Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 18:43

Er daar is weer een hoefsmid topic! :')

Ik ben op zoek naar een hoefsmid met enorm veel verstand van beenstanden. Ik heb 3 enorm goede smeden gehad die ook veelal op Bokt zijn aangeprezen en daar kan ik me helemaal in vinden! Maar mijn paard staat enorm frans maar is stiekem X benig of iets en dat vraagt schijnbaar om een briljante smid. De 3 die ik had deden vrijwel hetzelfde en het lopen werd daar niet beter van als in liever zo min mogelijk lopen.

Nu heb ik een goede smid en lopen is weer leuk, maar de stress die die hoefsmid mij geeft is wat minder :Y). Dan hebben we het over stress qua betrouwbaarheid omdat hij niet reageert, niet opneemt etc. Dus ik denk ik vraag Bokt eens of er misschien nog zo'n geweldige smid is die mij iets minder stess oplevert :+

Regio Hilversum/Utrecht/Amsterdam. Prijs is absoluut enorm onbelangrijk.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:46

Wito Mink?

Ik heb zelf Daan Hagedorn.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:54

Je kunt ook naar de kliniek van Utrecht voor afwijkende beenstanden.

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 19:23

Saaams schreef:
Wito Mink?

Ik heb zelf Daan Hagedorn.


Iig al 2 namen waar ik nog nooit van heb gehoord *\o/*

Ik zag dat ik naar Wito toe moet en hoewel dat voor ons waarschijnlijk best goed zou zijn, is dat wel een gedoe voor een half uurtje bekappen :').

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:32

Bielsje schreef:
Saaams schreef:
Wito Mink?

Ik heb zelf Daan Hagedorn.


Iig al 2 namen waar ik nog nooit van heb gehoord *\o/*

Ik zag dat ik naar Wito toe moet en hoewel dat voor ons waarschijnlijk best goed zou zijn, is dat wel een gedoe voor een half uurtje bekappen :').


Nee hoor er staat op de website “bij ons op locatie of wij komen naar u toe”

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:40

Miklos van Klaveren is in die regio ook echt een aanrader!

Zie pb

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 20:08

Saaams schreef:
Bielsje schreef:

Iig al 2 namen waar ik nog nooit van heb gehoord *\o/*

Ik zag dat ik naar Wito toe moet en hoewel dat voor ons waarschijnlijk best goed zou zijn, is dat wel een gedoe voor een half uurtje bekappen :').


Nee hoor er staat op de website “bij ons op locatie of wij komen naar u toe”


Aha, ik was direct naar hoefsmederij gegaan waar dat niet staat :').
Zal hem eens contacten!


samirah schreef:
Miklos van Klaveren is in die regio ook echt een aanrader!

Zie pb


Nogmaals bedankt!

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:31

samirah schreef:
Miklos van Klaveren is in die regio ook echt een aanrader!

Zie pb

Die zou ik zéker niet bij mijn paard laten, al staat hij waterpas vierkant.

T'is geen 'smid' maar wel iemand die compleet holistisch naar je paard kijkt, en echt een topper. Soms een harde noot om te kraken, maar deze man weet waar hij het over heeft : Jaap Tuinenga ( https://www.facebook.com/jaap.tuinenga) geen website.
Genoeg positieve dingen over hem te vinden hier op bokt door bokkers die weten wat ze doen.

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:13

samirah schreef:
Miklos van Klaveren is in die regio ook echt een aanrader!

Zie pb


Mijn paard liep stokkreupel na zijn bekapbeurt, dus die wil ik ook niet aanraden.

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 21:22

Nielojram schreef:
samirah schreef:
Miklos van Klaveren is in die regio ook echt een aanrader!

Zie pb

Die zou ik zéker niet bij mijn paard laten, al staat hij waterpas vierkant.

