Stalling omgeving Coevorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 00:44

4_ever_Joy schreef:
Benfan schreef:
Er zit in klijndijk een pensionstal naast de Dierenarts (Arts en Dier) hebben er een paardenkliniek bij. Vroeger zat daar (die stal) een Arabieren fokker. Super mooie dieren had deze. Erg mooie locatie trouwen.

Het ligt helaas aan diegene die daar de boel runt waardoor het zo 'ruk' is. Ligt niet aan de mensen die er staan. Ze kan het opknappen wat ze wil, maar dat gaat helaas niet helpen. Teveel paarden voor het perceel, slecht voer (graatmagere paarden die daar wegkomen) schimmel (hele gebouw zit eronder). Ze pest elke keer weer iemand anders weg, je kan er de klok op gelijk zetten. Zodra iemand vertrekt, begint ze bij de volgende.. en ja, ze pakt je paard dan mooi mee in de pesterijen.. werkelijk niet te begrijpen.

ze staat ook op de zwarte lijst voor jureren bij wedstrijden, ook daar weet ze mensen tegen zich te keren. Geloof dat ze ooit een stal heeft gehad in het westen en toen naar deze omgeving is vertrokken.. en ook daar hebben we verhalen vandaag gekregen over haar.

Locatie is trouwens ge-wel-dig. Zandpad af en je bent in het bos. Zou zeggen.. gebouw tegen de vlakte, nog maar de helft aantal paarden.. dan kan je makkelijk 300 euro vragen in deze omgeving.

De stalling in Meerdijk is ook super. Maar... je moet tegen de regels kunnen. Paulien is een tof mens! Maar een beetje vreemd... en daar moet je nu eenmaal tegen kunnen. Wel duurder.. geloof over de 300 euro.



Mag ik vragen hoe vaak je daar (Pensionstal aan de Veenvaart) dan geweest bent dat je zo goed op de hoogte bent? Of is dit enkel via via wat je nu verteld? Want het klinkt behoorlijk zo als smaad en laster
Ik sta hier toevallig op de wachtlijst ook dus ben wel benieuwd


Misschien is het een idee om hier een apart topic over aan te maken? Word een beetje onoverzichtelijk zo aangezien ik stallen rond Coevorden zoek en niet rond Emmen.

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:01

Ik denk dat het lastig met zoeken wordt.

Ik ben afgelopen oktober ook vertrokken van mijn vorige Pensionstalling naar Grensland Zwartemeer. Omdat ik het niet meer trok daar, ik had er gewoon nachtmerries van.
Terwijl ik met goede praatjes er heen ben gelokt.

Mijn merrie viel met 3 maand van de dracht zo erg in dat ze al bijgevoerd moest worden met merrie brok. Terwijl tinkers zonder merrie brok en veel en goede ruwvoer met beetje mineralen geweldig gezond veulen op de wereld kunnen zetten. Ook kwam ik niet van de mijt af, liep al maanden te behandelen. Mega veel geld kwijt. Gelukkig ken ik veel Tinker fokkers en eigenaren en toen alles voorgelegd. Die zeiden al slechte hygiëne, slechte hooi, wegwezen daar dit gaat je veulen kosten maar misschien ook je merrie.

Nu ben ik verhuisd. Die avond gelijk behandeld sindsdien mijt vrij. Onbeperkt hooi waardoor ze terwijl ze nog maar 12 week moet nog steeds op dezelfde hoeveel heid merrie brok zit als toen ze 3 maand drachtig was. Zelfs mijn dierenarts ziet dat ze hier beter aan toe is.

Ook de sfeer en omgang met elkaar is hier gewoon super fijn. Ook per whats app, terwijl bij de vorige berichten kreeg dat ik dacht nou wat professioneel. Niet dus, verwijten, grote bek alles.

Ik ben samen verhuisd met nog 3 die deze problemen ervaren. Met hun paard dan andere problemen dan wat ik heb. Maar alle paarden herken je niet meer terug. Heerlijk relaxt, zen en mooi weer op gewicht.

Wat ik dus wil zeggen, kijk goed kijk lang en ga informeren in de omgeving of in de paardenwereld. Vraag naar ervaringen. Want nadelige is doordat er te weinig plek is op vele stallen ben je er vaak ook niet zomaar weg.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 13:19

Nadia2008 schreef:
Ik denk dat het lastig met zoeken wordt.

