Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 11:30

Rustig aan zijn wij op zoek naar een geschikte stal. Omgeving Schiedam (tot aan het Westland ongeveer).
Stal ‘t Einde lijkt ons op het eerste gezicht heel geschikt.
Voor ik ga informeren om te komen kijken ben ik erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen, zowel positief als negatief.

Ik hoop dat er Bokkers zijn die hier staan of bestaan hebben.

Tips over soortgelijke accomodaties zijn uiteraard ook welkom.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:29

Hey,
Ik ben er wel eens geweest. Dus niet super diepe ervaring mee, wel eerste indrukken. Ik vond het er vrij rommelig. En we stonden er eerst 10 min voordat we geholpen werden. Maar het waren wel erg vriendelijke mensen.
Heb qua stalling dus niet echt ervaring.
Ik denk dat je gewoon even een keer langs moet gaan.

Verboon is er ook, een paar minuten verderop. Heb daar hele goede ervaringen mee.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 12:32

Appeltje_1 schreef:
Hey,
Ik ben er wel eens geweest. Dus niet super diepe ervaring mee, wel eerste indrukken. Ik vond het er vrij rommelig. En we stonden er eerst 10 min voordat we geholpen werden. Maar het waren wel erg vriendelijke mensen.
Heb qua stalling dus niet echt ervaring.
Ik denk dat je gewoon even een keer langs moet gaan.

Verboon is er ook, een paar minuten verderop. Heb daar hele goede ervaringen mee.


Dank voor je reactie!
Ik ga zeker kijken bij ‘t Einde maar vind ervaringen van mensen altijd fijn om te lezen.

Verboon ken ik maar staat te koop hoorde ik. Wil voorkomen dat ik in korte tijd twee keer moet verhuizen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:11

Idd staat te koop. Maar heb al veel gesprekken er over gehad en vanwege de prijs denkt iedereen dat t nog een tijd gaat duren.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 23:36

Appeltje_1 schreef:
Idd staat te koop. Maar heb al veel gesprekken er over gehad en vanwege de prijs denkt iedereen dat t nog een tijd gaat duren.

Tja…… dat zou best kunnen. Aan de andere kant wil ik niet op een stal gaan staan die ws binnen niet al te lange tijd van eigenaar gaat veranderen. Wie weet vervalt het hele pension gebeuren met de verkoop.
Daarnaast weet ik dat ze in de zomer een dagdeel op de wei staan. Echter in de winter moet je zelf regelen dat ze buiten komen. Er schijnt paddockservice te zijn tegen betaling maar dan komen ze maar 1/2 uur in de paddock.
Ik ben in de gelegenheid om elke middag een aantal uur op stal te zijn. Werk altijd in avond (soms nacht) en ben doorgaans van 1300-17.00 op stal, maar dat vind ik echt te weinig als dat het enige is.

Mooie accommodatie verder met veel faciliteiten, maar voor ons paard zoek iets met meer buiten.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:39

Duran123 schreef:
Appeltje_1 schreef:
Idd staat te koop. Maar heb al veel gesprekken er over gehad en vanwege de prijs denkt iedereen dat t nog een tijd gaat duren.

Tja…… dat zou best kunnen. Aan de andere kant wil ik niet op een stal gaan staan die ws binnen niet al te lange tijd van eigenaar gaat veranderen. Wie weet vervalt het hele pension gebeuren met de verkoop.
Daarnaast weet ik dat ze in de zomer een dagdeel op de wei staan. Echter in de winter moet je zelf regelen dat ze buiten komen. Er schijnt paddockservice te zijn tegen betaling maar dan komen ze maar 1/2 uur in de paddock.
Ik ben in de gelegenheid om elke middag een aantal uur op stal te zijn. Werk altijd in avond (soms nacht) en ben doorgaans van 1300-17.00 op stal, maar dat vind ik echt te weinig als dat het enige is.

Mooie accommodatie verder met veel faciliteiten, maar voor ons paard zoek iets met meer buiten.


Dat ga je bij het 't Einde ook niet vinden. Daar staan ze in de winter (januari t/m april) ook een half uurtje in de paddock met buitenzetservice. Onderling is er veel te regelen, maar langer dan een uurtje gaat zeer zelden lukken in die maanden.
Ze kunnen t/m december op het land, maar dat doet niet iedereen omdat het erg nat wordt.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 08:58

Ah kijk, dat is duidelijk!

