Stal de Kommer, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Stal de Kommer, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 12:27

Ik ben voor mijn paard opzoek naar een andere stalling, nu kwam ik terecht bij de kommer in Loon op Zand. Zijn er hier mensen met ervaringen van die stal? Hoe zijn de bodems van de rijbakken? Krijgen ze in de winter wel genoeg ruwvoer als ze hele dagen buiten staan zonder gras?

Maroesjka75
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-04-19

Re: Stal de Kommer, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:20

Ben daar 2 jaar geleden ook wezen kijken om onze paarden daar te stallen. Zag er allemaal goed uit. Helaas worden de paarden de tijd dat ze buiten staan niet gevoerd. Dit was voor mij een reden om daar niet heen te gaan. Bij bijna alle grotere stallen hier in de buurt staan de paarden de hele dag buiten zonder hooi. Of ze komen in de wintermaanden heel weinig buiten. Hebben nu gelukkig een stukje land met stallen kunnen huren vlakbij ons huis en hebben nu alles in eigen beheer.

Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 14:14

Maroesjka75 schreef:
Ben daar 2 jaar geleden ook wezen kijken om onze paarden daar te stallen. Zag er allemaal goed uit. Helaas worden de paarden de tijd dat ze buiten staan niet gevoerd. Dit was voor mij een reden om daar niet heen te gaan. Bij bijna alle grotere stallen hier in de buurt staan de paarden de hele dag buiten zonder hooi. Of ze komen in de wintermaanden heel weinig buiten. Hebben nu gelukkig een stukje land met stallen kunnen huren vlakbij ons huis en hebben nu alles in eigen beheer.


Dat dacht ik al idd, hij krijgt nu zo goed als onbeperkt, dus dan is dat verschil misschien wel heel groot.
Hier in de buurt is echt weinig te vinden naar mijn zin ook, precies wat jij ook zegt.
Ik zou ze ook wel in eigen beheer willen, maar dat is ook niet te vinden..

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Stal de Kommer, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:27

Van de pensionstallen hier in de buurt vind ik het wel een van de betere, maar inderdaad overdag niet genoeg ruwvoer en ik vind het ook niks dat de paarden alleen staan.

Ik weet niet wat je precies zoekt maar op ons 'paddock paradise' in Loon Op Zand zijn twee plaatsen vrij

Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 13:48

NienkeV1994 schreef:
Van de pensionstallen hier in de buurt vind ik het wel een van de betere, maar inderdaad overdag niet genoeg ruwvoer en ik vind het ook niks dat de paarden alleen staan.

Ik weet niet wat je precies zoekt maar op ons 'paddock paradise' in Loon Op Zand zijn twee plaatsen vrij



Dat ze apart staan is voor mijn paard juist wel fijn, hij gaat niet zo lekker in groepen.
Dat ruwvoer is toch wel een dingetje met een paard met gevoelige maag..

Jecky33
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:25

Mijn ervaringen bij stal de Kommer zijn prima. De paarden staan iedere dag (ook in het weekend en ook in de wintermaanden) van 6.00 uur tot 15.00 uur buiten in hun eigen wei. Iedereen mag zelf zijn paard op de wei ruwvoer bijvoeren. Je kunt zo zelf bepalen hoeveel en wanneer je ruwvoer wilt geven. Ik zelf ben nog geen stal tegengekomen waar dat mag.