Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-22 20:00

Hoi allemaal,

In de toekomst (als ik voldoende ervaring heb opgedaan en mijn werk-privébalans optimaler is) zou ik graag een shetlander willen kopen om lekker mee te wandelen en om eventueel mee te leren mennen.

Om te kijken of het financieel haalbaar voor mij is, wil ik vast oriënteren op stalling in de buurt en de bijbehorende kosten.

Wie kent of heeft een stalling in Heerjansdam of Barendrecht waar shetjes welkom zijn en wat zijn de maandelijkse kosten daar ongeveer?

Mijn voorkeur gaat uit naar een paddock paradise of iets vergelijkbaars (bijvoorbeeld de pp voor shetjes van de kleine duiker of de pp aan de ziedewijksekade).

Bedankt voor jullie hulp! :)


Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:37

Ik wil je niet teleurstellen maar de stallen in deze omgeving worden steeds schaarser. In Heerjansdam zijn er zo al 3 stallen gestopt met pension. En die jij bedoeld op de ziedewijdsekade komt zelden een plekje vrij. Er staat nog een advertentie op marktplaats voor een pp voor Shetlanders aan de ziedewijdsekade, maar diegene adverteert er vaker mee en er is nog steeds geen pp gerealiseerd. De enige die nog wel is wat verhuurt in Heerjansdam/Zwijndrecht is kooiman, maar dan komt je shet aan de dijk te staan zonder beschutting. Ik hoop oprecht dat je wat kan vinden, maar het wordt echt heel moeilijk hier.

Living the good life...❤

Ladygiroc

Berichten: 5070
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:19

En op de kleine duiker is in de zomer ideaal maar de winter afzien. Pony's kunnen nergens droog staan, laat staan liggen.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-22 21:24

Samantha89 schreef:
Ik wil je niet teleurstellen maar de stallen in deze omgeving worden steeds schaarser. In Heerjansdam zijn er zo al 3 stallen gestopt met pension. En die jij bedoeld op de ziedewijdsekade komt zelden een plekje vrij. Er staat nog een advertentie op marktplaats voor een pp voor Shetlanders aan de ziedewijdsekade, maar diegene adverteert er vaker mee en er is nog steeds geen pp gerealiseerd. De enige die nog wel is wat verhuurt in Heerjansdam/Zwijndrecht is kooiman, maar dan komt je shet aan de dijk te staan zonder beschutting. Ik hoop oprecht dat je wat kan vinden, maar het wordt echt heel moeilijk hier.


Hoi Samantha,

Bedankt voor je eerlijke reactie! Alleen maar blij mee, want ik wil juist een realistisch beeld krijgen, dus dankjewel! :) Superjammer dat plekjes steeds schaarser worden en dat pensionnen stoppen.. ben ook wel benieuwd hoe dat komt...

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-22 21:26

Ladygiroc schreef:
En op de kleine duiker is in de zomer ideaal maar de winter afzien. Pony's kunnen nergens droog staan, laat staan liggen.


Hoi Ladygiroc, oh dat is jammer inderdaad... misschien dat ze dat in de toekomst nog gaan realiseren? :oo Zijn er andere plekjes die je wel kan aanraden? :)

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:31

Zoek je suf... Ik zou bijna zeggen koop geen paard haha
Er zijn ondertussen veel stallen gestopt, nemen niets nieuws meer aan, of ze zijn gruwelijk duur geworden..

My horse makes me happy, not money

Anoniem

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:10

Wat jammer om te lezen dat er stallen zijn gestopt. Ik heb jarenlang aan de Lindtsedijk in Heerjansdam gestaan. Inmiddels verhuisd maar ik zal dit weekend eens navragen aan vriendinnen die nog in de buurt staan of zij iets weten.

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 14:39

UniFlap schreef:
Zoek je suf... Ik zou bijna zeggen koop geen paard haha
Er zijn ondertussen veel stallen gestopt, nemen niets nieuws meer aan, of ze zijn gruwelijk duur geworden..


Ah superjammer... aan welke bedragen moet ik ongeveer denken bij 'gruwelijk duur'..?
Misschien dan toch maar op zoek naar een lease- of verzorgshet... :j

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 14:39

Tarico schreef:
Wat jammer om te lezen dat er stallen zijn gestopt. Ik heb jarenlang aan de Lindtsedijk in Heerjansdam gestaan. Inmiddels verhuisd maar ik zal dit weekend eens navragen aan vriendinnen die nog in de buurt staan of zij iets weten.


Dankjewel, Tarico *\o/* !

GabberGill

Berichten: 5646
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:29

Je hebt daar meer dan zat en helemaal voor een shetlander.

Je hebt de zoon van kievit daar. Uit mijn hoofd heet hij donny kievit.

Heeft lappen grond en altijd plek voor een shettie

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-22 10:26

GabberGill schreef:
Je hebt daar meer dan zat en helemaal voor een shetlander.

Je hebt de zoon van kievit daar. Uit mijn hoofd heet hij donny kievit.

Heeft lappen grond en altijd plek voor een shettie


Hoi GabberGill,

Jij ziet het dus weer anders :) kan je ook een inschatting geven van maandelijkse kosten, bij Donny Kievit bijvoorbeeld?

GabberGill

Berichten: 5646
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:41

Zeker bij Danny ben je ongeveer 150 eu pm kwijt. Hij wordt wel gewoon als shetlander behandelt. Zoveel mogelijk buiten en mag het echt te heftig weer zijn dan gaan ze naar een stuk met inloopstal enzo.

Ik weet niet beter dan dat hij door rhoon, Barendrecht en Heerjansdam stukjes heeft.

Mijn welsh heeft ook bij hem gestaan. Dit was de zomer 60 en winter 150.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:19

Ohh ik heb niet goed gelezen Shet is misschien wel een stuk makkelijker.. Er staat trouwens een advertentie op mp voor een doe het zelf pp in Barendrecht die nog moet starten.

My horse makes me happy, not money

_Tristan

Berichten: 1356
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:43

Ik ben al weken opzoek naar een plekje voor mijn E-pony.. Helaas is het echt heel moeilijk.
Uiteindelijk door tijdsnood besloten haar verder weg te zetten... Het is hier echt onwijs schaars :(

Op marktplaats en facebook stond er nog wel een advertentie voor een Paddock paradise in ridderkerk waar ze nog een plekje hebben voor een shet. Ze hebben enkele schuilplekjes maar voor een shet hoeven die niet zo groot te zijn.

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan

_Tristan

Berichten: 1356
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:45

PS: De kosten daar waren 250 per pony dacht ik.. Maar dat was dus voor een grote pony, wellicht dat ze voor een shet minder vragen.

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 19:57

UniFlap schreef:
Ohh ik heb niet goed gelezen Shet is misschien wel een stuk makkelijker.. Er staat trouwens een advertentie op mp voor een doe het zelf pp in Barendrecht die nog moet starten.


Dankjewel Uniflap!

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 19:58

_Tristan schreef:
Ik ben al weken opzoek naar een plekje voor mijn E-pony.. Helaas is het echt heel moeilijk.
Uiteindelijk door tijdsnood besloten haar verder weg te zetten... Het is hier echt onwijs schaars :(

Op marktplaats en facebook stond er nog wel een advertentie voor een Paddock paradise in ridderkerk waar ze nog een plekje hebben voor een shet. Ze hebben enkele schuilplekjes maar voor een shet hoeven die niet zo groot te zijn.


Hoi Tristan,

Ahhh zo jammer dat er zo'n schaarste is...
Ik zou juist de pony zeer vlakbij huis willen hebben, omdat je dan heel makkelijk eventjes heen en weer kan gaan...

Hopelijk komt er snel iets voor je vrij in de omgeving *\o/*

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:29

Helaas is het in dit gebied van Nederland zo schaars.. onlangs ook mijn eerste eigen shetje gekocht, ik zocht ook een plekje (wel meer richting dordrecht) en ik vond een advertentie op marktplaats dat ze plek hebben voor iemand voor de hulp en doordeweeks. Nu werk ik doordeweeks van 9 tot 4 en ben vaak pas om 5 uur thuis maar ik had toch besloten te reageren. Met veel geluk doordat ik dichtbij woon mocht ik erbij! Wat ik hiermee wil zeggen is dat het echt een geluktreffer moet zijn.. wel voor een goed en gezond plekje voor de paarden. Zou eerst naar een pensionstal gaan waar je ze in de winter zelf kort buiten moet zetten, de zomer wel goed geregeld. Gelukkig niet gedaan! Tip, zoek op fb of insta paarden accounts bij jou in de buurt, vraag eens rond. Ga een rondje fietsen en kijk rond wat er is. Wellicht een nette brief door de bus ergens (niet van hoi ik zoek een plekje kan ik bij jou. Dit krijgen wij ook vaak en gaan hier bewust niet op in haha) maar ga echt zoeken. Suc6!

Eliana

Berichten: 5449
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:46

Die in Ridderkerk is ook echt geen pp maar een postzegel stukje waar 3 shets en een tinker 24/7 opstaan..
Het is hier enorm lastig, je hebt pensionstal oostendam (Ridderkerk)daar staan ook wat shets op een paddock maar geen idee of ze plek hebben.
En verder mp goed in de gaten houden daar komen soms plekjes bij particulieren op.

