mijn contract van mijn werk liep af en zit nu dus al thuis. de dagen zijn allemaal hetzelfde en de vrienden en kennissen om je heen zijn natuurlijk wel gewoon aan 't werk. het is natuurlijk nu best saai, Ik ben dus blij dat ik mijn paardjes heb. Om de dag door te komen tegen verveling is paardrijden natuurlijk wel erg fijn nu. Ik heb nu alle tijd.

maar inderdaad, mocht er iets fout gaan of gebeuren, dan vergeef je het jezelf nooit meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 51 bezoekers