(Groeps)rijles gemeente Tynaarlo en omstreken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FasKaya

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-08-16

(Groeps)rijles gemeente Tynaarlo en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 17:15

Hoi!

Ik wil graag weer beginnen met groepslessen, maar weet niet goed waar. Daarom ben ik opzoek naar jullie ervaringen en aanraders!

Ik woon zelf in de gemeente Tynaarlo (tussen Assen en Groningen) en ben dus opzoek naar iets in de buurt. Ik ken de wat grotere maneges zoals die in Vries, Eelde en Glimmen, zou ook hier graag jullie ervaringen (goede en slechte) over lezen!

Groeten,
Faskaya

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:39

Wat vind jij belangrijk FasKaya? Bereikbaarheid per OV of fiets? Wil je graag buitenrijden of juist serieuzer lessen?

FasKaya

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 19:35

Roodvos schreef:
Wat vind jij belangrijk FasKaya? Bereikbaarheid per OV of fiets? Wil je graag buitenrijden of juist serieuzer lessen?


Ik zou zeggen max. 20-30 minuten met de auto. Ik zoek vooral wat meer recreatief in een gezellige groep. Goed dierenwelzijn en kwaliteit vind ik wel erg belangrijk.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:44

Ik heb jaren gereden bij Jan Dolfing in Vries. In 2014 / 2015 gestopt vanwege te weinig tijd en omdat ik ook stage ging lopen in de paarden en toen bij een andere stal terecht kwam en ik mijn manege tijd wel een beetje had gehad.

Ik heb er goede ervaringen mee. Veel keuze uit verschillende paarden en leuke leerzame lessen. Van alles wel gedaan van springen tot dressuur en carrousel. Fijne wat dat je zelf mocht kiezen op welk paard je reed. Nadeel is dat populaire paarden daardoor wel vaak een les moesten lopen.

Ik ben er al jaren niet meer geweest , maar destijds hadden ze nog stands voor veel paarden. Inmiddels moet dat nu wel weg zijn vanwege de nieuwe regelgeving. De lessen waren vaak wel erg vol soms reed je wel echt met teveel. De meeste paarden staan in groepsboxen die niet heel groot waren , maar wel in kuddeverband. De paarden en pony's komen wel vaak buiten. Ik werkte in Tynaarlo en kwam er regelmatig langs en zag ze dan buiten staan.

Ik heb echt jaren plezier gehad bij Jan Dolfing. Paard en welzijn lette ik op die leeftijd nog niet heel erg op en de kennis is de laatste jaren wel heel erg veranderd. Wat ik altijd wel goed vond is dat de eigenaresse mensen aansprak op overmatig gebruik van zweep en sporen en slofteugels waren toen een periode ook nog verboden. Ook als een paard ergens last van had werd het keurig op rust gezet.


In Tynaarlo zelf zit nog iemand die kleinschalig les geeft heeft maar een aantal paarden. Blijkt ook een hele leuke locatie te zijn! Heb er verder geen ervaring mee maar wel positieve verhalen gehoord , dat is misschien ook wel een hele leuke optie!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: (Groeps)rijles gemeente Tynaarlo en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:46

geen idee hoe het nu is, maar vroeger was het punt welzijn echt wel een ding bij Dolfing

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:58

FasKaya schreef:
Roodvos schreef:
Wat vind jij belangrijk FasKaya? Bereikbaarheid per OV of fiets? Wil je graag buitenrijden of juist serieuzer lessen?


Ik zou zeggen max. 20-30 minuten met de auto. Ik zoek vooral wat meer recreatief in een gezellige groep. Goed dierenwelzijn en kwaliteit vind ik wel erg belangrijk.


Het is wel iets verder, maar ik kom toch weer uit op Les Chevaux in Buinen. Niet te grootschalig, gezellig, paardenwelzijn is dik in orde. https://leschevaux.nl/