4DimensionDressage - lotgenoten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:36

Zou leuk zijn om foto's of filmpjes van het rijden te zien!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:23

Zo leuk! Ik mag weer gaan helpen bij het organiseren van een "Bootcamp" clinic in mei. De laatste keer was dat echt heel gaaf... zo veel geleerd toen. Het was toen heel intensief voor de deelnemers en ik kón ook meedoen, maar hoorde dat pas op het laatste moment en dat vond ik wat te kortdag. Ik wilde me een beetje voorbereiden. Daar heb ik nu een beetje spijt van... :o :=
Na zo'n weekend kan je echt even verder!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:48

Ik geef dit topic weer even een schopje. Waar zou je terecht kunnen als je eens een intensive zou willen doen? Dus echt een weekend of een week ofzo?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:33

Karin en tessa bieden dat regelmatig aan. Dan krijg je les van beiden.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:47


Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 18:24

Ninx schreef:
https://www.kvapaardenrevalidatie.nl/tr ... weekenden/

Er staan geen nieuwe data. Maar ik heb even een mail gestuurd met de vraag of er ih nieuwe jaar weer bb dagen georganiseerd worden.


Die zijn er wel, volgens mij staat er wat op haar facebook en anders die van Tessa.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:27

Mireille den Hoed doet dat ook regelmatig. dat Je een heel weekend bij haar kan verblijven met paard. Ze geeft alleen net iets anders les dan Karin. Maar vergelijkbaar.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:44

orion456 schreef:
Mireille den Hoed doet dat ook regelmatig. dat Je een heel weekend bij haar kan verblijven met paard. Ze geeft alleen net iets anders les dan Karin. Maar vergelijkbaar.


Ja? Komt dat toch aardig overeen?

Ik heb namelijk mail ontvangen, en basic balance dagen zijn er pas in februari weer en dan vooralsnog niet in NL.
Dus even kijken of ze die alsnog organiseren of dat ik dan inderdaad eens zo'n weekend doe bij Mireille... lijkt me namelijk wel erg leuk :-)

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 00:57

Ninx schreef:
https://www.kvapaardenrevalidatie.nl/tr ... weekenden/

Er staan geen nieuwe data. Maar ik heb even een mail gestuurd met de vraag of er ih nieuwe jaar weer bb dagen georganiseerd worden.


Oh, goed dat je het meldt, ik help mee met de website van Karin en Tessa. Ik zal hier eens induiken.
Wie weet kan ik helpen met organiseren van BB-dagen in de nabije toekomst.
Uit ervaring weet ik dat die heel leerzaam zijn.
Overigens komt er wel ook weer zo'n Bootcamp aan, maar daarvoor moet je iets verder zijn in de 4 dimensies.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 00:09

Bootcamp is 10 en 11 januari in Barsingerhoorn, ik doe er aan mee als praktijk voor het eerst, dus ben benieuwd!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:25

Klopt, eind mei is het ook in Hoevelaken, maar dat is nog in de organisatiefase. Als jullie willen zal ik het event wel in de kalender zetten hier op Bokt. Het is echt pittig, maar zooooo leerzaam! Echt, ik ben bij de eerste geweest in Groenekan en zag de deelnemers vooruitgaan tijdens de lessen en ze konden echt met een stapel 'huiswerk' naar huis. Paarden werden er beter van en bij de mensen zag je de kwartjes vallen, echt helemaal top! En wat ik helemaal zo mooi vond, is het onderlinge respect voor elkaar, voor elkaars niveau, voor elkaars verbeterpunten en hoe het naar elkaar gebracht werd. Ik denk dat dit echt bij zo'n bootcamp hoort.

Ik weet dat er in België op 20 en 21 december ook een bootcamp is en ik dacht dat er 1 plek is vrijgekomen (maar weet niet zeker of die al gevuld is of niet). Dat is bij Kortrijk in de buurt. (Ik weet niet of er Belgische lezers zijn in dit topic).

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:57

Bralindy schreef:
Bootcamp is 10 en 11 januari in Barsingerhoorn, ik doe er aan mee als praktijk voor het eerst, dus ben benieuwd!


Wel leuk, maar lijkt me voor mijn paarden net even een brug te ver..... die BB-dagen zijn een mooie instapmogelijkheid, ik wacht daar dan maar even op....

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:05

Ik ga eens kijken of ik kan overleggen en dan zullen we zien of er iets te organiseren is. :)
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:09

Agossie schreef:
Ik ga eens kijken of ik kan overleggen en dan zullen we zien of er iets te organiseren is. :)
Ik zal jullie op de hoogte houden!


Thanks Agossie!!! *\o/* _/-\o_

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:03

Ninx schreef:
orion456 schreef:
Mireille den Hoed doet dat ook regelmatig. dat Je een heel weekend bij haar kan verblijven met paard. Ze geeft alleen net iets anders les dan Karin. Maar vergelijkbaar.


Ja? Komt dat toch aardig overeen?

Ik heb namelijk mail ontvangen, en basic balance dagen zijn er pas in februari weer en dan vooralsnog niet in NL.
Dus even kijken of ze die alsnog organiseren of dat ik dan inderdaad eens zo'n weekend doe bij Mireille... lijkt me namelijk wel erg leuk :-)



De theorie en oefeningen e.d. zijn hetzelfde wel. Verschil vind ik nog wel dat je bij Mireille je paard vertelt wat ie moet doen om in goede balans te komen. Bij Karin (heb ik nooit zelf gelest, maar bij instructrices van haar leergang) leer je meer hoe je je paard zelf zijn balans kan laten zoeken. Dus jij zet je paard niet in balans, maar geeft hem aan waar hij die kan zoeken. dit zorgt voor trotsere paarden, als ze het eenmaal zelf gevonden hebben en zorgt ook dat ze in de wei en met buitenrijden beter ook zelf elke keer die balans gaan opzoeken. Dus je paard krijgt niet alleen training als je rijdt, maar daarbuiten ook. Ik ben daar meer van, om je paard het zelf te gaan laten voelen en vinden. Worden ze heel gaaf van !

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:12

Agossie schreef:
Ik ga eens kijken of ik kan overleggen en dan zullen we zien of er iets te organiseren is. :)
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Oh ik ben ook wel geïnteresseerd :) (mits het niet té ver is, maar bijv Hoevelaken is prima)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:46

Ja, dat over Mireille klopt wel denk ik....
Subtiel verschil, maar zeker een verschil.
Bovendien rijd ik het liefst zonder bit, weet ook niet hoe beide instructeurs daarover denken.

Ik heb een fijne juf. Denk dat zij meer wen beetje tussen Karin en Liesbeth Jorna in zit...

Maar zou een meerdaags iets erg leuk vinden. Maar nadeel van Karin is dat ze momenteel veel werk heeft, en dat er waarschijnlijk niet vlot (en regelmatig) iets voorbij zal komen....




orion456 schreef:
De theorie en oefeningen e.d. zijn hetzelfde wel. Verschil vind ik nog wel dat je bij Mireille je paard vertelt wat ie moet doen om in goede balans te komen. Bij Karin (heb ik nooit zelf gelest, maar bij instructrices van haar leergang) leer je meer hoe je je paard zelf zijn balans kan laten zoeken. Dus jij zet je paard niet in balans, maar geeft hem aan waar hij die kan zoeken. dit zorgt voor trotsere paarden, als ze het eenmaal zelf gevonden hebben en zorgt ook dat ze in de wei en met buitenrijden beter ook zelf elke keer die balans gaan opzoeken. Dus je paard krijgt niet alleen training als je rijdt, maar daarbuiten ook. Ik ben daar meer van, om je paard het zelf te gaan laten voelen en vinden. Worden ze heel gaaf van !

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:24

Ik ga mijn best doen om het niet al te ver weg (in de tijd) te laten plaatsvinden. Ze zijn nu naar juli 2020 aan het kijken, maar ik begrijp dat dit voor velen wel nog heel lang duurt, dus ik ga voor jullie aan de slag om het eerder te organiseren.

Ik zal ook even een lijstje maken van de geïnteresseerden hier. Dus als je geïnteresseerd bent, laat het me even weten. Ik kan dat meenemen in het overleg met Karin en de (andere) instructeurs en de locatie.

Houd wel rekening met de kosten. Je krijgt: véél les in 1 uur; theorie; zitlessen én je kijkt mee bij de anderen zodat je daar zelf ook weer van kan leren.

De locatie zou inderdaad Hoevelaken zijn en naast de instructeurs moet ook de locatie ruimte in de agenda hebben.

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:21

Agossie schreef:
Ik ga mijn best doen om het niet al te ver weg (in de tijd) te laten plaatsvinden. Ze zijn nu naar juli 2020 aan het kijken, maar ik begrijp dat dit voor velen wel nog heel lang duurt, dus ik ga voor jullie aan de slag om het eerder te organiseren.

Ik zal ook even een lijstje maken van de geïnteresseerden hier. Dus als je geïnteresseerd bent, laat het me even weten. Ik kan dat meenemen in het overleg met Karin en de (andere) instructeurs en de locatie.

Houd wel rekening met de kosten. Je krijgt: véél les in 1 uur; theorie; zitlessen én je kijkt mee bij de anderen zodat je daar zelf ook weer van kan leren.

De locatie zou inderdaad Hoevelaken zijn en naast de instructeurs moet ook de locatie ruimte in de agenda hebben.


Stille meelezer meld zich! Ben zeker geïnteresseerd!

Rozenstruik

Berichten: 89
Geregistreerd: 14-07-19

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:41

Ik heb ook interesse! Ik wilde vorig jaar al gaan, maar kon door de gezondheid van mijn paard helaas niet toen.

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:26

Ik heb deze week de BB dagen bijgewoond, ik vond het fantastisch en veel, mijn hoofd zit vol aan informatie die ik nu nog niet kan laten landen, er moeten dus nog wat kwartjes gaan vallen en heb daarom maar meteen het boek ook besteld

Vond het heel mooi om onze diverse groep zo enthousiast te zien en wat we gebeurde met de paarden/pony's

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 14:44

Odetje92 schreef:
Ik heb deze week de BB dagen bijgewoond, ik vond het fantastisch en veel, mijn hoofd zit vol aan informatie die ik nu nog niet kan laten landen, er moeten dus nog wat kwartjes gaan vallen en heb daarom maar meteen het boek ook besteld

Vond het heel mooi om onze diverse groep zo enthousiast te zien en wat we gebeurde met de paarden/pony's


Gaaf is dat he? :D In juni komt er volgens mij weer een Bootcamp!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:29

Odetje92 schreef:
Ik heb deze week de BB dagen bijgewoond, ik vond het fantastisch en veel, mijn hoofd zit vol aan informatie die ik nu nog niet kan laten landen, er moeten dus nog wat kwartjes gaan vallen en heb daarom maar meteen het boek ook besteld

Vond het heel mooi om onze diverse groep zo enthousiast te zien en wat we gebeurde met de paarden/pony's

Laat maar weten als je vragen hebt. Ik kan veel voor je antwoorden.

Het is echt fantastisch om te zien hoe de paarden in korte tijd verbetering laten zien.

Houd vooral de pagina van 4Dimensiondressage en Equicare Plus in de gaten.

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:21

Dankjewel Agossie!

Ik heb meteen een les geboekt bij Emma, die Karin assisteerde afgelopen dagen en me meteen ingeschreven voor de bootcamp *\o/*

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:32

Odetje92 schreef:
Ik heb deze week de BB dagen bijgewoond, ik vond het fantastisch en veel, mijn hoofd zit vol aan informatie die ik nu nog niet kan laten landen, er moeten dus nog wat kwartjes gaan vallen en heb daarom maar meteen het boek ook besteld

Vond het heel mooi om onze diverse groep zo enthousiast te zien en wat we gebeurde met de paarden/pony's


Waar zien jullie dit aangekondigd?

De site heeft een kopje trainingsweekenden.... die pagina werkt niet, dan is er een kopje evenementen.... en dan komt er een soort onoverzichtelijke kalendertoestand tevoorschijn.......
Misschien kijk ik met mijn neus, maar ik kan niks vinden.....