Pivo ervaringen en welke?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Anoniem

Pivo ervaringen en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:29

Ik wil heel graag al mijn trainingen filmen met een systeem dat het paard volgt.
Heb zelf de gimbal aangeschaft en ermee gefilmd vandaag in de volg modus maar deze was na een halve minuut al beeld kwijt en pakte hem ook niet weer op.

Ik wil grond en loswerk filmen dus met name met loswerken staan paard en ik op een afstand van elkaar, filmt de pivo deze alsnog dan goed?

En ik zie best wel wat verschil op internet, je hebt alleen de telefoon houder die het goedkoopste is, of hele sets, zowel rood als silver.
Las ergens wel al dat je dan de silver moet hebben omdat die een paarden focus heeft.
Zou ik het ook af kunnen met alleen de (goedkope) telefoon standaard?

Suikerspinda
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:45

De Pivo werkt voor mij top. Ik heb hem al jaren en heb zodoende de rode (zilver bestond toen nog niet), maar de zilveren is iets sneller dus zou die eerder aanraden voor bij paarden.

Het volgen van een paard zit in de app, dus welke Pivo je hebt maakt dan niet uit. Als jij en je paard uit elkaar staan maakt niet zoveel uit, maar de Pivo zal jouw paard volgen, dus het kan zijn dat jij zelf dan niet meer in beeld bent (afhankelijk van de hoek ten opzichte van de Pivo).

Ik denk dat de gewone telefoonhouder wat je bedoelt dat ding is waarmee je verticaal kan filmen? Dat is alleen een houder die je op de Pivo zelf kan zetten, voor zover ik weet.

Je kan ook in dit topic kijken, hier worden heel veel ervaringen met verschillende systemen en tips gedeeld!
[RUI] Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

GhostCatalunya.com
Ghost dealer in Catalonië, Spanje

MarloesHJ

Re: Pivo ervaringen en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:56

Het maakt tegenwoordig wel uit als je hem nu nieuw koopt of je rood of zilver koopt. Bij rood is horse tracking niet beschikbaar.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:25

Ik heb al een aantal jaren de pivo Silver en voor mij werkt ie prima. Als er updates zijn geweest is het de eerste x soms weer wat gedoe aan t begin maar daarna doet ie het echt heel goed (zeker voor het geld wat je betaald een heel fijn ding.) Sinds een tijdje moet je wel wat vaker inloggen op je account voordat je het gebruikt. Als je geen goed internet hebt in je bak kan dat lastig zijn .( ik zet meestal eerst de pivo klaar en net voordat ik erop stap zet ik mn telefoon erop en verbind ze met elkaar

Kato Z2 + 8 Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:28

Ik heb de Zilver en hij werkt erg goed

M1+10

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:30

Heet de zilver tegenwoordig niet active?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:24

Ik heb de silver (al een aantal jaar). Hij werkt super, heb iedere week les via de meet-functie. Kan dan via de oortjes met mijn instructrice praten en als hij mij kwijt mocht zijn, dan kan zij de camera bedienen via pijltjes om mij weer te vinden. Ondertussen kan ik zelfs in de regen rijden: pivo in een boterhamzakje en waterdicht hoesje voor je telefoon. Tip bij harde wind: statief ingraven, anders kan je hem telkens opnieuw overeind zetten :')

Met grondwerk vind ik hem wat minder fijn, bij mij gaat de pivo dan steeds uit. Waarschijnlijk omdat ik dan vooral op de volte en/of op één plek werk, waardoor de pivo niet echt hoeft te bewegen en op stand-by gaat oid? In ieder geval verliest hij dan steeds connectie.

Instagram: lusitano_roux

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:02

Ik lees ook mee.

Ik zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen. En dan voornamelijk voor het dressuurmatig aan de hand werken en rijden.
Ik heb alleen nog nooit zo'n ding in mijn handen gehad laat staan hoe ik weet hoe het werkt.

Hoe werkt het? Stuurt de Pivo,je telefoon aan om je te paard te volgen en in te zoomen of filmt de pivo ?
En hoe volgt hij je paard?

[O]

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:03

Ik film altijd met de pivo silver, werkt echt top! Ik heb de paarden aan huis en rijd bijna altijd alleen, dus dan is het ideaal. Ik denk dat je in dit topic [RUI] Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden heel veel informatie kan vinden, het gaat voornamelijk over de pivo. Ik heb er ook een aantal voorbeeldfilmpjes in staan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:27

Ik heb de pixio en die is ook echt top

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:30

felicity schreef:
Ik lees ook mee.

Ik zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen. En dan voornamelijk voor het dressuurmatig aan de hand werken en rijden.
Ik heb alleen nog nooit zo'n ding in mijn handen gehad laat staan hoe ik weet hoe het werkt.

Hoe werkt het? Stuurt de Pivo,je telefoon aan om je te paard te volgen en in te zoomen of filmt de pivo ?
En hoe volgt hij je paard?

