Stalling gezocht Zuid-Holland +

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 14:52

Zuid-Holland + is een groot begrip. Ik ben dan ook bereid wat verder te rijden dan we nu doen (25minuten).
Mijn wensenlijstje is behoorlijk maar zit niet op een schopstoel.

Wie O Wie heeft tips?!

Onze wensen:

- weidegang iig rond april/mei - september/oktober (geen 24/7, iig ‘s avonds op stal)
- in overige maanden minimaal 3 uur in goed gedraineerde paddock
- binnenbak
- goede buitenbak (voorkeur 20x60)
- voldoende paddocks
- onbeperkt ruwvoer
- adequate staleigenaar met verstand van paarden
- voldoende toezicht
- goede sfeer!
- bij voorkeur mogelijkheid tot maken van buitenrit (bos, strand)

Prijsklasse onbelangrijk, bovengenoemde faciliteiten wel.

Het is een speld in een hooiberg, maar ze bestaan vast wel.....hopen we.....

Opties op de Zuid-Hollandse eilanden en begin stukje van Brabant zijn de ook welkom!

Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:55

Als je er niet bij zet waar je woont is die reistijd ook niet in te schatten, dus dat zou ik nog even doen. Ik woon op de eilanden maar doe er toch echt iets van 1.5 uur over om naar de andere kant van Zuid-Holland te gaan :D

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 15:18

Lau07 schreef:
Als je er niet bij zet waar je woont is die reistijd ook niet in te schatten, dus dat zou ik nog even doen. Ik woon op de eilanden maar doe er toch echt iets van 1.5 uur over om naar de andere kant van Zuid-Holland te gaan :D

Reistijd is dan ook ondergeschikt omdat we bereid zijn verder te reizen voor de ideale stal.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 15:20

Ik woon in Zoetermeer en werk in Brielle.

Onze actieradius is best groot

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:21

Kijk eens naar de Groene Meer in Stompwijk, die lijkt aan alles wat je noemt te voldoen. :)

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:25

Boven Zoetermeer zijn genoeg stallen die dit aanbieden alleen ken ik er geen die daarnaast ook uitrijmogelijkheden hebben. Je zou kunnen kijken bij de dyckhoeve in liaserbroek, in nieuwe Wetering zijn ze een stal aan het ombouwen die ook deze faciliteiten krijgt, Woubrugge heeft twee stallen die dit aanbieden. Dit is wat ik nu gegoogled heb maar volgens mij is er in die omgeving nog veel meer.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:25

Stal Keizersdijk of de Peerdegaerdt, beiden in Strijen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:28

In Hardinxveld-Giessendam zit Stal de Watertoren. Dat ligt aan een bosrijke omgeving waar je doorheen kunt rijden! https://www.staldewatertoren.nl/pension

Als je eventueel nog wat verder zou willen rijden heb je in Bruinisse (puntje van Zeeland, net zo ver als het begin van Brabant) ook nog de Westerhoeve Bruinisse. Dat is ook een erg fijne stal waar ik zelf heb gestaan.
Laatst bijgewerkt door Lau07 op 28-04-21 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:29

Stal Stinger in Hellevoetsluis is misschien nog een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:38

Lau07 schreef:
In Hardinxveld-Giessendam zit Stal de Watertoren. Dat ligt aan een bosrijke omgeving waar je doorheen kunt rijden! https://www.staldewatertoren.nl/pension.


Bij de Watertoren komen ze geen uren buiten. Dat kan ook niet met zoveel paarden en zo weinig paddocks.
Het ‘bos’ bij stal is leuk om uit te stappen maar verder heb je geen bos in de omgeving.

De binnen- en buitenbaan is wel super.

Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:41

Tarico schreef:
Lau07 schreef:
In Hardinxveld-Giessendam zit Stal de Watertoren. Dat ligt aan een bosrijke omgeving waar je doorheen kunt rijden! https://www.staldewatertoren.nl/pension.


Bij de Watertoren komen ze geen uren buiten. Dat kan ook niet met zoveel paarden en zo weinig paddocks.
Het ‘bos’ bij stal is leuk om uit te stappen maar verder heb je geen bos in de omgeving.


Oh dat is balen dan! Op Flakkee heb je ook nog PSC De Dijkgraaf in Ouddorp, maar ik durf niet te zeggen hoe de weidegang daar is, daar zou je voor moeten informeren. Het ligt niet ver van het strand, dat is natuurlijk wel heel leuk. :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:10

Stal Nieuwland, maar daar is momenteel een lange wachtlijst

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:11

Aelbrechtshoeve voldoet aan je eisen

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:18

little_birdy schreef:
Aelbrechtshoeve voldoet aan je eisen

Behalve de binnenbak als ik het goed zie?!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:20

Duran123 schreef:
little_birdy schreef:
Aelbrechtshoeve voldoet aan je eisen

Behalve de binnenbak als ik het goed zie?!

Die heeft inderdaad geen binnenbak. Wel mooie uitrijmogelijkheden!

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:24

Tarico schreef:
Lau07 schreef:
In Hardinxveld-Giessendam zit Stal de Watertoren. Dat ligt aan een bosrijke omgeving waar je doorheen kunt rijden! https://www.staldewatertoren.nl/pension.


Bij de Watertoren komen ze geen uren buiten. Dat kan ook niet met zoveel paarden en zo weinig paddocks.
Het ‘bos’ bij stal is leuk om uit te stappen maar verder heb je geen bos in de omgeving.

De binnen- en buitenbaan is wel super.


Niet helemaal waar. Paarden komen in de service een paar uur buiten in zandpaddocks of weipaddocks. Je kunt ook in de zomer apart een weitje huren. Dan kan je paard de hele dag buiten. Dat is al veel meer dan in de omgeving waar wij vandaan komen, dus wij zijn daar al heel gelukkig mee. Verder mooie faciliteiten, een veilige! overdekte molen en overdekte longeer waar je ook veilig je paard zadelmak kan maken (ook altijd erg prettig). 550 per maand inclusief losgooi of molenservice. Wij verhuizen er dit weekend naar toe (na wikken en wegen ivm de afstand) maar in onze buurt is er echt niets fatsoenlijks.
Ik vind goede bodems echt super belangrijk. Voldoende naar buiten, hoeft echt geen hele dag te zijn. Genoeg paarden die zich dan vervelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:49

Wat ik begreep is dat die aparte weitjes er niet meer zijn dus je paard staat alleen op de wei tijdens de buitenzetronde en dat is niet de hele dag.
Nogmaals kan ik me niet voorstellen dat ze een paar uur buiten staan, er staan inmiddels flink meer paarden en een stuk op 7 (?) kleine paddocks.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:50

Daihyo schreef:
Stal Keizersdijk of de Peerdegaerdt, beiden in Strijen.

Oh wacht, de binnenbak heb ik gemist.
Keizersdijk heeft wel een prima buitenbak, volgens mij 20x60.
Peerdegaerdt ook en de rijvereniging met binnenbak zit letterlijk om de hoek.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:59

Ik ga alle genoemde stallen als ik thuis ben opzoeken.

Hoop dat ons gouden stalletje beetje bij beetje dichterbij komt

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:04

Driegang in Leidschendam, wel een mega wachtlijst :7

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 17:08

Daihyo schreef:
Stal Keizersdijk of de Peerdegaerdt, beiden in Strijen.

Van de Peerdegaerdt kan ik alleen een zorgboerderij vinden. Heb je ms een link?

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:58

Tarico schreef:
Wat ik begreep is dat die aparte weitjes er niet meer zijn dus je paard staat alleen op de wei tijdens de buitenzetronde en dat is niet de hele dag.
Nogmaals kan ik me niet voorstellen dat ze een paar uur buiten staan, er staan inmiddels flink meer paarden en een stuk op 7 (?) kleine paddocks.


We gaan het meemaken. Ik ben er natuurlijk van tevoren gaan kijken.
Alle stallen met meer ruimte voor de paarden, die ook nog eens goede rijfaciliteiten hebben hebben mega wachtlijsten. De Driegang inderdaad, de Vrijhoeve ook. Het is echt bijzonder lastig. Wij moeten ook plek voor 2 tegelijk, maakt het extra moeilijk.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:44

Oeps sorry de binnenbak heb ik overheen gelezen .
Die hebben ze inderdaad niet helaas

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Stalling gezocht Zuid-Holland +

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:53

Stal de Groenemeer verdoet idd aan alle eisen! Weidegang in de zomer (mei tot augustus/oktober, voldoende land en mogelijkheid tot keuze voor 24/7 weidegang), in de winter 4u paddocktijd, binnenbak, 2 goed te rijden buitenbakken, longeerbak, stapmolen, onbeperkt ruwvoer, de Vlietlanden en driemanspolder op rijdafstand. Daarnaast nog een drafbaan voor de afwisseling.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:23

Tarico schreef:
Wat ik begreep is dat die aparte weitjes er niet meer zijn dus je paard staat alleen op de wei tijdens de buitenzetronde en dat is niet de hele dag.

Ja die zijn er wel, maar die moet je dan apart huren. Ze zetten je paard erop en halen hem eraf rond 12.00. Als je wil dat je paard langer staat, moet je hem er zelf afhalen, maar in principe mag je paard daar de hele dag staan want het is dan een priveweide.
Voor de buitenzetronde gaan paarden apart van elkaar op de wei gedurend 2 a 3 uurtjes.


Daar ben ik al blij mee, want wij hebben het hier uberhaupt niet. Verder hebben ze 3 x hooi en brok/muesli en met name 's morgens voor de krachtvoerbeurt en 's avonds vind ik ook heel belangrijk. Ook dat hebben we hier niet (meeste stallen voeren hier ook maar 2 x)