4DimensionDressage - lotgenoten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:50

Iemand weet van lesgevers in Belgiƫ?



Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:46

Ik ben gisteren naar de open dag geweest van de opleiding in Belgiƫ. Ik vond het heel interessant. Lijkt mij heel fijn om als basisachtergrond te hebben!
Wie hier heeft het eerste niveau al gedaan?

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:44

Volgende week ga ik naar een clinic van Kell hier bij ons in de buurt, specifiek over de verticale balans.
De onderwerpen die aan bod komen in het eerste jaar lijken mij in ieder geval super interessant. Ook de anatomie, conformiteit, harnachement, etc. Lijkt mij vooral ook gewoon een meerwaarde, zelfs als recreatieve ruiter, zoals ik. :D

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:48

Wat ik vooral fijn vond aan de uitleg is dat er meerdere keren aan bod kwam, dat niet alles voor alle paarden hetzelfde is. En dat ze echt naar het paard kijken, en wat juist voor dat paard goed is. Er kwam bvb ook een vraag uit het publiek, hoe je teugeldruk kan gebruiken terwijl de teugels doorhangen. En dan antwoordde ze, dat het opnemen van de teugel al voldoende kan zijn om als teugeldruk beschouwd te worden. +:)+

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:35

Locanda schreef:
Dit is -qua training- toch gewoon rechtrichten en correct rijden?


Klopt inderdaad, maar niemand weet van bij de eerste keer op een paard rijden alles van paardrijden. Dat is nu eenmaal een leerproces. Het ene paard is ook gewoon het andere niet. De dingen die ik nu leer met mijn merrie tijdens mijn lessen (grondwerk en rijden) zullen bvb niet onmiddellijk dezelfde zijn als die met een ander paard. Ik kies mijn lesgevers ook altijd heel bewust, maar wil gewoon graag wat intensiever aan de slag en naast enkel en alleen het rijden ook alle andere belangrijke zaken meenemen, zoals anatomie, biomechanica, harnachement, psychologie,... Lijkt mij gewoon een enorme meerwaarde (voor eender welke ruiter zelfs) en het is handig in zo'n opleiding dat het in een "pakketje" zit waarbij alles logisch op elkaar volgt en in elkaar past :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers