Stalling gezocht Enschede / Twente

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sophie_ella

Stalling gezocht Enschede / Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-23 18:24

Ik verhuis binnenkort en zou in ieder geval graag 1 van mijn paarden willen meenemen.

Ik zoek:
Ruime stallen
Ruime weidegang
Onbeperkt hooi
Goede rijmogelijkheden
Volpension mogelijk

Ik zie vooral oude topics. Kunnen jullie mij adviseren waar ik momenteel wel of vooral niet moet zijn?

kaatje77

Re: Stalling gezocht Enschede / Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:59

Als je fb hebt kan ik een oproep voor je op mijn pagina voor je plaatsen :D
Karin Evers Professioneel Paardenscheerster

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

sophie_ella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-23 20:33

Super bedankt!
Ik heb geen Facebook meer helaas, maar een bekende in de regio heeft het al eens voor me geplaatst. We zijn bekend met de stallen op zich, maar zoeken vooral ervaringen of mogelijk plekken die we nog niet kennen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:58

Wat je vraagt is lastig te vinden in de regio helaas... En de stallen die het hebben, hebben niet vaak een plekje vrij.

Ik sta zelf bij Wiggers, nabij Hoge Boekel. Hele jaar door weidegang, onbeperkt hooi en in overleg is veel mogelijk. Voldoet aan al je eisen, alleen de buitenrijmogelijkheden zijn hier wat beperkt en er is weinig luxe voor de mens.
Bij stal Pegge in Hengelo heb je wel een mooi bos naast de deur, maar de paarden gaan daar alleen in de zomer op de wei. In de winter krap twee uurtjes op de paddocks en bij code geel of kans op (vul maar in) helemaal niet. Hooi is ook niet onbeperkt.

Voor meer info over bovenstaande stallen, pb gerust. Verder heb ik van andere stallen alleen verhalen ‘van horen zeggen’, dus dat laat ik graag aan anderen over. Succes met je zoektocht!

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

sophie_ella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 10:16

Fijn dat je je ervaringen omschrijft. Deze staan ook op het lijstje inderdaad. Ik zal je nog even een bericht sturen.

Iemand wat meer informatie over stal de Heersch?

rgjohanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:26

Stallen in deze regio zijn inderdaad lastig te vinden, ik sta zelf op een prive stal met 6 paarden en doen alles samen. Buitenbak, stapmolen, stallen 3x4 m, elke dag buiten 7/8 uur, en iedereen met een goed oog die ook weten wat we met de paarden het beste kunnen doen. Deze stal heb ik gevonden door om de auto te pakken en maar rond te vragen aan mensen dan kun je ook idd doen.

sophie_ella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-23 20:33

Dat klinkt als een heel goede plek zeg! Dat heb je goed geregeld!
Rondrijden is wel een idee. Dat gaan we ook nog even doen. Maar via via hoor je vaak beter hoe het er echt aan toe gaat is mijn ervaring wel.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:25

De Heersch ken ik niet heel goed maar hoor er geen slechte dingen over
Veder heb je nog;

De Hoefslag. Ken ik niet goed maar niet heel groot met alleen een binnenbak en manege lessen

Het Twentsche Veld. leuke stal, 12 jaar gestaan maar vind het erg druk, en soms wat achterstallig onderhoud. voer en bodem kan beter. veder heel gezellig en ze willen je met alles helpen, er zijn altijd lessen waar je aan mee mag doen in alle nivo's

Proud stables. sta ik nu. Super plek! paardjes hebben eigen paddox niet groot maar groot genoeg. super bodem. Lekker rustig. goed voer, heel mooi buiten rijden. heel gezellig. volgens mij ook een wactlijst

De horstline, heb ik jaren geleden gestaan en vond de zweer niet erg fijn en paarden mochten bijna nooit naar buiten, veel rare regels die zo maar veranderde maar weet niet hoe het nu is. hier is plek hoorde ik laatst

Pegge Wachtlijst, staan vrienden van mij. super mooi om buiten te rijden. goed onderhouden maar bodem kan beter

Wiggers, Ben ik wezen kijken maar vond dat er weinig mogelijkheden waren en volgens mij ook een wachtlijst

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

sophie_ella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-24 20:10

Nog steeds zoekende om alle paarden hierheen te verhuizen. Zijn er nog tips?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:27

Inmiddels ben ik al bijna 10 jaar weg uit die omgeving, maar nog een paar stallen die ik nog niet in het topic zag:
Het Hoefijzer in De Lutte, in de zomer hadden die altijd ruime weidegang :j in de winter minder. Mooie binnenbak, grote buitenbak, mooie omgeving (helaas wel érg toeristisch waardoor je bijna nergens mag komen met je paard)
Stal Timbo in Rossum. Mooie binnenbak, prima buitenbak, fijn buitenrijden (minder toeristisch, maar wel heerlijk rijden langs het kanaal). In de zomer destijds weidegang, in de winter paddock.
Stal Driene doet volgens mij ook weer pensionstalling, mooie plek.
Stal Franke in Deurningen, weet ik niet zoveel van, een kennis staat daar al jaren naar tevredenheid.

sophie_ella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 08:59

Bedankt! Het is een hele zoektocht.

Timbo willen we nog gaan kijken. Ervaringen zijn wat wisselend begreep ik.
Driene had geen zin om meer informatie te geven aangezien ze vol zitten. Beetje onvriendelijk helaas.
De Lutte is wel best ver voor ons.
Deurningen ga ik eens kijken. We gaan ook nog richting saasveld kijken. Komende week wat afspraken staan.

Achterom schreef:
Inmiddels ben ik al bijna 10 jaar weg uit die omgeving, maar nog een paar stallen die ik nog niet in het topic zag:
Het Hoefijzer in De Lutte, in de zomer hadden die altijd ruime weidegang :j in de winter minder. Mooie binnenbak, grote buitenbak, mooie omgeving (helaas wel érg toeristisch waardoor je bijna nergens mag komen met je paard)
Stal Timbo in Rossum. Mooie binnenbak, prima buitenbak, fijn buitenrijden (minder toeristisch, maar wel heerlijk rijden langs het kanaal). In de zomer destijds weidegang, in de winter paddock.
Stal Driene doet volgens mij ook weer pensionstalling, mooie plek.
Stal Franke in Deurningen, weet ik niet zoveel van, een kennis staat daar al jaren naar tevredenheid.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:09

Ik heb een echt goede plek vinden in deze omgeving als zeer lastig ervaren, moet ik zeggen.
Ben erg dankbaar en blij dat de paarden nu aan huis staan.

Ik heb nog een kleine aanvulling op bovenstaande opties:
- Pegge heeft een 'pensioenstal' (aan de overkant) waar ook gewoon jongere paarden tussen staan, meestal van recreanten/buitenrijders werd mij gezegd. Dit is een mooie nieuwe schuur waar de paarden in 2 groepen in een loopstal staan met aangrenzende paddock (winter) en in het weideseizoen met een echt ruime weide. Die vond ik er destijds erg fijn uit zien (wat langer geleden wel al) maar hadden toen niet op korte termijn plek. Zij wilden namelijk pas in het weideseizoen evt nieuwe paarden toevoegen, omdat dat makkelijker gaat als ze afgeleid zijn door grasjes. Dus dat vond ik zeker een pré eigenlijk (niet zomaar een dier de groep in gooien als ze op beperkte ruimte staan). Toen ik er was hing er een heel fijn rustige sfeer in de loopstal; paarden liepen er super tevreden bij, stal was schoon en fris met dik stro. Pluspunt: tegen meerprijs mag je ook gebruik maken van de buitenbak bij de pensionstal.
- Stal Kleine in Enschede. Ken ik zelf niet goed maar ben er een keer met een kennis geweest die er erg positief over is en ik rijd er meerdere keren per week aan voorbij. Ik zie de paarden echt altijd buiten staan, zomer en winter.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie