Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:03

Romy1234 schreef:
Ik was jaren tevreden op mijn stal, helaas 2 maanden geleden mijn paard verkocht dus ook geen stal meer nodig :+
Kom er nog steeds voor de gezelligheid en soms een paard van een vd stalgenootjes te verzorgen :)

Ooh wat jammer! Waar stond je ook alweer? :)

Anoniem

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:55

Broennberg in saasveld, nog nooit zo een fijne stal meegemaakt :o

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:43

Jaaa Broennberg idd, hoor ik ook hele goede verhalen over. Vaak ook geen plek omdat mensen er zo tevreden over zijn. Ik en mijn paard staan nog steeds heel tevreden in Haaksbergen.

Moet trouwens ook zeggen dat Proud Stables echt wel positief vooruit is gegaan qua faciliteiten en stallen. Ze hebben heel veel opgeknapt, nieuwe stallen geplaatst en het is heel erg mooi geworden. Hoe het verder gaat qua aan afspraken houden, het buitenkomen, kwaliteit van het hooi etc. daarvan durf ik niet te zeggen of dat inmiddels verbeterd is.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 06:42

nummie schreef:
Jaaa Broennberg idd, hoor ik ook hele goede verhalen over. Vaak ook geen plek omdat mensen er zo tevreden over zijn. Ik en mijn paard staan nog steeds heel tevreden in Haaksbergen.

Moet trouwens ook zeggen dat Proud Stables echt wel positief vooruit is gegaan qua faciliteiten en stallen. Ze hebben heel veel opgeknapt, nieuwe stallen geplaatst en het is heel erg mooi geworden. Hoe het verder gaat qua aan afspraken houden, het buitenkomen, kwaliteit van het hooi etc. daarvan durf ik niet te zeggen of dat inmiddels verbeterd is.

Ik reed er laatst nog langs met mijn paard, ze staan nog steeds in kleine paddocks zonder hooi en ik zag zo snel ook geen water. Maarja als ze er maar een uurtje staan is dat natuurlijk ook niet indirect nodig. :+

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 14:25

Dat is richting ruthbeek toch? Met die buiten bakken er voor?

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:31

LuckyLuna schreef:
Dat is richting ruthbeek toch? Met die buiten bakken er voor?

Klopt inderdaad!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:32

Volgens mij krijgen ze bij Proud Stables tegenwoordig wel hooi op de paddock. En ik neem aan dat bij warm weer er ook wel een bak water staat. Maar weidegang is daar niet en paddock is ook maar een paar uurtjes. En of buiten zetten gedaan wordt of dat je het zelf moet doen, weet ik niet. Eerder werd er wel gevoerd. Er zijn wel wat dingen veranderd. tegenwoordig hebben ze wel mooie buitenbakken, springbak en dressuurbaan, nieuwe stapmolen.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:40

Ben er vorige week langs gereden met mooi weer en toen was er dus geen hooi of water. Dat was nog een onderwerp tijdens de buitenrit. :+

Aan de achterkant staan wel een aantal paarden met geloof ik een schuilstal die wel gewoon water en hooi hadden. Maar de paarden in de paddocks dus niet.

Als je echt een wedstrijd ruiter bent en weidegang je niks kan schelen sta je daar wel goed want de accomodatie is prima. :)

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:48

Aan de achterkant huist Ponystal Banjer en die ponnies staan buiten met schuilstal en met hooi.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:49

Misty12 schreef:
Aan de achterkant huist Ponystal Banjer en die ponnies staan buiten met schuilstal en met hooi.

Ah zie, zijn inderdaad pony's en die hebben hooi en water. :)

daantje31
Berichten: 125
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:52

Ben benieuwd of jullie, welke al bekend zijn in de regio, mij kunnen helpen.
Ik ben voornemens om richting Twente, Enschede, Hengelo te verhuizen en ik wil natuurlijk mijn paardenbeest meenemen.
Nou heb ik wel een paar harde eisen:

Gehele jaar weidegang en dan het liefst in een groep, aangezien hij nogal van spelen houdt
Goed en ruim voldoende ruwvoer en voldoende stalbedekking
Stal min 3 bij 3
Goede bak
Uitrijmogelijkheden zouden zeer welkom zijn.

Ik heb een auto, dus een stukje rijden voor een goede plek is geen probleem
Stallingsprijs is niet zo belangrijk voor mij, goede plek wel.

Heb al gelezen dat het een lastige regio is, maar wil me toch alvast oriënteren.
Stallingen waar ik absoluut niet moet staan, zijn ook welkom via pb.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:38

Zeker een hele lastige regio en ik ben zelfs bang dat je niet wat gaan vinden. :(

De stallen die dit aanbieden zijn heel gering en daarom dus ook vol.

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:50

Hulsbeek in Oldenzaal?

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:22

pinto_1 schreef:
Hulsbeek in Oldenzaal?

Die bieden helaas niet het gehele jaar weidegang aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 06:18

Ter Denge in Losser wel, maar die zitten vol, dacht ik.

Holzik heeft in de winter ook geen weidegang, toch?

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:08

_San87_ schreef:
Ter Denge in Losser wel, maar die zitten vol, dacht ik.

