Verkoop paard, hulp gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wegertje
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-04-23

Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 07:06

Ik heb een prachtige 5 jarige Just Wimphof staan, maar op de een of andere manier wil het niet lukken tussen hem en mij. Het ligt in dit geval aan mij. Ik ben teveel onder de indruk en te weinig bij machte om hem te beleren. Daarnaast is ons leven veranderd en zoek ik voor ons gezin meer een recreatiepaard dan een sportpaard.
Nu wil ik mijn paard dus verkopen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Het liefst zou ik hem naar iemand brengen die hem doortraint en dan voor me verkoopt. Of weet iemand een echt goede en betrouwbare handelsstal? Ik vind het belangrijk dat hij een goed huisje vindt, maar waar hij nu staat moet hij wel weg.
Daarnaast heeft hij wel een bemerking in zijn oog, wat het wat lastiger zal maken hem te verkopen. Hij heeft gewoon zicht en geen pijn, maar het heeft wel dagelijks zorg nodig (druppelen).
Hij is een betrouwbaar, lief paard, maar wel een die een leider nodig heeft. En aan die capaciteiten ontbreekt het mij. Een gemiddeld, ervaren paardenmens zal geen enkele moeite met hem hebben.
Heeft iemand goed advies?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:09


Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:31


Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:41

Waar je wel rekening mee moet houden is dat een trainingsstal echt een flink bedrag per maand rekent. Wat als je paard er een half jaar staat?

Kun je hem niet gewoon zelf verkopen via Sporthorses of Marktplaats?

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:44

Stephanie Kox belfeld (Venlo) betrouwbaar en betaalbaar

Wegertje
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 07:45

Nibbit schreef:
Waar je wel rekening mee moet houden is dat een trainingsstal echt een flink bedrag per maand rekent. Wat als je paard er een half jaar staat?

Kun je hem niet gewoon zelf verkopen via Sporthorses of Marktplaats?


Ja, dat weet ik, maar ik ben zelf niet in staat hem goed verkoopklaar te maken. Ik ben nu ook een fiks bedrag per maand aan stalling, voer en lessen kwijt.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:55

Ik zou voor mezelf wel even goed de rekensom maken. Want als het echt een leuke 5-jarige is die verder gezond is (al gekeurd?) kan je hem al prima zelf verkopen voor een nette prijs. Of is hij nu helemaal niet rijdbaar? Just Wimphof nakomelingen hebben imo bij voorbaat al een goede naam door zijn karakter wat hij door lijkt te geven.
Is het die maanden trainen waard? In welke regio zit je zelf?

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:01

Door zijn oog zakt zijn waarde helaas, daarom is het inderdaad belangrijk om de afweging te maken of de training er financieel uit te halen is. Maar als het puur om het paard zelf en het verkopen gaat dan kan ik Jeroen van Bokhoven aanraden.

BarbaraNova

Berichten: 4203
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:03

Ik zou Natasja Warnaar eens contacten, ze heet hier op bokt geloof ik xXutopiaXx of anders via haar insta Warnaar hoeve

Melzazu
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:35


Wegertje
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 10:49

Dank voor de reacties allemaal. Het gaat me er niet zozeer om dat ik zijn waarde verhoog, maar meer dat de verkoop me uit handen genomen wordt en dat hij een goed huis vindt. Hij is zeker rijdbaar op dit moment, hij is zelfs erg braaf en maakt zich niet drukker dan nodig is. Maar de galop is nog ingewikkeld voor hem, en ik ben niet in staat dat er goed in te rijden.
Ik ga zeker wat mensen bellen die genoemd worden.

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:55

Je hebt pb

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:58

Volgens mij heeft ze nu geen stallen vrij, maar misschien op korte termijn wel.

WS Dressage

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:31

Bowo schreef:
Volgens mij heeft ze nu geen stallen vrij, maar misschien op korte termijn wel.

WS Dressage


Hier dacht ik ook aan net!

