Oefenen in dressuurring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
romyvs

Berichten: 388
Geregistreerd: 23-11-13

Oefenen in dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 08:50

Wie weet er locaties waar je kunt oefenen in de dressuurring (voorkeur tussen witte hekjes, zonder mag ook) in de omgeving van Eindhoven/ de kempen?

Pony heeft nog nooit witte hekjes gezien en lijkt me het handig om zonder wedstrijd spanning van mijn dochter te kunnen oefenen als voorbereiding op de officiƫle wedstrijden.


kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Oefenen in dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:24

Misschien een idee om wedstrijd locaties te mailen en vragen of je bijv dag voor dat er een wedstrijd is langs mag komen? Dat ga ik hier doen (randstad), was geen probleem (wel tegen kleine betaling, ik huur als het ware de bak)

B+11 pr. 208 L1+4 :)

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:25

kampioen2be schreef:
Misschien een idee om wedstrijd locaties te mailen en vragen of je bijv dag voor dat er een wedstrijd is langs mag komen? Dat ga ik hier doen (randstad), was geen probleem (wel tegen kleine betaling, ik huur als het ware de bak)


Dit inderdaad en om het helemaal een fijne ervaring te maken, neem instructie van dochter mee en laat diegene haar helpen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Anoniem

Re: Oefenen in dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:28

Ik weet dat het hier in de regio bij enkele locaties mogelijk is om de dag voor de wedstrijd al te komen oefenen in de ring. Wellicht eens navragen of dat bij jullie ook mogelijk is?

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Oefenen in dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:04

Je kan ook Hors Concours (dus mee rijden zonder punten)- maar dan zit je wel in de drukte van de dag zelf... Maar dan is er geen druk om te moeten presteren, en kan je wel oefenen met rijden proef. Wellicht is een combi ook aan te raden, dus vragen om eens te oefenen (kijk op KNHS bij kalender, dan kan je ook filteren op afstand) en stuur een mail naar de organisatie. Ik denk dat vooral bij wedstrijden die georganiseerd worden door stallen zelf, je goed kans heb dat ze het jury hokje en de balken een aantal dagen van te voren neer leggen. Hier bij mij is het zo dat ze op donderdag alles al klaar hebben liggen, zaterdag de wedstrijd.
Wat je ook kan nagaan is of er misschien ergens een clinic gegeven wordt? Je kan je dochter laten mee rijden, maar omdat er hier toevallig een clinic 2 weken voor de wedstrijd is (ik ga zelf ook voor het eerst starten met een paard dat enorm kijkerig is en bang voor van alles) kan ik dan ook vast komen oefenen omdat ze dan ook het hokje en de balken hebben liggen.

Kortom: gewoon mailen! Alvast succes voor je dochter, leuk dat ze gaat starten en dat jullie zo goed bezig zijn met de voorbereiding :D

B+11 pr. 208 L1+4 :)

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Oefenen in dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:07

Mag bij Meulendijks toch wel? Zeker als jij dat vraagt. Bij/voor heel veel wedstrijden worden nu online proefjes opgenomen dus dan wordt er zeker ook gebruik van de ring gemaakt. Ok, dan zijn pension en lease ruiters. Maar zo flauw zullen ze zeker voor jullie niet zijn.

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Oefenen in dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:29

Manege de Kraal in Nederweert heeft maandelijks oefendressuur, volgens mij tussen de witte hekjes (ook binnen). Kwamen we in elk geval daar tegen met losrijden op oefenspringen :+ . Als het oefendressuur zelfde idee is als oefenspringen kan je heel fijn oefenen en is het allemaal heel erg laagdrempelig. Eerste oefendressuur daar is a.s. zaterdag.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Oefenen in dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:04

Volgens mij kun je bij Hoeve de Molenhorst in Someren ook oefenen. Daar liggen buiten 3 ringen naast elkaar.

Die in Nederweert ga ik dit weekend proberen, ben erg benieuwd.


romyvs

Berichten: 388
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 16:33

HarmanyL schreef:
Mag bij Meulendijks toch wel? Zeker als jij dat vraagt. Bij/voor heel veel wedstrijden worden nu online proefjes opgenomen dus dan wordt er zeker ook gebruik van de ring gemaakt. Ok, dan zijn pension en lease ruiters. Maar zo flauw zullen ze zeker voor jullie niet zijn.


Meulendijks staat inderdaad al op ons lijstje, thanks! :o

Bedankt allemaal voor de tips tot nu toe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers