Award dressuurzadel te koop..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 08:50

Ik heb een Award dressuurzadel te koop, nieuw merk en moeilijk te verkopen..vraag er echt de hoofdprijs niet voor.

Ik ben er een tijdje geleden afgevallen en wil graag een zadel wat me wat meer zitstevigheid geeft.

Nu heb ik aan Award gevraagd of ze het terug willen kopen, maar die geven schandalige lage prijs terug.
Daarna vertelde ze me dat ze het zadel wel voor mij wilde verkopen (dat was via advertentiemarktplaats waar ze om tweedehands Awardzadels vroegen). Toen ik zei dat ik het wel langs wilde brengen niks meer gehoord. Op de site van merkzadel zeggen ze ook dat ze tweedehands zadels opkopen. Ik alles netjes ingevuld, foto's erbij, nooit niks gehoord. Ik wordt er zo moe van.

Ik heb het geld niet op mijn rug zitten om weer een duur zadel te kopen zonder het geld van dit zadel bij te leggen.

Weet iemand een zadelpasser die deze zadels inneemt en waar ik gelijk een nieuwe kan kopen.
Ik heb al een paar maanden niet gereden en wil zo graag weer aan de gang. Ik ben onderhand wanhopig, wil zo graag ander zadel, zodat ik weer lekker aan de gang kan.
Kan iemand me helpen hier..

Ik heb het zadel op marktplaats en op allerlei andere sites staan.

Een wanhopige ruiter.


belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:57

Gewoon een rondje zadelmakers bellende vragen of ze aan inruil doen.
Evt. In je eigen advertenties in prijs zakken. Is er wel animo voor je zadel of reageert helemaal niemand?

BigOne
Berichten: 38179
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:57

In de tussentijd een seatsaver op het zadel doen geen oplossing?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 09:01

belle_boef schreef:
Gewoon een rondje zadelmakers bellende vragen of ze aan inruil doen.
Evt. In je eigen advertenties in prijs zakken. Is er wel animo voor je zadel of reageert helemaal niemand?


Dat heb ik gedaan, maar dan krijg ik te horen dat er geen vraag is naar deze zadels of ze geven er haast niks voor terug.
Het zadel was nieuw 2700 euro..bij zadelmaker kreeg ik er 650 euro voor terug, het zadel is als nieuw 3 jaar oud en 2 a 3x per week gebruikt en een tijdje niet ivm blessure paard.

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:03

Wat is je vraagprijs?

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 09:04

rien10 schreef:
Wat is je vraagprijs?

bigone schreef:
In de tussentijd een seatsaver op het zadel doen geen oplossing?


Zou kunnen maar wordt gewoon super onzeker als ik op dit zadel zit, miss zit her ook tussen mijn oren..maar zo werken deze dingen soms.

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 09:06

Brigje1966 schreef:
rien10 schreef:
Wat is je vraagprijs?

bigone schreef:
In de tussentijd een seatsaver op het zadel doen geen oplossing?


Zou kunnen maar wordt gewoon super onzeker als ik op dit zadel zit, miss zit her ook tussen mijn oren..maar zo werken deze dingen soms.


rien10 schreef:
Wat is je vraagprijs?


rien10 schreef:
Wat is je vraagprijs?

bigone schreef:
In de tussentijd een seatsaver op het zadel doen geen oplossing?


Ik vraag er 1200 euro voor is een mooi zadel..heel donkergrijs met lakaccenten.

Elisa2

Berichten: 37000
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:10

Brigje1966 schreef:
belle_boef schreef:
Gewoon een rondje zadelmakers bellende vragen of ze aan inruil doen.
Evt. In je eigen advertenties in prijs zakken. Is er wel animo voor je zadel of reageert helemaal niemand?


Dat heb ik gedaan, maar dan krijg ik te horen dat er geen vraag is naar deze zadels of ze geven er haast niks voor terug.
Het zadel was nieuw 2700 euro..bij zadelmaker kreeg ik er 650 euro voor terug, het zadel is als nieuw 3 jaar oud en 2 a 3x per week gebruikt en een tijdje niet ivm blessure paard.


Ik denk dat e650,- een hele reele prijs is voor een tweedehands zadel. Zeker als er weinig vraag naar is. Heel zuur voor jou, maar het geld wat je in nieuwe zadels steekt krijg je vrijwel nooit terug tenzij het echt hele bekende en gewilde merken zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:10

Ik denk dat de kleur iemand moet aanspreken. Hiervoor staat men denk ik niet rijen dik te wachten.
En je prijs, tja. Die is Niet te gek maar met € 990,~ kom je onder de magische duizend euro grens.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:14

Ik begrijp je helemaal... Ik krijg mijn Wintec en JC ook aan de straatstenen niet kwijt, ondanks dat ze nog vrij nieuw zijn. Ik heb de vraagprijs dan ook maar verlaagd ver onder de taxatie van zadelmaker maar nog niks. Om moe van te worden |o.

''Even the smallest person, can change the course of the future.''

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 09:17

rien10 schreef:
Ik denk dat de kleur iemand moet aanspreken. Hiervoor staat men denk ik niet rijen dik te wachten.
En je prijs, tja. Die is Niet te gek maar met € 990,~ kom je onder de magische duizend euro grens.


Dat zal het waarschijnlijk ook wel zijn..maar waarom wil (bijna) iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 09:18

Doef schreef:
Ik begrijp je helemaal... Ik krijg mijn Wintec en JC ook aan de straatstenen niet kwijt, ondanks dat ze nog vrij nieuw zijn. Ik heb de vraagprijs dan ook maar verlaagd ver onder de taxatie van zadelmaker maar nog niks. Om moe van te worden |o.


Ja ik snap je gevoel haha

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:19

Het zadel moet inderdaad de koper qua kleur net aanspreken. Daarnaast heb je de pech dat het merk niet erg goed bekend staat (of anders gezegd, er zijn mensen erg tevreden mee, maar ook erg niet tevreden, er is bij dit merk weinig middenweg).

Los daarvan gaan tweedehands zadels sowieso niet heel hard via de particuliere kanalen. Zeker in de iets hogere prijsklasse moet je net de mazzel hebben dat iemand net een specifiek merk/model zoekt, dan wagen ze de gok nog wel eens. Anders is het toch vaak liever via een zadelmaker.
Zo heb ik ook 800 euro verloren op een 3 maanden oud KM zadel. Zadels en auto's, zo gauw je er de garage mee uit rijdt...

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:20

Kennis van mij heeft een als nieuw uitziend Vivary dressuurzadel te koop.
Is totaal geen belangstelling voor.
Laatst bijgewerkt door carone op 02-05-21 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:21

Brigje1966 schreef:
rien10 schreef:
Ik denk dat de kleur iemand moet aanspreken. Hiervoor staat men denk ik niet rijen dik te wachten.
En je prijs, tja. Die is Niet te gek maar met € 990,~ kom je onder de magische duizend euro grens.


Dat zal het waarschijnlijk ook wel zijn..maar waarom wil (bijna) iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Inclusief jouzelf. Jij wil veel geld voor een zadel waar duidelijk weinig vraag naar is.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:28

Een reden voor mij geweest om altijd een tweedehands zadel te kopen. Als het paard verandert, of jij zelf verandert, kun je het zadel weer voor ongeveer dezelfde prijs verkopen.

Ik heb zoveel vriendinnen die met hetzelfde probleem als jij zitten. Je krijgt je geld er gewoon niet meer voor terug.

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:29

Brigje1966 schreef:
rien10 schreef:
Ik denk dat de kleur iemand moet aanspreken. Hiervoor staat men denk ik niet rijen dik te wachten.
En je prijs, tja. Die is Niet te gek maar met € 990,~ kom je onder de magische duizend euro grens.


Dat zal het waarschijnlijk ook wel zijn..maar waarom wil (bijna) iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.



Er is op bokt een topic over dit zadel. Zoek die eens op en je snapt waarom je zadel niet zo snel verkoopt. Het is geen dubbeltje op de eerste rang maar voor minder geld heb je een beter zadel van een ander merk. Wellicht dan wel ouder maar met betere recensies

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:39

Gewoon volhouden, ik had ook zo’n zadel dat weg moest om een ander te kunnen kopen. Lag niet meer goed op mijn paard. Ik heb het uiteindelijk voor 1700 euro particulier kunnen verkopen. In ieder geval niet zakken in prijs als het zadel dat wel waard is.

BigOne
Berichten: 38179
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:54

Misschien kun je het inruilen bij aankoop van een ander zadel maar ook dan zal je lang niet de prijs krijgen. Ik vind het vreemd dat je onzeker word in dit zadel, er is geen enkel zadel waarmee je echt vast er in zit. En, dat is mijn persoonlijke mening, ik vind dat je een betere ruiter word wanneer je vrijheid in je zadel hebt.
Nog een optie zou zijn om dit zadel aan te passen, dikkere wrongen er op bvb.
En dat zadels meteen drie keer zo weinig waard zijn is onzin, wij hebben verschillende Custom zadels gehad, daar last je wel 1000 euro op liggen van de nieuwwaarde maar dan kun je ze alsnog voor 15 a 1800 verkopen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 10:01

bigone schreef:
Misschien kun je het inruilen bij aankoop van een ander zadel maar ook dan zal je lang niet de prijs krijgen. Ik vind het vreemd dat je onzeker word in dit zadel, er is geen enkel zadel waarmee je echt vast er in zit. En, dat is mijn persoonlijke mening, ik vind dat je een betere ruiter word wanneer je vrijheid in je zadel hebt.
Nog een optie zou zijn om dit zadel aan te passen, dikkere wrongen er op bvb.
En dat zadels meteen drie keer zo weinig waard zijn is onzin, wij hebben verschillende Custom zadels gehad, daar last je wel 1000 euro op liggen van de nieuwwaarde maar dan kun je ze alsnog voor 15 a 1800 verkopen.


Dat is ook zo maar inzit er gewoon niet goed in..
En de val heeft me nog onzekerder gemaakt. Ik bedoel eigenlijk dat ik een zadel wil waar ik met een goed gevoel inzit.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:42

ik zou toch eens overwegen het geld wat je nu wil besteden aan een nieuw zadel uit te geven aan iemand die je kan helpen van je angst af te komen.

Onzekerheid zit meestal veel dieper, dat los je waarschijnlijk niet op met een nieuw zadel

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 10:56

loulou schreef:
ik zou toch eens overwegen het geld wat je nu wil besteden aan een nieuw zadel uit te geven aan iemand die je kan helpen van je angst af te komen.

Onzekerheid zit meestal veel dieper, dat los je waarschijnlijk niet op met een nieuw zadel


Dat klopt heb je helemaal gelijk in maar die heb ik al gevonden nu nog ander zadel

LaDonna75

Berichten: 2119
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:29

Geduld helpt ook bij verkopen van zadels. Ik had een (mooi, goed en degelijk maar wel wat ouder) bruin Daaleman dressuurzadel te koop, op advies van een zadelmaker voor €350 te koop gezet, hij lag me op zich niet in de weg maar ik heb er ook geen paard voor. Na een paar maanden kwam er ineens iemand voor, en verkocht. Dus heb geduld.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:34

Ik denk dat het ook helpt om wat meer info in je advertentie te zetten.
oa welke boommaat en wat meer uitleg.

bv: Hierbij verkoop ik mijn fijne Award zadel, dit zadel kostte nieuw 2700E en is gemaakt in ..(land).
Het zadel is opvallend mooi met fijne dijwrongen die je een stabiel gevoel geven.
Ik verkoop hem met (beugels/riemen/dekje/hoes) en mijn vraagprijs is (1250E)/
Evt de site van de fabrikant benoemen.

Nu heb je een zadel die amper bekend is, waar geen vraagprijs bij staat en die mensen daardoor sneller overslaan.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:44


Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miiej en 88 bezoekers