Ik wil best consessies doen voor mijzelf. Maar paardlief wil ik er het hele door minimaal een aantal uur per dag uit hebben naast de uren die ik zelf kom.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:01

Duran123 schreef:
Ah kijk, dat is duidelijk!

Ik wil best consessies doen voor mijzelf. Maar paardlief wil ik er het hele door minimaal een aantal uur per dag uit hebben naast de uren die ik zelf kom.


Dat is héél erg lastig te vinden in de regio schiedam, vooral als je er ook nog een beetje accomodatie bij wil hebben. Hier in de regio is het óf luxe voor het paard (veel buiten, onbeperkt ruwvoer) óf luxe voor de ruiter (goede binnenbaan/buitenbaan, stapmolen, overdekt longeren)
Luxe voor beide is er (bij mijn weten) niet.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:07

ukkiepuk schreef:
Duran123 schreef:
Ah kijk, dat is duidelijk!

Ik wil best consessies doen voor mijzelf. Maar paardlief wil ik er het hele door minimaal een aantal uur per dag uit hebben naast de uren die ik zelf kom.


Dat is héél erg lastig te vinden in de regio schiedam, vooral als je er ook nog een beetje accomodatie bij wil hebben. Hier in de regio is het óf luxe voor het paard (veel buiten, onbeperkt ruwvoer) óf luxe voor de ruiter (goede binnenbaan/buitenbaan, stapmolen, overdekt longeren)
Luxe voor beide is er (bij mijn weten) niet.


Ongelooflijk jammer. Ik wil best luxe opgeven. Voor ons paard het best mogelijke. En dat hoeft niet de hele dag buiten te zijn. Een aantal uur per dag zou ik al heel tevreden mee zijn.
Wil er ook best verder voor rijden.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:09

Het is kleigrond wat daar is. Dat is in de winter gewoon niet te doen om je paard daarin buiten te zetten. Krijgen ze blessures van.

Ik heb lang geleden een paar jaar op t’ Einde gestaan. Toen waren het eigenlijk al teveel paarden om het goed te doen ( in de wintermaanden )
Dat is nu nog meer geworden met minder land.

Waar woon je zelf en wat is de afstand die je wilt rijden?

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:14

Ik sta zelf al jaren op het einde.
In de zomer kan je paard gewoon de wei op, van half 9 tot savonds.
In de winter is het zelf regelen voor paddock (7 stuks) en stapmolen, maar je kan ook gebruik maken van de dienst voor stapmolen of losgooi, dat is dan iid een half uur. Vaak kan je wel langer in de losgooi, als er niemand achter je op het bord staat, kan je blijven staan.
Verder hebben wij 2 geweldige bakken, buiten eb en vloed, binnen spiksplinternieuwe bodem.
Het is een grote stal, met zon 75 paarden, maar over het algemeen is het gezellig, iedereen doet haar ding, zo rij ik zelf western.
Maar er zijn ook dressuurders, springers, menners, horsemanshippers en buitenrijders.
Er wordt 3 keer per dag gevoerd, met een mogelijkheid om savonds laat te laten voeren.
Er zijn 2 soorten kuil (onbeperkt) beschikbaar bij de prijs inbegrepen, hooi kost extra, dit zet je klaar voor je paard, dus jij bepaalt. biks is er in 2 soorten, verder kan je allerlei musli en andersoortig kopen.
Het systeem is zo dat je een basisprijs voor je stal betaald, alles wat je in je stal gooit (stro, zaagsel, vlas, penen, etc) komt daar boven op. ik zit zelf zo rond de €300 a €350 per maand.
En ja het is af en toe wat rommelig, sommige mensen vergeten nou eenmaal te vegen :-)
Ruiterpad begint op 75m van het erf.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:16

Woon sinds kort in Schiedam, werk in Brielle/Spijkenisse.
Hoop in een cirkel rond een van deze plaatsen wat te vinden.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:20

Hatsjie schreef:
Ik sta zelf al jaren op het einde.
In de zomer kan je paard gewoon de wei op, van half 9 tot savonds.
In de winter is het zelf regelen voor paddock (7 stuks) en stapmolen, maar je kan ook gebruik maken van de dienst voor stapmolen of losgooi, dat is dan iid een half uur. Vaak kan je wel langer in de losgooi, als er niemand achter je op het bord staat, kan je blijven staan.
Verder hebben wij 2 geweldige bakken, buiten eb en vloed, binnen spiksplinternieuwe bodem.
Het is een grote stal, met zon 75 paarden, maar over het algemeen is het gezellig, iedereen doet haar ding, zo rij ik zelf western.
Maar er zijn ook dressuurders, springers, menners, horsemanshippers en buitenrijders.
Er wordt 3 keer per dag gevoerd, met een mogelijkheid om savonds laat te laten voeren.
Er zijn 2 soorten kuil (onbeperkt) beschikbaar bij de prijs inbegrepen, hooi kost extra, dit zet je klaar voor je paard, dus jij bepaalt. biks is er in 2 soorten, verder kan je allerlei musli en andersoortig kopen.
Het systeem is zo dat je een basisprijs voor je stal betaald, alles wat je in je stal gooit (stro, zaagsel, vlas, penen, etc) komt daar boven op. ik zit zelf zo rond de €300 a €350 per maand.
En ja het is af en toe wat rommelig, sommige mensen vergeten nou eenmaal te vegen :-)
Ruiterpad begint op 75m van het erf.


Ben nog steeds enthousiast over wat ik allemaal hoor. Ben alleen even praktisch aan het denken hoe ik hem in de winter vaker buiten kan krijgen.
Weet jij ms wat stapmolen/paddockservice kost?

En in de zomer van de wei halen: moet je dat altijd zelf doen? Ik ben er ivm werk zelden in de avond namelijk. Eigenlijk altijd in de middag.

En is hooi veel duurder? (paard mag geen kuil/voordroog).

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:24

In Oostvoorne zit stal Aelbrechts. Hebben een héle grote buitenbak. De paarden gaan daar ook in de winter overdag de hele dag naar buiten ( uitgezonderd in overleg met echt extreem weer )

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:34

Ineke2 schreef:
In Oostvoorne zit stal Aelbrechts. Hebben een héle grote buitenbak. De paarden gaan daar ook in de winter overdag de hele dag naar buiten ( uitgezonderd in overleg met echt extreem weer )

Dank voor de tip!
Heb jij ms een link oid?

Kan ze zo 123 niet vinden

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:38

O ik zie nu dat ze Aelbrechtshoeve heten oeps :P
Er is geen website volgens mij, ze zitten wel op Facebook.

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:15

meestal haal ik mijn paard aan het einde van de middag binnen.
De regel is dat als jij je paard als een na laatste binnen haalt, je de laatste altijd binnen moet zetten, anders gaat ie waarschijnlijk uit zn panty. Kortom, ja paard blijft nooit alleen achter, en komt dan sowieso op stal.
Paddock/stapmolen dienst is €1.50.
Ik dacht dat hooi €30 extra is. Maar de nieuwe oogst voordroog ziet eruit als hooi.
Zou zeggen, kom een keertje kijken.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 07:35

Hatsjie schreef:
meestal haal ik mijn paard aan het einde van de middag binnen.
De regel is dat als jij je paard als een na laatste binnen haalt, je de laatste altijd binnen moet zetten, anders gaat ie waarschijnlijk uit zn panty. Kortom, ja paard blijft nooit alleen achter, en komt dan sowieso op stal.
Paddock/stapmolen dienst is €1.50.
Ik dacht dat hooi €30 extra is. Maar de nieuwe oogst voordroog ziet eruit als hooi.
Zou zeggen, kom een keertje kijken.


Dat laatste ben ik zeker van plan!

Dank voor je uitleg!

Mochten er nog andere opties zijn volgens jullie hoor ik het ook nog steeds graag!

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:44

Stal Balanza in Zwartewaal? Staat op marktplaats, komen de paarden een paar uur buiten in de winter. Dat is volpension.

Anders heb je nog olsthoorn, gaan de paarden de hele dag in een paddock in de winter, daar werken ze wel met een schema

Verder heb je in Brielle nog Amazing stables, staan de paarden in de winter ook de hele dag buiten in paddock, persoonlijk vond ik deze net ff te krap, anders was het een leuke optie.

