Een nieuw paard vinden, dressuurstallen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:31

:wow: Wat een geld durven mensen tegenwoordig te vragen! Dat kun je je idd als hobbymatige ruiter toch helemaal niet permitteren??!

De mijne voldoet aan je eisen, en als ik niet wist van de absurde markt momenteel had ik hem ruim onder de 20k aangeboden (8 jaar, ruin, 167cm, Z2 en braaf op buitenrit). Helaas voor jou is hij niet te koop.
Maar als ik zie waar we hem 5 jaar geleden voor hebben gekocht en wat vergelijkbare paarden nu opbrengen is absurd. Hoop ook echt dat dit niet zo blijft want als je voor 20k geen leuk paard kunt kopen om in de breedtesport mee te kunnen doen dan kunnen ook echt niet meer ontkennen dat dit geen elite sport is.

Succes met de zoektocht, ik hoop dat je ondanks deze gekke tijden toch je droompaard gaat vinden

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:32

TurboDi schreef:
Neehoor zeker geen belangen in de handel. De markt wat betreft paarden doet op dit moment/de laatste jaren gewoon idiote dingen. De prijzen liggen extreem hoog, zowel voor sportpaarden als recreatie. Waar je 10 jaar geleden een haflinger voor 500/1000 op de markt kocht, koop je ze nu onbeleerd voor 5000. En die stijging qua geld is niet iets van alleen het laatste Corona jaar, dat is al veel langer gaande. Huisdieren etc., die prijzen zijn het laatste jaar pas gestegen. De prijzen voor goede sportpaarden stijgen al iets langer dan alleen het afgelopen jaar.
Of de markt in elkaar dondert binnenkort? Geen idee, zolang de vraag groter blijft dan het aanbod gaat dat nog wel meevallen. En zolang mensen het blijven betalen gaan de prijzen niet omlaag.

Maar als jij 100% gezonde paarden(klinisch en röntgenologisch volledig goedgekeurd) kunt vinden voor minder dan 10K en die ook nog leuk kunnen lopen dan ben ik wel benieuwd waar je die vandaan tovert. Want ik denk dat meer mensen die wel willen dan.
Wat natuurlijk ook kan is dat jij en ik een totaal verschillend beeld hebben van een leuk dressuurpaard. Dan is het appels met peren vergelijken.

De laatste jaren? Joh, drie jaar geleden wilde men een brave, gezonde merrie niet eens hebben voor 3500!

Als je je kaders maar klein genoeg maakt, kom je vanzelf bij peperdure paarden uit. Durf je op te houden bij "gezond, betrouwbaar" kun je nog steeds voor fatsoenlijke prijzen fatsoenlijke paarden kopen, ook als je wat voor denkt te stellen in de ring.

En dan nog, sta jij erbij als er betaald wordt??
Al eens bedacht dat als je overal maar roeptoetert dat je paard 10k moet kosten en je verkoopt 'm uiteindelijk contant voor 5k dat je dan vrij simpel 5k zwart geld wit kunt wassen?
Hoe eerlijk denk jij dat de paardenhandel daadwerkelijk is? Waarom denk je dat alle dierenhandel strak gereguleerd is, behalve, juist ja, paardenhandel!
Laatst bijgewerkt door ikke op 14-06-21 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:33

Mkango schreef:
TurboDi schreef:
Neehoor zeker geen belangen in de handel. De markt wat betreft paarden doet op dit moment/de laatste jaren gewoon idiote dingen. De prijzen liggen extreem hoog, zowel voor sportpaarden als recreatie. Waar je 10 jaar geleden een haflinger voor 500/1000 op de markt kocht, koop je ze nu onbeleerd voor 5000. En die stijging qua geld is niet iets van alleen het laatste Corona jaar, dat is al veel langer gaande. Huisdieren etc., die prijzen zijn het laatste jaar pas gestegen. De prijzen voor goede sportpaarden stijgen al iets langer dan alleen het afgelopen jaar.
Of de markt in elkaar dondert binnenkort? Geen idee, zolang de vraag groter blijft dan het aanbod gaat dat nog wel meevallen. En zolang mensen het blijven betalen gaan de prijzen niet omlaag.

Maar als jij 100% gezonde paarden(klinisch en röntgenologisch volledig goedgekeurd) kunt vinden voor minder dan 10K en die ook nog leuk kunnen lopen dan ben ik wel benieuwd waar je die vandaan tovert. Want ik denk dat meer mensen die wel willen dan.
Wat natuurlijk ook kan is dat jij en ik een totaal verschillend beeld hebben van een leuk dressuurpaard. Dan is het appels met peren vergelijken.
Maar een paard dat 100% (i.e. perfect) is klinisch én röntgenologisch, is natuurlijk ook zoeken naar een sprookjespaard. Dat je daar >20k voor mag aftikken, snap ik wel. :') Ik zou mijn eenhoorn ook niet voor 5000 euro meegeven.

Kun je leven met minder dan perfect (oftewel: met een levend wezen), zijn er ook leuke paarden te vinden voor minder. En anders is een Equicizer ook altijd nog een optie, dan weet je zeker dat er niks aan mankeert.


Uiteraard mag er wel enige imperfectie aanzitten. Maar dan moet de prijs er naar wezen. En het gebrek moet geen belemmering zijn voor de sport. En dat….. is dan maar de vraag. Als je een budget van 15K-20K heb dan heb je daar momenteel namelijk niet eens standaard een gezond paard voor. Wat je wilt is een gezond paard toch? Vooral als het om een jong beest gaat. Dus dat TS problemen heeft met een goed paard vinden snap ik wel.

En dan wordt er door heel veel mensen belachelijk gedaan over het budget wat ze heeft. Want dat zou veel te veel zijn want er zijn overal paarden voor veel minder geld en dan ben ik wel benieuwd waar ze die paarden vandaan halen.

Want ook paarden met imperfecties zitten al snel op 15K tegenwoordig

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:34

Ik lees met verbazing het topic mee. Wat ben ik blij nu niet op zoek te zijn naar een paard.

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:38

ikke schreef:
TurboDi schreef:
Neehoor zeker geen belangen in de handel. De markt wat betreft paarden doet op dit moment/de laatste jaren gewoon idiote dingen. De prijzen liggen extreem hoog, zowel voor sportpaarden als recreatie. Waar je 10 jaar geleden een haflinger voor 500/1000 op de markt kocht, koop je ze nu onbeleerd voor 5000. En die stijging qua geld is niet iets van alleen het laatste Corona jaar, dat is al veel langer gaande. Huisdieren etc., die prijzen zijn het laatste jaar pas gestegen. De prijzen voor goede sportpaarden stijgen al iets langer dan alleen het afgelopen jaar.
Of de markt in elkaar dondert binnenkort? Geen idee, zolang de vraag groter blijft dan het aanbod gaat dat nog wel meevallen. En zolang mensen het blijven betalen gaan de prijzen niet omlaag.

Maar als jij 100% gezonde paarden(klinisch en röntgenologisch volledig goedgekeurd) kunt vinden voor minder dan 10K en die ook nog leuk kunnen lopen dan ben ik wel benieuwd waar je die vandaan tovert. Want ik denk dat meer mensen die wel willen dan.
Wat natuurlijk ook kan is dat jij en ik een totaal verschillend beeld hebben van een leuk dressuurpaard. Dan is het appels met peren vergelijken.

De laatste jaren? Joh, drie jaar geleden wilde men een brave, gezonde merrie niet eens hebben voor 3500!

Als je je kaders maar klein genoeg maakt, kom je vanzelf bij peperdure paarden uit. Durf je op te houden bij "gezond, betrouwbaar" kun je nog steeds voor fatsoenlijke prijzen fatsoenlijke paarden kopen, ook als je wat voor denkt te stellen in de ring.


Ik ben momenteel helemaal niet zoekende naar een paard. Maar kijk wel met regelmaat op de verkooppagina’s, gewoon voor de lol. Maar gezond en betrouwbaar en een paard waar je als doel Z dressuur mee hebt (wat zo goed als elke fanatieke dressuurruiter heeft volgensmij) en die ook nog wat jaren mee gaat(wel fijn als je veel geld uitgeeft toch?) kom ik niet voor minder tegen hoor. En ja misschien zijn er dan wel wat eisen maar een paard wat er een beetje leuk uit ziet en de looks heeft is toch ook wel fijn. Anders kan ik net zo goed een ezel kopen toch?

