Veearts noorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:04

superpony schreef:
neetoch schreef:
Mag ik vragen waarom je dan liever niet voor een 1 mans/vrouw praktijk wilt gaan?


Dat heb ik nergens gezegd??

We zoeken gewoon een fijne veearts en zijn al bij verschillende echt tegen dingen aangelopen die gewoon heel slordig zijn en ook gewoon echt niet kunnen.

Heb altijd erg goed contact gehad met onze veearts in vorige woonplaats, maar die wilden niet 150+km mee verhuizen.
Ook een eigen praktijk gewoon, hele goede 24uurs diensten, fijn overleg, alles mogelijk.

Maar goed, hier dus nog niet een fijne veearts gevonden.


Omdat je in je OP de keuze gaf tussen 2 klinieken, waar toch meerdere da's zitten. Dacht ik dat dit je voorkeur had.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:39

Wij hebben Jorre voor enten en tandartsbehandelingen, en DAP Vries voor spoedgevallen ivm dichtbij. Met beide goede ervaringen, al vind ik Vries inmiddels erg duur en veel wisseling van dienstdoende dierenartsen dus je weet niet wie er komt als je belt, ook een nadeel.

Met Aa en Hunze (Schoonloo) hebben wij persoonlijk een dramatische ervaring gehad ca 6 jaar terug, daar ga ik echt nooit meer heen. Ik word nog boos als ik eraan terugdenk. Uitleg evt via pb.

Anoniem

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:40

Rutgers in Delfzijl, paardenpraktijk Eemsmond en dan naar Rutgers vragen, nirt naar Joeri of een van de stagiaires.

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:47

Met Aa en Hunze geen goeie ervaring. Wilden niet komen voor mijn toen zieke veulen met koorts hoesten ed. Toen Rutgers van paarden praktijk eemsmond gebeld die stond dezelfde dag nog op de stoep...

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:03

Ik herken het beeld dat hier wordt geschetst.
Wij zitten op dit moment in dezelfde situatie als Askja, Vries in combinatie met Jorre Meersman.
Eigenlijk tevreden over beide, Jorre valt ook in bij Vries (maakt het ook wel weer ingewikkeld soms).
Jorre is voor de paarden echt tóp maar woont voor ons in geval van spoed wat te ver weg. Voor jou is Meeden denk ik redelijk in de buurt, dus dat zou ik serieus overwegen. Zou hem in ieder geval eens bellen....

Verder schuift er van alles, er is een aantal goede dierenartsen bijna aan pensioen toe en veel sluiten zich aan bij Evidensia. Ik weet de consequenties niet precies, maar de tarieven zijn wel gestegen.

En ik zou echt onderscheid maken tussen 1e en 2e lijn, beide in één praktijk verenigd lukt hier haast niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 17:34

neetoch schreef:
Omdat je in je OP de keuze gaf tussen 2 klinieken, waar toch meerdere da's zitten. Dacht ik dat dit je voorkeur had.


Ow, ja, sorry. Omdat ik geen andere veeartsen meer in de buurt tegen kwam. Maar sta overal voor open. Dacht alleen dat dit nog onze enkele keus was qua afstand.


Askja schreef:
Wij hebben Jorre voor enten en tandartsbehandelingen, en DAP Vries voor spoedgevallen ivm dichtbij. Met beide goede ervaringen, al vind ik Vries inmiddels erg duur en veel wisseling van dienstdoende dierenartsen dus je weet niet wie er komt als je belt, ook een nadeel.

Met Aa en Hunze (Schoonloo) hebben wij persoonlijk een dramatische ervaring gehad ca 6 jaar terug, daar ga ik echt nooit meer heen. Ik word nog boos als ik eraan terugdenk. Uitleg evt via pb.


Wij dus nu ook..........En eigenlijk jaren terug bij oude ook al niet 100% tevreden en dingen flink over het hoofd gezien, onzin revalidatie etc etc. Stuur je wel een pb. Thanx


Mindim schreef:
Rutgers in Delfzijl, paardenpraktijk Eemsmond en dan naar Rutgers vragen, nirt naar Joeri of een van de stagiaires.


Die zit wel behoorlijk ver voor spoed. En met meerdere op een praktijk kan je altijd ook die ene krijgen die wat minder is. Dat heb ik nu wel gemerkt, dat met spoed diensten er veel mis kan gaan.
Hij is me wel vaker aangeraden, dus dat is wel positief.


ElinaSK schreef:
Met Aa en Hunze geen goeie ervaring. Wilden niet komen voor mijn toen zieke veulen met koorts hoesten ed. Toen Rutgers van paarden praktijk eemsmond gebeld die stond dezelfde dag nog op de stoep...


Wij bellen Aa en Hunze ook niet meer. Rutgers hoor ik wel meer over, maar zit wel iets ver voor spoed.


Kendra schreef:
Ik herken het beeld dat hier wordt geschetst.
Wij zitten op dit moment in dezelfde situatie als Askja, Vries in combinatie met Jorre Meersman.
Eigenlijk tevreden over beide, Jorre valt ook in bij Vries (maakt het ook wel weer ingewikkeld soms).
Jorre is voor de paarden echt tóp maar woont voor ons in geval van spoed wat te ver weg. Voor jou is Meeden denk ik redelijk in de buurt, dus dat zou ik serieus overwegen. Zou hem in ieder geval eens bellen....

Verder schuift er van alles, er is een aantal goede dierenartsen bijna aan pensioen toe en veel sluiten zich aan bij Evidensia. Ik weet de consequenties niet precies, maar de tarieven zijn wel gestegen.

En ik zou echt onderscheid maken tussen 1e en 2e lijn, beide in één praktijk verenigd lukt hier haast niet.


Jorre lijkt me ook een optie. Lijkt me inderdaad qua afstand wel te doen, maar net op het randje qua spoed. Of ze er snel zijn, is alleen niet afstands afhankelijk blijkt.........

En wat je zegt, herken ik wel. Niet elke verandering is een verbetering.

Zit er niemand bij Onstwedde??

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:29

Ja al ruim 20 jaar bij DAP Onstwedde dus al voordat de huidige dierenartsen het overnamen.
Met zowel de paarden als de huisdieren.
Prima voor de standaard dingen en spoed en ze sturen bij enige twijfel ook gewoon door naar een grote kliniek.
Geen slechte ervaringen mee, goede communicatie en altijd goed overleg.
En ik woon achter hun oude praktijk dus makkelijk even wat ophalen en met spoed ook snel buiten kantooruren hier op stal.

Voor drachtigheid begeleiding kwam meestal Aa en Hunze, puur omdat zij meer ervaring hadden met mini’s scannen. Had er dan vaak wel een hoop staan, voor een paar mini’s reed ik er gewoon heen.
Ook voor castraties bracht ik ze daar, groot en klein.
Keuren voor de verkoop werd daar ook vaak gedaan.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:58

Ik heb ook DAP onstwedde voor de standaard dingen en ga naar Klijndijk voor spoed en complexere behandelingen. Over beide goed te spreken.

Daarnaast veel positieve ervaringen met Rutgers uit Delfzijl. Jarenlang onze vaste dierenarts geweest, maar door verhuizing zitten we nu buiten zijn gebied.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:53

Super tevreden over DAP Onstwedde.
Prettige samenwerking.
Scannen aan huis.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 02:14

Aa en Hunze wordt hem niet ( meer)

Onstwedde een keer erbij gehad die dienst deelde. Ken ze niet verder en ook niemand die erbij zit. Is op zich niet ver weg.
Dacht alleen dat zij vooral voor kleine huisdieren zijn en buiten/erf dieren etc erbij doen?

Jorre hoor en lees ik veel goede dingen over. Is wel ruim 40minuten en weet niet met wie hij diensten deelt?

Rutgers is echt te ver denk ik.
Dap Vries ook en ik lees dat die kleine huisdieren doen? Ook paarden erbij?

Ik ga maar nog eens nadenken. En voor mest wegbrengen en enten is anders dan specifiek onderzoek bijv. Dan wil ik best uitwijkenm reizen etc. Maar voor aan huis is een fijne arts die je kan bellen en ook komt gewoon heel fijn. Wat kan wachten mag verder weg.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:30

En de kliniek in Schildwolde?

Verder lees ik even mee. Wij hebben voor de hele simpele dingen (enten :D ) Peize, voor gebitscontrole Paardenpraktijk Groningen en verder wisselt het wat. Ik vond zelf Françoise van de kliniek uit Winsum echt enorm fijn, maar zij komen helaas niet meer bij ons ivm afstand (paarden staan in Noordlaren).

Ik heb de artsen uit Schildwolde nog niet bij mijn eigen paarden gehad, maar zie/hoor wel goede dingen bij andere stalgenoten.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:11

DAP Vries heeft verschillende artsen die paarden erbij doen, hun 'hoofd' paardenarts is momenteel Jorre, die naast zijn eigen praktijk dus ook voor Vries rijdt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 11:49

Berdien schreef:
En de kliniek in Schildwolde?

Verder lees ik even mee. Wij hebben voor de hele simpele dingen (enten :D ) Peize, voor gebitscontrole Paardenpraktijk Groningen en verder wisselt het wat. Ik vond zelf Françoise van de kliniek uit Winsum echt enorm fijn, maar zij komen helaas niet meer bij ons ivm afstand (paarden staan in Noordlaren).

Ik heb de artsen uit Schildwolde nog niet bij mijn eigen paarden gehad, maar zie/hoor wel goede dingen bij andere stalgenoten.


Dat is echt wel een stukje uit de buurt allemaal.

En als ze spoed dienst delen in die regio, kan diegene nog iets verder weg zitten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 11:51

Imre schreef:
DAP Vries heeft verschillende artsen die paarden erbij doen, hun 'hoofd' paardenarts is momenteel Jorre, die naast zijn eigen praktijk dus ook voor Vries rijdt.


Oke, Thanx.

Hij zal het wel erg druk hebben als iedereen zo tevreden is.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:04

Ik was net in Vries om iets op te halen, heb meteen even gevraagd. Er is een nieuwe dierenarts bij die paarden doet, dus naast Jorre.

Elin_

Berichten: 9636
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:24

Ik ben helemaal niet tevreden met Aa en Hunze. Heel veel geld gekost (+-1300,00) en geen diagnose uiteindelijk. "Iets in de kogel" overigens was de kogel enkel een symptoom van het echte probleem. Nooit een echo of whatever gemaakt. Zelfs niet toen ik het meerdere malen opperde. Later toen ik aangaf weg te gaan werd er ineens een echo geopperd.

Wel een slecht advies gekregen om met een slechte buigproef toch op te bouwen (even door de pijn heen) + hij moest nog opzoeken wat pssm was en vervolgens moest het dier zonder opwarmen maar rondes draven en galopperen.
Elke keer een kreupelheidsonderzoek ala 100 euro.

NOOIT meer voor mij


Edit: gaat over aa en hunze. In de periode november 2020.
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 06-05-21 14:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:32

Ik vind het nog niet overduidelijk in Vries. Jorre wordt ingehuurd, volgens mij op vaste dagen. Dus als een paard van ons bij Jorre onder behandeling is, doet hij dat op maandag en vrijdag via DAP Vries en op de andere dagen vanuit zijn eigen praktijk.
Maar we zijn erg tevreden over zijn kwaliteiten!

Ik heb ook begrepen dat er nieuwe dierenartsen zijn (ik dacht zelfs 2) voor de landbouwhuisdieren incl. paarden. Ik hoop dat ze goed zijn, maar het is nog even afwachten ...
Laatst bijgewerkt door Kendra op 06-05-21 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 14:34

Imre schreef:
Ik was net in Vries om iets op te halen, heb meteen even gevraagd. Er is een nieuwe dierenarts bij die paarden doet, dus naast Jorre.


