Een nieuw paard vinden, dressuurstallen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Een nieuw paard vinden, dressuurstallen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 22:30

Omdat mijn huidige paard met pensioen gaat, ben ik een tijdje opzoek naar een nieuwe topper.

Dit blijkt veel moeilijker dan ik dacht. Ik hou sporthorses, ehorse, marktplaats en Facebook in de gaten. Maar er komt weinig voorbij dat binnen mijn budget valt, die een beetje kunt lopen en niet een project paard is.

Wat zoek ik? Blijkbaar net dezelfde als veel andere mensen
5-8 jaar
Voorkeur ruin
Tot 168cm
Dressuur gefokt
Hoeft niet de hele wereld te hebben gezien, maar moet wel willen werken en betrouwbaar zijn

Ik dacht oprecht dat met een budget tot 20k zou genoeg zijn om iets leuk te vinden, maar niks blijkt minder waar. Daarom dacht ik, waarom niet vragen of bokt stallen kent die leuke dressuur paarden te koop heb staan? Regio maakt niet uit!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 18-06-21 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:37

Het is idd een drama om een goed paard/pony te vinden tegenwoordig :+
Je zou is kunnen kijken bij Roosberg. Meende dat die nog wel een aantal goede paarden had staan..

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:39

Phonix schreef:
Omdat mijn huidige paard met pensioen gaat, ben ik een tijdje opzoek naar een nieuwe topper.

Dit blijkt veel moeilijker dan ik dacht. Ik hou sporthorses, ehorse, marktplaats en Facebook in de gaten. Maar er komt weinig voorbij dat binnen mijn budget valt, die een beetje kunt lopen en niet een project paard is.

Wat zoek ik? Blijkbaar net dezelfde als veel andere mensen
5-8 jaar
Voorkeur ruin
Tot 168cm
Dressuur gefokt
Hoeft niet de hele wereld te hebben gezien, maar moet wel willen werken en betrouwbaar zijn

Ik dacht oprecht dat met een budget tot 20k zou genoeg zijn om iets leuk te vinden, maar niks blijkt minder waar. Daarom dacht ik, waarom niet vragen of bokt stallen kent die leuke dressuur paarden te koop heb staan? Regio maakt niet uit!



Er is een bestaand topic waarbinnen best wat leuke combi's zijn gemaakt:

[HK] Hoe het ook gaat lopen, wij gaan kopen of verkopen!

En voor een tip: debbehoeve heeft 2 leuke staan in je prijsklasse, alleen wel iets jonger.
Maar daar zijn ze wel heel fijn opgeleid, met de mijne reed ik toen echt zo weg terwijl hij nog niet lang ohz was.

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 22:48

c_alsemgeest schreef:
Phonix schreef:
Omdat mijn huidige paard met pensioen gaat, ben ik een tijdje opzoek naar een nieuwe topper.

Dit blijkt veel moeilijker dan ik dacht. Ik hou sporthorses, ehorse, marktplaats en Facebook in de gaten. Maar er komt weinig voorbij dat binnen mijn budget valt, die een beetje kunt lopen en niet een project paard is.

Wat zoek ik? Blijkbaar net dezelfde als veel andere mensen
5-8 jaar
Voorkeur ruin
Tot 168cm
Dressuur gefokt
Hoeft niet de hele wereld te hebben gezien, maar moet wel willen werken en betrouwbaar zijn

Ik dacht oprecht dat met een budget tot 20k zou genoeg zijn om iets leuk te vinden, maar niks blijkt minder waar. Daarom dacht ik, waarom niet vragen of bokt stallen kent die leuke dressuur paarden te koop heb staan? Regio maakt niet uit!



Er is een bestaand topic waarbinnen best wat leuke combi's zijn gemaakt:

[HK] Hoe het ook gaat lopen, wij gaan kopen of verkopen!

En voor een tip: debbehoeve heeft 2 leuke staan in je prijsklasse, alleen wel iets jonger.
Maar daar zijn ze wel heel fijn opgeleid, met de mijne reed ik toen echt zo weg terwijl hij nog niet lang ohz was.


Dankjewel, deze topic kende ik niet.
Ik zal Debbenhoeve bellen morgen. Wilde eigenlijk niet jonger gaan, maar als ze goed doorgereden zijn, dan zou het misschien kunnen.

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:49

Ik heb een hele leuke staan momenteel en binnen je prijsklasse. Alleen iets jonger (3 jaar) en merrie

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:03

Phonix schreef:
Dankjewel, deze topic kende ik niet.
Ik zal Debbenhoeve bellen morgen. Wilde eigenlijk niet jonger gaan, maar als ze goed doorgereden zijn, dan zou het misschien kunnen.

Debbe zonder N.
Ik zou eerst even op hun site kijken, ze hebben best wat in aanbod... kan je kijken of iets je aan spreekt.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:03

Ik weet ook nog een leuke. For Romance ruin van 7. Fijn beest :) Afbeelding

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:09

Tis lastig in deze tijd, ken je zelf veel mensen in de paardenwereld? Misschien via via dat je hoort dat een paard te koop is?

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 23:15

_Anne_V schreef:
Tis lastig in deze tijd, ken je zelf veel mensen in de paardenwereld? Misschien via via dat je hoort dat een paard te koop is?


Ja, best veel, maar meer of minder iedereen zegt dat ze nu voor boven 20 gaat, en dat vindt ik zelf te veel voor iemand dit het als hobby hebt.

Of ik moet jonger gaan, maar dat vindt ik zelf heel spannend.

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 23:16

c_alsemgeest schreef:
Phonix schreef:
Dankjewel, deze topic kende ik niet.
Ik zal Debbenhoeve bellen morgen. Wilde eigenlijk niet jonger gaan, maar als ze goed doorgereden zijn, dan zou het misschien kunnen.

Debbe zonder N.
Ik zou eerst even op hun site kijken, ze hebben best wat in aanbod... kan je kijken of iets je aan spreekt.


Ja, zag een leuke merrie :)

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:17

Phonix schreef:
_Anne_V schreef:
Tis lastig in deze tijd, ken je zelf veel mensen in de paardenwereld? Misschien via via dat je hoort dat een paard te koop is?


Ja, best veel, maar meer of minder iedereen zegt dat ze nu voor boven 20 gaat, en dat vindt ik zelf te veel voor iemand dit het als hobby hebt.

Of ik moet jonger gaan, maar dat vindt ik zelf heel spannend.


En als je ouder gaat? Kun je daar wel iets vinden binnen je budget?

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 23:21

Phonix schreef:
_Anne_V schreef:
Tis lastig in deze tijd, ken je zelf veel mensen in de paardenwereld? Misschien via via dat je hoort dat een paard te koop is?


Ja, best veel, maar meer of minder iedereen zegt dat ze nu voor boven 20 gaat, en dat vindt ik zelf te veel voor iemand dit het als hobby hebt.

Of ik moet jonger gaan, maar dat vindt ik zelf heel spannend.


En als je ouder gaat? Kun je daar wel iets vinden binnen je budget?[/quote]

Ja, maar dat doe ik liever niet. Ik wil graag zamen met het paard groeien in dressuur.
9 zou kunnen, maar niet ouder dan dat. Ook omdat het duurt even voordat je een team ben, en dan zit je snel aan de verkeerde kant van het leeftijd. Ik heb geen hart om het paard weer te verkopen omdat die dan te oud wordt. En heb al eentje in pensioen :)

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:21

Ik denk dat je nog wel meer eisen hebt, al dan niet concreet te verwoorden, want het paard uit he beschrijving zou voor de helft van je budget ook te vinden moeten zijn :)

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:25

c_alsemgeest schreef:
Er is een bestaand topic waarbinnen best wat leuke combi's zijn gemaakt:

[HK] Hoe het ook gaat lopen, wij gaan kopen of verkopen!

En voor een tip: debbehoeve heeft 2 leuke staan in je prijsklasse, alleen wel iets jonger.
Maar daar zijn ze wel heel fijn opgeleid, met de mijne reed ik toen echt zo weg terwijl hij nog niet lang ohz was.

En als je daar niet genoeg aan hebt, is er ook nog [PP] Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

en bovendien [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI

Leef je uit.....

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:27

Bowo schreef:
Ik denk dat je nog wel meer eisen hebt, al dan niet concreet te verwoorden, want het paard uit he beschrijving zou voor de helft van je budget ook te vinden moeten zijn :)

Was het maar zo’n feest :') waarschijnlijk wil de TS ook nog een gezond paard en voor veel minder dan 20K ga je die momenteel niet vinden… minimum bedrag is toch echt wel 15K nu. Als je ook nog een dressuur paard wil hebben wat redelijk leuk in de (basis)sport mee kan doen

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 23:29

Bowo schreef:
Ik denk dat je nog wel meer eisen hebt, al dan niet concreet te verwoorden, want het paard uit he beschrijving zou voor de helft van je budget ook te vinden moeten zijn :)


Ja, als je stallen kent hoor ik het graag.

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan de gangen van het paard. Ik verwacht niet een Olympische spelen beest, maar hij moet wel los en goed door het lichaam lopen.

Heel veel paarden op sporthorses lopen ook bijvoorbeeld kreupel, maar niet iedereen zal dat zien.

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 23:29

ikke schreef:
c_alsemgeest schreef:
Er is een bestaand topic waarbinnen best wat leuke combi's zijn gemaakt:

[HK] Hoe het ook gaat lopen, wij gaan kopen of verkopen!

En voor een tip: debbehoeve heeft 2 leuke staan in je prijsklasse, alleen wel iets jonger.
Maar daar zijn ze wel heel fijn opgeleid, met de mijne reed ik toen echt zo weg terwijl hij nog niet lang ohz was.

En als je daar niet genoeg aan hebt, is er ook nog [PP] Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

en bovendien [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI

Leef je uit.....


Dankjewel!

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 23:30

TurboDi schreef:
Bowo schreef:
Ik denk dat je nog wel meer eisen hebt, al dan niet concreet te verwoorden, want het paard uit he beschrijving zou voor de helft van je budget ook te vinden moeten zijn :)

Was het maar zo’n feest :') waarschijnlijk wil de TS ook nog een gezond paard en voor veel minder dan 20K ga je die momenteel niet vinden… minimum bedrag is toch echt wel 15K nu. Als je ook nog een dressuur paard wil hebben wat redelijk leuk in de (basis)sport mee kan doen


Precies dit

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:31

TurboDi schreef:
Bowo schreef:
Ik denk dat je nog wel meer eisen hebt, al dan niet concreet te verwoorden, want het paard uit he beschrijving zou voor de helft van je budget ook te vinden moeten zijn :)

Was het maar zo’n feest :') waarschijnlijk wil de TS ook nog een gezond paard en voor veel minder dan 20K ga je die momenteel niet vinden… minimum bedrag is toch echt wel 15K nu. Als je ook nog een dressuur paard wil hebben wat redelijk leuk in de (basis)sport mee kan doen

Goh, jij ook al belangen in de handel?

Sorry, maar er zijn echt fatsoenlijke, gezonde paarden te vinden voor de helft, ook binnen het eisenlijstje van TS.

Of ga jij nu ook keihard lopen ontkennen dat de markt binnen afzienbare tijd in elkaar dondert?

In de kleine huisdieren zijn de eerste signalen al zichtbaar. Paardenhandel gaat dat echt volgen, mark my words.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:46

Ik ga binnenkort mijn fatsoenlijke, eerlijke en goed lopende dressuurpaard te koop aanbieden. Past aardig goed in het rijtje van ts, wel is de stokmaat 1.72m. Maar goed, de prijs nog niet de helft van ts' budget. Verwacht geen paard waar je kant en klaar mee op buitenrit kunt, is er wel eentje voor de sport en om samen als combinatie te groeien. Alleen voor nette ruiters met de juiste klik te koop - dat hij goed terecht komt is het aller belangrijkste voor mij.

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 07:34

TurboDi schreef:
Bowo schreef:
Ik denk dat je nog wel meer eisen hebt, al dan niet concreet te verwoorden, want het paard uit he beschrijving zou voor de helft van je budget ook te vinden moeten zijn :)

Was het maar zo’n feest :') waarschijnlijk wil de TS ook nog een gezond paard en voor veel minder dan 20K ga je die momenteel niet vinden… minimum bedrag is toch echt wel 15K nu. Als je ook nog een dressuur paard wil hebben wat redelijk leuk in de (basis)sport mee kan doen

Goh, jij ook al belangen in de handel?

Sorry, maar er zijn echt fatsoenlijke, gezonde paarden te vinden voor de helft, ook binnen het eisenlijstje van TS.

Of ga jij nu ook keihard lopen ontkennen dat de markt binnen afzienbare tijd in elkaar dondert?

In de kleine huisdieren zijn de eerste signalen al zichtbaar. Paardenhandel gaat dat echt volgen, mark my words.[/quote]

Je wilt niet weten hoe vaak ik heb gehad de laatste weken dat ik zag een leuk paard met helemaal prima bewegingen, niks spectacular en dan is de vraagprijs rond 35k.

Kan mij echt niet vorstellen dat veel Nederlanders zo veel wilt betalen of kan betalen voor een paard.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:15

Phonix schreef:
Je wilt niet weten hoe vaak ik heb gehad de laatste weken dat ik zag een leuk paard met helemaal prima bewegingen, niks spectacular en dan is de vraagprijs rond 35k.

Kan mij echt niet vorstellen dat veel Nederlanders zo veel wilt betalen of kan betalen voor een paard.

Ik zie paarden langs komen die op de slacht thuis horen maar waar met een of ander mooi l*lverhaal nog 7500 voor gevraagd wordt.

Wat er op de site staat en wat er daadwerkelijk betaald wordt heeft soms helemaal niets met elkaar te maken.

Bokker kocht voor 4k een Fries die voor 8k geadverteerd stond.

Daarnaast, wat andere mensen wel of niet kunnen of willen betalen, is niet jouw probleem. Jij hebt jouw budget en daar kijk je voor. Als het aangebodene je niet aanstaat, om welke reden dan ook, dan kijk je verder en als je dat verder kijken nu eens volhoudt tot ergens in september, dan zou je je zomaar eens rot kunnen schrikken van de prijsdalingen.......

Lieser
Berichten: 1492
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:21

ikke schreef:
Phonix schreef:
Je wilt niet weten hoe vaak ik heb gehad de laatste weken dat ik zag een leuk paard met helemaal prima bewegingen, niks spectacular en dan is de vraagprijs rond 35k.

Kan mij echt niet vorstellen dat veel Nederlanders zo veel wilt betalen of kan betalen voor een paard.

Ik zie paarden langs komen die op de slacht thuis horen maar waar met een of ander mooi l*lverhaal nog 7500 voor gevraagd wordt.

Wat er op de site staat en wat er daadwerkelijk betaald wordt heeft soms helemaal niets met elkaar te maken.

Bokker kocht voor 4k een Fries die voor 8k geadverteerd stond.

Daarnaast, wat andere mensen wel of niet kunnen of willen betalen, is niet jouw probleem. Jij hebt jouw budget en daar kijk je voor. Als het aangebodene je niet aanstaat, om welke reden dan ook, dan kijk je verder en als je dat verder kijken nu eens volhoudt tot ergens in september, dan zou je je zomaar eens rot kunnen schrikken van de prijsdalingen.......

Ik verbaas me ook over de prijzen. Niet eens voor de supergezonde Z-dressuur + L-springen bomproof paarden, ik snap dat je daar nu flink voor in de buidel moet tasten. Maar paarden met artrose of andere bemerkingen die bijna 10.000 moeten kosten, of paarden die als allround worden aangeboden met bijbehorend prijskaartje en dan pas 4 blijken te zijn ... Misschien moeten wij ook maar even wachten tot iedereen weer naar school en kantoor moet ☺

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:25

ikke"
[quote="TurboDi schreef:
Bowo schreef:
Ik denk dat je nog wel meer eisen hebt, al dan niet concreet te verwoorden, want het paard uit he beschrijving zou voor de helft van je budget ook te vinden moeten zijn :)

Was het maar zo’n feest :') waarschijnlijk wil de TS ook nog een gezond paard en voor veel minder dan 20K ga je die momenteel niet vinden… minimum bedrag is toch echt wel 15K nu. Als je ook nog een dressuur paard wil hebben wat redelijk leuk in de (basis)sport mee kan doen

Goh, jij ook al belangen in de handel?

Sorry, maar er zijn echt fatsoenlijke, gezonde paarden te vinden voor de helft, ook binnen het eisenlijstje van TS.

Of ga jij nu ook keihard lopen ontkennen dat de markt binnen afzienbare tijd in elkaar dondert?

In de kleine huisdieren zijn de eerste signalen al zichtbaar. Paardenhandel gaat dat echt volgen, mark my words.[/quote

Neehoor zeker geen belangen in de handel. De markt wat betreft paarden doet op dit moment/de laatste jaren gewoon idiote dingen. De prijzen liggen extreem hoog, zowel voor sportpaarden als recreatie. Waar je 10 jaar geleden een haflinger voor 500/1000 op de markt kocht, koop je ze nu onbeleerd voor 5000. En die stijging qua geld is niet iets van alleen het laatste Corona jaar, dat is al veel langer gaande. Huisdieren etc., die prijzen zijn het laatste jaar pas gestegen. De prijzen voor goede sportpaarden stijgen al iets langer dan alleen het afgelopen jaar.
Of de markt in elkaar dondert binnenkort? Geen idee, zolang de vraag groter blijft dan het aanbod gaat dat nog wel meevallen. En zolang mensen het blijven betalen gaan de prijzen niet omlaag.

Maar als jij 100% gezonde paarden(klinisch en röntgenologisch volledig goedgekeurd) kunt vinden voor minder dan 10K en die ook nog leuk kunnen lopen dan ben ik wel benieuwd waar je die vandaan tovert. Want ik denk dat meer mensen die wel willen dan.
Wat natuurlijk ook kan is dat jij en ik een totaal verschillend beeld hebben van een leuk dressuurpaard. Dan is het appels met peren vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:29

TurboDi schreef:
Neehoor zeker geen belangen in de handel. De markt wat betreft paarden doet op dit moment/de laatste jaren gewoon idiote dingen. De prijzen liggen extreem hoog, zowel voor sportpaarden als recreatie. Waar je 10 jaar geleden een haflinger voor 500/1000 op de markt kocht, koop je ze nu onbeleerd voor 5000. En die stijging qua geld is niet iets van alleen het laatste Corona jaar, dat is al veel langer gaande. Huisdieren etc., die prijzen zijn het laatste jaar pas gestegen. De prijzen voor goede sportpaarden stijgen al iets langer dan alleen het afgelopen jaar.
Of de markt in elkaar dondert binnenkort? Geen idee, zolang de vraag groter blijft dan het aanbod gaat dat nog wel meevallen. En zolang mensen het blijven betalen gaan de prijzen niet omlaag.

Maar als jij 100% gezonde paarden(klinisch en röntgenologisch volledig goedgekeurd) kunt vinden voor minder dan 10K en die ook nog leuk kunnen lopen dan ben ik wel benieuwd waar je die vandaan tovert. Want ik denk dat meer mensen die wel willen dan.
Wat natuurlijk ook kan is dat jij en ik een totaal verschillend beeld hebben van een leuk dressuurpaard. Dan is het appels met peren vergelijken.
Maar een paard dat 100% (i.e. perfect) is klinisch én röntgenologisch, is natuurlijk ook zoeken naar een sprookjespaard. Dat je daar >20k voor mag aftikken, snap ik wel. :') Ik zou mijn eenhoorn ook niet voor 5000 euro meegeven.

Kun je leven met minder dan perfect (oftewel: met een levend wezen), zijn er ook leuke paarden te vinden voor minder. En anders is een Equicizer ook altijd nog een optie, dan weet je zeker dat er niks aan mankeert.