Maar jij zegt nu meerdere keren dat je ze voor een hoop minder geld kunt kopen, maar waar dan? Want dat zie ik nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:42

TurboDi schreef:
Uiteraard mag er wel enige imperfectie aanzitten. Maar dan moet de prijs er naar wezen. En het gebrek moet geen belemmering zijn voor de sport. En dat….. is dan maar de vraag. Als je een budget van 15K-20K heb dan heb je daar momenteel namelijk niet eens standaard een gezond paard voor. Wat je wilt is een gezond paard toch? Vooral als het om een jong beest gaat. Dus dat TS problemen heeft met een goed paard vinden snap ik wel.

En dan wordt er door heel veel mensen belachelijk gedaan over het budget wat ze heeft. Want dat zou veel te veel zijn want er zijn overal paarden voor veel minder geld en dan ben ik wel benieuwd waar ze die paarden vandaan halen.

Want ook paarden met imperfecties zitten al snel op 15K tegenwoordig
Dat ben ik met je eens hoor, zelfs katskreupele paarden worden voor 3000 euro of meer aangeboden. 8)7 Én zelfs nog verkocht in sommige gevallen, dat is nog wel het allerergste.

Ik denk dat veel van die paarden die voor minder gaan, voor een groot deel via-via verkocht worden. Sommige mensen zitten helemaal niet te wachten op 40+ telefoontjes en 25 kijkers, dus die gooien liever wat lijntjes uit bij bekenden, hoeven niet de hoofdprijs, maar willen dat het dier gewoon een passende eigenaar vindt.

En wat mensen ervoor vragen hoeft natuurlijk niet te zijn wat ervoor betaald wordt. ;)

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:43

Mkango schreef:
TurboDi schreef:
Neehoor zeker geen belangen in de handel. De markt wat betreft paarden doet op dit moment/de laatste jaren gewoon idiote dingen. De prijzen liggen extreem hoog, zowel voor sportpaarden als recreatie. Waar je 10 jaar geleden een haflinger voor 500/1000 op de markt kocht, koop je ze nu onbeleerd voor 5000. En die stijging qua geld is niet iets van alleen het laatste Corona jaar, dat is al veel langer gaande. Huisdieren etc., die prijzen zijn het laatste jaar pas gestegen. De prijzen voor goede sportpaarden stijgen al iets langer dan alleen het afgelopen jaar.
Of de markt in elkaar dondert binnenkort? Geen idee, zolang de vraag groter blijft dan het aanbod gaat dat nog wel meevallen. En zolang mensen het blijven betalen gaan de prijzen niet omlaag.

Maar als jij 100% gezonde paarden(klinisch en röntgenologisch volledig goedgekeurd) kunt vinden voor minder dan 10K en die ook nog leuk kunnen lopen dan ben ik wel benieuwd waar je die vandaan tovert. Want ik denk dat meer mensen die wel willen dan.
Wat natuurlijk ook kan is dat jij en ik een totaal verschillend beeld hebben van een leuk dressuurpaard. Dan is het appels met peren vergelijken.
Maar een paard dat 100% (i.e. perfect) is klinisch én röntgenologisch, is natuurlijk ook zoeken naar een sprookjespaard. Dat je daar >20k voor mag aftikken, snap ik wel. :') Ik zou mijn eenhoorn ook niet voor 5000 euro meegeven.

Kun je leven met minder dan perfect (oftewel: met een levend wezen), zijn er ook leuke paarden te vinden voor minder. En anders is een Equicizer ook altijd nog een optie, dan weet je zeker dat er niks aan mankeert.


Het is toch meer dan logisch dat je een in eerste instantie 100% klinisch en rontgenologisch gezond paard wilt? Problemen krijg je sowieso wel, waarom zou je daar al mee beginnen.
Is geen sprookjespaard, ze bestaan gewoon maar niet voor 5000 nee.

@TS ik had hetzelfde probleem vorig jaar en heb mijn paard (die precies in jouw eisenlijst valt) uiteindelijk via iemand van bokt die mij een bericht stuurde over een kennis van haar die zijn paard ging aanbieden binnenkort. Dus echt heel veel rondroepen dat je op zoek bent inderdaad, wie weet dat iemand iets hoort ergens zodat je er als eerste bij bent. Want wat dat betreft is het ook net de huizenmarkt, als een paard 1 dag online staat zijn er al 5 bezichtigingen ingepland en mag je er als 6e bij over 2 weken als die dan nog niet verkocht is.
En ik kocht dan vorig jaar, ik kan me voorstellen dat de prjizen nu inderdaad nog hoger zijn geworden.