Ook iemand van Emmeloord toevallig? Daar was ook net iemand weg.

Vraag me gewoon af wat Vries doet bij de avond/weekend diensten.


Elin_ schreef:
Ik ben helemaal niet tevreden met Aa en Hunze. Heel veel geld gekost (+1000) en geen diagnose uiteindelijk.
Wel een slecht advies gekregen om met een slechte buigproef toch op te bouwen (even door de pijn heen) + hij moest nog opzoeken wat pssm was en vervolgens moest het dier zonder opwarmen maar rondes draven en galopperen.
Elke keer een kreupelheidsonderzoek ala 100 euro.

NOOIT meer voor mij


Wanneer was dat? recent of langer geleden?

Wij hebben nu een mindere ervaring van de vorige daar +/-12jr geleden? en recent, dus ben er ook wel klaar mee.

Maar vorig jaar met een ander ook veel problemen gehad, geen goede diagnose, erg veel geld kwijt en bijna 2 pony's minder. En daar lees ik hele goede verhalen over, wordt door mensen helemaal aangeprezen etc.

Voor mij is omgang naar mij echt niet belangrijk. Ik hoef geen aardige arts of mooi verhaal. Maar wel goede communicatie en een beetje netjes omgaan met de paarden en netjes werken. Geen onzin voorschrijven als je niks weet. Dan gewoon eerlijk zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 14:38

Kendra schreef:
Ik vind het nog niet overduidelijk in Vries. Jorre wordt ingehuurd, volgens mij op vaste dagen. Dus als een paard van ons bij Jorre onder behandeling is, doet hij dat op maandag en vrijdag via DAP Vries en op de andere dagen vanuit zijn eigen praktijk.
Maar we zijn erg tevreden over zijn kwaliteiten!

Ik heb ook begrepen dat er nieuwe dierenartsen zijn (ik dacht zelfs 2) voor de landbouwhuisdieren incl. paarden. Ik hoop dat ze goed zijn, maar het is nog even afwachten ...


Ik heb even gekeken, maar ze stellen geen nieuwe veeartsen voor ergens.

Ergens snap ik dat ze mensen willen inwerken en dat even duurt in een bestaande klantenkring bijv. Maar je snapt ook dat een groot deel van de mensen graag willen weten wie er bij hun geliefde viervoeter komt.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:38

Wij zitten sinds 1993 bij arts&dier met de paarden. Dat bevalt prima. Momenteel de drachtigheidsbegeleiding en tot heden gaat dat rustig en soepel. Met mijn huisdieren/kleine dieren ga ik elders want ik vind het prijzen daar veels te hoog.

Elin_

Berichten: 9636
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:41

superpony schreef:
Imre schreef:
Ik was net in Vries om iets op te halen, heb meteen even gevraagd. Er is een nieuwe dierenarts bij die paarden doet, dus naast Jorre.


Ook iemand van Emmeloord toevallig? Daar was ook net iemand weg.

Vraag me gewoon af wat Vries doet bij de avond/weekend diensten.


Elin_ schreef:
Ik ben helemaal niet tevreden met Aa en Hunze. Heel veel geld gekost (+1000) en geen diagnose uiteindelijk.
Wel een slecht advies gekregen om met een slechte buigproef toch op te bouwen (even door de pijn heen) + hij moest nog opzoeken wat pssm was en vervolgens moest het dier zonder opwarmen maar rondes draven en galopperen.
Elke keer een kreupelheidsonderzoek ala 100 euro.

NOOIT meer voor mij


Wanneer was dat? recent of langer geleden?

Wij hebben nu een mindere ervaring van de vorige daar +/-12jr geleden? en recent, dus ben er ook wel klaar mee.

Maar vorig jaar met een ander ook veel problemen gehad, geen goede diagnose, erg veel geld kwijt en bijna 2 pony's minder. En daar lees ik hele goede verhalen over, wordt door mensen helemaal aangeprezen etc.

Voor mij is omgang naar mij echt niet belangrijk. Ik hoef geen aardige arts of mooi verhaal. Maar wel goede communicatie en een beetje netjes omgaan met de paarden en netjes werken. Geen onzin voorschrijven als je niks weet. Dan gewoon eerlijk zijn.



Recentelijk. Heb mijn post aangevuld.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:47

Je moet denk ik gewoon een keer een keus maken. Ideaal krijg je het toch nooit.

Voor ons is het belangrijk dat we een DA hebben die ons kent en waarmee we een relatie opbouwen.
Dat vraagt tijd, ongeacht wie het is. Wij zijn ons hele leven bij de dierenartsen in Vries en misschien is er best wel een betere te vinden, maar ze zitten in de buurt, zijn er altijd, er is ruimte voor overleg en ze zijn eerlijk. Anderzijds zijn wij ook 'goede klanten'. We zijn trouw, laten ze niet voor niks komen en betalen op tijd. Als er problemen zijn praten we er over.

Zoals gezegd vind ik het op dit moment wel wat lastig omdat er personele wisselingen zijn met Jorre en nieuwe dierenartsen en ook dat ze nu onderdeel worden van Evidensia. Maar ook daarvoor geldt dat ik dat gewoon kan zeggen.
Dat ze hun website net op orde hebben klopt vast, zou ik niet zo belangrijk vinden :-).

@superpony, ik weet niet waar je woont, maar je moet sowieso vragen of ze wel bij je aan huis komen, is het niet te ver?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 14:55

Oke, Geen idee of er toen al arts veranderingen waren daar? Had in eerste instantie niet voor Aa en Hunze gekozen.

Ong 12jr geleden wel soortgelijke ervaring. Kreupelheids onderzoek en veel pijn reactie in heup. Dat behandeld en revalidatie.
Tijdens revalidatie aangegeven dat het niet goed ging, maar moest doorgaan.
Aan einde van die periode weer erheen en gezegd dat alles nog hetzelfde was; Ja, ga maar sterker trainen. Nou, dat gaat dus niet als een paard niet 100% rad is.

Emmeloord toen echt nog erger; zouden paard goedkeuren ondanks dat ze kreupelheid wel zagen....Was er speciaal heen voor Mri, was niet nodig. Doe maar speciaal beslag en ga maar rijden. 600/700 euro armer en geen resultaat.

Uiteindelijk verhuisd en nieuwe veearts en fysio die het gelijk zagen. Echo gemaakt en beide achterbenen peesblessure en artrose.
Er was nooit een zwelling geweest, maar bij klinisch onderzoek, liet de pony het duildelijk merken en zien.

Ander paard, ook onderzoeken in Emmeloord, berg medicatie mee ondanks geen diagnose, ook rond de 700 euro kwijt en 0,0 resultaat, geen antwoorden, helemaal niks.

Vorig jaar shet niet oke. Veearts dacht koliek, zo behandeld. Knapte niet op, dus wilde hem wel afspuiten anders.
Ben paar dagen en nachten bij hem geweest en hij knapte deels op, maar bleef vaag. Andere veearts ( die door iedereen als geweldig wordt geprezen )kwam met veel onderzoeken. Stuurde nog een collega die ook van alles voor schreef. Ook weer honderden kwijt en geen antwoorden.
Pony is grotendeels goed opgeknapt met rust, op eigen houtje en behulp van sportpaardenarts een supplement, maar er zijn nog wel vage klachten.

