Tips mennen rondom Breda?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Tips mennen rondom Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-23 23:08

Hallo iedereen!
In mei wil ik voor de eerste keer met de trailer op pad voor een buitenrit met mijn tinker (rijdend) en shetlander (mennen of naast de fiets) er fiets ook sowieso een derde persoon mee.

Iemand tips voor locaties waar de paden niet bestaan uit mul zand, maar dus ook geschikt zijn om nog overheen te fietsen en mennen?

Eventuele parkeerplaatsen zijn ook welkom waar genoeg ruimte hebt om in en uit te laden.

Omgeving mastbos heeft de voorkeur, we willen rond een half uurtje rijden vanaf Dordrecht (omgeving Rotterdam).

Alle tips zijn meer dan welkom :D


Chameleon

Berichten: 7
Geregistreerd: 23-10-20

Re: Tips mennen rondom Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:20

Hier in de Chaamse Bossen liggen goede menpaden, er wordt hier heel veel aangespannen gereden, maar parkeren met trailer met menkar zou ik niet direct weten, ik kom er alleen van er dichtbij wonen onder de man.

I'm more confused than a chameleon in a bag of skittles.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-23 15:29

Chameleon schreef:
Hier in de Chaamse Bossen liggen goede menpaden, er wordt hier heel veel aangespannen gereden, maar parkeren met trailer met menkar zou ik niet direct weten, ik kom er alleen van er dichtbij wonen onder de man.


Bedankt voor de reactie! Een parkeerplaats kan ik vast online vinden :D is het ook begaanbaar met fiets op of naast de (ruiter)paden?

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:30

Gewoon in het Mastbos? De Pannehoef is ook een erg mooi gebied.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Chameleon

Berichten: 7
Geregistreerd: 23-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:36

Bedankt voor de reactie! Een parkeerplaats kan ik vast online vinden :D is het ook begaanbaar met fiets op of naast de (ruiter)paden?[/quote]

Hoe het momenteel is weet ik niet, heb zelf de hele winter niet gereden *schaam*, maar met een mountainbike kom je op de brede paden een heel eind als ze niet te verzopen zijn met al dat water.
Er zijn een stukken waar ruiterpad naast fietspad ligt, dan zou je vantevoren wellicht online even routes moeten opzoeken.
Gewone fiets zou ik niet aanraden. Maar er ligt hier echt veel ruiterpad, Mastbos is één bos verder maar ChaamseBos/Prinsenbos heeft veel mogelijkheden, er wordt hier veel gemend.

I'm more confused than a chameleon in a bag of skittles.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-23 15:58

jojoleinee schreef:
Gewoon in het Mastbos? De Pannehoef is ook een erg mooi gebied.

Mastbos zou super zijn, maar ik hoor daar dus over dat het met karretje of fiets niet super te doen zou zijn. Vandaar dat ik persoonlijke ervaringen vraag.

Chameleon schreef:
Hoe het momenteel is weet ik niet, heb zelf de hele winter niet gereden *schaam*, maar met een mountainbike kom je op de brede paden een heel eind als ze niet te verzopen zijn met al dat water.
Er zijn een stukken waar ruiterpad naast fietspad ligt, dan zou je vantevoren wellicht online even routes moeten opzoeken.
Gewone fiets zou ik niet aanraden. Maar er ligt hier echt veel ruiterpad, Mastbos is één bos verder maar ChaamseBos/Prinsenbos heeft veel mogelijkheden, er wordt hier veel gemend.

Helaas is het met een normale fiets, mijn moeder gaat namelijk graag mee en een mountainbike kan ik haar niet aandoen, offroad met een stevige ondergrond is wel goed te doen. Maar anders ga ik een keer daar heen om zelf een rondje te fietsen voor we met de paarden gaan.

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Tips mennen rondom Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:06

Oh sorry, dat weet ik niet. Alleen dat ik er wel eens menners zie.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tips mennen rondom Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:11

Regio Oosterhout heb je ook veel fijne ruiterroutes. Er wordt hier ook veel gemend. Het Sureaubos is een aanrader, de Duiventoren heeft ook veel fijne fietspaden naast de ruuterroute.

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-23 19:13

Tango1979 schreef:
Regio Oosterhout heb je ook veel fijne ruiterroutes. Er wordt hier ook veel gemend. Het Sureaubos is een aanrader, de Duiventoren heeft ook veel fijne fietspaden naast de ruuterroute.


Bij Oosterhout hebben wij jaren op de camping gestaan, maar dan was het om te fietsen sommige stukken wel zwaar. Duiventoren ken ik niet, ga ik opzoeken! Mag je bij surea nog rijden? Ik dacht dat daar de regels waren veranderd (maar ik kan het mis hebben want kom er zelf weinig).

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tips mennen rondom Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:53

Je mag Surea niet meer in met je paard maar wel er omheen.je zou ook naar de Teteringse bossen kunnen gaan. Vanuit Surea (Dorst) kan je doorrijden richting Teteringen

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers