Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:15

[VSW] Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Heb ooit dit topic bijgehouden, daarin staat veel over waar we tegen aan lopen en wat juist goed gaat in de omschakeling van ons bedrijf :) .

@Beegee, je zit ook helemaal niet op de schopstoel! ( Had ik het toch goed gepuzzeld haha :+ )En zeker een kwart van onze klanten is ooit weggeweest en weer teruggekomen( het record staat op 5 x weggegaan en nu weer terug :') ) , soms moet je ook gewoon proberen of het ergens beter kan toch? En als het niks is: ben je altijd weer welkom :) . Is het wel wat: dan ben ik blij voor jullie dat het ergens anders wel lukt :)

Ik kan beamen dat je een boeiend paard hebt haha :+ . Daarom begrijp ik je zoektocht ook. Ik zie hier best wat stallen genoemd worden waarvan ik denk ja: daar is het buitenstaan weer beter maar dan heeft hij waarschijnlijk problemen met... *vul iets in waar hij een eigen mening over heeft * :D

... Ik denk overigens dat dat voor eigenaren het lastigst is, als je een 'niet standaard' paard hebt( in hoeverre die er zijn natuurlijk) is het gewoon lastig . Ik denk dat elke stal een bepaalde doelgroep aanspreekt, maar als je een paard hebt met weinig 'eisen' kan je eigenlijk overal wel terecht. Of dan zet je hem makkelijk wat verder weg, want als je een week niet komt is er ook niks aan de hand.

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:20

ruitje schreef:
En als het niks is: ben je altijd weer welkom :) . Is het wel wat: dan ben ik blij voor jullie dat het ergens anders wel lukt :)


Jij klinkt als een ontzettend fijne staleigenaar, ruitje!

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:16

Vooral fijn ook dat je, naast steeds willen verbeteren van alles, het ook gewoon niet erg vindt als mensen wel verder kijken. Er zijn wel eens staleigenaren die het als belediging zien en je dan eigenlijk liever meteen wegsturen.

Ik vind de ts ook heel eerlijk, goede stal maar in de ideale wereld zou ik dit en dat beter willen. Nog logischer dat je dan extra kritisch bent.
Ik heb oud stalgenootje die volgens mij ooit bij ruitje vandaan naar ons gekomen is en ook weer terug gegaan is haha. Toch een goed teken dan, denk ik.

Babootje

Berichten: 26249
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:34

miereneter schreef:
ruitje schreef:
En als het niks is: ben je altijd weer welkom :) . Is het wel wat: dan ben ik blij voor jullie dat het ergens anders wel lukt :)


Jij klinkt als een ontzettend fijne staleigenaar, ruitje!


Nou idd; ik ken stallen waar je geen goed kan doen als je weg bent. Maar meestal kan je ook wel werer terug als er plek is. En waar ik niet meer welkom ben was er echt wel wat aan de hand. Dat was gewoon te erg en zou ik ook echt niet meer terug willen. 1 stal kreeg mn paard een ernstig ongeluk door slecht onderhoud aan de rijbaan. Bij 1 stal reed de staleigenaar met een shovel in op een paar kinderen die hem irriteerden. Ik heb toen getuigd. Dus ja. En de laatste: Daar wil niemand meer staan; dus dat is ook niet treurig :D :D
Je maakt wat mee in 30 jaar in de paarden….

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:05

Babootje schreef:
MyWishMax schreef:
Dank je ruitje! Ik wilde niks verder schrijven, want ik wist het niet zeker. Had alleen gelezen dat jullie nu geen paddocks meer voor 1 paard hadden (vind ik positief haha)


En ik heb dat dan weer liever niet _O- _O- 's Zomers vind ik het geen probleem om paarden die prima met elkaar kunnen een ruim weitje met elkaar te laten delen, dan staat er gras en daar is meer belangstelling voor. Maar in de paddocks zie ik daar toch een hoop ellende van zeker als er ook nog hooi ligt. Veeartsrekeningen zijn hoog tegenwoordig. Ik neem liever het risico niet.
Maar dat is ook paardafhankelijk hoor.


Ik zou dat ook heel jammer vinden, want mijn paard kan bijna nooit in een groep op de wei en zeker niet op een paddock inderdaad. Met één maatje werkt voor haar het beste.
Paddock zonder eten is verder ook totaal niet interessant. Eén keer rollen en dan op rust staan wachten tot je er weer uit mag.

Vier uur buiten in een droge, ruime paddock mèt hooi vind ik dan weer wel acceptabel voor de winter.

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:08

miereneter schreef:
Fly_high schreef:
@beegee ik denk dat je helaas iets zoekt wat er helemaal niet is in de Randstad :') of je moet bij een heel kleinschalig plekje terecht kunnen.


Het bestaat wel in de Randstad, al weet ik niet of het bestaat in de buurt van de TS. Ik sta zelf op zo'n stal onder de rook van Amsterdam. OK, geen 100 paarden, een 20-tal. In de winter de hele dag op een enorme zandpaddock in kuddeverband, waar gevoerd wordt. Een klein deel staat ook 's winters 24/7 buiten, de rest 's nachts op stal. Met schuilgelegenheid. In de zomer 24/7 op het land. Zeer goede zorg, volpension, en betaalbaar. Moet wel zeggen dat ik extreem veel geluk had dat er een plekje vrij was toen ik er aanklopte, op dit moment alles vol.

Sorry TS, dit is niet in jouw richting volgens mij en er is nu ook geen plek, maar het kán dus wel. Ik hoop hier nooit ofte nimmer weg te moeten. Het enige waar ik op moest inleveren tegenover onze vorige stal, zijn de uitrijmogelijkheden. Dat is hier niet zo, alleen de weg en het fietspad. Maar mijn paard staat paradijselijk.


Volgens mij gaf ts aan dat het meestal stuk loopt op het buiten rijden, dus ik denk dat jouw voorbeeld niet is wat zij zoekt.
Los van dat je paard moet klikken in de groep, als er maar één kudde is en dus geen alternatief als het niet gaat.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:17

Mooi hoe in dit topic zowel de paardeneigenaar als de staleigenaar met veel respect naar elkaar toe reageren.

Ik heb geen opties voor de TS maar begrijp haar standpunt omdat mij als paardeneigenaar ook regelmatig het gevoel bekruipt "of het ergens anders niet beter zou zijn voor mijn paard". Net als bij de TS staat mijn paard best OK maar misschien is het gras ergens anders daadwerkelijk groener.
Het kan in ieder geval geen kwaad om regelmatig op andere stallen te kijken, al is het alleen maar om vervolgens weer te constateren dat je paard inderdaad al heel OK staat. Dat geeft mij dan in ieder geval weer een poosje rust in mijn bolletje. Zo te lezen werkt het voor TS ook ongeveer zo.

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:20

Klopt Ruitje, als je een makkelijk "standaard" paard hebt kun je in principe overal staan.
Ik vind jullie faciliteiten overigens prima. Inderdaad een overdekte stapmolen zou fijn zijn, maar ik zou blij zijn dat je voor meer grond hebt gekozen; ik hou van ruimte (en mijn paard ook) :)

Leo

Berichten: 50116
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 02:57

Ik vond de Groene Meer 7 jaar geleden fijn en het is er volgens mij alleen maar fijner op geworden. :j ik zat laatst toevallig te denken; als ik ooit weer wat moest gaan zoeken, zou ik denk ik daar terug naartoe willen. Dus dat van terugkerende klanten kan ik me best indenken Ruitje :+

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 06:22

Ah, thanks allemaal jongens! Doet een zwangere, emotionele pensionstalhouder die dit topic stiekem best spannend vond goed :D

Binnenkort is de bedrijfsovername afgerond, is voor mij ook echt weer een heel ander soort fase, om het straks echt met mijn broer te doen en dan te kijken waar we op uit komen :)

Bij ons gaan er overigens ook 'gewoon' mensen weg met ruzie of misschien een naar gevoel hoor :o . Ik denk dat dat met 100 klanten ook niet anders kan, dat er eens in de zoveel tijd iets ontstaat wat niet matcht/ echt niet goed loopt :o .

Anyway, voor de 6e keer ( :') ) : terug naar de vraag van de TS haha :o

Babootje

Berichten: 26249
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:59

Nou ja, Ruitje, wat jij in deze discussie hebt gebracht is ook heel belangrijk. Een stal kan nog zo mooi en fijn lijken (ik zal geen namen noemen :D) maar je weet pas echt dat het klopt wat er wordt beloofd als je er staat. Verder is het heel belangrijk dat je met de staleigenaar door 1 deur kunt. Als stal en zeker eentje met zoveel paarden, lever je generieke zorg. Maar paarden zijn individuen en je zult altijd tegenkomen dat je een paard in je stal hebt die niet in dat generieke systeem past, hetzij door gedrag hetzij door gezondheid. Dan is het heel fijn dat de staleigenaar met je meedenkt in oplossingen.
Maar er zijn helaas nog erg veel stallen waar niets kan. En dat kun je meestal niet van tevoren weten.
Alhoewel... een stal die nog plek over heeft in deze krappe markt en waar heel veel verloop is, is meestal wel een teken aan de wand.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:20

Ben benieuwd of de gouden tip er voor je tussen zat ts!?!

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 11:25

Dat zou zomaar kunnen, maar er is zoveel genoemd dat eerst alles even op een rijtje gezet moet worden :) ik vind het fijn om te weten welke opties er zijn, maar ben niet als een malle aan het zoeken.

Mocht het wel zo ver komen dan zal ik dat tzt laten weten, maar niet alvorens ruitje hiervan op de hoogte gesteld te hebben. Zou wat zijn als ze via dit topic erachter komt dat ik ga opzeggen, maar niets van mij heeft vernomen :') Dat is niet helemaal mijn stijl.

En ik moet ook wel zeggen dat ik regelmatig denk:

|( |( |( |( ;( ;( ;( ;( ;( ;( Ik wil niet weg, dus of er echt een verhuizing in zit uiteindelijk, weet ik nog niet helemaal.

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:33

Ik zag laatst nog en stal in Leimuiden op MP waar paarden 8-20 met ruwvoer in de paddocks staan, ben er ooit een keertje langs geweest en het zag er niet verkeerd uit. Misschien interessant?

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 11:40

Die had ik idd gezien! Die staat inmiddels zelfs al op gereserveerd zie ik :oo Het lijkt ook alsof er steeds meer stallen vrij komen, of ik zoek anders := Ik hou het eigenlijk altijd wel in de gaten, maar valt me op dat ook steeds meer grote stallen gaan adverteren.

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:42

Gezien alles duurder wordt is er naar horen zeggen een verplaatsing gaande van pensionklanten. Het duurdere segment verhuist voor een deel naar een iets minder duur segment, dat segment gaat ook voor een deel op zoek naar iets goedkopers. Het is niet zo zwart wit als wat ik nu beschrijf natuurlijk, maar doordat er nu relatief veel mensen toch wel opzoek moeten komen er ook een hoop nieuwe plekjes vrij die natuurlijk vaak net zo snel weer vol raken.

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:47

Ik hou het ook in de gaten, eigenlijk meer uit gewenning en voor het geval dat er iets super interessants wordt gestart ergens in de buurt ;)

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 11:49

Ja, idd gewenning lijkt het te zijn. Ik kijk ook nog standaard welke paarden er te koop staan, maar ben 3 jaar geleden al geslaagd in m’n zoektocht en een tweede komt er absoluut niet bij :')

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:52

Oh ik kijk ook altijd paarden, ben zeker niet op zoek maar het is gewoon leuk :D

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:53

Ik doe beide ook :') en hier komt ook geen 2e erbij, maar kijken blijf ik doen

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:00

Zag deze op marktplaats.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 12:37

Goed, omdat er zo veel mensen zijn die met mij mee hebben gedacht, hier nog even een update. Afgelopen week te horen gekregen waar ik al een tijd bang voor ben… Ik zat met mijn paard bijna een jaar in een revalidatietraject, heel onzeker allemaal en vanaf het begin al rekening ermee gehouden dat het niet meer goed zou komen. En helaas, hij is inderdaad nooit meer belastbaar.

Dat betekent dat alle eisen die ik aan een stal had gesteld, eigenlijk komen te vervallen. Ik heb nu een 13-jarige pensionado en geen belang meer bij een rijbak, uitrijmogelijkheden of longeercirkel… ;( Daarom heb ik besloten niet meer te gaan verhuizen. Binnenkort begint het weideseizoen en dan mag hij lekker gaan grasmaaien op zijn vertrouwde plek met vriendjes. Ik weet niet hoe lang we nog samen hebben en wil hem niet voor (achteraf) de laatste maanden verhuizen. Mocht alles helemaal goed gaan, kan ik daarna altijd nog op zoek naar een pensioenplek. Maar dan schop ik vast tegen die tijd het topic weer omhoog :)

Bedankt allemaal voor jullie bijdragen, voor mij is het uiteindelijk niet meer nodig geweest maar ik denk dat er een hele hoop bokkers hier toch wat aan hebben gehad.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:08

Wat een nare ontwikkeling. Sterkte ermee.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:05

He getver dat is niet de update die we verwachtten. Sterkte!

Mocht je tzt toch aan een andere plek denken, aantal voormalige stalgenoten van mij staan naar tevredenheid met hun pensionado's bij het Brieschend Paard in Oudewater....