Yessy schreef:Het is me uit je tekst niet helemaal duidelijk of ze nou terug valt in draf of juist in galop springt als jij even geen aandacht besteedt aan haar, ik denk dat je ergens draf en galop verwisselt in je tekst?
Begrijp ik het goed dat het eigenlijk allemaal prima gaat tot het moment dat je afgeleid raakt en haar dus de ruimte geeft om haar eigen ding te doen? Dat ze vanaf dat moment moeilijk weer bij de les te krijgen is? Als ze dit alleen in draf/galop doet dan zou ik om te beginnen proberen om afleiding te mijden en overleg met de instructrice zoveel mogelijk stilstaand of in stap te doen. Even kijken wat er gebeurt als ze niet zelf in de verleiding komt om in theekransjes modus te gaan
Janneke2 schreef:Als je niet de enige ruiter bent, is het altijd ingewikkeld.
In principe heb je niet echt kracht nodig in je benen om te drijven... (maar er zijn maneges waar de ruiters flink kracht zetten en soms ook nog duwen met de zit).
Je zou idd met stemhulpen als het goed gaat en
eventueel hele kleine tikjes als er geen reactie komt
kunnen proberen om in de eerste minuten je dier duidelijk te maken 'ik ben van de kleine hulpen'.
In principe is dat fijner voor het paard (van ruiters die veel moeite doen krijg je vaak paarden die zich schrap zetten en van die stijfheid worden ze niet vrolijk, lenig of 'voorwaarts').
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers