Stalling omgeving Betuwe/Maurik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Stalling omgeving Betuwe/Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 15:36

Het lijkt wel zoeken naar een speld in een hooiberg -O- . Een geschikte stalling voor mijn grote vriend.

Ik ben opzoek naar een stalling omgeving Betuwe (max. 20/25 minuten reistijd) vanaf Maurik. Meer dan 4 uur naar buiten lijkt in deze omgeving uniek.

Waar ik naar opzoek ben:

- Lekker zo veel mogelijk naar buiten (liever in de winter niet 24/7, dit is al geprobeerd en past niet bij het paard) met maatjes
- Onbeperkt of nagenoeg onbeperkt ruwvoer (voorkeur voerdroog ivm vermoedelijke allergie)
- Ruime stal ivm grootte paard (1.70 m)
- Volpension of een klein aantal diensten ivm fulltime horecabaan
- Ruime openingstijden zodat ik of voor of na het werk nog kan rijden
- Minimaal 20x40 rijbaan welke het grootste gedeelte van het jaar goed te rijden is. Aquatraining zo nu en dan vinden we niet zo erg (graag geen stallen waar niet gereden mag worden als de bak te nat is).
- Eigen instructeur welkom

Het liefst sta ik niet op een manege, ik merk dat dat mij gewoon niet helemaal ligt. Mochten jullie tips hebben ik hoor het graag! Opties aan de overkant van de rijn mogen eventueel aangeboden worden, voorkeur heeft wel in de Betuwe ivm de pont.

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Re: Stalling omgeving Betuwe/Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:38

Waar vroeger stal Mireille zat in Lienden, zit daar nu geen geschikte pensionstal? Was ansich best een mooi plekje.
Maar ken de omgeving verder niet, was het enige waar ik direct aan moest denken.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:41

Lastig! Ik sta aan de andere kant van de rivier, in Rhenen. Dat voldoet wel aan jouw eisen, maar ik denk dat wij geen plek hebben.

Wat is je budget?

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 15:47

Ghostattack schreef:
Lastig! Ik sta aan de andere kant van de rivier, in Rhenen. Dat voldoet wel aan jouw eisen, maar ik denk dat wij geen plek hebben.

Wat is je budget?


Budget is niet zo heel belangrijk als m’n paard maar goed staat, uitzonderingen daargelaten uiteraard. Heel veel hebben geen plek op het moment. Rhenen vind ik wel een dingetje met de brug…

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 15:47

koffiemok schreef:
Waar vroeger stal Mireille zat in Lienden, zit daar nu geen geschikte pensionstal? Was ansich best een mooi plekje.
Maar ken de omgeving verder niet, was het enige waar ik direct aan moest denken.


Heb ik naar gekeken inderdaad! Maar kan er zo niks over vinden.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:56

Brug valt goed mee, alleen in de spits is het daar heel druk. Ik kom van nog zuidelijker dan jij en rijd er zo'n 20-25 minuten over :) in 3.5 jaar tijd heb ik 3x meegemaakt dat ik niet naar stal kon door een ongeluk/file.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:10

Is Zoelen niks? Daar zitten er minimaal 2 dacht ik.

Frenchie

Berichten: 14
Geregistreerd: 31-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:19


kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 16:49


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:04

Jammer dat je een manege niks vindt. Bij manege Ravenswaaij vindt je wel alles wat jij zoekt. Al weet ik niet of je eigen instructie mee mag, dat zou je kunnen overleggen. Maar veel buiten, ruime stallen, onbeperkt ruwvoer, goede bodem die altijd te rijden is hebben ze allemaal.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling omgeving Betuwe/Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:46

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:56

koffiemok schreef:
Waar vroeger stal Mireille zat in Lienden, zit daar nu geen geschikte pensionstal? Was ansich best een mooi plekje.
Maar ken de omgeving verder niet, was het enige waar ik direct aan moest denken.

Daar moest ik ook aan denken.
Ze hebben daar ruime boxen, eb en vloed bak. Ik zou gewoon eens langs rijden.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:12

Ik woon ook in Maurik en mijn paard staat in Rhenen, heb echt weinig last van verkeer op de brug. Mss kun je hierdoor wel overwegen om Rhenen bij je zoekgebied te betrekken. En je kan ook altijd nog via het pontje, dan via Amerongen naar Rhenen.

Edit: ken je wellicht wel, maar langs de tielsestraat is stal Petra van den berg. Geen ervaringen mee, nooit geweest, maar rijd er wel eens langs als we richting Tiel gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:56

In Rhenen zit verder behalve Miltenburg niet veel? Rondom Amerongen, Leersum, Overberg zitten ook pensionstallen. En iets daarvan af, Renswoude, Woudenberg, Scherpenzeel. Je zou ook nog richting Ede/Bennekom in het Binnenveld kunnen kijken, valt nog net binnen de 25 min. Stal Equilibrium in Overberg is misschien een optie. Daar hebben ze een uitloop aan de stal. Bij Leersum heb je Ten Cate Stables, kleinschalig en iemand die wij kennen staat richting Culemborg bij El-Caballo pasa en is daar heel tevreden over. Stal Putman bij Amerongen vind ik er ook goed uitzien zo vanaf de website, iig veel buiten paarden kunnen zelf kiezen.

En in/bij Wijk bij Duurstede heb je stal C de Bruijn maar volgens mij gaan ze daar geen hele dagen naar buiten.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:02

koffiemok schreef:
Waar vroeger stal Mireille zat in Lienden, zit daar nu geen geschikte pensionstal? Was ansich best een mooi plekje.
Maar ken de omgeving verder niet, was het enige waar ik direct aan moest denken.


Dat is tegenwoordig ook geen pensionstal meer. Bij Petra van de Berg komen ze volgens mij ook niet veel buiten en bij de Lingebrug ook niet. Bij stal Contessa wel, maar heel weinig op de wei en verder een mini paddock. Bij de rotonde bij Ommeren aan de provinciale weg zit ook een stal, maar niet een hele goede bak geloof ik. Ik denk dat je dan al snel op een privéstal terecht komt.

EasyP1993
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:27

Ik ben toch wel benieuwd in welke prijsklasse de stalling valt, in de regio Betuwe met deze faciliteiten:

Verlichte eb en vloed buitenbak 20x60

Overdag buiten (paddock en zomer wei) in groepjes van 2 paarden bij elkaar

Snachts in stal

Elke dag uitgemest, en 1 x per week alles eruit en schoon erin.

Paarden worden aan de hand buiten en binnen gezet

Onbeperkt hooi in slowfeeder in stal. Hooi in paddock.

Ochtend en avond bix gevoerd

Overdekte stallen, met daarin poetsplaats, warm water, verwarming, solarium, keukenblok, wc, zadelkasten en opbergruimte.

Aan de kant van Lienden. Niet direct aan het bos. In het rivierengebied