Holzik heeft in de winter ook geen weidegang, toch?

Nee voor zover ik weet niet.

Stal Scholten heeft wel het hele jaar door weidegang, maar wel het postzegel principe. Paarden staan niet in de kudde.

Ik zag op internet nog wel een 'nieuwe' stal voorbij komen in Reutum. Daar stond wel hij zeker van weidegang.

Anoniem

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:29

Die nieuwe in reutum zag ik ook voorbij komen incl weidegang, zou wel bij jou zoekertje kunnen passen.
Voor de rest weet ik het ook niet zo gauw, waar ik stond (Broennberg saasveld) wel gehele jaar door buiten in ruime paddock met z’n 2en en zomermaanden wel weidegang of je komt in de groep voor 24/7 buiten.
Heeft momenteel wel een wachtlijst van 11 mensen hoorde ik.

Je zou ook bij ben Kamphuis in weerselo kunnen proberen, weet dat ze daar wel ruime stallen en elke dag weidegang hebben, dat ik er een aantal jaar geleden stond wel slecht met hooi voeren maar weet niet hoe dat nu is.

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:28

daantje31 schreef:
Ben benieuwd of jullie, welke al bekend zijn in de regio, mij kunnen helpen.
Ik ben voornemens om richting Twente, Enschede, Hengelo te verhuizen en ik wil natuurlijk mijn paardenbeest meenemen.
Nou heb ik wel een paar harde eisen:

Gehele jaar weidegang en dan het liefst in een groep, aangezien hij nogal van spelen houdt
Goed en ruim voldoende ruwvoer en voldoende stalbedekking
Stal min 3 bij 3
Goede bak
Uitrijmogelijkheden zouden zeer welkom zijn.

Ik heb een auto, dus een stukje rijden voor een goede plek is geen probleem
Stallingsprijs is niet zo belangrijk voor mij, goede plek wel.

Heb al gelezen dat het een lastige regio is, maar wil me toch alvast oriënteren.
Stallingen waar ik absoluut niet moet staan, zijn ook welkom via pb.


Misschien wat uit de richting, maar Stal Roerink in Buurse biedt dit...
Er zijn wel wat beperkingen in openingstijden (vanaf 10 uur en op feestdagen beperkter open), maar als je je daarin kunt vinden, dan is dit een super stalling.
Er zijn 2 groepen (merrie en ruinen) en die staan beide in een grote weide. Zorg voor paard is prima!

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:30

Klopt stal Roerink in Buurse is idd zo'n stal wat aan je verwachtingen voldoet, het is wel een super nette stal en dat word ook verwacht van de klanten.

daantje31
Berichten: 125
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Oosterbeek

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:22

Dank jullie wel voor de reacties, ik heb inmiddels met een paar stallen contact gehad.
Ik zag dat er net over de grens bij losser ook een stal zat, weet iemand daar wat meer van?
En stal duivelshof de pensionprijs daarvan, kreeg geen contact met ze.

DressageMiss
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:53

Petrichor schreef:
Ben er vorige week langs gereden met mooi weer en toen was er dus geen hooi of water. Dat was nog een onderwerp tijdens de buitenrit. :+

Aan de achterkant staan wel een aantal paarden met geloof ik een schuilstal die wel gewoon water en hooi hadden. Maar de paarden in de paddocks dus niet.

Als je echt een wedstrijd ruiter bent en weidegang je niks kan schelen sta je daar wel goed want de accomodatie is prima. :)


Ik sta met mijn paarden hier op stal, hebben gewoon allemaal water in de paddock en hooi hoor

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 07:27

DressageMiss schreef:
Petrichor schreef:
Ben er vorige week langs gereden met mooi weer en toen was er dus geen hooi of water. Dat was nog een onderwerp tijdens de buitenrit. :+

Aan de achterkant staan wel een aantal paarden met geloof ik een schuilstal die wel gewoon water en hooi hadden. Maar de paarden in de paddocks dus niet.

Als je echt een wedstrijd ruiter bent en weidegang je niks kan schelen sta je daar wel goed want de accomodatie is prima. :)


Ik sta met mijn paarden hier op stal, hebben gewoon allemaal water in de paddock en hooi hoor


Nou die dag niet, wij vonden het allemaal nog raar gezien het erg mooi weer was en water toch wel noodzakelijk. Hopelijk was het dus eenmalig. ;)

Essiie

Berichten: 1367
Geregistreerd: 02-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:30

Ik ben opzoek naar een fijn plekje in de omgeving van Haaksbergen/Eibergen. Onze huidige stal stopt helaas met pension. Iemand toevallig nog een idee? :o

Voorkeur is een plek met in ieder geval voldoende ruwvoer en uitrijmogelijkheden.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:03

Hier vlakbij is stal Noordijk. Qua ruwvoer geen idee, dat moet je echt even daar bekijken. Maar de uitrijdmogelijkheden zijn erg goed.

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:27

Hoi allemaal, ik heb eind van de maand 1 plekje vrij op mijn kleine stalling in Haaksbergen. Het is een 24 buiten plekje en in een kleine kudde. Ook hebben ze onbeperkt hooi. We zitten direct aan het bos.