adres laten doorrijden jonge D pony OV/Dr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

adres laten doorrijden jonge D pony OV/Dr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-21 17:15

Ik ben op zoek naar een betrouwbaar adres waar onze jonge D pony 4 weken goed doorgereden kan worden (liefst ook iemand die met hem af en toe ook springt) in de omgeving Overijssel/Drenthe

We hebben een heel fijne D pony van net 5 die al wel zadelmak is, heeft een paar keer een oefenparcoursje gesprongen en doet dit op zich braaf. Dressuurmatig echt nog veel werk aan en dus ook qua balans.
Wij hebben hem nu 2 maanden; er is een goed Prestige zadel besteld en in de tussentijd hebben wij een leenzadel van de zadelmaker dat goed zou passen. Daar rijdt mijn dochter nu een week of 4 mee. Zadel is niet perfect pas, maar deze week tijdens de springles schoof tijdens het galopperen en klapperde het achter ineens enorm. Mijn dochter krijgt ook pijn in haar kont van het zadel dus ik vermoed dat het ook al een ouder zadel is wat wellicht ook hard is voor de pony :-(

Vandaag wilde ze er opstappen met een handdoek er onder bij de schoft (tja), op advies van de zadelmaker. Hij kwam omhoog, bokte en draaide 190 graden toen dochter nog niet eens goed zat; en daar lag ze er weer af. 3e keer in 1,5 week tijd dus acuut er af en er wordt even niet meer gereden. Dit is geen uitprobeergedrag (wat instructie zei) maar dit ligt echt aan het zadel want zo is de pony echt niet van zichzelf.

Dochter is inmiddels nogal blauw en vandaag viel ze op dr hoofd (met cap) en lijkt een lichte hersenschudding te hebben.
Eigenlijk wil ik hem, zodra het goede zadel er is (dit leenzadel gaat er absoluut niet meer op) even 4 weken goed door laten rijden (hij heeft nog genoeg te leren), waarbij mijn dochter dan actief wordt betrokken. Dochter is absoluut niet bang hem aan te pakken, heeft ervaring met een jonge pony, maar het lijkt me iets verstandiger een professional erbij te halen die haar meteen ook even begeleidt. Ik wil ook niet dat ze teveel vertrouwen verliest én ik ben bang dat de pony nu ook iets geleerd heeft.

Wie kan ons helpen aan een betrouwbaar adres? (Pony staat in Ommen)


xPearl

Berichten: 3276
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:18

Oef. Welke zadelmaker heb je, als ik vragen mag? Mag ook in PB. Ik woon in de buurt namelijk, en dat weet ik direct bij wie ik niet een afspraak moet maken :').

Is Stal Avereest niet wat? Die zit in Dedemsvaart! Heb ik zelf goede ervaringen mee :).
Voor andere stallen zal ik even nadenken!

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: adres laten doorrijden jonge D pony OV/Dr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:33

Svs horses in grolloo is een aanrader!

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: adres laten doorrijden jonge D pony OV/Dr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-21 17:38

@xPearl ik heb je een PB gestuurd

@Wildgirl ik heb even gekeken; website ziet er goed uit. Ik zal eens even mailen of ze ook pony's trainen.

Bowo
Berichten: 2808
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:40

Mari-Lisa Kooijman van Dreamcatcher Stable kan je denk ik ook goed verder helpen

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:41

In kerkenveld zit een jongen die pony’s doorrijd enzo.
Verder geen ervaring mee maar wordt vaak aangeprezen op fb, en ook nog redelijk in de buurt voor jullie.

ONDERSCHRIFTLOOS


Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-21 17:50

Alja schreef:
In kerkenveld zit een jongen die pony’s doorrijd enzo.
Verder geen ervaring mee maar wordt vaak aangeprezen op fb, en ook nog redelijk in de buurt voor jullie.


Oh ja, dat is Rick Logtenberg! Nog niet aan gedacht, dank!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: raf791 en 41 bezoekers