Wel over s&t emmeren en dat mag wel?
Heel bijzonder weer

rien10 schreef:Elisa, alles wat gebruikt wordt zoals het bedoeld is, is niets mis mee.
Elisa2 schreef:Paard heeft geen aansnoerneusriem he?
Ik denk wel dat men niet moet doorslaan. Te strak aangesnoerde neusriemen zijn not done. Maar neusriemen gewoon gebruikt zoals ze gebruikt horen te worden (voor paarden welzijn (begrenzen, stabiliseren bit, drukverdeling etc.) is niks mis mee.
Edit, typfout.
Mizora schreef:Een Pelham is niet anders dan een samengevoegde stang en trens en hoort dus niet met sperriem gebruikt te worden. De Pessoa heeft geen kinketting en werkt daardoor als een begrenst ophaalbit met eenmaal bij de begrenzing aangekomen alsnog hefboomwerking, maar ook deze hoort zonder sperriem gebruikt te worden.
Het wel of niet gebroken mondstuk staat er los van en ironisch genoeg werkt een gebroken mondstuk bij hefboomwerking zwaarder in.
windsor14 schreef:Mizora schreef:Een Pelham is niet anders dan een samengevoegde stang en trens en hoort dus niet met sperriem gebruikt te worden. De Pessoa heeft geen kinketting en werkt daardoor als een begrenst ophaalbit met eenmaal bij de begrenzing aangekomen alsnog hefboomwerking, maar ook deze hoort zonder sperriem gebruikt te worden.
Het wel of niet gebroken mondstuk staat er los van en ironisch genoeg werkt een gebroken mondstuk bij hefboomwerking zwaarder in.
Klopt niet wat je zegt.
Een pelham is een bit met zijscharen. Ze zijn verkrijgbaar in twee varianten: een korte en een lange schaar. De lengte van de schaar bepaalt de mate van de inwerking. Hoe langer de schaar, hoe duidelijker de inwerking. Aan de zijscharen van de pelham zitten verschillende ringen. Aan de kleine ring zit de kinketting, deze treedt in werking wanneer je paard te diep loopt.
Daarnaast zijn er twee andere ringen, die bedoeld zijn om de teugels aan vast te maken. Met het gebruik van de onderste ring voorkom je dat je paard zijn hoofd te hoog brengt. Kies je voor het rijden met één teugel, dan doe je dit door een verbindingsriempje tussen de twee ringen te plaatsen. Op wedstrijden zijn het verbindingsriempje en een kinkettingbeschermer verplicht.
Mizora schreef:Een Pelham heeft een trensring zonder hefboomwerking en een stangring met hefboomwerking. De lengte van de schaar bepaalt, net als bij een gewoon stangbit (ik heb het dus niet over een ongebroken trens), inderdaad de hoeveelheid hefboomwerking.
Het rijden het een pelhamriempje is het combineren van deze twee inwerkingen en een beginnersmiddel, alleen het bit zou nooit door een beginner ingezet moeten worden. Wat op dit moment de wedstrijdregels zijn, zijn irrelevant (en ben ik het ook niet mee eens).
ziezoziezo22 schreef:Doet al pijn als ik naar die foto kijk .
Denk dat ook een gedeelte bij de jury begint.
Als hun nu eens stoppen met als commentaar dat een paard zijn mond opent op te schrijven
Vandaag zag ik ook een leuke combinatie heel fijnm in aanleuning maar soms de mond iets open, en dit krijgen ze elke keer op het coupon d, dan kan ik me voorstellen dat sommige denken op cc maar even wat strakker.
ziezoziezo22 schreef:Doet al pijn als ik naar die foto kijk .
Denk dat ook een gedeelte bij de jury begint.
Als hun nu eens stoppen met als commentaar dat een paard zijn mond opent op te schrijven
Vandaag zag ik ook een leuke combinatie heel fijnm in aanleuning maar soms de mond iets open, en dit krijgen ze elke keer op het coupon d, dan kan ik me voorstellen dat sommige denken op cc maar even wat strakker.
996981 schreef:Want? Er zijn paarden die druk verdeling over meerdere plaatsen fijner vinden. Een pelham is niet per definitie scherper. Is het verstandig bij echte beginners? Waarschijnlijk niet. Zijn mensen die minimaal 1,20 springen beginners?
MyWishMax schreef:Maar het openen blijft wel een fout. Als je het niet opschrijft kan je het ook niet meenemen in de punten en dan is het dus evengoed als een paard dat wel de mond ontspannen dichthoudt. En dat moet je ook niet willen, ook niet voor het welzijn. Dan moet je gewoon blijven controleren op die neusriem waarvoor de toezichthouders er zijn. Ik heb bijna elke wedstrijd sinds vorig jaar april controle gehad, daar zouden nog wel stappen gezet kunnen worden en ook consequenties aan koppelen als het wel te strak is.