Shetland bokker #7

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-22 21:01

JustMePris schreef:
Helaas is het in dit gebied van Nederland zo schaars.. onlangs ook mijn eerste eigen shetje gekocht, ik zocht ook een plekje (wel meer richting dordrecht) en ik vond een advertentie op marktplaats dat ze plek hebben voor iemand voor de hulp en doordeweeks. Nu werk ik doordeweeks van 9 tot 4 en ben vaak pas om 5 uur thuis maar ik had toch besloten te reageren. Met veel geluk doordat ik dichtbij woon mocht ik erbij! Wat ik hiermee wil zeggen is dat het echt een geluktreffer moet zijn.. wel voor een goed en gezond plekje voor de paarden. Zou eerst naar een pensionstal gaan waar je ze in de winter zelf kort buiten moet zetten, de zomer wel goed geregeld. Gelukkig niet gedaan! Tip, zoek op fb of insta paarden accounts bij jou in de buurt, vraag eens rond. Ga een rondje fietsen en kijk rond wat er is. Wellicht een nette brief door de bus ergens (niet van hoi ik zoek een plekje kan ik bij jou. Dit krijgen wij ook vaak en gaan hier bewust niet op in haha) maar ga echt zoeken. Suc6!


Ahhh supergoede tips, JustmePris, dankjewel! Heel veel plezier met je eerste eigen shetje! Heb je toevallig ook een insta voor je shetje? Lijkt me leuk om te volgen :)!

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-22 21:02

Eliana schreef:
Die in Ridderkerk is ook echt geen pp maar een postzegel stukje waar 3 shets en een tinker 24/7 opstaan..
Het is hier enorm lastig, je hebt pensionstal oostendam (Ridderkerk)daar staan ook wat shets op een paddock maar geen idee of ze plek hebben.
En verder mp goed in de gaten houden daar komen soms plekjes bij particulieren op.


Thanks voor de tips, Eliana! *\o/*

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:20

Horsejansdam schreef:
JustMePris schreef:
Helaas is het in dit gebied van Nederland zo schaars.. onlangs ook mijn eerste eigen shetje gekocht, ik zocht ook een plekje (wel meer richting dordrecht) en ik vond een advertentie op marktplaats dat ze plek hebben voor iemand voor de hulp en doordeweeks. Nu werk ik doordeweeks van 9 tot 4 en ben vaak pas om 5 uur thuis maar ik had toch besloten te reageren. Met veel geluk doordat ik dichtbij woon mocht ik erbij! Wat ik hiermee wil zeggen is dat het echt een geluktreffer moet zijn.. wel voor een goed en gezond plekje voor de paarden. Zou eerst naar een pensionstal gaan waar je ze in de winter zelf kort buiten moet zetten, de zomer wel goed geregeld. Gelukkig niet gedaan! Tip, zoek op fb of insta paarden accounts bij jou in de buurt, vraag eens rond. Ga een rondje fietsen en kijk rond wat er is. Wellicht een nette brief door de bus ergens (niet van hoi ik zoek een plekje kan ik bij jou. Dit krijgen wij ook vaak en gaan hier bewust niet op in haha) maar ga echt zoeken. Suc6!


Ahhh supergoede tips, JustmePris, dankjewel! Heel veel plezier met je eerste eigen shetje! Heb je toevallig ook een insta voor je shetje? Lijkt me leuk om te volgen :)!


Momenteel nog niet, maar ik ben het uiteindelijk wel van plan. Wel zijn we te volgen onder Pepper.photograpy voor paarden (en een aantal andere dieren) foto's en storys met updates over m'n shet. Jij heel veel suc6 met je zoektocht! Ik hoop echt dat je wat vind! Je had die van mij evt mogen verzorgen haha maar je woont een beetje ver daarvoor, en ik zoek niet perse iemand :D

Ladygiroc

Berichten: 5070
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Stalling omgeving Heerjansdam of Barendrecht (Zuidpolder) shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:23

Het valt echt niet mee om een leuk plekje te vinden. Je moet eigenlijk gewoon rond gaan rijden en het vragen. Zo ben ik ook aan m'n huidige stalletje gekomen.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Horsejansdam
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-22 19:18

Ladygiroc schreef:
Het valt echt niet mee om een leuk plekje te vinden. Je moet eigenlijk gewoon rond gaan rijden en het vragen. Zo ben ik ook aan m'n huidige stalletje gekomen.


Bedankt voor de tip, ladygiroc! :D

_Tristan

Berichten: 1356
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 13:21


~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou en 49 bezoekers