Ik ben afgelopen oktober ook vertrokken van mijn vorige Pensionstalling naar Grensland Zwartemeer. Omdat ik het niet meer trok daar, ik had er gewoon nachtmerries van.
Terwijl ik met goede praatjes er heen ben gelokt.

Mijn merrie viel met 3 maand van de dracht zo erg in dat ze al bijgevoerd moest worden met merrie brok. Terwijl tinkers zonder merrie brok en veel en goede ruwvoer met beetje mineralen geweldig gezond veulen op de wereld kunnen zetten. Ook kwam ik niet van de mijt af, liep al maanden te behandelen. Mega veel geld kwijt. Gelukkig ken ik veel Tinker fokkers en eigenaren en toen alles voorgelegd. Die zeiden al slechte hygiëne, slechte hooi, wegwezen daar dit gaat je veulen kosten maar misschien ook je merrie.

Nu ben ik verhuisd. Die avond gelijk behandeld sindsdien mijt vrij. Onbeperkt hooi waardoor ze terwijl ze nog maar 12 week moet nog steeds op dezelfde hoeveel heid merrie brok zit als toen ze 3 maand drachtig was. Zelfs mijn dierenarts ziet dat ze hier beter aan toe is.

Ook de sfeer en omgang met elkaar is hier gewoon super fijn. Ook per whats app, terwijl bij de vorige berichten kreeg dat ik dacht nou wat professioneel. Niet dus, verwijten, grote bek alles.

Ik ben samen verhuisd met nog 3 die deze problemen ervaren. Met hun paard dan andere problemen dan wat ik heb. Maar alle paarden herken je niet meer terug. Heerlijk relaxt, zen en mooi weer op gewicht.

Wat ik dus wil zeggen, kijk goed kijk lang en ga informeren in de omgeving of in de paardenwereld. Vraag naar ervaringen. Want nadelige is doordat er te weinig plek is op vele stallen ben je er vaak ook niet zomaar weg.


Het voordeel is dat ik ze nu aan huis heb dus mocht het niet bevallen heb ik hem zo weer thuis. Maar die stal stond toch al niet op mijn lijstje aangezien het te ver weg is en de slechte recenties. Gelukkig heb jij je paard op tijd weg gehaald.

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:27

Het wordt alleen maar lastiger denk ik. Ik kom oorspronkelijk uit Hardenberg maar woon nu in Zwolle (helemaal ellende qua stallen) Pony (en vanaf vanmiddag paar) staan dus in Ane. 40 Minuten rijden maar ze staan er dus niet voor niets. Alles is goed voor elkaar voor de paarden en de sfeer is ook heel fijn. Staleigenaresse kijkt ook echt of een nieuwe stalgenoot bij de groep past dus er is maar weinig ' gezeur'
We hebben een fijne buitenbak en sinds kort een kleine binnenbak. Maar zo goed als de paarden het hebben, vind ik prio 1.

Overigens TS, ik weet ook nog wel een plekje in Bergentheim, maar wet niet of ze plek heeft momenteel.

Bakira
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:28

Het is lastig hier in de buurt. Ik woon in laar bij Emlichheim en heb de paarden aan huis. Mocht ik ze in pension wilen zetten komt eigenlijk alleen Hester Bischot in beeld in Dalen. Iets verder rijden, dat wel.

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:31

Dreamboy schreef:
Nadia2008 schreef:
Ik denk dat het lastig met zoeken wordt.

Ik ben afgelopen oktober ook vertrokken van mijn vorige Pensionstalling naar Grensland Zwartemeer. Omdat ik het niet meer trok daar, ik had er gewoon nachtmerries van.
Terwijl ik met goede praatjes er heen ben gelokt.

Mijn merrie viel met 3 maand van de dracht zo erg in dat ze al bijgevoerd moest worden met merrie brok. Terwijl tinkers zonder merrie brok en veel en goede ruwvoer met beetje mineralen geweldig gezond veulen op de wereld kunnen zetten. Ook kwam ik niet van de mijt af, liep al maanden te behandelen. Mega veel geld kwijt. Gelukkig ken ik veel Tinker fokkers en eigenaren en toen alles voorgelegd. Die zeiden al slechte hygiëne, slechte hooi, wegwezen daar dit gaat je veulen kosten maar misschien ook je merrie.

Nu ben ik verhuisd. Die avond gelijk behandeld sindsdien mijt vrij. Onbeperkt hooi waardoor ze terwijl ze nog maar 12 week moet nog steeds op dezelfde hoeveel heid merrie brok zit als toen ze 3 maand drachtig was. Zelfs mijn dierenarts ziet dat ze hier beter aan toe is.

