Trailerladen op locatie (GLD)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Trailerladen op locatie (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 13:00

Ik zoek iemand die me goed kan helpen met trailerladen om vervolgens zelf goed en veilig weg te kunnen met mijn paard. Ik heb mijn paard vaker geladen, maar ik vind het zelf spannend nadat hij een keer heel onrustig was op de trailer. Heb nu al een paar jaar niet meer met hem en trailer iets gedaan. Ik wil graag met hem op pad kunnen en zou de komende periode hierin willen investeren. Ik zoek iemand die constructief te werk gaat, maar op een vriendelijke wijze.
Omgeving Renkum. Iemand een goede tip? Ik lees het graag!

Bielsje

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Trailerladen op locatie (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:17

Ik heb laatst Esther de Vries erbij gehad. Kan haar enorm aanraden!

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:27

Bielsje schreef:
Ik heb laatst Esther de Vries erbij gehad. Kan haar enorm aanraden!


Eens. Ivm onzekerheid van mezelf heeft ze met mij ook de lastige momenten opgezocht en daar heb ik nog altijd profijt van.

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 13:31

MariekeS_ schreef:
Bielsje schreef:
Ik heb laatst Esther de Vries erbij gehad. Kan haar enorm aanraden!


Eens. Ivm onzekerheid van mezelf heeft ze met mij ook de lastige momenten opgezocht en daar heb ik nog altijd profijt van.

Bielsje schreef:
Ik heb laatst Esther de Vries erbij gehad. Kan haar enorm aanraden!


Ik hoor daar zulke wisselende verhalen over, met name over de methode en de druk die zij erop zet. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Bielsje

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:51

Mijn paard was niet meer te laden als in dat hij geen greintje zelfbehoud meer had. Echt gevaarlijke situaties.
Er zit een nek op, als ie die van je afdraait is ie weg. Ik heb hem altijd vastgehouden, met een hand vol brandblaren tot gevolg maar we waren echt niet meer in de buurt van de kar :')

Toen zag ik Esther en ik kneep hem wel even, ze is nogal petite zeg maar! Omdat hij wint met wegdraaien heeft ze een hoofstel ingedaan met halster erover, ze is door de gang gelopen van zo'n 60 meter met halthouden en alles, en heeft hem voor de kar gezet en zonder enige gevaarlijke situatie stond hij er ruim binnen een uur
in.

Ze is zooo duidelijk en consequent en nooit oneerlijk. Heeft mijn paard wat tikjes gehad? Ja. Was dat gemeen of "teveel druk"? Absoluut niet. Hij moest alleen even wennen aan zoveel duidelijkheid maar hij was enorm trots op zichzelf. En daarintegen beloond ze trouwens ook enorm veel.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en ze is de enige die levenslange garantie durft te geven. No cure, no pay ook nog. Mocht ik met een ander paard hulp nodig hebben, weet ik wel wie ik bel!

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 14:26

Bielsje schreef:
Mijn paard was niet meer te laden als in dat hij geen greintje zelfbehoud meer had. Echt gevaarlijke situaties.
Er zit een nek op, als ie die van je afdraait is ie weg. Ik heb hem altijd vastgehouden, met een hand vol brandblaren tot gevolg maar we waren echt niet meer in de buurt van de kar :')

Toen zag ik Esther en ik kneep hem wel even, ze is nogal petite zeg maar! Omdat hij wint met wegdraaien heeft ze een hoofstel ingedaan met halster erover, ze is door de gang gelopen van zo'n 60 meter met halthouden en alles, en heeft hem voor de kar gezet en zonder enige gevaarlijke situatie stond hij er ruim binnen een uur
in.

Ze is zooo duidelijk en consequent en nooit oneerlijk. Heeft mijn paard wat tikjes gehad? Ja. Was dat gemeen of "teveel druk"? Absoluut niet. Hij moest alleen even wennen aan zoveel duidelijkheid maar hij was enorm trots op zichzelf. En daarintegen beloond ze trouwens ook enorm veel.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en ze is de enige die levenslange garantie durft te geven. No cure, no pay ook nog. Mocht ik met een ander paard hulp nodig hebben, weet ik wel wie ik bel!

Goed om te lezen! Hoe lang zijn jullie uiteindelijk bezig geweest? En hoe ging het laden de keer erna toen je het alleen ging doen?

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Trailerladen op locatie (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 14:36

Ik heb gowithflo.nl erbij gehad. Op haar site staan ook ervaringen van andere mensen

Bielsje

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 14:36

Ik had op dat moment een wat mindere periode, ik heb MS, en mijn paard kan mentaal soms wat overlopen dus toen hij bij haar er netjes op ging, hebben we besloten daar te stoppen. De keer erna moest ik direct laden maar zat ik mezelf enorm in de weg :'). Ze heeft hem even overgenomen en misschien 1x erop gezet of niet, ik had echt teveel stress en weet dat niet zeker meer... Daarna kon ik iig laden, we hebben koffie gedronken met paard op stal en daarna nog een keer laden. De volgende dag stopte hij maar aangezien ze al aanwijzingen had gegeven, had ik hem er alsnog heel snel op en *afkloppen* tot op heden iedere keer in 1x kunnen laden *\o/*

Volgens mij heb ik in totaal 2 uur training gehad.
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 22-03-23 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 14:42

Bielsje schreef:
Ik had op dat moment een wat mindere periode, ik heb MS, en mijn paard kan mentaal soms wat overlopen dus toen hij bij haar er netjes op ging, hebben we besloten daar te stoppen. De keer erna moest ik direct laden maar zat ik mezelf enorm in de weg :'). Ze heeft hem even overgenomen en misschien 1x erop gezet of niet, ik had echt teveel stress... Daarna kon ik iig laden, we hebben koffie gedronken met paard op stal en daarna nog een keer laden. De volgende dag stopte hij maar aangezien ze al aanwijzingen had gegeven, had ik hem er alsnog heel snel op en *afkloppen* tot op heden iedere keer in 1x kunnen laden *\o/*

Volgens mij heb ik in totaal 2 uur training gehad.

Ik vind het zelf vooral eng om de stang er achter te doen. Hij kwam tijdens het laden naar achteren en dit is moeilijk te corrigeren. Ben dan bang dat als ik de stang er achter doe, hij gaat drukken met alle gevolgen van dien. Nou ja kortom, vast dingen waar meer mensen tegenaan lopen en die herkenbaar zijn. :)

Bielsje

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Trailerladen op locatie (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 14:48

Ik heb geen stang want ik heb een vrachtwagentje, maar het is niet alleen laden. Ze is ook echt bezig met rust vinden op de kar en waar voor mij het tussenschot belangrijk was (maar geen echt probleem) zal bij een trailer de stang belangrijk zijn. Ze leert je iig alleen laden en waar het probleem zit, daar helpt ze je mee. Bij mij was dat bij erop gaan maar over trailerstangen heb ik ook genoeg gehoord :j

Op haar FB 'Trailerladen' staan ook enorm veel verhalen trouwens.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 15:01

Ik heb horse trainer Veluwe erbij gehad. Heel fijne vrouw :)

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Trailerladen op locatie (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:26

Doreen Proos!
Zit vlakbij je, in Bemmel en komt zeker op locatie. Echt een topper!

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:59

Ik schop dit even omhoog
Wie weet er nog iemand?
Ik wil absoluut geen longeerlijnen, tikken met de zweep of andere dwangmiddelen.

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 16:44

Macs schreef:
Ik schop dit even omhoog
Wie weet er nog iemand?
Ik wil absoluut geen longeerlijnen, tikken met de zweep of andere dwangmiddelen.

Mijn paard heb ik in training gezet bij PaardenLuisteren van Nieske Pohlmann. Ze komt ook op locatie maar ik wilde het even goed en intensief aanpakken :D Tot nu toe heel tevreden. Ik word uitgebreid op de hoogte gehouden en morgen ga ik hem ophalen als het allemaal mee zit ! *\o/*

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:31

Ik zou ook zeker Nieske zeggen, maar de werkt wel (eens) met lijnen.
Ze weet wel heel goed wat ze doet.

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Trailerladen op locatie (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:54

Ik heb Nieske gesproken, lijkt me een goede match! Bedankt! :)

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 20:18

kamsel schreef:
Ik zou ook zeker Nieske zeggen, maar de werkt wel (eens) met lijnen.
Ze weet wel heel goed wat ze doet.

Niet met lijnen zoals we het niet willen :) Ik ben erg enthousiast over haar en haar methode!

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 20:19

Macs schreef:
Ik heb Nieske gesproken, lijkt me een goede match! Bedankt! :)

Leuk! Ga je geen spijt van krijgen. Ben benieuwd!