Advies nodig! Met een jong paard (5) rijden in de bak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FNoijen
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-19

Advies nodig! Met een jong paard (5) rijden in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-19 10:54

Hallo,

Ik rijd vanaf vandaag een merrie van 5 jaar en ze kent alleen de basis, stap, draf en galop. De eigenaren hebben haar nu ongeveer 3 weken en zijn overal op het manege terrein geweest en met rijden alleen maar naar buiten geweest in het bos. Wat natuurlijk goed is om te wennen en recht te richten, omdat ze lange stukken rechtdoor kan lopen. Ze is heel lief en vindt tot nu toe niks akelig.

Ik wil ook graag met haar de bak in om de eerste beginselen van de dressuur aan te leren. Klopt het dat ik vooral overgangen moet rijden, op de binnenhoefslag moet rijden zodat ze niet de rand van de bak als steun heeft en beginnen met wijken en voltes rijden. Natuurlijk allemaal stap voor stap...

Ik heb vroeger veel gereden (8jaar lang) maar nu sinds een half jaar weer begonnen. Dus ik vind het fijn om te weten wat jullie ervaring is en of er nog dingen zijn veranderd.

Dankjewel alvast!


FNoijen
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-19

Re: Advies nodig! Met een jong paard (5) rijden in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-19 11:14

@kendra ze is bijna een jaar onder t zadel, maar niet veel mee gedaan.
@Kelly_ann ik ga waarschijnlijk 1 x per week meerijden in de les.

Verder blijf ik ook het bos in gaan natuurlijk!
Bedankt alvast voor de eerste reacties.


FNoijen
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-19

Re: Advies nodig! Met een jong paard (5) rijden in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 09:11

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan zeker het een en ander meenemen! Vandaag de eerste les samen bij mijn rij instructeur. Die kan natuurlijk goed beoordelen wat we nodig hebben. In de toekomst zullen er zeker privélessen bijkomen.

@Evelijn
Ja, voor nu even in een groepsles. Helemaal alleen vind ze nog erg spannend en kan ze zich moeilijk concentreren. We zullen het rustig aan doen. Ze moet namelijk ook nog fysieke conditie opbouwen buiten haar mentale conditie als ik het zo even mag noemen. Bedankt voor je reactie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers