Paard uit de VS importeren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sempie

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: België

Paard uit de VS importeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 20:00

Dag allemaal.

Heeft er iemand recentelijk een paard geïmporteerd uit de VS? Ik woon in België, kan ik kiezen naar welk vluchthaven het paard moet? Of is het zo dat men levert op het vliegveld van het land waar ik woon? Ik heb een interessante AQHA merrie gevonden en ben enkel nog aan het nadenken over de invoer, via welke vliegtuigmaatschappij, regelt verkoper keuring en hoe moet ik het paard betalen als ik het zou kopen. (Kan ik het geld dat ik zou storten naar verkoper niet zomaar kwijt zijn) Enz.

Ik dank jullie alvast voor het lezen en jullie ervaringen/tips te delen.

Mvg.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard uit de VS importeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:11

Ik heb mijn paard (ruin) 11 jaar geleden uit de VS geïmporteerd. Hij woonde een uur ten westen van Houston, Texas, ging in quarantaine (4 weken) in Oklahoma, en vloog vanaf Houston, Texas. Hij vloog met KLM naar Amsterdam.
Ik heb alles geregeld (of eigenlijk laten regelen) door Horse Service International. Zij regelden dat hij werd opgehaald uit Texas, dat er een quarantaineplek voor hem was, vervoer naar de luchthaven, dierenartscontroles, labtesten etc. Ik heb hem op Schiphol toen zelf opgehaald, maar hij had tegen meerprijs ook gebracht kunnen worden.

Er zijn redelijk vaste routes die gevlogen worden met paarden. Ik weet dat er in België op Luik gevlogen wordt, en volgens mij ook op Brussel.
Ze vliegen vanaf Luik iig naar New York en Miami. Volgens mij vanaf België (weet niet welke luchthaven) ook op Los Angeles. Mijn hoefsmid vliegt vaak als groom vanuit België op vluchten naar de VS.

Betalen van het paard heb ik daar ter plaatse gedaan; ik liep daar stage en nam mijn paard dus mee terug (al vloog hij 6 weken later ivm oa de quarantaine). Ik heb op het plaatselijke kantoor van Wells Fargo geld over gemaakt.

Sempie

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: België

Re: Paard uit de VS importeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 20:20

Dag Hilary,

Ter plaatse betalen zal voor mij geen mogelijkheid zijn. (Staat ook nog niet vast dat ik tot aankoop over ga) Ik ga Horse Service International eens opzoeken. Heb je ook soort van douanekosten moeten betalen óp het bedrag van aankoop paard? (Zoals dat gewoonlijk bij aankoop goederen van toepassing is)

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Paard uit de VS importeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:31

Horse Sevice International is een goede.
Wil je er 1 uit België dan zou je eens naar EHS kunnen kijken. Zij zitten in België.

Sempie

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 13:48

Martine schreef:
Horse Sevice International is een goede.
Wil je er 1 uit België dan zou je eens naar EHS kunnen kijken. Zij zitten in België.


Bedankt voor de tip, heb met Horse Service International contact gehad. Hebben me goed geïnformeerd naar de stappen en kosten. Nu moet ik enkel nog vinden welk een veilige manier van betalen is om zeker te zijn dat een paard ook daadwerkelijk verzonden wordt door de verkoper na ontvangen van het geld.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:54

https://ehs.be/en/home

Zelf geen ervaring met importeren, maar zij waren op mijn vroeger werk een goeie klant van ons.

Zij kunnen je ook vast helpen met de betaling hoe en wat.

Edit, zie nu dat ze hierboven ook al genoemd werden :D