Mestcontainer huren en mestafvoer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-21 21:57

Hoi allen, over een tijdje krijg ik twee paarden aan huis in Scherpenzeel. Ik wil in eerste instantie een mestcontainer huren. Heeft iemand ervaring hiermee en een aanrader qua bedrijf?


frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:01

paardenmestcontainers.nl

Parisse
Berichten: 90
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:39

Ik huur een container bij nijssen, die komen ze legen op afroep
De meeste loonwerkers in de buurt (ik woon in het buitengebied van Leusden) halen mest ook op, als je wil kan ik je wel namen/nummers doorsturen

_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:12

Ik huur ook een mestcontainer van nijssen. Prima geregeld allemaal, ze zijn alleen flink aan de prijs.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 12:30

Dank voor de reacties!

@frankiej, die site had ik ook gevonden. Ben je tevreden over hun?

@Parisse, waarom kies jij zelf voor de container en niet voor de loonwerker?

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:54

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken de eigenaar. Kennissen hebben er wel 1 en die zijn tevreden. Vertrouwd adres.

Parisse
Berichten: 90
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:47

De container is makkelijk te (ver)plaatsen en meteen vochtdicht, loonwerker haalt hem wel eens leeg dus huur eigenlijk alleen de container..

Een mestplaats maken is uiteindelijk wel voordeliger maar die is niet verplaatsbaar dus moet aan meer regeltjes voldoen

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:57

Wat kost zoiets nu per paard/per maand omgerekend ongeveer?

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:38

Wij huren er ook 1 van paardenmestcontainer. de stal is in Overberg, je mag wel een keer komen kijken als je wil.

Parisse
Berichten: 90
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:16

Lante schreef:
Wat kost zoiets nu per paard/per maand omgerekend ongeveer?


rond de 35 euro per paard per maand, je zou ook zuiniger kunnen doen maar ik voer veel (dus veel mest) en heb superschone stallen..

_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:34

Ik zit op ruim 50 euro per maand per paard, maar zou goedkoper kunnen als ik een grotere container neem. Nu moet ik regelmatig legen en dat is duur.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:50

Wij hebben een grote kiepaanhanger gekocht en legen die regelmatig, kost 15 euro per keer. Nu had ik het op de Facebookgroep van ons dorp gezet, gratis paardenmest voor de tuin en dan breng ik het ook nog gratis, nou, daar kwamen me toch veel reacties op! Voorlopig kost het me dus helemaal niks, nou ja, een ritje om het weg te brengen. Maar dat is ook wel leuk want die mensen zijn er helemaal blij mee voor hun tuin. Scheelt dat het echt pure mest is zonder stro oid, ze staan bij ons niet op stal, en dat ik ze ook geen granen voer.

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:18

Bij Nijssen is het 100 euro voor de huur per jaar en rond de 65 euro voor een ledeging. De container moet wel aan de weg staan anders kunnen ze hem niet legen.

_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:51

Ik weet niet wat voor container jij dan hebt Marleen maar ik betaal echt een stuk meer bij Nijssen. Jij bedoelt zo'n rolcontainer of niet?

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:55

Ja een rolcontainer heb ik dus zo.n grote grijze.

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:01

martinev schreef:
Wij hebben een grote kiepaanhanger gekocht en legen die regelmatig, kost 15 euro per keer. Nu had ik het op de Facebookgroep van ons dorp gezet, gratis paardenmest voor de tuin en dan breng ik het ook nog gratis, nou, daar kwamen me toch veel reacties op! Voorlopig kost het me dus helemaal niks, nou ja, een ritje om het weg te brengen. Maar dat is ook wel leuk want die mensen zijn er helemaal blij mee voor hun tuin. Scheelt dat het echt pure mest is zonder stro oid, ze staan bij ons niet op stal, en dat ik ze ook geen granen voer.

Die aanhanger kost ook wat denk ik? :D

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:04

Je zou ook een boer in de omgeving kunnen vragen of je tegen een kleine vergoeding zo nu en dan mest bij hem op de hoop mag legen. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-21 14:24

Huh, wat een verschillende prijzen bij Nijssen? Ik heb een offerte voor een container (6 kub met een zeil die makkelijk af gaat, de 'cabrio') en mestafvoer. Container kost 67,95 huur per maand en lediging 159 euro per 5 weken (dat is de frequentie voor twee paarden volgens hun advies), dat is ongeveer 106 euro per maand. Per paard: 87 euro per maand.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-21 14:36

Okay, ik heb ze even gebeld. De rolcontainer is inderdaad een stuk goedkoper, en als je een heleboel bij elkaar zet, dan is er korting op de lediging.

@Yvonne, bedankt voor je aanbod om te mogen kijken. Waarschijnlijk niet nodig. Maar welke container heb je?


_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:51

EvelienKiss schreef:
Okay, ik heb ze even gebeld. De rolcontainer is inderdaad een stuk goedkoper, en als je een heleboel bij elkaar zet, dan is er korting op de lediging.

@Yvonne, bedankt voor je aanbod om te mogen kijken. Waarschijnlijk niet nodig. Maar welke container heb je?


https://www.paardenmestcontainers.nl/

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mestcontainer huren en mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:07

Op onze vorige huur plek, stond een eigen container. De eerste was lek. De eigenaar heeft toen een betere 2e hands gekocht en oude mee laten nemen als oud ijzer, dus betaalde niks. Maar de 2e hands die hij had bekeken lag tussen de 400 en 700 euro.

Wij hadden eerst 4, later 5 paarden daar staan. 24/7 buiten, dus puur mest. Hij was met 5 weken inderdaad wel vol, maar dus geen stro of vlas bij.
We hadden 2 potstallen met vlas en laatste keer die wel leeggehaald.

We hadden het op steen staan en een zeil erover, maar ik vond het niet echt milieuvriendelijk. Liep veel de grond in alsnog en het stonk best wel.
Het ophalen kostte 150 euro. Regio Veluwe.

Nu hadden we thuis een composthoop, eerst voor 6, toen 5 en nu 4. Dat kan veel langer liggen en ruikt ook veel minder. We lieten hem 2x pj ophalen en datw as 100 euro. Regio ZO groningen.

Nu hebben we alsnog een aanhanger gekocht en gaan het zelf weg brengen. 3 adressen binnen 5km waar dat gratis is. Is voor ons iets werk, maar scheelt uiteindelijk wel wat gedoe met ophalen wat niet soepel verliep.
Een deel blijven we als compost verzamelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andrienne, Blacky94, Katyatje, sberg, Selente, Trendiction, Vagabondo, xTammyy en 44 bezoekers