stalling omg Ede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:28

Als je in Kernhem blijft, in Lunteren en omgeving is ook veel aanbod van pensionstallen. Dat is vanuit Kernhem goed te doen. Stoeterij Willemien zou ik ook nog wel zien zitten om aan te rijden vanuit daar.


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101354
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:30

Amanda Suijker heeft haar stal overgedaan naar Marlies Maathuis. Die voert wat en hoeveel jij wil maar ze staan niet superlang buiten. In overleg kan je paard wel langer buiten staan, ze probeert echt wel mee te denken. Maar er is geen stal vrij dacht ik, ik kan het altijd vragen. Er is wei maar niet heel veel dus ze staan in 2 groepen buiten. Zelfde geld voor de paddock.

MyChoice

Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:39

In Lunteren zit Kabeko. Binnenbak en direct aan het bos. Nieuwe heuvel hele mooie locatie maar komen ze weinig buiten.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Livawi
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-10-14

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:21

Hierboven wordt equilibrium getipt. Die kan ik afraden. Paarden staan weinig buiten en wanneer ze buiten staan geen beschutting. Daarnaast krijgen de paarden een afgewogen hoeveelheid hooi en kijken ze niet naar de behoefte van het paard.

Mocht het voor je te doen zijn kan ik Ten cate stables in Leersum aanraden en op randje Veenendaal/Ede zit ook een stal. Geen naam maar weet wel dat ze daar goed voor de paarden zorgen. Zit op de kruising zuiderkade/spitsbergenweg

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:51

Livawi schreef:
Hierboven wordt equilibrium getipt. Die kan ik afraden. Paarden staan weinig buiten en wanneer ze buiten staan geen beschutting. Daarnaast krijgen de paarden een afgewogen hoeveelheid hooi en kijken ze niet naar de behoefte van het paard. Vriendin heeft haar paard weggehaald met maagzweren daar.

Mocht het voor je te doen zijn kan ik Ten cate stables in Leersum aanraden en op randje Veenendaal/Ede zit ook een stal. Geen naam maar weet wel dat ze daar goed voor de paarden zorgen. Zit op de kruising zuiderkade/spitsbergenweg


Die de Spitsbergerweg heb ik contactgegevens van indien TS dit wil. :) Fijne stal, je hebt ook keuze tussen 24/7 buiten. Echter vind ik wel dat ze vroeg op stal gaan. 1600, ook in de zomer.

MyChoice

Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:36

Livawi schreef:
Hierboven wordt equilibrium getipt. Die kan ik afraden. Paarden staan weinig buiten en wanneer ze buiten staan geen beschutting. Daarnaast krijgen de paarden een afgewogen hoeveelheid hooi en kijken ze niet naar de behoefte van het paard. Vriendin heeft haar paard weggehaald met maagzweren daar.

Mocht het voor je te doen zijn kan ik Ten cate stables in Leersum aanraden en op randje Veenendaal/Ede zit ook een stal. Geen naam maar weet wel dat ze daar goed voor de paarden zorgen. Zit op de kruising zuiderkade/spitsbergenweg


Komen niet veel buiten? Ze hebben een stal met ruime uitloop en gaan ook een uur of 4 grote paddocks op. In de zomer weidegang. Plus super kwaliteit voordroog.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:41

Ik ken überhaupt weinig stallen hier in de buurt die beschutting hebben in de wei of paddock.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:21

Willemien heb ik gestaan, zou ik niet snel naar terug gaan.
Thanks voor de input. Het is best lastig een stal te vinden die voldoet aan mijn eisen ( voldoende ruwvoer en veel buiten )

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 06:48

Ik ken Willemien ook alleen via via, mijn zus heeft er ooit een bijrijdpaard gehad voor jaren terug.

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:04

MyChoice schreef:
Livawi schreef:
Hierboven wordt equilibrium getipt. Die kan ik afraden. Paarden staan weinig buiten en wanneer ze buiten staan geen beschutting. Daarnaast krijgen de paarden een afgewogen hoeveelheid hooi en kijken ze niet naar de behoefte van het paard. Vriendin heeft haar paard weggehaald met maagzweren daar.

Mocht het voor je te doen zijn kan ik Ten cate stables in Leersum aanraden en op randje Veenendaal/Ede zit ook een stal. Geen naam maar weet wel dat ze daar goed voor de paarden zorgen. Zit op de kruising zuiderkade/spitsbergenweg


Komen niet veel buiten? Ze hebben een stal met ruime uitloop en gaan ook een uur of 4 grote paddocks op. In de zomer weidegang. Plus super kwaliteit voordroog.



Zo heel groot zijn die uitloop niet. Je kan er geen sprint in trekken ofzo. En 4 uur op de paddock is veel te weinig.

MyChoice

Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:08

Mijn ervaring is dat paarden op de paddock even losgaan en spelen en dan gaan staan chillen ook al hebben ze een enorme ruimte. Dus voor mij zou 4 uur prima zijn. De rest kunnen ze lekker lopen in hun uitloop.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:37

MyChoice schreef:
Mijn ervaring is dat paarden op de paddock even losgaan en spelen en dan gaan staan chillen ook al hebben ze een enorme ruimte. Dus voor mij zou 4 uur prima zijn. De rest kunnen ze lekker lopen in hun uitloop.

Dat ze niet rennen en spelen wil niet zeggen dat ze de ruimte niet nodig hebben of waarderen.
Mijn merrie rent bijna nooit, is nu 20, maar sloopt zichzelf compleet als ik haar in een te kleine ruimte heb staan.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:40

Ik dacht laatst ergens te lezen dat de uitloopjes 's nachts dicht gaan bij Equilibrium? Ik weet niet zeker of ik het goed begrepen heb hoor.

Principe van een uitloopje vind ik heel tof, maar ik zou 4u op de paddock dan ook weinig vinden.

Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:51

Dat zou ik zelf ook te weinig 'echt buiten' vinden. Zo'n uitloop is leuk, maar dat zou ik niet genoeg ruimte vinden als ze er zolang moeten staan.

Richting Bennekom zitten ook nog wat stallen.
Bij de Mars ben ik eens gaan kijken, leek een fijne stal. :j
Stal Roosendaal en de Harn zitten daar ook. Al zit de Harn volgens mij altijd vol.

MyChoice

Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:00

Dat is vanaf Kernhem wel aan de ‘verkeerde’ kant van ede en erg uit de buurt van het bos. De Harn heeft een eeuwige wachtlijst inderdaad. Oud stalgenootje kon er na 3 jaar op de wachtlijst terecht.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:33

Uit de buurt van het bos valt wel mee. Je zit idd niet met 5 minuten in het bos maar gewoon de Van Balverenweg uitrijden en je loopt zo het bos in. Zit ook niet voor niks een ruiteroversteek bij de N-weg. En vanaf daar kan je ook gewoon naar de Ginkelse/Edese hei.

Overigens dacht ik dat ze op o.a. de Mars ook maar een dagdeel buiten komen maar 100% zeker weten doe ik dat ook niet...

Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel mee vind vallen vanaf Kernhem. Maar ik rij zelf ook 25 minuten om op stal te komen. Voor een fijne stal vind ik dat een prima afstand/tijd. :j

Bij de Mars was het in de winter volgens mij een dagdeel en in de zomer van 12.00 tot 18.00 ongeveer.

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:31

Hilary schreef:
Mijn huidige stalgenootje komt bij stal Joel vandaan. Zij is daar juist weggegaan ivm het voerbeleid wat niet matcht met haar hoefbevangen pony. Ik begrijp van haar dat er inmiddels meerdere pony’s bevangen zijn geworden op het nieuwe voerbeleid. Zou ik dus niet aanraden.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik weet over wie jij het hebt, maar zij is daar om andere reden weggegaan. Er is inderdaad nog 1 hoefbevangen pony maar dat komt door zijn PPID, die heeft dat al 7 jaar, is 23 en staat al meer dan een jaar bij ons op stal.

Ik kan alleen maar lof uitspreken over stal Joël, de eigenaar is echt uniek in zijn leergierigheid en in zijn aanpakken. Hij staat voor veel dingen open, wat het allemaal heel prettig maakt. Paarden krijgen voldoende ruwvoer, gaan veel naar buiten, goede rijbak en roundpen.

Desalniettemin denk ik inderdaad niet dat het een geschikte stal is voor HB paarden als je zoekt naar beperkte weidegang. De paarden gaan 24/7 op de paddock en wei in de zomer, dus dat sluit daar niet helemaal bij aan.

Dierwetenschappen in Wageningen!
If it's meant to be, it will be ♥

CriolloHope

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-21 10:06

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels succesvol verhuist naar stal Joel.
Tot nu toe ontzettend naar mijn zin en goede ervaringen.

Dit wilde ik jullie even laten weten.
Bedankt voor alle reacties!

Groetjes

Hope <3

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:24

Fijn dat je er zo fijn staat! Ik heb er vroeger ook heel fijn gestaan voordat het stal Joel werd. Helaas moest ik verhuizen, maar in middels ben ik weer terug en weer op zoek naar een stalling hier in Ede.
Ik weet niet of ik je topic even mag gebruiken? Gezien het om stalling omgeving Ede gaat en mensen hier misschien nog iets weten wat niet online staat :)

Nikass

Berichten: 16531
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:41

Ik lees even mee, ook al is het hier al een tijdje stil :)
Ik wilde in elk geval toevoegen dat stal Willemien gaat sluiten. Weer een stal minder. Jammer hoor ;(

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:16

Oh echt? Why?!

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:20

Verkocht

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:24

Ghostattack schreef:
Ik dacht laatst ergens te lezen dat de uitloopjes 's nachts dicht gaan bij Equilibrium? Ik weet niet zeker of ik het goed begrepen heb hoor.

Principe van een uitloopje vind ik heel tof, maar ik zou 4u op de paddock dan ook weinig vinden.


Dit klopt. De uitlopen staan open van ongeveer 09:00 tot 21:30. In de zomer is weidegang max 4 uur, maar als er opgebouwd wordt staan ze op het begin een half uur op de wei en gaan niet nog de paddock op oid. Qua paddocks is het beter dan sommige andere stallen, gemiddeld 160 m2 per paard (8-10 x 20). Afhankelijk van je eisen of je dat genoeg vind. Er word geen eten gegeven als ze buiten staan.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:55

Niet alleen Willemien toch? Ik dacht nog 2 anderen in de buurt. Ik ben ook nog steeds op zoek naar iets hier in de buurt, maar er is bijna niet tussen te komen nu.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lumi en 12 bezoekers