klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bijl
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-07-21

klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 16:47

Hallo! Heeft iemand ervaring met het klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden? Ik denk er aan om (hopelijk) mijn pony to be daar te laten keuren, maar heb voor de rest zelf geen ervaring met deze DA.. Daarom hoor ik graag wat over jullie ervaringen :)

Hoe beviel het? En met welke prijs moet ik ongeveer rekening houden?

Groetjes!

_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:15

De Graafschap is in het algemeen een fijne dierenarts praktijk.
Ik ben er met enkele paarden geweest en ze zijn ik alles correct.
Geen ervaring met klinische keuring, wel met röntgen, ocd operaties, merriebegeleiding en castraties.

Voor prijzen kun je gewoon telefonisch contact opnemen, dat durf ik niet te zeggen.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:03

Ik heb geen ervaring met keuren daar, wel met de kliniek en de artsen.

Ik vind ze heel kundig, je kan er echt 24/7 goed terecht en ze staan direct klaar.
Maar, er is altijd een maar, ik vind ze de laatste tijd aardig aan de dure kant geworden.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:09

Ook geen ervaring met keuren maar wel met de dierenartsen en ze zijn allemaal super fijn. Zeer kundig en professioneel.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:42

Keuren als verkopende partij. De locatie was uitgezocht door de koper (ook mee). Kende het zelf ook niet.

Mijn ervaring was dat ze kritisch zijn. Niemand naar de mond praten. In mijn geval waren beide belanghebbende partijen er. Maar de dierenarts trok gewoon zijn eigen pad.

Pony goedgekeurd. Hij deed nog moeilijk over een krasje. Maar dat was er 2 dagen voor gekomen door een struikje. Dat wat verdekt door de wintervacht. Maar goed, vanuit hem wel goed dat ie kritisch blijft en niet zomaar mijn verhaal aanneemt als de waarheid.

Dus ik vond het dusdanige fijne locatie dat ik zelf er ook wel zou keuren. Bovendien is het ook wel een rustige accomodatie. Ken wel drukkere plekken waarbij er minder persoonlijke aandacht is. Mijn kopers hadden nog nooit een pony gekocht en waren wat onzeker. De dierenarts heeft er echt tijd voor uitgetrokken alles goed uit te leggen. Ook parkeren ging er eenvoudig.

In mijn geval koos de koper voor enkel een klinische keuring. De prijs viel ook wel mee.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:56

Hier ook goede ervaring met klinische keuring. Wij waren de verkopende partij. Op verzoek van de kopers daar gekeurd. Idd kritisch, werd niets over het hoofd gezien. Onze pony had een bere-conditie (liep Z- eventing) en hij werd goed getest in de mulle longeercirkel. Niet het standaard aantal rondjes, maar even 10 min. extra voordat hart en longen, na inspanning, werden geluisterd. Was echt wel maatwerk dus.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:33

Zolang het niet de dierenartsenpraktijk is van de verkopende partij zou ik daar gewoon laten keuren. Als het wel hun praktijk is, zou ik op zoek gaan naar een andere kliniek om te keuren.

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:01

Ik ken ze niet specifiek voor de keuring, maar wel als dierenartspraktijk. Ze zijn niet goedkoop, maar wel heel kundig en zorgvuldig. Fijne praktijk en fijne artsen, zowel thuis op eigen lokatie als op de kliniek zelf.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:45

Jet schreef:
Zolang het niet de dierenartsenpraktijk is van de verkopende partij zou ik daar gewoon laten keuren. Als het wel hun praktijk is, zou ik op zoek gaan naar een andere kliniek om te keuren.

Nou, daar hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Die bevoordelen een verkoper echt niet.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:52

Daar sluit ik me bij aan. Integere praktijk die een eerlijk advies zal geven ongeacht of ze ingeschakeld zijn door koper of verkoper

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:16

Dat zijn positieve berichten, dat is lang niet overal zo, hoewel het wel zo zou moeten zijn.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:19

Hele fijne praktijk. :j ben er met mijn vorige pony geweest voor een onderzoek en röntgenfoto’s.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:26

Ik heb mijn nieuwe aanwinst daar ook laten keuren. :) Is onze vaste kliniek, heb wel mijn voorkeur voor de arts door wie ik wil laten keuren maar dat was nooit een probleem.

Kundige dierenartsen, nemen de tijd en zijn heel eerlijk.

Edit; ik heb volledig laten keuren, dus ik weet niet wat de kosten van enkel klinisch zijn.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 00:56

Fijne kliniek. Wel wat aan de prijs, maar zijn zeer kundig. Ik ben er al jaren tevreden over.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:30

N0a schreef:
Fijne kliniek. Wel wat aan de prijs, maar zijn zeer kundig. Ik ben er al jaren tevreden over.

Ik vond ze juist meevallen als ik de rekening vergelijk voor een koliekspoedje met Hellendoorn-Nijverdal. :') :=

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:23

upendo schreef:
N0a schreef:
Fijne kliniek. Wel wat aan de prijs, maar zijn zeer kundig. Ik ben er al jaren tevreden over.

Ik vond ze juist meevallen als ik de rekening vergelijk voor een koliekspoedje met Hellendoorn-Nijverdal. :') :=


Ja Hellendoorn is helemaal duur :') .. hoewel ik ben voor de keuring van mijn paard bij de Raaphorst geweest in Wassenaar, daar was Hellendoorn nog goedkoop bij :')

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: klinisch keuren bij De Graafschap in Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:10

Ik kan me ook helemaal aansluiten bij de overige reacties. Hele fijne, kundige dierenartsen die de tijd voor je nemen. Heel eerlijk en duidelijk. Ook hier geen keuring-ervaring, maar ik zou dit zonder twijfel door hen laten doen.