Ook de sfeer en omgang met elkaar is hier gewoon super fijn. Ook per whats app, terwijl bij de vorige berichten kreeg dat ik dacht nou wat professioneel. Niet dus, verwijten, grote bek alles.

Ik ben samen verhuisd met nog 3 die deze problemen ervaren. Met hun paard dan andere problemen dan wat ik heb. Maar alle paarden herken je niet meer terug. Heerlijk relaxt, zen en mooi weer op gewicht.

Wat ik dus wil zeggen, kijk goed kijk lang en ga informeren in de omgeving of in de paardenwereld. Vraag naar ervaringen. Want nadelige is doordat er te weinig plek is op vele stallen ben je er vaak ook niet zomaar weg.


Het voordeel is dat ik ze nu aan huis heb dus mocht het niet bevallen heb ik hem zo weer thuis. Maar die stal stond toch al niet op mijn lijstje aangezien het te ver weg is en de slechte recenties. Gelukkig heb jij je paard op tijd weg gehaald.


Daar heb je inderdaad geluk mee.

Dit is nu mijn 3e stal. De 1e waar ik stond heb ik haar van gekocht en had ik niks kunnen vinden was ik dus nog liever terug gegaan dan blijven staan met de vorige stal.

Reden verhuizen 1e stal was voornamelijk omdat het mega druk is.

Ik weet dat er een leuke in of om Coevorden moet zitten weet alleen die naam niet.

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:58

Stal de Vliers te Dalen heb ik ook veel positiefs over gehoord. Alleen is wel wat prijziger dan wat jij aangaf. Ik krijg vandaag nog bericht van vriendin waar zei staat.

Sonja78
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:32

Benfan schreef:
Alja schreef:
Ik ga morgen bij de veenvaart kijken.
Heb gebeld met twee in stieltjes kanaal en wil er ook bij eentje gaan kijken
Klonk heel leuk!


Aangezien een gewaarschuwd mens voor 2 telt. Stal Aan de Veenvaart word hier in de Omgeving echt sterk afgeraden. Bij ons staan nu meerdere mensen die er vandaan komen, en hebben er echt een 'trauma' van opgelopen. Vermagerde paarden, dieren die ineens kopschuw of bang zijn. Daarbij werden mensen op stal bedreigd door zowel de zoon als de eigenaresse zelf. Als je er staat, en als je daar weg gaat kun je verwachten dat je als stront word behandelt.

Stal buitenleven is inderdaad alleen voor merries.. jammer! want daar is het best leuk. Zover ik weet zit Nieuw Loosdrecht ook vol, ook een leuke stal trouwens. Verder kan ik zo even niet wat bedenken.

Je moet het natuurlijk zelf weten! Maar ik wou je wel even waarschuwen. Zou jammer zijn als je binnen een maand weer aan het zoeken moet. En je paard er slecht vandaan komt.


Ik schrik van deze recensie en meerdere die ik hier lees over "aan de Veenvaart". Ben zelfs nogal geïrriteerd. Wij staan hier zelf met ons paard. Zijn met open armen ontvangen. Heb je hulp nodig dan zijn de meeste stalgenoten bereid direct te helpen. Stalhoudster voorop. De paarden zijn alles behalve mager. Hooi is van zeer mooie kwaliteit wat best knap is in deze tijd. Vaste voerschema's waarbij de conditie van elk individueel paard wordt beoordeeld. Zonodig meer of minder. Wij verhuizen morgen en ik zie er nogsteeds schoon uit, geen stront te besmeuren. Sterker nog, volop ondersteuning van stalhoudster op dit voor mij onbekende terrein. Wij verhuizen ivm persoonlijke omstandigheden. Niet omdat ons paard het daar niet goed heeft.
Wat voor velen misschien een ding is,is dat stalhoudster een vrouw is met vreselijk veel ervaring. Ze is recht door zee en soms heerlijk ongenuanceerd. Ik hou ervan, weet precies wat ik eraan heb. Niet iedereen kan hier tegen. Sommigen moet je met een lach en volledig ingepakte woorden iets vertellen om te voorkomen dat je wordt weggezet....tja....zoals nu gebeurd.
Mochten wij ooit hulp nodig hebben weet ik waar ik aan kan kloppen en waar ik een eerlijk antwoord krijg, of ik het nou leuk vind of niet. Belang van het paard staat altijd bij haar voorop. Zelfreflectie is niet voor iedereen weggelegd.
Ik ben POSITIEF over "aan de Veenvaart". Hak m'n kop er maar af, is niet mijn pijnpunt waar je aan gaat zitten.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 16:50

Lieve mensen, kan die discussie over stal aan de Veenvaart aub ergens anders gevoerd worden? Nogmaals, ik zoek GEEN stal rondom Emmen dus het kan mij ook helemaal niets schelen of deze al dan niet slecht is.

