24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 16:26

Hi,

Helaas houd het plekje waar mijn paard staat ermee op en moet ik opzoek naar iets nieuws.
Einde van het jaar moet ik er weg

Harde eisen zijn
-24/7 buiten waar hij droog kan staan
- Beschikking over ruwvoer
-Ruinen groep
-Gedraineerde buitenbak
- Geen klusjes

Eventueel nacht op stal is een optie.

Enjoy the little things in life.


miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:50

Stal aarderhoeve? Geen pp, maar wel mogelijkheden voor 24/7 buiten in een ruinengroep.

:+

Sabfio
Berichten: 8
Geregistreerd: 16-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:00

Ludmilla's hoeve in Nijkerk !

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 17:12

Toevoeging: eigen instructrice en hoefsmid moet mogen.
Dit mag volgens mij niet bij de Aarderhoeve

Ludmillas hoeve heeft een wachtlijst en mag pas in het voorjaar erbij eventueel helaas

Enjoy the little things in life.

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:28

D Sportstables Nijkerk = wel een wachtlijst
Hebben binnenkort rondleidingen zie facebook

Laerkens Beauty

Plonspony

Berichten: 271
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:42

Stal Aarderhoeve: geen aanrader! Eigen instructie mag inderdaad sinds kort niet meer. Ik heb er gestaan (ruin en de 24/7 groepsstal en merrie in box met uitloop). Bodems zijn slecht en worden niet onderhouden.

Sta nu dik 4 maanden bij D-sportstables met de 2 paarden in de hit-actief. En het is er echt perfect! Op veel stallen is er wel iets, maar dat heb ik op deze stal nog niet gevonden :D

Edit:
Stallingen die ik op mijn lijstje had staan om te gaan bekijken waren Pensionstal de Dijkhoeve - Amerongen en Stal Evers - Baarn. Maar ik weet natuurlijk niet wat de afstand vanuit Amersfoort mag zijn. Ik ben uiteindelijk niet meer op deze stallingen geweest omdat ik een plekje heb bij D-sportstables.
Laatst bijgewerkt door Plonspony op 06-10-21 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

~ Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a Briljant ~

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:52

Wat verrot dat je daar nu al weg moet! Terug naar je vorige stal wil je dus niet meer?

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 18:10

Saaams dankjewel, ga eens kijken. Hoorde wel dat ze daar liever niet echt spelende paarden hebben en mijne is soms wel van een dolletje
Lucifertje ook bedankt voor de tips! Ga er eens naar kijken


Bellatrix: daar is geen 24/7 buiten. Daar staan ze in de winter slechts 4 uur buiten en dat wil ik niet meer. Eventueel een stal waar ze minimaal 8 uur buiten staan en in de avond op stal is een optie

Enjoy the little things in life.

Plonspony

Berichten: 271
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:39

JorisDy schreef:
Hoorde wel dat ze daar liever niet echt spelende paarden hebben en mijne is soms wel van een dolletje


Bedoel je hier D-sportstables? Want dat is niet waar hoor. Mijn ruin is 4 en houdt ook wel van een dolletje en dat is geen enkel probleem

JorisDy schreef:
Eventueel een stal waar ze minimaal 8 uur buiten staan en in de avond op stal is een optie


Dan zou ik gaan kijken bij stal Lozeman in Nijkerk/Putten.

~ Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a Briljant ~

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 19:02

_Lucifertje fijn dat dat dus maar een gerucht is! Dan ga ik hun ook even contacten. Lozeman is voor mij voor nu te ver weg

Enjoy the little things in life.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:13

Stal Hilverzicht in Loosdrecht heeft ook een hitactief stal.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 06:05

Ik heb een plek gevonden :)

Enjoy the little things in life.

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 06:37

Ik sta nog naar volle tevredenheid bij de Aarderhoeve. Eigen hoefsmid is zeker wel welkom. Eigen instructie in principe niet, maar in overleg is er echt wel het één en ander mogelijk.
Dat de bodems niet worden onderhouden herken ik niet. Er wordt ontzettend vaak gesleept. De buitenbak is weleens iets te zwaar, maar na het slepen is hij weer prima. De (half open) binnenbak is altijd top.
Ik ken maar weinig stallen waar zo goed ruwvoer wordt gegeven, de boxpaarden zoveel buitenkomen, de groepen zo rustig zijn en de stalhoudster zo professioneel en prettig is.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 06:38

Ik vind de Aarderhoeve ook top hoor. :j Heb er altijd wat bijgereden. :) Woon ook op 5 min. :D

JorisDy, waar ga je staan nu?

Floortje3781
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-05-20

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:52

Stal Aarderhoeve is idd geen aanrader! Zoals Lucifertje al schrijft worden de bodems idd niet goed omderhouden, waardoor de roundpen en buitenbak bij regen al snel in zwembaden veranderen, en de bodem van de binnenbak wordt zo af en toe enkel gesleept wanneer er een clinic of trainingsdag of -weekend voor mensen van buitenaf wordt georganiseerd. Ook is vaak de binnenbak bezet voor clinics of trainingen, dit wordt soms pas heel kort van tevoren gecommuniceerd waardoor mensen in de knel komen met al afgesproken lessen en dergelijke. Er zijn mensen die er al wat langer staan die wel eigen insructie van buitenaf hebben, maar bij nieuwe pensionklanten mag dit niet meer. Ruwvoer is in de ruinengroep altijd wel voldoende geweest in de tijd dat mijn paard er heeft gestaan, maar de boxpaarden stonden regelmatig zonder hooi. In de winter komen die ook niet heel veel buiten, 3-4 uurtjes in een modderige postzegel paddock is toch niet wat je zou moeten willen.

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 22:00

Ik heb kort op de Aerdehoeve gestaan en was wel tevreden. Maar mijn pony was met pensioen dus heb niet zo op de bodems gelet. Er was altijd hooi aanwezig.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 22:01

JorisDy schreef:
Ik heb een plek gevonden :)


Waar ga je naar toe?

Voor altijd in m'n hart, Tommie

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 01:18

Ik vind het echt belachelijk dat bij de aarderhoeve geen eigen instructie mogelijk is, en vraag me nog steeds af waarom de staleigenaar dit bedacht heeft?
Ik vind het nog gekker dat mensen hiermee akkoord gaan en op zo’n stal gaan staan..
En dan nog niet te spreken over eigen hoefsmid..
D stables hoor ik goede verhalen over! Net zoals lozeman.
Ts ben benieuwd waar je terecht bent gekomen? :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 05:49

absque_dubio schreef:
Ik vind het echt belachelijk dat bij de aarderhoeve geen eigen instructie mogelijk is, en vraag me nog steeds af waarom de staleigenaar dit bedacht heeft?
Ik vind het nog gekker dat mensen hiermee akkoord gaan en op zo’n stal gaan staan..
En dan nog niet te spreken over eigen hoefsmid..

Het verhaal over geen eigen hoefsmid is echt niet waar. Eigen hoefsmid, dierenarts en allerhande peuten en paten zijn van harte welkom.

Eigen instructrice was op heel veel stallen waar ik heb gestaan niet toegestaan en dat vind ik soms jammer, maar in dit geval ben ik er al pensionklant wel blij mee. Ik heb oprecht last gehad van plaatsvervangende schaamte voor de manier waarop er les gegeven werd en het effect hiervan op paard en ruiter. Dat is gewoon echt geen visitekaartje voor zo’n bedrijf waarbij de stalhouder een bepaalde visie uitdraagt over de omgang met paarden.
Plus nog dat het vaak agenda-technisch overlapte met de momenten waarop stalhouder zelf les geeft.

Stalhouder is een ontzettend redelijk persoon en ik weet bijna zeker dat als je op een fatsoenlijke manier het gesprek aan gaat en uitlegt waarom haar manier van lesgeven niet bij jou past én netjes jouw lessen inplant wanneer stalhouder zelf geen lesgeeft, er echt een hoop mogelijk is.

Aan de andere kant zijn er nog steeds vele mensen die het geweldig vinden om op deze manier les te krijgen en is het heerlijk om met zoveel gelijkgestemden op stal te staan. Ik heb nog nooit (en ik ben al wat ouder) op een stal gestaan met zo’n goede sfeer. Dus als je nog steeds je stal goed kunt vullen met gelijkgestemden, dan is dat toch heerlijk?

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: 24/7 paddock Paradise omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 17:28

Ga nu naar een plek in Nijkerk waar de paarden in de ochtend naar buiten gaan en einde dag weer naar binnen. Helaas niet 24/7 buiten, maar dat is gewoon erg lastig om te vinden. Hij heeft hier wel echt onbeperkt ruwvoer en dat vind ik ook erg belangrijk.

Enjoy the little things in life.

Nikki88
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:12

Hoi!

Ik zoek een kleinschalige stal omgeving Utrecht, noord Holland, Gelderland!

Ik ben Nikki, 34 jaar oud en ben fotograaf en paarden therapeut. Ik ben nu 3 jaar onderweg en momenteel werk ik in het systemisch veld en op zielsniveau met de paarden.
Ik zoek een stal waar er ook af en toe sessies mogen plaatsvinden. M’n paard en tevens beste vriend is Rocky. Een ruin van 7 jaar oud.

Ik ben heel benieuwd of iemand een leuke en fijne plek weet!

Nikki


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Trendiction, xMaritt en 18 bezoekers