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:40

Elisa2 schreef:
Door zijn oog zakt zijn waarde helaas, daarom is het inderdaad belangrijk om de afweging te maken of de training er financieel uit te halen is. Maar als het puur om het paard zelf en het verkopen gaat dan kan ik Jeroen van Bokhoven aanraden.


als het een goed paard is dan vind men iets kleins als een oog dagelijks druppelen niet echt een isseu en zal die daarom zeker niet in waarde hoeven dalen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:51

Popstra schreef:
Elisa2 schreef:
Door zijn oog zakt zijn waarde helaas, daarom is het inderdaad belangrijk om de afweging te maken of de training er financieel uit te halen is. Maar als het puur om het paard zelf en het verkopen gaat dan kan ik Jeroen van Bokhoven aanraden.


als het een goed paard is dan vind men iets kleins als een oog dagelijks druppelen niet echt een isseu en zal die daarom zeker niet in waarde hoeven dalen.

Vind je dat echt? Dagelijks druppelen voor een chronische aandoening betekent iedere dag laten we zeggen 10 minuten werk, dat is meer dan een uur per week, dus meer dan een werkweek per jaar. Plus medicijnkosten.
Zelfs als het zéker een onschuldige aandoening is die zéker niet verergerd (vragelijk, als je bv een ontstekingsreactie onderdrukt kan dit op termijn negatieve gevolgen hebben) , dan heb je altijd met dit extra management te doen. Wat altijd een nadeel is tov een equivalent goed paard zonder dit probleem.
Dus ja, dat betekent dat de marktwaarde van het paard daalt.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:57

Inderdaad, bij alles wat ze mankeren daalt de marktwaarde..zo werkt het nu eenmaal. Ondanks dat zoiets voor de een een kleinigheid is en voor de ander een No Go.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:00

Maar wat houd je tegen om hem gewoon zelf te koop te zetten? Ik geloof niet dat je met zo’n paard het eruit haalt om hem door te laten trainen…
Gewoon een eerlijk verhaal weergeven en je zal sowieso mensen aantrekken.

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:12

Moet hij ook altijd een UV bril of oogmasker op? Want dan geeft het problemen met het starten op wedstrijden en dat kan wel een probleem zijn voor een sportpaard

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:17

tengeltje11 schreef:
Maar wat houd je tegen om hem gewoon zelf te koop te zetten? Ik geloof niet dat je met zo’n paard het eruit haalt om hem door te laten trainen…
Gewoon een eerlijk verhaal weergeven en je zal sowieso mensen aantrekken.


Dat heeft TS hier boven al aangegeven. :) Heeft een handigere ruiter nodig.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:14

Ik heb mijn merrie verkocht via www.stalkampinga.nl dat ging heel netjes en professioneel. Ze hadden veel oog voor de behoeftes van mijn paard en konden haar heel netjes voorstellen. binnen 2 maanden was ze verkocht.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:22

Elisa2 schreef:
tengeltje11 schreef:
Maar wat houd je tegen om hem gewoon zelf te koop te zetten? Ik geloof niet dat je met zo’n paard het eruit haalt om hem door te laten trainen…
Gewoon een eerlijk verhaal weergeven en je zal sowieso mensen aantrekken.


Dat heeft TS hier boven al aangegeven. :) Heeft een handigere ruiter nodig.


Waarom dan? De markt is nu zo dat er ook echt mensen komen kijken met interesse als je het paard gewoon zo aanbiedt zonder door te laten rijden toch?
En tuurlijk zal dit minder zijn dan ene perfect doorgereden paard, maar de maandelijkse kosten in een trainingstal zijn ook niet mis.

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Verkoop paard, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:40

Ik kan ShareTrust Dressage aanbevelen. Ze gaat heel fijn met de paarden om, heeft mijn paard in 2 maanden superveel geleerd en verder een heel fijn persoon ook om mee te communiceren.
Succes met de verkoop!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:48

tengeltje11 schreef:
Waarom dan? De markt is nu zo dat er ook echt mensen komen kijken met interesse als je het paard gewoon zo aanbiedt zonder door te laten rijden toch?
En tuurlijk zal dit minder zijn dan ene perfect doorgereden paard, maar de maandelijkse kosten in een trainingstal zijn ook niet mis.


Wat maakt het jou uit?

Tatyana

Berichten: 1494
Geregistreerd: 24-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:51

juval schreef:
Ik heb mijn merrie verkocht via https://www.stalkampinga.nl dat ging heel netjes en professioneel. Ze hadden veel oog voor de behoeftes van mijn paard en konden haar heel netjes voorstellen. binnen 2 maanden was ze verkocht.


Dit kan ik onderschrijven, vaak heb je ze hier ook niet lang staan, dus dan vallen de kosten in verhouding natuurlijk mee.