Heel veel succes in ieder geval, hoop dat je je topper vind!

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:45

Mkango schreef:
TurboDi schreef:
Uiteraard mag er wel enige imperfectie aanzitten. Maar dan moet de prijs er naar wezen. En het gebrek moet geen belemmering zijn voor de sport. En dat….. is dan maar de vraag. Als je een budget van 15K-20K heb dan heb je daar momenteel namelijk niet eens standaard een gezond paard voor. Wat je wilt is een gezond paard toch? Vooral als het om een jong beest gaat. Dus dat TS problemen heeft met een goed paard vinden snap ik wel.

En dan wordt er door heel veel mensen belachelijk gedaan over het budget wat ze heeft. Want dat zou veel te veel zijn want er zijn overal paarden voor veel minder geld en dan ben ik wel benieuwd waar ze die paarden vandaan halen.

Want ook paarden met imperfecties zitten al snel op 15K tegenwoordig
Dat ben ik met je eens hoor, zelfs katskreupele paarden worden voor 3000 euro of meer aangeboden. 8)7 Én zelfs nog verkocht in sommige gevallen, dat is nog wel het allerergste.

Ik denk dat veel van die paarden die voor minder gaan, voor een groot deel via-via verkocht worden. Sommige mensen zitten helemaal niet te wachten op 40+ telefoontjes en 25 kijkers, dus die gooien liever wat lijntjes uit bij bekenden, hoeven niet de hoofdprijs, maar willen dat het dier gewoon een passende eigenaar vindt.

En wat mensen ervoor vragen hoeft natuurlijk niet te zijn wat ervoor betaald wordt. ;)


Precies kapotte paarden worden voor veel verkocht. En wat jij zegt klopt, goede paarden zijn verkocht voor het bekend is. Die lijntjes krijgen is alleen lastig, je moet dan wel bij de goede mensen bekend zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:49

TurboDi schreef:
Precies kapotte paarden worden voor veel verkocht. En wat jij zegt klopt, goede paarden zijn verkocht voor het bekend is. Die lijntjes krijgen is alleen lastig, je moet dan wel bij de goede mensen bekend zijn
Ja en nee, denk ik. Zoek je echt iets bijzonders, dan moet je wel echt een beetje een naam en netwerk opbouwen, maar voor een leuk paard voor de basissport, moet je net mazzel hebben. Dan kan bij wijze van spreken je buurvrouw nog ergens een nichtje hebben dat haar paard te koop wil zetten. Wat dat aangaat loont het inderdaad om aan zoveel mogelijk mensen te laten weten dat je op zoek bent. :j

proven02 schreef:
Het is toch meer dan logisch dat je een in eerste instantie 100% klinisch en rontgenologisch gezond paard wilt? Problemen krijg je sowieso wel, waarom zou je daar al mee beginnen.
Is geen sprookjespaard, ze bestaan gewoon maar niet voor 5000 nee.
Ik vind dat helemaal niet logisch, eerder utopisch. Je hebt te maken met een levend wezen, 100% bestaat niet, niet bij jou, niet bij mij, niet bij de cavia van je overbuurmeisje, niet bij dat gave paard dat je hebt gezien. Dat zijn inderdaad sprookjespaarden. Tussen 100% en problemen, zit nog een grijs gebied van 'kleine opmerkingen, maar wel rad, gezond en prima bruikbaar'. Of je moet ze vanaf veulen hebben ingepakt in bubbeltjesplastic, maar dan krijg je een paard dat zo slap is van lijf en leden dat je daar al helemaal niet aan moet willen beginnen. :+

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Het leed dat heet een nieuw paard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:55

Gezond en 100% goed is natuurlijk ook iets verschillends. Maar voor 15-20K wil ik ze toch wel 100% goed hebben :')

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:00

TurboDi schreef:
Gezond en 100% goed is natuurlijk ook iets verschillends. Maar voor 15-20K wil ik ze toch wel 100% goed hebben :')


Jup, ik ook

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:06

Als ik dit zo hoor hadden wij vorig jaar ons paard ook wel voor het dubbele kunnen verkopen.... Brave, 8 jarige ruin, wedstrijdervaring maar nog geen bijster hoge klassering en klinisch en röntgenologisch goed gekeurd voor de sport.
Maar wij kregen toch echt al te horen van zo ongeveer iedereen dat dit al te duur was.

@TS, ze zijn dus wel te vinden, maar doorgaans vinden wij ze bij particulieren en niet bij stallen. En daarbij moet je vaak wel snel zijn, de goede, gezonde paarden zijn gewoon heel snel weg. Dus snel reageren en snel kunnen bezichtigen.
En als ik even kritisch nadenk, ben ik iets te positief geweest in mijn vorige bericht. Voor 10k zou je inderdaad net niet uitkomen, dan zijn ze of onbeleerd, of ouder. Maar voor een paar duizend meer, zou je toch echt wel moeten slagen volgens mij.

Phonix
Berichten: 1092
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 09:56

Bowo schreef:
Als ik dit zo hoor hadden wij vorig jaar ons paard ook wel voor het dubbele kunnen verkopen.... Brave, 8 jarige ruin, wedstrijdervaring maar nog geen bijster hoge klassering en klinisch en röntgenologisch goed gekeurd voor de sport.
Maar wij kregen toch echt al te horen van zo ongeveer iedereen dat dit al te duur was.

@TS, ze zijn dus wel te vinden, maar doorgaans vinden wij ze bij particulieren en niet bij stallen. En daarbij moet je vaak wel snel zijn, de goede, gezonde paarden zijn gewoon heel snel weg. Dus snel reageren en snel kunnen bezichtigen.
En als ik even kritisch nadenk, ben ik iets te positief geweest in mijn vorige bericht. Voor 10k zou je inderdaad net niet uitkomen, dan zijn ze of onbeleerd, of ouder. Maar voor een paar duizend meer, zou je toch echt wel moeten slagen volgens mij.


Dankjewel voor de tips! En iedereen anders die mij success heb gewenst.

Ik probeer ook heel snel te zijn of verschillende mensen te benaderen. Wat ik zelf niet fijn vindt is die druk erop dat je moet snel beslissen anders staat er 10 andere achter jouw in de rij. Krijg er zelf een heel gestrest gevoel bij.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:54

Phonix schreef:
Bowo schreef:
Als ik dit zo hoor hadden wij vorig jaar ons paard ook wel voor het dubbele kunnen verkopen.... Brave, 8 jarige ruin, wedstrijdervaring maar nog geen bijster hoge klassering en klinisch en röntgenologisch goed gekeurd voor de sport.
Maar wij kregen toch echt al te horen van zo ongeveer iedereen dat dit al te duur was.

@TS, ze zijn dus wel te vinden, maar doorgaans vinden wij ze bij particulieren en niet bij stallen. En daarbij moet je vaak wel snel zijn, de goede, gezonde paarden zijn gewoon heel snel weg. Dus snel reageren en snel kunnen bezichtigen.
En als ik even kritisch nadenk, ben ik iets te positief geweest in mijn vorige bericht. Voor 10k zou je inderdaad net niet uitkomen, dan zijn ze of onbeleerd, of ouder. Maar voor een paar duizend meer, zou je toch echt wel moeten slagen volgens mij.


Dankjewel voor de tips! En iedereen anders die mij success heb gewenst.

Ik probeer ook heel snel te zijn of verschillende mensen te benaderen. Wat ik zelf niet fijn vindt is die druk erop dat je moet snel beslissen anders staat er 10 andere achter jouw in de rij. Krijg er zelf een heel gestrest gevoel bij.

Die druk om snel te beslissen is niet prettig inderdaad.Vroeger ging je eerst meerdere paarden bekijken en kwam een paar keer terug voor je besliste. en nu moet het meteen anders is hij weg.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:00

Klopt... daarom heb ik na Jam zijn dood ook besloten nu nog niet te gaan zoeken.
Ten eerste heb ik er nog geen behoefte aan...
Maar nu de markt zo vreselijk gestoord is wacht ik lekker nog even tot het na jaar of wellicht zelfs 2022.

Ondertussen spaar ik lekker door :P

Ondertussen doe ik beestjes voor andere mensen als ze niet kunnen of weg zijn. Dat is inmiddels ook een dag vullend programma :D
En dan ben je ook weer even lekker met andere beestjes bezig.

Ik zie zelf ook heel erg op tegen het kopen, vooral het gaan kijken...
Vorige keer kwam ik na een jaar pas met Jammie thuis :')
Maar dan had ik ook alles waar ik van gedroomd had. En ondanks dat hij veel jonger en groener was dan ik eigenlijk wilde... klopte echt alles aan de beschrijving van de stal waar ik hem kocht.

Phonix
Berichten: 1092
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 11:42

c_alsemgeest schreef:
Klopt... daarom heb ik na Jam zijn dood ook besloten nu nog niet te gaan zoeken.
Ten eerste heb ik er nog geen behoefte aan...
Maar nu de markt zo vreselijk gestoord is wacht ik lekker nog even tot het na jaar of wellicht zelfs 2022.

Ondertussen spaar ik lekker door :P

Ondertussen doe ik beestjes voor andere mensen als ze niet kunnen of weg zijn. Dat is inmiddels ook een dag vullend programma :D
En dan ben je ook weer even lekker met andere beestjes bezig.

Ik zie zelf ook heel erg op tegen het kopen, vooral het gaan kijken...
Vorige keer kwam ik na een jaar pas met Jammie thuis :')
Maar dan had ik ook alles waar ik van gedroomd had. En ondanks dat hij veel jonger en groener was dan ik eigenlijk wilde... klopte echt alles aan de beschrijving van de stal waar ik hem kocht.


De merrie die staat the koop bij Debbehoeve heb volgens mij dezelfde afstamming als je Jammie :)

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:18

Phonix schreef:
c_alsemgeest schreef:
Klopt... daarom heb ik na Jam zijn dood ook besloten nu nog niet te gaan zoeken.
Ten eerste heb ik er nog geen behoefte aan...
Maar nu de markt zo vreselijk gestoord is wacht ik lekker nog even tot het na jaar of wellicht zelfs 2022.

Ondertussen spaar ik lekker door :P

Ondertussen doe ik beestjes voor andere mensen als ze niet kunnen of weg zijn. Dat is inmiddels ook een dag vullend programma :D
En dan ben je ook weer even lekker met andere beestjes bezig.

Ik zie zelf ook heel erg op tegen het kopen, vooral het gaan kijken...
Vorige keer kwam ik na een jaar pas met Jammie thuis :')
Maar dan had ik ook alles waar ik van gedroomd had. En ondanks dat hij veel jonger en groener was dan ik eigenlijk wilde... klopte echt alles aan de beschrijving van de stal waar ik hem kocht.


De merrie die staat the koop bij Debbehoeve heb volgens mij dezelfde afstamming als je Jammie :)



Ja haha klopt, afstamming is het zelfde... maar niet uit dezelfde lijn.
Heel toevallig ook een Don Tango B x krack C :+

Jam had wel een vol broertje, maar die staat in het buitenland :D

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:51

xsensibel schreef:
Ik weet ook nog een leuke. For Romance ruin van 7. Fijn beest :) [ [url=m/qlGNxq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Potverdorie wat een plaatje.

Niet opzoek, maar poooh, knap ding.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:01

TurboDi schreef:
ikke schreef:
De laatste jaren? Joh, drie jaar geleden wilde men een brave, gezonde merrie niet eens hebben voor 3500!

Als je je kaders maar klein genoeg maakt, kom je vanzelf bij peperdure paarden uit. Durf je op te houden bij "gezond, betrouwbaar" kun je nog steeds voor fatsoenlijke prijzen fatsoenlijke paarden kopen, ook als je wat voor denkt te stellen in de ring.


Ik ben momenteel helemaal niet zoekende naar een paard. Maar kijk wel met regelmaat op de verkooppagina’s, gewoon voor de lol. Maar gezond en betrouwbaar en een paard waar je als doel Z dressuur mee hebt (wat zo goed als elke fanatieke dressuurruiter heeft volgensmij) en die ook nog wat jaren mee gaat(wel fijn als je veel geld uitgeeft toch?) kom ik niet voor minder tegen hoor. En ja misschien zijn er dan wel wat eisen maar een paard wat er een beetje leuk uit ziet en de looks heeft is toch ook wel fijn. Anders kan ik net zo goed een ezel kopen toch?

Maar jij zegt nu meerdere keren dat je ze voor een hoop minder geld kunt kopen, maar waar dan? Want dat zie ik nergens.

Nou, gewoon, op marktplaats?

Iedereen blèrt wel dat ze wat voorstellen in de ring; dat dit ze en dat willen en zus en zo ambitie hebben, maar als ik dan wat verder kijk, zie ik bedroevend weinig resultaten. Veel geschreeuw, weinig wol. Juist degenen die je niet hoort of ziet, zijn degenen die de pareltjes eruit vissen en voor relatief weinig de goede paarden herkennen en eruit plukken. Maar die mensen zijn ook ECHT in staat er wat aan te rijden en zo'n paard boven zichzelf uit te laten stijgen.

Staat een leuke Tennessee Walker op Marktplaats. Beetje door de bluf heen lezen en je moet wat snappen van laterale gangen maar ik was er al geweest als ik wat gezocht had.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Het leed dat heet een nieuw paard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:24

Ik heb in maart een paard gekocht en echt die was een pak minder dan 20k!!
Voor dat geld moet er echt een wel een leuke (en gezond) paard te koop zijn. Tussen de 10-15k staan genoeg leukerd. Die waren alleen voor mij (ver) boven budget.

Heel veel succes! Laat je vooral niet opjagen en vraag ook mensen in je omgeving om op te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:30

Phonix schreef:
Omdat mijn huidige paard met pensioen gaat, ben ik een tijdje opzoek naar een nieuwe topper.

Dit blijkt veel moeilijker dan ik dacht. Ik hou sporthorses, ehorse, marktplaats en Facebook in de gaten. Maar er komt weinig voorbij dat binnen mijn budget valt, die een beetje kunt lopen en niet een project paard is.

Wat zoek ik? Blijkbaar net dezelfde als veel andere mensen
5-8 jaar
Voorkeur ruin
Tot 168cm
Dressuur gefokt
Hoeft niet de hele wereld te hebben gezien, maar moet wel willen werken en betrouwbaar zijn

Ik dacht oprecht dat met een budget tot 20k zou genoeg zijn om iets leuk te vinden, maar niks blijkt minder waar. Daarom dacht ik, waarom niet vragen of bokt stallen kent die leuke dressuur paarden te koop heb staan? Regio maakt niet uit!


waar staat 20k voor??

Phonix
Berichten: 1092
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 18:35

MCE schreef:
Phonix schreef:
Omdat mijn huidige paard met pensioen gaat, ben ik een tijdje opzoek naar een nieuwe topper.

Dit blijkt veel moeilijker dan ik dacht. Ik hou sporthorses, ehorse, marktplaats en Facebook in de gaten. Maar er komt weinig voorbij dat binnen mijn budget valt, die een beetje kunt lopen en niet een project paard is.

Wat zoek ik? Blijkbaar net dezelfde als veel andere mensen
5-8 jaar
Voorkeur ruin
Tot 168cm
Dressuur gefokt
Hoeft niet de hele wereld te hebben gezien, maar moet wel willen werken en betrouwbaar zijn

Ik dacht oprecht dat met een budget tot 20k zou genoeg zijn om iets leuk te vinden, maar niks blijkt minder waar. Daarom dacht ik, waarom niet vragen of bokt stallen kent die leuke dressuur paarden te koop heb staan? Regio maakt niet uit!


waar staat 20k voor??


20.000 euro :)

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:37

Inmiddels 8 paarden gezien, 5 waren er niet gezond. Het is momenteel echt om te janken. Ik word doodongelukkig van de zoektocht.
Krijg regelmatig beeldmateriaal toegestuurd van paarden die slechter lopen dan mijn gepensioneerde pony. Dus of ik moet haar weer oppakken of haar verkopen voor 6000 euro en dat bij mijn budget leggen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Het leed dat heet een nieuw paard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:43

Tja, of accepteren dat niet ieder dier correct gereden wordt en niet iedere verkoper even handig is in het maken van beeldmateriaal.

Het is niet voor niets dat de meest gelikte verkoopfilmpjes worden gemaakt enkel vanaf de zijkant :D
Kek muziekje eronder, knap meiske erop... hoppa, menig kijker tuint erin. En maar kritisch zijn op eerlijke, onbewerkte filmpjes :D

Een paard beoordelen doe je niet vanaf een filmpje.

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:18

Ik laat me ook inderdaad niet afschrikken door slechte filmpjes, maar een kreupel paard blijft ook kreupel op een mooi en een niet mooi filmpje, dus dan worden ze afgeschreven.