Dus als je geen gewicht meer in je handen hebt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:42

je moet zeker wel een minimaal gewicht (of eigenlijk tegendruk) in je handen voelen, anders is er geen contact, en dan loopt ie in feite ook niet 'aan' de teugel! Ik weet niet zo goed wat ik me voor moet stellen bij gedag zeggen? edit: gezien inmiddels :D
Het eerste waar ik aan denk bij een paard dat wel nageeflijk loopt maar waarbij je geen gewicht/tegendruk in je handen voelt, is een paard dat achter de teugel of in een valse knik loopt.

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!


Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:49

Bij mijn bijrijd voel je haar op een gegeven moment helemaal los komen in haar lijf, dan gaat ze eerst 5 minuten heel erg met het bit spelen en kloten met haar hoofd (te diep lopen ook) , dan heb ik ook even geen contact meer. Als ik dan wat voorwaarts en overgangen rijd is ze weer bij de les en ik heb vanaf dat moment een constante aanleuning. Alleen heeft ze dan ook weer de neiging om een kwartier later te besluiten dat ze lang en laag mag en dan legt ze die hele trekpaardensmoel van haar in mijn handen :+ maar ook dat is weer goed op te lossen met actiever rijden.

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers