Pension rond Renswoude

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Pension rond Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-21 07:31

Heel langzaam aan ben ik op zoek naar een eigen paard. Ik heb echt totaal geen haast, al is het pas over een jaar dan is dat ook prima. Ik kijk gewoon wel wat er op mijn pad komt. :)

Nu woon ik sinds kort in Renswoude en vind ik het wel prettig mijn paard redelijk in de buurt te hebben. Liefst maximaal 15 minuten rijden.

Ik heb al wat stallen gevonden maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen rond deze omgeving. Ik vind het belangrijk dat paarden veel buiten komen (stal Equilibrium sprak me aan ivm uitloop bij stal) maar voor zover ik even snel zag zijn daar niet echt uitrij mogelijkheden?

Ik heb altijd paarden van anderen verzorgd dus vraag me ook af of er dan iets van een wachtlijst is op de meeste stallen? Uiteraard bel ik gewoon even om dat te vragen maar om me even te oriënteren.. eerst stalling en dan een paard lijkt me de meest logische volgorde?

Bedankt alvast!! :D


absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:33

Stal Roosendaal in Bennekom, wel een wachtlijst. :)
En anders misschien de Oscarhoeve.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:48

Meeste stallen hier in de buurt hebben een wachtlijst idd. Verder hangt veel af van je budget en wat je andere eisen zijn. Vind dat wij een fijn plekje hebben voor onze paarden maar als uitrijmogelijkheden een harde eis zijn valt die af. Paarden komen wel lekker veel buiten :j

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-21 13:54

Dank jullie wel! De oscarhoeve kwam ik net ook weer tegen ja, ziet er goed uit. Denk dat ik daar binnenkort eens langs ga. :D

teugeltje
Berichten: 305
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: paardencity

Re: Pension rond Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:54

In Renswoude zit ook een stal ik weet zo even niet hoe die nu heet ts van eigenaar veranderd. Was vroeger trainingstal voor harddravers was toen van Michel heijnen. Zit schuin achter de camping de batterijen in Renswoude. Ze hebben momenteel ook zo'n cross baan dus vermoedelijk is de drafbaan een crossbaan geworden.

Is uw kind de trouwe lieveling knuffel verloren of versleten kijk dan op deze site http://www.knuffelsite.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:15

teugeltje schreef:
In Renswoude zit ook een stal ik weet zo even niet hoe die nu heet ts van eigenaar veranderd. Was vroeger trainingstal voor harddravers was toen van Michel heijnen. Zit schuin achter de camping de batterijen in Renswoude. Ze hebben momenteel ook zo'n cross baan dus vermoedelijk is de drafbaan een crossbaan geworden.


Dat is HC de Schalm. Wij hebben daar bijna 14 jaar gestaan. Inmiddels staan we kleinschaliger, ook bij Renswoude. Veel minder faciliteiten maar wel veel meer uren buiten op de dag.

Camping de Batterijen bestaat trouwens al jaren niet meer. Zit nu een bezoekerscentrum.

teugeltje
Berichten: 305
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: paardencity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:03

SusanH schreef:
teugeltje schreef:
In Renswoude zit ook een stal ik weet zo even niet hoe die nu heet ts van eigenaar veranderd. Was vroeger trainingstal voor harddravers was toen van Michel heijnen. Zit schuin achter de camping de batterijen in Renswoude. Ze hebben momenteel ook zo'n cross baan dus vermoedelijk is de drafbaan een crossbaan geworden.


Dat is HC de Schalm. Wij hebben daar bijna 14 jaar gestaan. Inmiddels staan we kleinschaliger, ook bij Renswoude. Veel minder faciliteiten maar wel veel meer uren buiten op de dag.

Camping de Batterijen bestaat trouwens al jaren niet meer. Zit nu een bezoekerscentrum.

Kan je na gaan ts zeker ongv 20jr geleden dat we daar een caravan hadden bij de batterijen en de paarden stonden dus tijdens vakantie idd bij de schalm.

Is uw kind de trouwe lieveling knuffel verloren of versleten kijk dan op deze site http://www.knuffelsite.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:16

Toen wij hier in de buurt kwamen wonen was het net over gegaan op de huidige eigenaars. We hebben er jaren met plezier gestaan. Maar inmiddels een ander plekje in de buurt.

Plukje
Berichten: 1649
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:52

Ik heb ook goede ervaringen bij de Schalm. Één van mijn paarden moest echt hele dagen naar buiten en had meer ruimte nodig dan de paddock, dus die stond bij de jonge paarden in de wei. Eerst gewoon overdag, maar later lieten we haar ook snachts daar staan omdat ze zo moeilijk te vangen was. Dat was ideaal voor ons. 24/7 buiten in een kudde en wel alle faciliteiten nabij. Ik was heel blij met de flexibiliteit!
Edit: over de prijs heb ik ook nooit moeilijk gedaan. Ik betaalde voor een volpensionbox, terwijl ik die niet gebruikte, maar ik was allang blij met dit mooie plekje!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

danienappy

Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Pension rond Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:59

Stal Joël in Ede
10 minuten stappen van een zandpad en vandaar uit kom je in het bos terecht, kun je zowel naar de Edese heide als het Wekeromse zand bijvoorbeeld.
Paarden komen in de winter buiten zolang het licht is (paddock) en blijven zomers 24/7 buiten staan (paddock en wei).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilse_123, ManonGrr, Odetje92 en 72 bezoekers