Pensionstal Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Pensionstal Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 11:14

Dankje Saams, maar 35 min in echt te ver. Vooral omdat er vaak file staat op die weg.

Iemand ervaring met de burghoeve in Odijk?

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 11:21

Ninx schreef:
minouesmee schreef:
Heeft er iemand ervaring met Stal Griftenstein?


Ik ken iemand die daar staat.
Alhoewel ik gewoon iets in eigen beheer heb, zou dit wel iets zijn wat ik zou overwegen.
Er wordt in ieder geval nagedacht over welzijn; paarden stonden de hele dag buiten met ruwvoer, het ziet er netjes uit, en de sfeer leek ook goed.
Ik zou daar zeker gaan kijken....

Bizar dat er in deze regio nog zoveel van die gevangenissen bestaan -O-

Ik heb ze gebeld, maar de prijzen zijn nog al duur. :+

Zit tegen de €480 aan.

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:45

Zo te lezen hoef je niet aan het bos te staan, maar de stallen die je bekijkt zitten wel aan de Heuvelrug - en kunnen daardoor duurder zijn.
Als je in Vleuten zit, waarom niet iets zuidelijker langs de A2/A27 zoeken? Richting Everdingen/Beesd/Leerdam zeg maar.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Pensionstal Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:52

Mijn verzorgpaard stond vroeger bij Stal Centaurus in Montfoort. Ik weet dat ze dat helemaal verbouwd hebben maar ik heb geen idee of ze nog pension doen. Wellicht kun je Annelies bellen om het te vragen.

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:53

SusanH schreef:
Manege Groenewoude in Woudenberg? Ik ken het alleen van wedstrijden, maar wat ik zie ziet er netjes uit. Op vlas kan niet, zaagsel wel. Weet dat je liever geen manege hebt, maar ik zou hier zelf mijn paard wel durven neerzetten omdat manege klanten niks te zoeken hebben in het pension gedeelte. De manege paarden staan in een ander gebouw.


Je hebt ook een bak voor de pensionklanten in datzelfde gebouw. Ik zou mijn paard hier ook wel durven neerzetten :j

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:58

daphne_xxx schreef:
SusanH schreef:
Manege Groenewoude in Woudenberg? Ik ken het alleen van wedstrijden, maar wat ik zie ziet er netjes uit. Op vlas kan niet, zaagsel wel. Weet dat je liever geen manege hebt, maar ik zou hier zelf mijn paard wel durven neerzetten omdat manege klanten niks te zoeken hebben in het pension gedeelte. De manege paarden staan in een ander gebouw.


Je hebt ook een bak voor de pensionklanten in datzelfde gebouw. Ik zou mijn paard hier ook wel durven neerzetten :j


Ik ben daar wezen kijken.
Het viel mij behoorlijk tegen.
Paarden gaan los naar de weide, pad naar de weide toe is erg onregelmatig en vol kuilen.
Heel eerlijk gezegd vond ik het echt een redelijke bende..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:27

O echt los naar de wei? Nee dat zou voor mij ook een no go zijn. Maar goed, wij hebben een hele fijne plek voor de paarden. Dus verhuizen hoef ik niet. Als ts minder luxe zou wensen, en iets verder wil rijden. Bij ons is vlas mogelijk. Met een koppel buiten ook. Binnenbak is er nu nog niet maar komt wel, buitenbak gaat dan wel weg. Maar is straks als het goed is in ieder geval aan 1 kant open. Staat alleen nu vol. Verder voldoet het aan meeste eisen van ts.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:03

minouesmee schreef:
Dankje Saams, maar 35 min in echt te ver. Vooral omdat er vaak file staat op die weg.

Iemand ervaring met de burghoeve in Odijk?


Zeker sta ik al bijna 20 jaar maar, dat voldoet niet aan jouw eisen. Een prima stal zeker voor het stalgeld.

Ik heb er nu nog 1 paard staan, de rest aan huis.

Wat jij zoekt is er niet, in ieder geval niet voor je budget.

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 13:08

@ smotz, is ook snel langer dan 25 minuten rijden.

@mvdbijl, ik stuur je even een pb.


Even wat gerekend, budget kan ik rekken tot ongeveer €420.

