Tarieven privéles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:32

Ik betaal 20 euro per les, uitgaand van drie kwartier.
Dat geldt voor grondwerk en voor rijden.
De ene keer stoppen we na een halfuur omdat we genoeg gedaan hebben, en de andere keer zijn we een uur bezig.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:26

Ik betaal 50 voor een uur, ik vind het ook voor een fijne instructeur het geld waard. Mijn vorige instructeur betaalde ik 35 voor 45 minuten.

beegee
Berichten: 947
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:35

Ik betaal €30 voor een half uur en €45 voor drie kwartier. Eigenlijk €1 per minuut dus. Voor privéles op locatie. Ik hoef er geen reiskosten bij te betalen, het is een vast tarief.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:37

Hier 25 voor een half uur of 50 voor een uur. Inclusief reiskosten.

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:46

Ik betaal 40,- voor een uur op locatie. Helaas een uur rijden met de trailer weg maar het is het dubbel en dwars waard. Heb nog nooit zoveel geleerd en zoveel plezier eraan gehad in het afgelopen half jaar!

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:50

Ik denk dat 20 euro voor priveles aan huis wel schappelijk is.
Ik betaalde dat ook 15 jaar geleden :o

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:53

Ik weet niet of een kinderles een ander tarief zou moeten hebben dan een les voor volwassenen. Ik vind €20 voor een half uur overigens best voordelig, zeker als een instructeur het wit doet en bij je aan huis komt. Een handige meid die je kindje wat op weg helpt is iets anders.

Ik betaal voor mijn lessen €40 per keer (lesduur: 45 minuten). Dit is incl. reiskosten.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:54

40 euro inclusief reiskosten aan huis voor een uur. Eigenlijk betaal ik ‘slechts’ 25 euro voor een uur les alleen ze moet van ver komen dus vandaar de reiskosten. Toch wil ik absoluut geen ander!

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:57

Ik betaalde € 35,- voor privéles met paard, 45 minuten. Er is geen relevante reistijd. Ben er mee gestopt omdat ik deze tarieven buiten alle proporties vindt.
Op dit moment zelf op zoek naar werk in de paardenwereld, of chauffeur CE of installateur airco en het salaris wat mij geboden wordt is gemiddeld € 11,- per uur bruto zodat ik er netto € 7,- aan overhou.
Dus moet ik 5 uur werken voor 45 minuten les.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:59

Ik betaal €15 voor een half uur privéles met manegepaard. Als ik een eigen paard zou hebben zou het €12,50 zijn.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:00

Ik betaal 30 euro voor een uur privé les op locatie. Tegenwoordig heb ik 2 paarden waar ik les mee heb en betaal ik 50 euro voor 2. Eigenlijk wil mijn instructrice niks hebben voor de 2e les. Maar dat vind ik gewoon niet kunnen. Dus hebben we een compromis gemaakt van 50 euro.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:08

Ik betaal €70 voor een uur privéles. Als ik met twee paarden kom ben ik meestal €105 euro kwijt omdat ik beide dan 45 minuten doe. En ik les maar een keer per 2 of 3 weken, anders wordt het mij een beetje te gortig :D

Ik denk dat €20,- voor 30 minuten privéles op eigen pony een prima prijs is. Elk niveau brengt zijn eigen uitdagingen mee en ook absoluut een beginnersles.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:13

Op stal prive les € 15 voor een half uur. Lesgeefster doet het echt puur voor de lol en is geen hoofd inkomen. We betalen geen km vergoeding omdat ze op 5 minuten van stal af woont en haar paarden staan bij onze stal om de hoek.

Daarnaast les bij iemand anders die 1x per maand op de rijvereniging komt. Dan rij je met 2 tegelijk en betaal je € 22,50 voor 45 minuten.

Copi
Berichten: 42
Geregistreerd: 23-02-21

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 09:39

Dank voor de reacties. Tja, is het een goede instructrice ? Het is een meid van 17. Ik ga ervan uit dat ze wel haar papieren heeft, ze geeft ook de kindergroepslessen op de manege. Haar vorige instructrice kwam aan huis en betaalde ik 20 euro voor een uur. Maar haar lessen waren me iets teveel van de oude stempel. Veel; ben eens wat strenger, pak hem een goed aan, als ik de zweep niet hoor, tik je niet hard genoeg, dat soort spul. Daar zijn we mee gestopt. Maar nu hetzelfde betalen voor de helft van tijd terwijl ik zelf moet verplaatsen vond ik best aan de prijs. Fijn om jullie meningen te lezen.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:40

Hier is het ook 20eu per half uur op de manege.

Zelf rij ik voor 27.50 voor 45min eigen terrein.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:19

Ligt hier aan de instructeur en varieert van 15 tot 25 euro per half uur.
20 jaar geleden betaalde ik 20 euro voor een half uur les aan huis. Dus nu 25 vind ik een prima prijs.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:24

Ik betaal zelf 37,50 voor een half uur priveles van een een toptrainer in de IJslandersport met mijn eigen paard, en 22,50 voor een half uur priveles op een manegepaard

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:26

Ik betaal 45 euro (exclusief reiskosten) voor een uur. Maar dat uur kan wel uitlopen naar 5 kwartier.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:56

Copi schreef:
Dank voor de reacties. Tja, is het een goede instructrice ? Het is een meid van 17. Ik ga ervan uit dat ze wel haar papieren heeft, ze geeft ook de kindergroepslessen op de manege. Haar vorige instructrice kwam aan huis en betaalde ik 20 euro voor een uur. Maar haar lessen waren me iets teveel van de oude stempel. Veel; ben eens wat strenger, pak hem een goed aan, als ik de zweep niet hoor, tik je niet hard genoeg, dat soort spul. Daar zijn we mee gestopt. Maar nu hetzelfde betalen voor de helft van tijd terwijl ik zelf moet verplaatsen vond ik best aan de prijs. Fijn om jullie meningen te lezen.

Goeie verdiensten voor een meid van 17. Dan vind ik het eerlijk gezegd ook wat veel. Want je kunt mij niet vertellen dat ze dat wit doet, dus steekt het zo in haar zak. 40 euro per uur is dan een leuk uurtarief voor iemand van 17 :=

Mijn instructeur is net iets duurder, maar gaat ook al tientallen jaren mee, heeft een bak aan ervaring. Dan heb ik het er ook voor over. In jouw geval zou ik ook twijfelen.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:08

Les is niet duur dus.
Of ze gediplomeerd is, kun je gewoon vragen toch? (aan haarzelf of de manege). Als ze geen diploma heeft kun je ook vragen hoe het met de verzekering zit.
Over "leuke bijverdienste". Wie zegt dat de instructrice het volledige bedrag uitbetaald krijgt? Ik neem aan dat zij een deel krijgt en de rest voor de manege is? (huur paard en bak).

Zelf betaal ik € 25,-- voor een privéles van een half uur op een manege

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:15

Ik betaal €30 voor een uur privéles exclusief vervoerkosten. Instructeur is eigenaar van mijn bijrijdpony dus dat is altijd bij ons op stal.

Copi
Berichten: 42
Geregistreerd: 23-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:18

Daihyo schreef:
Copi schreef:
Dank voor de reacties. Tja, is het een goede instructrice ? Het is een meid van 17. Ik ga ervan uit dat ze wel haar papieren heeft, ze geeft ook de kindergroepslessen op de manege. Haar vorige instructrice kwam aan huis en betaalde ik 20 euro voor een uur. Maar haar lessen waren me iets teveel van de oude stempel. Veel; ben eens wat strenger, pak hem een goed aan, als ik de zweep niet hoor, tik je niet hard genoeg, dat soort spul. Daar zijn we mee gestopt. Maar nu hetzelfde betalen voor de helft van tijd terwijl ik zelf moet verplaatsen vond ik best aan de prijs. Fijn om jullie meningen te lezen.

Goeie verdiensten voor een meid van 17. Dan vind ik het eerlijk gezegd ook wat veel. Want je kunt mij niet vertellen dat ze dat wit doet, dus steekt het zo in haar zak. 40 euro per uur is dan een leuk uurtarief voor iemand van 17 :=

Mijn instructeur is net iets duurder, maar gaat ook al tientallen jaren mee, heeft een bak aan ervaring. Dan heb ik het er ook voor over. In jouw geval zou ik ook twijfelen.


Ik weet het niet zeker (eigenlijk zou ik het gewoon eens moeten vragen :)* maar volgens mij steekt ze het niet in eigen zak maar moet er wel een deel aan de manege afgedragen worden. Punt is ook dat de rijbak op het moment van les niet voor haar alleen is. En wij daar 'last' van hebben in die zin, dat dochter,wanneer pony wat pittig is, niet los mag maar aan de longen moet blijven, ivm de andere ruiters. Dat is wel iets waar ik wat moeite mee heb als ik zo'n bedrag betaal.

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:22

Privé les gaat altijd voor andere ruiters was bij ons op de manege de norm. Dus als pension klant moest je om de les heen rijden. Ik zou dit ook zeker aankaarten, je betaalt immers ook voor de bak

Ik betaal zelf aan huis 50 euro voor een uur inclusief reiskosten

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:25

Andersom geredeneerd:
In het lesgeld zit behalve het salaris van de instructeur meer dan alleen het uurloon. Daarin zit bijvoorbeeld ook vakantiegeld, vakantiedagen, reiskosten, pensioenopbouw, kosten voor als de werknemer / ZZP'er ziek wordt, premies... En natuurlijk niet te vergeten de verzekering(en). Als je dat allemaal moet betalen als werkgever (of als ZZP'er), is Eur. 20 per half uur ineens zoveel niet meer. Lijkt me dus een redelijke prijs voor een pony-les. Ik betaal zelf tussen de 30 en de 45 per half uur, afhankelijk van de instructeur.

Edit: en mocht je niet op betreffende manege/locatie gestald staan, zit in het lesgeld natuurlijk ook nog een bedrag voor het gebruik van de accommodatie.

Copi
Berichten: 42
Geregistreerd: 23-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:34

_Bianca schreef:
Andersom geredeneerd:
In het lesgeld zit behalve het salaris van de instructeur meer dan alleen het uurloon. Daarin zit bijvoorbeeld ook vakantiegeld, vakantiedagen, reiskosten, pensioenopbouw, kosten voor als de werknemer / ZZP'er ziek wordt, premies... En natuurlijk niet te vergeten de verzekering(en). Als je dat allemaal moet betalen als werkgever (of als ZZP'er), is Eur. 20 per half uur ineens zoveel niet meer. Lijkt me dus een redelijke prijs voor een pony-les. Ik betaal zelf tussen de 30 en de 45 per half uur, afhankelijk van de instructeur.

Edit: en mocht je niet op betreffende manege/locatie gestald staan, zit in het lesgeld natuurlijk ook nog een bedrag voor het gebruik van de accommodatie.


Ik snap je punt hoewel alle punten die in je post benoemd staan ook in ieder brutoloon van een willekeurige werknemer zitten. Toch ken ik geen enkel 17-jarige die 40 euro bruto per uur verdient, zelfs niet als je daar nog een stukje gebruik van de accomodatie aftrekt (terwijl in ons geval de rijbak dus niet afgehuurd is, maar gewoon gebruikt wordt door pensionklanten en zadelen ed buiten bij de trailer dient te gebeuren). Ikzelf verdien met mijn 31 jaar en ruime werkervaring (in een andere branche) nog geeneens de helft bruto per uur ;)