T'is geen 'smid' maar wel iemand die compleet holistisch naar je paard kijkt, en echt een topper. Soms een harde noot om te kraken, maar deze man weet waar hij het over heeft : Jaap Tuinenga ( https://www.facebook.com/jaap.tuinenga) geen website.
Genoeg positieve dingen over hem te vinden hier op bokt door bokkers die weten wat ze doen.




marleen_88 schreef:
samirah schreef:
Miklos van Klaveren is in die regio ook echt een aanrader!

Zie pb


Mijn paard liep stokkreupel na zijn bekapbeurt, dus die wil ik ook niet aanraden.



Okee, 2 negatieve heffen de positieve wel op dus daar gaat een streep door. Wat verschrikkelijk eng om een nieuwe "smid" te proberen zeg! :(

Ik ga eens even verder kijken naar Jaap. Heeft iemand contact gegevens of werkt een bericht op FB? :Y)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:26

Je hebt pb.

Toen ik nog ijzerloos was had ik Jaap. Doet goed zn werk.
Maar ivm pijn door dunne zolen gekozen om toch weer op de ijzers te gaan

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:27

samirah schreef:
Miklos van Klaveren is in die regio ook echt een aanrader!

Zie pb


Super fijne smid! Heel veel geduld, kennis van zaken en is betrouwbaar.

Lees net de boven staande reactie’s…
Maar persoonlijk ik heb geen slechte ervaringen met hem.

* mijn antwoord aangevuld.

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 21:34

Saaams schreef:
Je hebt pb.

Toen ik nog ijzerloos was had ik Jaap. Doet goed zn werk.
Maar ivm pijn door dunne zolen gekozen om toch weer op de ijzers te gaan


Nogmaals dank! Die van mij had ook dunne zolen, dat is nu met de huidige smid gelukkig een stuk beter en ik hoop heel hard dat hij altijd ijzerloos kan blijven. Tenzij mijn gedachtengang niet klopt dat aantikken mét een ijzer pijnlijker is dan zonder :')

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:33

Anouk van Awarance! Weet super veel van hoefbeen balans en het hele lichaam erboven

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:35

Als je nu een goede smid hebt, zou ik m houden. Behalve als hij tig maanden niet op komt dagen natuurlijk.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:46

Kun je niet met huidige, geweldige smit gewoon als de hoeven klaar zijn de volgende afspraak inplannen? Scheelt hoop stress en dsn zit je enkel met bijzondere omstandigheden dat je extra contact nodig hebt. Echter dat gebeurt hopelijk niet zo vaak als een gewone bekap beurt

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:54

Mijne stond ook heel frans en ik was super blij met Harrie Eegdeman

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 21:12

dierenfan schreef:
Kun je niet met huidige, geweldige smit gewoon als de hoeven klaar zijn de volgende afspraak inplannen? Scheelt hoop stress en dsn zit je enkel met bijzondere omstandigheden dat je extra contact nodig hebt. Echter dat gebeurt hopelijk niet zo vaak als een gewone bekap beurt


Dat doen we altijd, maar dan komt er soms ineens wat tussendoor (nooit van mijn kant) en moet de afspraak verzet worden. Ik kan altijd en hij hoeft het maar te roepen en ik ben er, maar dat duurt zo lang...
Hij komt iedere 6 weken, we zitten nu op 8 en heb nog geen datum. Ondertussen zijn de hoeven te lang en zit er in 2 een scheur.

Het is frustrerend en geeft stress en helaas is stress wanneer je MS hebt killing. Ik zou denken dat er meerdere top smeden rondlopen dus als ik door overstappen iets minder stress kan hebben en het paard goede hoeven dan zou dat enorm fijn zijn :j

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:47

Bielsje schreef:
dierenfan schreef:
Kun je niet met huidige, geweldige smit gewoon als de hoeven klaar zijn de volgende afspraak inplannen? Scheelt hoop stress en dsn zit je enkel met bijzondere omstandigheden dat je extra contact nodig hebt. Echter dat gebeurt hopelijk niet zo vaak als een gewone bekap beurt


Dat doen we altijd, maar dan komt er soms ineens wat tussendoor (nooit van mijn kant) en moet de afspraak verzet worden. Ik kan altijd en hij hoeft het maar te roepen en ik ben er, maar dat duurt zo lang...
Hij komt iedere 6 weken, we zitten nu op 8 en heb nog geen datum. Ondertussen zijn de hoeven te lang en zit er in 2 een scheur.

Het is frustrerend en geeft stress en helaas is stress wanneer je MS hebt killing. Ik zou denken dat er meerdere top smeden rondlopen dus als ik door overstappen iets minder stress kan hebben en het paard goede hoeven dan zou dat enorm fijn zijn :j


Ohh heel begrijpelijk!! Zou daar ook zo klaar mee zijn. Zou zelfs zo zijn dat ik hem persoonlijk zou durven vragen wie net zo bekapt als dat hij doet. Niet nu vragen maar als hij net klaar is haha. Wat een ellende zeg!

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 22:25

Dorine92 schreef:
Mijne stond ook heel frans en ik was super blij met Harrie Eegdeman


Heb je daar heel toevallig contact gegevens van? Op Google kan ik echt helemaal niets van hem vinden :(

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:32

Maar wil je niet naar de kliniek?
Want paarden met afwijkende stand kun je daar wel laten doen en dan heb je gewoon een vaste afspraak, je moet er dan wel zelf heen maar het lijkt me verder wel handig.
Het is zoo lastig, de meeste echt goede smeden hebben klanten zat of beter gezegd te veel daarom gaat het ook mis.

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 22:57

MirandaMalik schreef:
Maar wil je niet naar de kliniek?
Want paarden met afwijkende stand kun je daar wel laten doen en dan heb je gewoon een vaste afspraak, je moet er dan wel zelf heen maar het lijkt me verder wel handig.
Het is zoo lastig, de meeste echt goede smeden hebben klanten zat of beter gezegd te veel daarom gaat het ook mis.


Ik ben tot op heden bij 2 klinieken geweest en de 1ste wilde aan de slag met ijzers met gewichten waardoor je gaat corrigeren. Maar moet je dat willen bij een 7 jarige die al in de schouder draait? De 2de zit op bijna 2 uur rijden en zei "ga zo door" qua hoeven. Dan zou ik nog naar Utrecht kunnen gaan maar ik ben dan ergens bang dat ze daar ook willen corrigeren...

Ik weet dat het wat irrationeel is hoor, maar ik heb met dit paard welgeteld 0 goede ervaringen met klinieken :roll:

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Briljante hoefsmid gezocht Hilversum/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:01

Hier ook tevreden over Jaap Tuinenga. Hij rijdt vaste routes, en komt dus elke 6 weken langs. Daar kan je niet van afwijken, dat kan soms lastig zijn. Maar dan heb je in ieder geval geen stress over afspraken die afgezegd worden enzo.

Als je z'n nr wil, pb me even.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:04

Ja ik weet niet welke hoefsmid er in Utrecht zit en ook niet hoe hij het wil aanpakken.
Maar het is vast wel een goede, misschien zit hij op dezelfde lijn?.
Het zal misschien nog lastiger zijn een goede te vinden die bij je thuis komt die het wil doen zoals je huidige.
Misschien kun je hem zelf vragen of hij een andere aanbeveelt omdat hij geen tijd heeft.

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 23:17

Mloes schreef:
Hier ook tevreden over Jaap Tuinenga. Hij rijdt vaste routes, en komt dus elke 6 weken langs. Daar kan je niet van afwijken, dat kan soms lastig zijn. Maar dan heb je in ieder geval geen stress over afspraken die afgezegd worden enzo.

Als je z'n nr wil, pb me even.


Voor mij klinkt dat ideaal! Ik heb Jaap zijn nummer al gekregen, die staat op de zeer korte lijst :j