Hulp voor trainen jonge Pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cheymila
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Hulp voor trainen jonge Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 08:22

Bedankt voor de reacties
Verkopen willen we eigenlijk niet. Maar dat mijn dochter dit niet zelf kan is mij ook duidelijk.
Nee wij hebben de pony niet gekeurd we waren ook op zoek naar een pony in een niet te dure prijsklasse al heb ik echt geen idee wat nu normaal is omdat de pony’s enorm duur zijn momenteel.
En heb zelf geen idee hoe het met import etc gaat.
We kijken rustig aan hoe ver we met hulp komen ik heb wat berichten gehad.
Bedankt


kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:42

Cheymila schreef:
Bedankt voor de reacties
Verkopen willen we eigenlijk niet. Maar dat mijn dochter dit niet zelf kan is mij ook duidelijk.
Nee wij hebben de pony niet gekeurd we waren ook op zoek naar een pony in een niet te dure prijsklasse al heb ik echt geen idee wat nu normaal is omdat de pony’s enorm duur zijn momenteel.
En heb zelf geen idee hoe het met import etc gaat.
We kijken rustig aan hoe ver we met hulp komen ik heb wat berichten gehad.
Bedankt


Voordat je er veel tijd en geld in stopt: laat hem alsnog keuren en beslis aan de hand daarvan of je hem terugbrengt of dat je er in gaat investeren.


Het zou zo zonde zijn als ze er erg aan gehecht raakt, jullie er veel tijd en geld aan spenderen en het diertje blijkt zo ongezond te zijn dat het dure weideversiering is of dat je afscheid moet nemen.


Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:26

Het is jammer dat hij veel groener is dan jullie dachten, maar als je er een half jaar tot een jaar tijd voor uittrekt, dan kan het wel een geweldig leuke pony worden. Eerst maar wat rust gunnen, laten wennen, poetsen, leren voeten geven, overal aanraken, signalen leren (her)kennen zodat het dier vertrouwen in jullie krijgt. Dan rustig gaan grondwerken, onder begeleiding van een instructeur gaan rijden, rustig aan opbouwen. Het woord 'rustig aan' is bewust; pas over een jaar of 4 is het dier volwassen en uitgegroeid.
Ook bij een oudere beleerde pony is er meestal wel tijd nodig om aan elkaar te wennen, elkaar te leren vertrouwen. Dat is nog wel eens een valkuil.
Een jaar of 7 geleden heb ik dat ook ervaren met mijn (volwassen) paard; rijden in de bak ging prima maar destijds heb ik er toch een half jaar voor uitgetrokken hem goed te leren kennen, vertrouwen op te bouwen, en dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen. (ik wilde alleen buitenritten maken en hij had daar in het begin andere gedachten over; gaf zelfs geen achtervoeten... :D ) We gaan nu door stad en land, alleen of samen, lekker relaxed.
Fijn dat je hulp krijgt; als de pony verder gezond is dan moet het goed komen en groeien jullie wel naar elkaar. Veel plezier met die mooie weg.

Over de IJssel

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Hulp voor trainen jonge Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:56

Vandaag ben ik bij Cheymila en hun paardje geweest. Ten eerste een compliment aan haar dochter, die ten eerste heel intuïtief heeel erg veel al goed doet.
Een ontzettend leuk paardje is het, maar inderdaad heeft hij wel een geschiedenis. Met de mindset die haar dochter heeft en de rust en tijd en het vertrouwen die ze voor hem nemen in combinatie met de goede begeleiding heb ik er wel vertrouwen in dat het wat kan worden :)

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hulp voor trainen jonge Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:40

Wat fijn om te horen dat het goed gaat, leuk dat er een update wordt geplaatst

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Hulp voor trainen jonge Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:29

Wat een fijne update!

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RvT en 14 bezoekers