Je zet je telefoon op de pivo (zit een houdertje op) en dan zet je de app aan. De pivo maakt via bluetooth contact met je telefoon. En dan kan je in de app je instellingen zetten hoe jij het fijn vindt, en dan volgt de pivo - met je telefoon erop - je paard. Je kan hem handmatig bedienen of met afstandsbediening.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:55

Ik heb de zilver ook, maar ik heb een bak met aan 1 kant een muur met bosjes en daar blijft hij vaak op hangen. Dat is niet handig, ben ik de hele tijd paard die kant weer op aan't sturen om hem weer op te pakken (wat niet altijd lukt. Paard sturen wel, maar die pivo wil dan niet meer).

Als ik bij die muur wegblijf, en dat gaat met grondwerk / werk aan de hand makkelijker dan met rijden, is het echt een leuk ding!

Goede reminder, want desondanks ligt hij hier toch alweer even in de kast.
Hoor ik van meer mensen trouwens; wel enthousiast, maar toch niet heel regelmatig gebruiken.

Suikerspinda
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:43

MarloesHJ schreef:
Het maakt tegenwoordig wel uit als je hem nu nieuw koopt of je rood of zilver koopt. Bij rood is horse tracking niet beschikbaar.

Oh, wat vreemd. Dat wist ik niet! Hoe kan het dan dat ik het met mijn rode Pivo wel nog heb? De app is toch hetzelfde? :?

GhostCatalunya.com

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 07:13

Suikerspinda schreef:
MarloesHJ schreef:

Oh, wat vreemd. Dat wist ik niet! Hoe kan het dan dat ik het met mijn rode Pivo wel nog heb? De app is toch hetzelfde? :?

Hangt er vanaf wanneer je account is aangemaakt. In de fb groep klagen veel mensen daar over.

Suikerspinda
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:53

Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Wat stom dat ze dat hebben gedaan >;)

Nou ja goed, niet de rode kopen dus, maar de silver voor paardrijden. Goed om te weten!

GhostCatalunya.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:24

Bedankt allemaal al voor de info en tips, het topic over filmen tijdens rijden heb ik vlug even doorgelezen omdat ik zocht op pivo.

Met alleen de standaard bedoel ik deze:

Afbeelding

Heb ik hier dan genoeg aan of moet ik dan het hele pakket aanschaffen zoals deze:
Afbeelding

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:28

Dat hangt er heel erg vanaf hoe je hem neer kunt zetten. Als je hem op een bakrand neer kunt zetten is de eerste voldoende, maar als je geen bakrand hebt is een statief wel heel handig. Die van mij staat zo, in de hoek van een 20x40 bak:

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:49

VogeltjeM schreef:
Ik heb de silver (al een aantal jaar). Hij werkt super, heb iedere week les via de meet-functie. Kan dan via de oortjes met mijn instructrice praten en als hij mij kwijt mocht zijn, dan kan zij de camera bedienen via pijltjes om mij weer te vinden. Ondertussen kan ik zelfs in de regen rijden: pivo in een boterhamzakje en waterdicht hoesje voor je telefoon. Tip bij harde wind: statief ingraven, anders kan je hem telkens opnieuw overeind zetten :')

Met grondwerk vind ik hem wat minder fijn, bij mij gaat de pivo dan steeds uit. Waarschijnlijk omdat ik dan vooral op de volte en/of op één plek werk, waardoor de pivo niet echt hoeft te bewegen en op stand-by gaat oid? In ieder geval verliest hij dan steeds connectie.

Ben wel nieuwsgierig want ik heb een Pivo silver die ik meer wil gaan gebruiken.
Moet de instructeur ook de Pivo app installeren? Deze wil bij mij n.l. alleen opstarten als ik de pod connect met mijn telefoon. Dus nieuwsgierig hoe dit werkt want het lijkt mij erg handig om in de toekomst met mijn instructrice te gaan gebruiken.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:20

BrankaZ schreef:
VogeltjeM schreef:

Ben wel nieuwsgierig want ik heb een Pivo silver die ik meer wil gaan gebruiken.
Moet de instructeur ook de Pivo app installeren? Deze wil bij mij n.l. alleen opstarten als ik de pod connect met mijn telefoon. Dus nieuwsgierig hoe dit werkt want het lijkt mij erg handig om in de toekomst met mijn instructrice te gaan gebruiken.

Volgens mij kan dat wel, maar hoeft het niet per se

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:41

Gevonden :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:01

Ik heb de zilver al een paar jaar maar ik vind hem niet betrouwbaar genoeg. Het kan eraan liggen dat mijn telefoon niet flashy genoeg is, maar mijn zwarte paard raakt hij elke keer kwijt. Ik volg nu een opleiding waarbij ik het me niet kan permitteren dat pivo niet meewerkt dus ik heb nu een gewone camera aangeschaft die ik op een paal hang. De pivo ligt daardoor in de kast ;) mieschien straks met een andere telefoon meer succes maar ik denk dat het aan de kleur van het paard ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:19

Ojee, hopelijk wil dat bij mij wel dan.
Voor een opdracht van mijn opleiding wil ik een zwart paard gebruiken, ga hem morgen sowieso eerst testen dus ben benieuwd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 05:30

Onze zwarte paarden raakt ie niet kwijt hoor :o

M1+10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:11

Zal denk ook wel aan de achtergrond misschien liggen?
Ik ga er zo achter komen :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:13

Bij mijn zwarte geen enkel probleem!