Ik mis echt mn oude veearts 150km verderop. En onze goede 2e veearts daar. Ik herken dit in zoveel jaren eigen paarden eigenlijk niet.
En 1x kan, 2e keer ook, blijft mensen werk. Maar gaat toch om levende wezens. En zoals laatst de ruwe omgang ongedurig en ongeduldig naar een hele oude en echt zeer brave pony, ben ik al helemaal genezen. En echt, ik snap dat iedereeen zijn paard braaf vindt hoor. Maar deze heb ik 21jr en die heeft nog nooit iemand iets gedaan.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Veearts noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:04

Ik herken dat juist wel na een half leven eigen paarden, dat het vaker wel dan niet gesodemieter is met da's. Sterker nog ik heb er maar 2 waar ik heel erg over te spreken ben: Die in mijn vorige woonplaats en mijn huidige. En dat zijn beide 1 mans praktijken (1 da). Gewoon omdat die mij niet weg zetten als half hysterische idioot (dat half hysterisch kan best kloppen als eigen paard echt niet goed gaat trouwens O:) ) en altijd bereid waren/zijn om mee te denken als het weer eens niet standaard is op te lossen. Die zijn goud waard in mijn ogen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 15:05

Kendra schreef:
Je moet denk ik gewoon een keer een keus maken. Ideaal krijg je het toch nooit.

Voor ons is het belangrijk dat we een DA hebben die ons kent en waarmee we een relatie opbouwen.
Dat vraagt tijd, ongeacht wie het is. Wij zijn ons hele leven bij de dierenartsen in Vries en misschien is er best wel een betere te vinden, maar ze zitten in de buurt, zijn er altijd, er is ruimte voor overleg en ze zijn eerlijk. Anderzijds zijn wij ook 'goede klanten'. We zijn trouw, laten ze niet voor niks komen en betalen op tijd. Als er problemen zijn praten we er over.

Zoals gezegd vind ik het op dit moment wel wat lastig omdat er personele wisselingen zijn met Jorre en nieuwe dierenartsen en ook dat ze nu onderdeel worden van Evidensia. Maar ook daarvoor geldt dat ik dat gewoon kan zeggen.
Dat ze hun website net op orde hebben klopt vast, zou ik niet zo belangrijk vinden :-).

@superpony, ik weet niet waar je woont, maar je moet sowieso vragen of ze wel bij je aan huis komen, is het niet te ver?


Ja, dat eerste hebben we ook gedaan.

We kwamen terug in t Noorden, waren wat veranderingen en op advies een veearts gekozen. Dat is niet gelopen zoals jij beschrijft helaas.

Met een specifiek geval een veearts van buiten de regio laten komen. Viel tegen en is ook niet geschikt voor spoed. Ook slechte communicatie en bereikbaarheid.

Daarom dit topic geopend om dan toch te kiezen voor een bekende Aa en Hunze of Arts en Dier.
Vanwege veranderingen van artsen en advies van mensen die positief waren over een arts, Aa en Hunze gekozen, maar dat gaat hem echt niet worden.

Het is net wat je zegt; Normaal bellen we niet als het niet nodig is. We hadden een top veearts die dan gelijk wist of hij moest komen of we konden echt overleggen en zette hij iets klaar. Waar hij ook niet bekend stond als communicatief de beste, maar gewoon het gesprek wat nodig is.
Je betaald de rekeningen netjes, maar ben hier al door 2 flink belazerd en viel niet over te praten, terwijl ik de verpakkingen nog heb, zelf alles noteer.
Wil sws weten en ook onthouden wat we geven. Dan kan je altijd terug kijken en weer overleggen.

En wat is gezegd; als je Pietje niet wilt en je kiest voor Jantje, kan je Pietje krijgen als die dienst heeft. Dan kan je misschien beter iets als arts en dier hebben die hun eigen diensten doen misschien.


caro29 schreef:
Wij zitten sinds 1993 bij arts&dier met de paarden. Dat bevalt prima. Momenteel de drachtigheidsbegeleiding en tot heden gaat dat rustig en soepel. Met mijn huisdieren/kleine dieren ga ik elders want ik vind het prijzen daar veels te hoog.

Arts en Dier scant en insemineert niet aan huis, dus dat wordt hem niet met deze merrie.

Voor kleine huisdieren heb je hier ook niet heel veel keus en prijzen wisselen. Heb meerdere mensen met honden gesproken bijv en die hebben allemaal hun eigen voorkeuren, maar veel kraken 1 praktijk af en toch kan die bestaan........

Wij zitten in Zo Groningen, gemeente Stadskanaal