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:10

BugsFunny schreef:
daphne_xxx schreef:


Ik ben daar wezen kijken.
Het viel mij behoorlijk tegen.
Paarden gaan los naar de weide, pad naar de weide toe is erg onregelmatig en vol kuilen.
Heel eerlijk gezegd vond ik het echt een redelijke bende..

Dan is dit misschien meer passend?
http://www.wereldpaarden.nl/pensionstalling/
Volgens mij voldoet dit ook aan alle eisen?

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:16

daphne_xxx schreef:
Dan is dit misschien meer passend?
http://www.wereldpaarden.nl/pensionstalling/
Volgens mij voldoet dit ook aan alle eisen?


Ook daar, klinkt mooier dan dat het is.
Zou daar gaan kijken maar door ervaringen van personen die daar toen stonden ver weg van gebleven.
Ongelijke bodems, zeer veel achterstallig onderhoud en qua voerbeleid onbetrouwbaar.

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 13:17

daphne_xxx schreef:
daphne_xxx schreef:


Ik ben daar wezen kijken.
Het viel mij behoorlijk tegen.
Paarden gaan los naar de weide, pad naar de weide toe is erg onregelmatig en vol kuilen.
Heel eerlijk gezegd vond ik het echt een redelijke bende..

Dan is dit misschien meer passend?
http://www.wereldpaarden.nl/pensionstalling/
Volgens mij voldoet dit ook aan alle eisen?


Is 36 minuten rijden, dit zonder file maar die weg staat vaak vast in de middag begin avond.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:22

Jammer dat je paard niet op stro kan!

Bij ons staan de paarden het hele jaar de hele dag (van circa 6u-17.00u) buiten in ruime zandpaddocks (max 6 paarden per paddock) met voldoende goede kwaliteit ruwvoer, schuilmogelijkheid en dus nagenoeg constante omstandigheden (geen wisseling zomer-winter, gras-paddock, dus ook fijn voor paarden die bv gevoelig zijn om bevangen te raken).
Paarden worden gevoerd, uitgemest, buiten en binnen gezet, instructie aanwezig, eigen instructie- mits paardvriendelijk- is welkom, buitenbak en ruime longeerbak met eb en vloedbodem, in de avond is de binnenbak beschikbaar (overdag lopen er paarden in). Alle paarden hebben een ruime box op stro. Hindernismateriaal aanwezig. Bus stopt nagenoeg voor de deur, tegenover de faculteit. fijne gezellige rustige sfeer, betaalbare, kleinschalige stal. Foto's van onze accommodatie staan op onze facebookpagina.

We bestaan dit jaar 40 jaar *\o/* .

(ps we staan meestal vol, maar mocht je interesse hebben, stuur gerust een pb, email of berichtje via facebook-)

nickyforever

Berichten: 442
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: bunnik of op stal volgens mijn man

Re: Pensionstal Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:28

stal Fontaine in de bilt? of stal van Bentum in Bunnik op de tureluurweg?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:29

BugsFunny schreef:
daphne_xxx schreef:
Dan is dit misschien meer passend?
http://www.wereldpaarden.nl/pensionstalling/
Volgens mij voldoet dit ook aan alle eisen?


Ook daar, klinkt mooier dan dat het is.
Zou daar gaan kijken maar door ervaringen van personen die daar toen stonden ver weg van gebleven.
Ongelijke bodems, zeer veel achterstallig onderhoud en qua voerbeleid onbetrouwbaar.


Ik heb hier 2 jaar gestaan en ben vertrokken. Ik heb het niet slecht gehad en mijn paard ook niet. Maar er zijn wel wat issues waar ik niet achter stond en aan irriteerde.
Maar voor TS is dit een prima accomodatie.

Bodem binnenbak is vernieuwd en prima. Buitenbak is met tijd en wijle echt ruk.

Maar deze stal gaat binnen enkele jaren naar de grond. Het is verkocht en er komen bouwkavels op te staan.

eempje41
Berichten: 376
Geregistreerd: 11-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:33

nickyforever schreef:
stal Fontaine in de bilt? of stal van Bentum in Bunnik op de tureluurweg?


Ik sta met mijn paard bij van Bentum. Super fijne stal alleen voldoet niet volledig aan de eisen van de TS. Geen binnenbak en de paarden staan over het algemeen in groepen van 4 a 5 paarden. Wel komt er een stal vrij dus TS als je meer wilt weten kan je een PB sturen!

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Pensionstal Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:38

Wereldpaarden deelt toch de locatie met Beau Dandy's?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:43

Ryder schreef:
Wereldpaarden deelt toch de locatie met Beau Dandy's?


Ja klopt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:30

Daar heb ik wel eens rondgelopen toen een kennis daar wedstrijd had. Ik vond het rommelig. En kleine paddockjes. Geen weiland toch?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:36

SusanH schreef:
Daar heb ik wel eens rondgelopen toen een kennis daar wedstrijd had. Ik vond het rommelig. En kleine paddockjes. Geen weiland toch?

Wel weiland maar alleen de eerste week (oke, misschien twee weken) van het seizoen. Daarna is het meer een steppe.

De stal waar ik sta voldoet volledig aan je eisen, behalve dat er voor je gemest wordt. Is alleen is helaas te ver weg (Nijkerk).

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:49

Veldhuisen in Nigtevecht ???
Binnenbak
buitenbak
overdekte molen
overdekte longeerbaan
springtuin
eigen paddock in de winter periode, komt je paard 2 uur eruit.
zomerperiode eigen weilandje van 09.00 tot 14.30 uur of zelf binnenzetten als je langer wilt
peeskappen om/deken wisselen etc tegen meerprijs mogelijk
paarden staan op vlas, half of volpension.
eigen instructie mag

nadeel: je kunt er niet buitenrijden en het buiten staan is in de winter wat kort...max 2 uur maar na de paddockrondes kun je ze vrij gebruiken.
en denk de afstand voor je wordt te ver....

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:39

Ik ben ook wat zoekende naar een andere stal in de omgeving van Vleuten. Ik heb alleen andere wensen. Bij mij gaat het om 2 paarden, het liefst heel veel buiten, maar niet te veel weidegang ivm een IR-paard, in groepsverband, bijvoorbeeld een hit-actief of paddock paradise/track-systeem, maar wel met een goede schuilmogelijkheid met fijne bodem. Ook zijn goede trainingsmogelijkheden een wens. Als het even mogelijk is, mogen honden mee.

Helaas blijken de prijzen hiervoor vrij hoog te liggen of mag de hond niet mee. Ik hoop dus op ideeën.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:53

Saaams schreef:
Ik heb hier 2 jaar gestaan en ben vertrokken. Ik heb het niet slecht gehad en mijn paard ook niet. Maar er zijn wel wat issues waar ik niet achter stond en aan irriteerde.
Maar voor TS is dit een prima accomodatie.

Bodem binnenbak is vernieuwd en prima. Buitenbak is met tijd en wijle echt ruk.

Maar deze stal gaat binnen enkele jaren naar de grond. Het is verkocht en er komen bouwkavels op te staan.

Als je het hebt over goed toezicht en goede kwaliteit voer; niet bij deze stal in de buurt komen. Verder is alles denk ik wel gezegd over deze stal. Al kan ik er een boek over schrijven.
Ik hoop maar zo dat mensen niet in de gouden beloftes van de eigenaar trappen, want het is een grote bende daar. := En aangezien de stal straks gelukkig tegen de vlakte gaat, al die paarden ook naar een andere stal moeten, kan je het beter voor zijn en zorgen dat je daarvoor al op een fijne plek staat.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Pensionstal Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:30

Ik lees dat je liever niet op een manege staat. Maar misschien kun je toch een kijkje nemen bij stal van brenk in Groenekan. Ze hebben 3 buiten en 3 binnenbakken. Aparte stallen voor pension. Dus geen last van manege leerlingen.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:10

SusanH schreef:
Daar heb ik wel eens rondgelopen toen een kennis daar wedstrijd had. Ik vond het rommelig. En kleine paddockjes. Geen weiland toch?


Ik zou echt niet bij beau and dandy's willen staan. :o Ik ben ook gaan kijken omdat ik daar een hengst kon houden in een 'paddock' maar dat was echt 3 bij 5, geen hooi of water gezien. En alle paarden stonden apart in hun kleine stukje. Konden geen sprintje trekken oid. Zagen er ook een beetje 'doods' uit..