goede 'natuurlijke' bekapper /hoefsmid regio nijkerk.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

goede 'natuurlijke' bekapper /hoefsmid regio nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 09:08

ik ben opzoek naar een goede bekapper/smid voor mijn 2 haflinger van 5 en 25 jaar in regio nijkerk.

Ik heb voor mijn andere haflinger 14 jaar dezelfde hoefsmid gehad. Helaas heeft deze moeten stoppen. En nu dacht ik een fijne smid gevonden te heben maar kwa bekappen ben ik niet helemaal tevreden. Ondertussen ook zelf meer geleerd over hoeven dus ik wil gewoon even verder kijken.

Mijn oudere haflinger heeft voorijzers en dat zet hij er prima onder. Maar voor mijn jonge haf ben ik meer opzoek naar wat 'natuurlijk' of iemand die niet wat meer tijd en secuurder bekapt.

Het zou fijn zijn als ik een smid vind die beide goed kan. Want ik wil ook proberen mijn oudere haflinger weer op blote voeten te krijgen.Maar dit moet wel echt stapsgewijs zijn.

Als ik uiteindelijk uitkom op 2 verschillende bekappers/smeden dan vind ik dat ook niet erg.

Zelf leren bekappen is leuk maar ik ga dat niet redden met mijn lijf.

uiteraard heb ik zelf ook nog wezen zoeken, maar de bekappers waarvan ik denk ja dat zou wat kunnen zijn.. die zitten net niet in mijn regio

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 00:15

Omdat je op zoek bent naar ervaringen verplaats ik deze van BEH naar ED.





Michelle van 4 hooves zou kunnen.

WildDreams

Berichten: 2424
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: goede 'natuurlijke' bekapper /hoefsmid regio nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:18

Hee Willeke! Een oud stalgenootje van mij staat sinds kort bij jullie op stal en heeft zijn (onze) bekapper als het goed is meegenomen. Dan zou je hem even moeten vragen, dat is Rob van Mick (Schwarzwalder Fuchs kruizing). Ik weet de naam van de bekapper van mn verzorgpaarden niet uit mijn hoofd. Bij Roos en Anton doet zij het echt heel goed!

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Re: goede 'natuurlijke' bekapper /hoefsmid regio nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:28


pjer
Berichten: 1575
Geregistreerd: 18-03-05

Re: goede 'natuurlijke' bekapper /hoefsmid regio nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:37

geen natuurlijk bekapper maar regulier smid (en dus ook bekapper) en erg kundig is Wito Mink.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:40

Nielojram schreef:
Jaap Tuininga, geen website, wel facebook: https://www.facebook.com/jaap.tuinenga
Man met veel kunde&kennis.


Toen de mijne nog blote voeten had was ik heel tevreden over Jaap.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Re: goede 'natuurlijke' bekapper /hoefsmid regio nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:28

Geen natuurlijk bekapper, maar wel erg kundig (in mijn ogen) ook voor alleen bekappen, Leontine Boel.