Ervaringen met noor tanger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Ervaringen met noor tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-21 18:15

Mijn connemara merrie van 8 is net 1.5 jaar zadelmak. Heb haar zelf ingereden wat heel goed ging alleen daarna begonnen de problemen ze bleek uiteindelijk artrose in het si te hebben. En later bleek er ook nog een wolfs tand aanwezig te zijn.
Wolfs tand eruit si behandeld en het gaat echt heel goed. Alleen ze blijft tegen de hand wil de kaak niet ontspannen.ze loopt gewoon niet fijn en ik mis de handigheid en ervaring om het op te lossen.

Wie heeft er ervaring met noor tanger?
Hoe lang heeft je paard er gestaan.
Of weet iemand een vergelijkbare trainer.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje


Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:21

Ik vind Noor (en Patrick) een hele fijne combinatie. Zijn leuke mensen en echt oog voor welzijn.

Toen Noor nog in Vierhouten les gaf, ben ik wezen lessen met Beauty bij haar. Meestal 1x per maand en Patrick is 2 keer bij mij op stal geweest.
Ik weet dat er nog iemand van de connemara’s gelest heeft bij Patrick.

Ik vind de afstand nu te ver om even te lessen (2uur rijden) maar zou het als ik jou was na de dracht van Ellis zeker overwegen!
Wellicht eerst met gewoon les en daarna evt icm (aqua) training

Laerkens Beauty

Babootje

Berichten: 26182
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ervaringen met noor tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:26

Ik hoor goede verhalen van haar. Maar in hoeverre weet je of de artrose in het SI gewricht invloed heeft op het nageven. Ik kan me voorstellen dat paarden die daar artrose hebben ook het bekken niet goed kunnen kantelen en dat dat invloed heeft op het nageven.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-21 18:41

Saaams schreef:
Ik vind Noor (en Patrick) een hele fijne combinatie. Zijn leuke mensen en echt oog voor welzijn.

Toen Noor nog in Vierhouten les gaf, ben ik wezen lessen met Beauty bij haar. Meestal 1x per maand en Patrick is 2 keer bij mij op stal geweest.
Ik weet dat er nog iemand van de connemara’s gelest heeft bij Patrick.

Ik vind de afstand nu te ver om even te lessen (2uur rijden) maar zou het als ik jou was na de dracht van Ellis zeker overwegen!
Wellicht eerst met gewoon les en daarna evt icm (aqua) training


Voor Les is de afstand te groot is zo'n 2 uur rijden. Daarbij heb ik denk ik heel vergelijkbaar Lea maar ik ben zelf gewoon niet handig genoeg. Ik red mij prima met een paard zonder problemen. Maar met eilis blijf ik klooien.
Weet jij hoe lang paarden daar vaak staan.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-21 18:46

Babootje schreef:
Ik hoor goede verhalen van haar. Maar in hoeverre weet je of de artrose in het SI gewricht invloed heeft op het nageven. Ik kan me voorstellen dat paarden die daar artrose hebben ook het bekken niet goed kunnen kantelen en dat dat invloed heeft op het nageven.



Ze kan het. Dat weet ik stukjes lukt het mij ook. Ik heb zelf beetje het gevoel dat die wolfstand waar ze een jaar mee heeft gelopen nog de meeste oliebol geeft veroorzaakt. Ze vertrouwt mijn hand niet meer. En ik ben te onhandig om dat vertrouwen terug te geven.
En ze is echt heel veel verbeterd. Ze staakte liep telgang met alleen maar de rug helemaal strak. Galop kon ze niet. Ze loopt nu geen telgang meer staken is er 200% uit en ze doet niks liever als galopperen. En met iets meer ervaren ruiter gaat het al beter maar dat is maar 1 x of 2 x dat die gene er op zat. Denk dat beter is als ze even aan de bootcamp gaar.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:50

koetjeboe schreef:
Saaams schreef:
Ik vind Noor (en Patrick) een hele fijne combinatie. Zijn leuke mensen en echt oog voor welzijn.

Toen Noor nog in Vierhouten les gaf, ben ik wezen lessen met Beauty bij haar. Meestal 1x per maand en Patrick is 2 keer bij mij op stal geweest.
Ik weet dat er nog iemand van de connemara’s gelest heeft bij Patrick.

Ik vind de afstand nu te ver om even te lessen (2uur rijden) maar zou het als ik jou was na de dracht van Ellis zeker overwegen!
Wellicht eerst met gewoon les en daarna evt icm (aqua) training


Voor Les is de afstand te groot is zo'n 2 uur rijden. Daarbij heb ik denk ik heel vergelijkbaar Lea maar ik ben zelf gewoon niet handig genoeg. Ik red mij prima met een paard zonder problemen. Maar met eilis blijf ik klooien.
Weet jij hoe lang paarden daar vaak staan.


Nee dat weet ik niet. Maar misschien kan je ze eens een email sturen.

Ik denk dat ze zelf ook niet precies weten hoe lang. Maar dat ze je wel een indicatie kunnen geven. Tip zorg dat je even een korte video mee stuurt. Ik denk dat ze dat wel fijn vind om te kijken of ze iets met het probleem kan of toch denkt dat je haar bijv verder moet onderzoeken.

Laerkens Beauty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, ElmoVelo, Hannanasjuh, JessicaK, Mar_M, noordje, Piekosjj en 39 bezoekers