Hoe leer je iemand op druk rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

capopjekop

Berichten: 30643
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:29

Dat leer je iemand niet 1, 2 , 3 even aan. Het is idd een gevoel dat ze moet ontwikkelen. Ik zou haar idd laten lessen bij jouw instructeur. In het begin zou ik haar enkel onder begeleiding laten rijden. Als dat te duur wordt kan ze de andere dagen mss wandelen of longeren? Dan krijgt je paard toch beweging en aandacht.

Je hebt ook van die veertjes voor aan de teugels, bij teveel druk slaan ze rood uit.

Maar als het voor jouw paard extra belangrijk is om goed te rijden zou ik overwegen om een ander te zoeken die dat wel al beheerst. Goed leren rijden doe je niet in een maand.


capopjekop

Berichten: 30643
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoe leer je iemand op druk rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:50

Eerlijkheid duurt het langst. Ik zou gewoon het gesprek met haar aangaan dat je het super vind dat ze je paard wil bijrijden, maar dat je merkt dat het nog niet helemaal gaat zoals jij graag ziet. En dat het leerzaam is om samen met je paard te gaan lessen. Daar leert zij zelf ook veel van.

Ik weet niet wat jij niet de goedkoopste vind? Is er niet een goedkoper alternatief dat op een vergelijkbare manier les geeft? Ik vond het iig fijn om les te nemen bij dezelfde instructeur als de eigenaar toen ik tijdelijk het paard van mijn buurmeisje reed omdat ik niet meer op die van mezelf pas.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lianne007 en 44 bezoekers