Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 14:38

Hoi,

Ik ben opzoek naar een allround gezond paard met een apart kleurtje, maar helaas is dat nog niet zo makkelijk te vinden.
Daarom vroeg ik me af of iemand hier toevallig een betrouwbare stal kent waar ze paarden met aparte kleurtjes (fokken/) verkopen?
Bij voorkeur bont, palomino, of valk.
Hoeft geen hoog niveau sportpaard te zijn, maar wel braaf en gezond.

Groetjes Murls
Laatst bijgewerkt door murls op 20-01-23 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:45

murls schreef:
Hoi,

Ik ben opzoek naar een allround paard met een apart kleurtje, maar helaas is dat nog niet zo makkelijk te vinden.
Daarom vroeg ik me af of iemand hier toevallig een betrouwbare stal kent waar ze paarden met aparte kleurtjes (fokken/) verkopen?
Bij voorkeur bont, palomino, of valk.
Hoeft geen hoog niveau sportpaard te zijn.

Groetjes Murls

Hoi!
Wat leuk dat je op zoek gaat naar een eigen paard!
Wat is de reden dat de kleur een voorname eis is in je zoektocht? Op de kleur kan je tenslotte niet rijden :P

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:50

HS Meijer heeft geregeld kleurenpaarden staan. Zou daar eens contact mee opnemen.

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:09

Sorry voor de ongevraagde mening, maar zoek liever een stal die selecteert op gezonde paarden :o de hype met kleurtjes gaat voorbij de belangrijke factor van gezonde paarden fokken

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 15:21

Oehlala schreef:
HS Meijer heeft geregeld kleurenpaarden staan. Zou daar eens contact mee opnemen.


Dankjewel voor de tip! Heb ze 3 weken terug een berichtje gestuurd en toen hadden ze helaas geen beleerde te koop.
Enkel jong spul, dus ik zoek verder.


murls schreef:
Wat is de reden dat de kleur een voorname eis is in je zoektocht? Op de kleur kan je tenslotte niet rijden :P


Klopt, maar heb van kleins af aan al een zwak gehad voor aparte kleurtjes.
Zoek liever wat langer naar een paard waarmee ik de juiste klik heb + een apart kleurtje.
Maakt de zoektocht wel wat lastiger, maar ik heb geen haast. :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:36

Odetje92 schreef:
Sorry voor de ongevraagde mening, maar zoek liever een stal die selecteert op gezonde paarden :o de hype met kleurtjes gaat voorbij de belangrijke factor van gezonde paarden fokken

Vertel me eens hoe gezond het KWPN gemiddeld is en hoe het komt dat je hoofdzakelijk bruine en zwarte wpn'ers ziet? :+

Dat is evenzeer kleurenfokkerij maar omdat het kleuren zijn die we inmiddels "normaal" vinden valt niemand er over.
Of je nu een bruine hebt die mogelijk kapot gefokt is of een palomino maakt ook niet uit.

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:39

Wat voor paard zoek je verder ongeveer? Warmbloed/koudbloed?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:40

Jammer dat je een beleerde zoekt.

Dit jaar wordt er bij de stalling waar ik sta namelijk een veulen verwacht van Crème de la Crème Di Luna, we hopen dat er een valk of smokey black uit komt rollen. De moeder is een zwart-bonte, dus ook 50% kans op bont.

Verder geen type sportpaard maar wel een valk-bonte tinker jaarling te koop. Pssm1 vrij.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:48

Idd, welk type paard zoek je? Budget? En welke regio en hoe ver wil je rijden voor een paard?

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 16:16

Ik zoek een warmbloed vanaf 1,60, beetje type sportpaard.
Mag wel wat forser zijn (barock pinto) of kruising koudbloed, maar niet extreem barok.
Wil graag een klein sprongetje en oefencross kunnen rijden.
Afstamming is niet belangrijk en heb geen hoge wedstrijdambities (hooguit B of in de toekomst evtl L niveau), vooral recreatief dus.

Prijsklasse tot 10k.

Regio NL of net over de grens.
Max 3,5 uur rijden vanuit Coevorden (Drenthe).
Best een grote regio dus :)

Art_Ificious schreef:
Jammer dat je een beleerde zoekt.

Dit jaar wordt er bij de stalling waar ik sta namelijk een veulen verwacht van Crème de la Crème Di Luna, we hopen dat er een valk of smokey black uit komt rollen. De moeder is een zwart-bonte, dus ook 50% kans op bont.

Verder geen type sportpaard maar wel een valk-bonte tinker jaarling te koop. Pssm1 vrij.


Gave combi, daar komt vast wat leuks uit! <3
Jaarling is helaas te jong inderdaad, zoek echt een braaf gereden paard.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:24

Odetje92 schreef:
Sorry voor de ongevraagde mening, maar zoek liever een stal die selecteert op gezonde paarden :o de hype met kleurtjes gaat voorbij de belangrijke factor van gezonde paarden fokken

Deze dus en ik begreep dat er een wet komt op het fokken van oa honden en katten op uiterlijke kenmerken }>Paarden komen ook vanzelf aan de beurt.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:30

Sommige mensen zoeken specifiek een ras, waarom TS zo aanvallen dat ze een specifiek kleurtje wil?

Fokken op uiterlijke kenmerken bij andere dieren is ook totaal wat anders dan een paard fokken met een leuk kleurtje.

Je zit in de buurt, TS. Ik ga eens voor je rondkijken.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:39

Ik zou Peterina hier op Bokt eens een bericht sturen. Die zit wel goed in de grote palomino wereld volgens mij.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:40

Kleur is ook een uiterlijke kenmerk het karakter is dan een ander verhaal.
Een goed paard heeft geen kleur of sexe.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:48

Er is niks mis met de wens voor een kleurtje. Als je voldoende geduld hebt komt er vast wel eentje voorbij die aan al je eisen voldoet. En soms moet je wel eens een eis laten vallen.
Persoonlijk zou ik altijd wel kwaliteit boven het kleurje stellen, maar het een sluit het ander niet uit.
Overigens is het wel zo dat een mooi kleurtje prijsverhogend werkt.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:57

Een gezonde goed beleerde is vaak nog lastig. Vaak moet je er als veulen bij zijn voor een beetje goede. Maar kijk ook even in Duitsland via ehorses enzo, daar zie ik ze vaker langkomen dan in NL.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:00

Bijzondere kleurtjes vind je vaak wel onder de andalusiers. Die zijn ook niet heel goedkoop (in ieder geval niet de gezonde exemplaren) Dit lijkt me overigens wel een aardige.
Ypenburghoeve zou ik niet direct onder betrouwbaar schakelen, dus altijd over laten keuren incl hals en rug is echt wel nodig.

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ier-hengst

Anoniem

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:36

Ik weet niet of je ook interesse in appaloosa kleur hebt, dan zou je bij Gerben Dijkstra kunnen informeren.
Voor de rest is Meijer al genoemd maar daar heb je al contact mee gehad las ik.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:48

Ik denk dat je voor je eisen (een braaf ingereden paard met een apart kleurtje) wel een hoger budget moet gaan rekenen. Met 10K kom je er zeer waarschijnlijk niet..

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:56

Captain schreef:
Ik denk dat je voor je eisen (een braaf ingereden paard met een apart kleurtje) wel een hoger budget moet gaan rekenen. Met 10K kom je er zeer waarschijnlijk niet..


Dat denk ik ook.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:58


Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:04

murls schreef:
Ik zoek een warmbloed vanaf 1,60, beetje type sportpaard.
Mag wel wat forser zijn (barock pinto) of kruising koudbloed, maar niet extreem barok.
Wil graag een klein sprongetje en oefencross kunnen rijden.
Afstamming is niet belangrijk en heb geen hoge wedstrijdambities (hooguit B of in de toekomst evtl L niveau), vooral recreatief dus.

Prijsklasse tot 10k.


Ik denk dat je verwachtingen niet heel realistisch zijn eerlijk gezegd :o type sportpaard dat bereden en braaf is en geschikt voor een oefencrossje of een keertje springen op B/L niveau kost al gauw 10K ook als die maar heel saai bruin of zwart is.

Met een leuk kleurtje erbij wordt er heel makkelijk paar duizend meer voor gevraagd, bereden kleurpaarden in de prijsklasse tot 10K hebben over het algemeen of duidelijke mankementen (als in: niet braaf en/of niet gezond) of voldoen niet aan je eisen (pony's, koudbloeden etc).

Ik wilde namelijk ook graag een paard met een apart kleurtje gewoon omdat het gaaf is :P maar echt nog nooit zulke troep gezien als al die leuke kleurtjes warmbloed paarden in normale/midden prijsklasse :') Meeste fokkers verkopen ze overigens alvast als veulens of iig jong en onbeleerd, bereden + kleur kom je het snelste bij een particulier tegen maar dan is de kwaliteit heel erg wisselend.

Of je moet een PRE willen, zou mijn keuze niet zijn om mee te springen :+ maar ze hebben iig relatief vaak verdund kleurtje en stokmaat van net 160cm is dan ook nog haalbaar denk ik. Al vraag ik me dan nog steeds af of het binnen 10K lukt.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:28

De stokmaat zou ik 10cm omlaag doen.
Veel speciale kleurtjes vallen in de stokmaat 148-158/60

Op ehorses kun je ook kleur als zoekcriterium kiezen, dat maakt het makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 20-01-23 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:30

Captain schreef:
Ik denk dat je voor je eisen (een braaf ingereden paard met een apart kleurtje) wel een hoger budget moet gaan rekenen. Met 10K kom je er zeer waarschijnlijk niet..


Ben ik ook bang voor. Met 10k kom je er niet, vermoed ik.

Als een PRE ook binnen je wensen valt zou je Nadia Feitsma eens kunnen vragen. Zij zit ook vlakbij.

Of voor een appaloosa kun je Monique den Otter eens contacten (K&M stables in Schoonoord)

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Gezocht: betrouwbare (handel)stal met aparte kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:47

Ik zat ook net te denken. Is 10 k in de huidige markt voor een gezonde beleerde een reëel bedrag?

Pas alsjeblieft op met die spanjaarden.