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:01

De aner hoeve, dat was die stal die ik zocht. Is dat misschien te doen. Mooi kleinschalig.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 18:04

Nadia2008 schreef:
De aner hoeve, dat was die stal die ik zocht. Is dat misschien te doen. Mooi kleinschalig.



Maar helaas een wachtlijst.

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:06

Dreamboy schreef:
Nadia2008 schreef:
De aner hoeve, dat was die stal die ik zocht. Is dat misschien te doen. Mooi kleinschalig.



Maar helaas een wachtlijst.


Ai dat maakt het lastig.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:26

Moderatoropmerking:
Helaas heb ik een aantal berichten moeten verwijderen die niet voldeden aan de regels van ED. Op ED zijn eigen ervaringen zowel negatief als positief toegestaan. Wel moeten deze neutraal omschreven zijn.
Hierbij een link naar de regels van ED: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 23:41

Iedereen bedankt voor het meedenken. Vooral door de negatieve verhalen, al dan niet waar, ben ik me weer gaan beseffen waarom ik zo blij was dat ik mijn paarden eindelijk aan huis kon hebben. Ik mis de gezelligheid van een pensionstal maar dit soort gezeur mis ik dus absoluut niet. Ik heb dan ook besloten om ze gewoon lekker thuis te houden, ondanks dat het soms best zwaar en vooral ongezellig is. Wat mij betreft mag hier dan ook een slotje op.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:56

Stal in Ane is inderdaad erg fijn! 2 jaar geleden had ik mijn paard daar ook (verkocht)
Ze had altijd een flinke wachtlijst. En zo heel klein is het daar volgens mij ook niet meer :p

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:39

Dreamboy schreef:
Iedereen bedankt voor het meedenken. Vooral door de negatieve verhalen, al dan niet waar, ben ik me weer gaan beseffen waarom ik zo blij was dat ik mijn paarden eindelijk aan huis kon hebben. Ik mis de gezelligheid van een pensionstal maar dit soort gezeur mis ik dus absoluut niet. Ik heb dan ook besloten om ze gewoon lekker thuis te houden, ondanks dat het soms best zwaar en vooral ongezellig is. Wat mij betreft mag hier dan ook een slotje op.


Is het misschien geen optie om op Facebook of hier op bokt te gaan zoeken naar iemand in de buurt die eventueel behoefte heeft om samen buiten ritten te maken?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 10:07

Nadia2008 schreef:
Dreamboy schreef:
Iedereen bedankt voor het meedenken. Vooral door de negatieve verhalen, al dan niet waar, ben ik me weer gaan beseffen waarom ik zo blij was dat ik mijn paarden eindelijk aan huis kon hebben. Ik mis de gezelligheid van een pensionstal maar dit soort gezeur mis ik dus absoluut niet. Ik heb dan ook besloten om ze gewoon lekker thuis te houden, ondanks dat het soms best zwaar en vooral ongezellig is. Wat mij betreft mag hier dan ook een slotje op.


Is het misschien geen optie om op Facebook of hier op bokt te gaan zoeken naar iemand in de buurt die eventueel behoefte heeft om samen buiten ritten te maken?


Dat is zeker een optie. Zodra wij beide weer in conditie zijn ga ik dat proberen.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:03

Ook dit is een ouder topic maar ik vroeg me af of iemand nog een plek weet? Mag ook bij iemand particulier. Tussen Coevorden en Emmen is ideaal.

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:32

Veenoord?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:40

Ja daar zou ik best naartoe kunnen, is dichtbij. Weet jij daar een plekje vrij?

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:43

Ik sta daar op een privé stal

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:46

Ah en is er ruimte voor iemand er bij?

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Re: Stalling omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:38

Grensland Kieftenburg Horses Zwartemeer

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:58

Nadia2008 schreef:
Grensland Kieftenburg Horses Zwartemeer

Volgens mij zitten ze vol…