Ik heb toevallig deze zoektocht recent gedaan, dus heb voor mijn idee echt alle stallen opgebeld. Er zijn er helaas maar weinig waar de paarden in de winter langer dan een uurtje buiten komen…

ola42

Berichten: 132
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:01

En wat denk je van stal Langelaan, zomers dag en nacht buiten en in de winter kunnen ze 4 uur (2uur ochtend en 2 uur middag) in de paddock met een maatje. Onderling te regelen. Er is een binnenbak en een goede buitenbak, ook hebben wij een stapmolen en longeercirkel. Het is wel een doe het zelf stal.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 11:57

ola42 schreef:
En wat denk je van stal Langelaan, zomers dag en nacht buiten en in de winter kunnen ze 4 uur (2uur ochtend en 2 uur middag) in de paddock met een maatje. Onderling te regelen. Er is een binnenbak en een goede buitenbak, ook hebben wij een stapmolen en longeercirkel. Het is wel een doe het zelf stal.

Die stal ken ik niet. Alvast dank voor de tip!

Mag ik je wat vragen stellen over deze stal?

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:00

Hatsjie schreef:
Ik sta zelf al jaren op het einde.
In de zomer kan je paard gewoon de wei op, van half 9 tot savonds.
In de winter is het zelf regelen voor paddock (7 stuks) en stapmolen, maar je kan ook gebruik maken van de dienst voor stapmolen of losgooi, dat is dan iid een half uur. Vaak kan je wel langer in de losgooi, als er niemand achter je op het bord staat, kan je blijven staan.
Verder hebben wij 2 geweldige bakken, buiten eb en vloed, binnen spiksplinternieuwe bodem.
Het is een grote stal, met zon 75 paarden, maar over het algemeen is het gezellig, iedereen doet haar ding, zo rij ik zelf western.
Maar er zijn ook dressuurders, springers, menners, horsemanshippers en buitenrijders.
Er wordt 3 keer per dag gevoerd, met een mogelijkheid om savonds laat te laten voeren.
Er zijn 2 soorten kuil (onbeperkt) beschikbaar bij de prijs inbegrepen, hooi kost extra, dit zet je klaar voor je paard, dus jij bepaalt. biks is er in 2 soorten, verder kan je allerlei musli en andersoortig kopen.
Het systeem is zo dat je een basisprijs voor je stal betaald, alles wat je in je stal gooit (stro, zaagsel, vlas, penen, etc) komt daar boven op. ik zit zelf zo rond de €300 a €350 per maand.
En ja het is af en toe wat rommelig, sommige mensen vergeten nou eenmaal te vegen :-)
Ruiterpad begint op 75m van het erf.


Ik ben er een keer wezen kijken voor stalling. Het ziet er rommelig uit maar de faciliteiten zijn goed onderhouden, mooie banen en een super longeerton. Weidegang in de winter is hier in de omgeving altijd maar heel beperkt vanwege de grondslag. Fijn is ook dat je een eigen instructeur kunt laten komen.
Wij hebben het niet gedaan omdat vanuit Den Haag best nog wel een stevig eindje reizen is en de weg ernaar toe vind ik een crime. Met een trailer sta je doodsangsten uit (tenminste dat doe ik). Overigens sta ik nu verder weg :D maar ook op een hele fijne stal waar veel te regelen is. Dat kon niet bij Het Einde.

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:00

ola42 schreef:
En wat denk je van stal Langelaan, zomers dag en nacht buiten en in de winter kunnen ze 4 uur (2uur ochtend en 2 uur middag) in de paddock met een maatje. Onderling te regelen. Er is een binnenbak en een goede buitenbak, ook hebben wij een stapmolen en longeercirkel. Het is wel een doe het zelf stal.


Volgens mij hebben ze een flinke wachtlijst toch?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Ervaring stal ‘t Einde Schiedam (of soortgelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:08

Ik lees eigenlijk best met verbazing, zijn jullie serieus tevreden met een paar uurtjes buiten?

Ik zou echt verder kijken naar een mogelijkheid voor meer buiten. Ook in de winter hoor je je paard niet zolang op te sluiten

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 13:53

Cinnepin schreef:
Ik lees eigenlijk best met verbazing, zijn jullie serieus tevreden met een paar uurtjes buiten?

Ik zou echt verder kijken naar een mogelijkheid voor meer buiten. Ook in de winter hoor je je paard niet zolang op te sluiten

Hier in de wijde omgeving zijn de mogelijkheden hierin beperkt. Helaas.
Als ik een stal vind waar ze in de winter een paar uur buiten komen, ik tegen betaling stapmolenservice kan regelen en ikzelf daarnaast een uur of 4 per dag voor beweging, buitenlucht etc. kan zorgen is dat denk ik voor die maanden buiten het weideseizoen niet eens zo verkeerd.