Gezocht Stalling Apeldoorn e.o. veluwezijde 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Gezocht Stalling Apeldoorn e.o. veluwezijde 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 11:10

Sorry voor de lange titel :Y)


Omdat mijn vriend en ik een huis hebben gekocht in Apeldoorn-zuid ben ik voor mijn shetlander ruin opzoek naar een nieuw pension plekje.

Het idee is dat hij verhuisd wordt nadat we de sleutels van het huis hebben gekregen

Omdat dat pas in mei is, wil ik mij nu wel al oriënteren op een stalling en indien mogelijk komen kijken.

In de winter kun je het beste naar een nieuwe stal kijken ivm modder en regen.



Waar ik naar op zoek ben.
- 24/7 buiten met uitloopstal
- minimaal of geen weidegang
- droge plek voor spullen en sulky
- kleinschalig,  stallen en een bestraat stuk en paddock  die ook dienst kan doen als bak bij iemand thuis is helemaal prima
- onverpakt hooi
- toezicht

Floris heeft PPID zonder klinische problemen. Dit wil ik graag zo houden, daarom zoek ik een plek waarbij hij minimaal of niet op gras komt, maar wel altijd buiten loopt. Ophokken is niet aan hem besteed. Vanwege zijn PPID mag hij ook geen voordroog of kuil.

Floor word in de winter geschoren omdat hij een extreem dikke vacht krijgt, in zijn oksels en liezen gaat dit vervilten en hij wordt erg duf en sloom van zijn mamoet vacht. Hij moet in beweging blijven en een dikke vacht helpt hier niet bij.


Ik men met floor voor de sulky, hij heeft geen ijzers, wel met bit. Een bak om grond werk te doen met verlichting staat ook hoog op mijn lijstje. Het liefst dicht bij het bos.

Floor heeft met ponys gestaan van alle leeftijden en formaten, heeft respect voor andere paarden en is niet extreem dominant, hooguit een beetje hardleers.
Wanneer er op niet genoeg plekken gevoerd word laat hij zich wel snel wegjagen. Belangrijk is dus dat er op meerdere plekken gevoerd word.

Floor heeft respect voor stroomdraden, mits laag genoeg en voldoende stroom, hij staat nu achter een vaste omheining zonder stroom, hij breekt niet uit.

Ik werk zelf fulltime, dit betekend dat ik doordeweeks overdag geen diensten kan draaien, in het weekend helpen is geen probleem. Mijn voorkeur gaat uit naar volpension

Ik sta het liefst particulier bij iemand aan huis, maar een kleinschalige pensionstal wil ik ook overwegen.

24/7 buiten op zand met hooi naar behoefte is een vereiste, prijs van pension naar aangeboden faciliteiten

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:59

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gezocht Stalling Apeldoorn e.o. veluwezijde 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 22:55

Schop omhoog *D

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:01

Had perfect bij onze Toos gepast, alleen daar gaan ze snachts op stal. Ben bang dat Oldebroek ook te ver is..

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:21

Mama_Rianne schreef:
Had perfect bij onze Toos gepast, alleen daar gaan ze snachts op stal. Ben bang dat Oldebroek ook te ver is..




Oldebroek is net te ver inderdaad, en floor word nie blij van op stal staan, de deuren zijn te hoog en hij kan geen contact maken dan.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Gezocht Stalling Apeldoorn e.o. veluwezijde 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:22

Oef.. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat is een pittige zoektocht. Ben je lid op facebook van de stalling gelderland groep?
Ik weet van een PP in Klarenbeek, maar de ins en outs.. Geen idee..

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:25

upendo schreef:
Oef.. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat is een pittige zoektocht. Ben je lid op facebook van de stalling gelderland groep?
Ik weet van een PP in Klarenbeek, maar de ins en outs.. Geen idee..


Iknow, met de huidige plek waar floor nu staat had ik echt geluk.
Ik ben lid van de groep, echter is het een harde eis dat floor niet of heel beperkt op gras komt en 24/7 buiten kan lopen.
De PP in Klarenbeek is mij bekend, helaas moet ik dan een heel stuk (10km) langs het kanaal fietsen. In de zomer niet zo'n ramp, in de winter wel.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:28

True blue stables in hattemerbroek heeft wat je zoekt. Ik weet alleen niet of ze plek hebben

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:33

Lillian__ schreef:
upendo schreef:
Oef.. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat is een pittige zoektocht. Ben je lid op facebook van de stalling gelderland groep?
Ik weet van een PP in Klarenbeek, maar de ins en outs.. Geen idee..


Iknow, met de huidige plek waar floor nu staat had ik echt geluk.
Ik ben lid van de groep, echter is het een harde eis dat floor niet of heel beperkt op gras komt en 24/7 buiten kan lopen.
De PP in Klarenbeek is mij bekend, helaas moet ik dan een heel stuk (10km) langs het kanaal fietsen. In de zomer niet zo'n ramp, in de winter wel.

Heb je ook een andere vervoersmogelijkheid?

Want denk dat de kans heel klein is dat er binnen een straal van 10km iets is wat verder voldoet aan je eisen..

Hoefhof in Teuge kan misschien.. In Emst zit ook nog iets, maar volgens mij is dat allemaal niet 24/7.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gezocht Stalling Apeldoorn e.o. veluwezijde 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 12:09

In april mag ik afrijden, ik ga er alleen niet vanuit dat ik mn examen gelijk haal. Vandaar dat ik voor nu nog iets zoek op fiets afstand. Haal ik mn examen wel, dan ben ik mobieler (auto, scooter, fiets)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 21:19

Amber_anne schreef:
True blue stables in hattemerbroek heeft wat je zoekt. Ik weet alleen niet of ze plek hebben


Ziet er super uit, helaas net te ver weg :(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 20:43

Even een schup omhoog, helaas nog niks gevonden.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:36

En maar weer een schop omhoog ik hoop dat er een bokker is die het plekje weet voor mij in de omgeving van apeldoorn

CleopatraVII
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-02-21

Re: Gezocht Stalling Apeldoorn e.o. veluwezijde 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:47

Ik zou toch bij die paddock paradise in Klarenbeek gaan kijken als ik jou was. Zij is op zoek naar een shetlander, en weidegang hoeft niet als je dat niet wil. Ik weet alleen niet wat voor hooi ze voert.

Je zegt in april af te rijden, dus dan is het fietsen toch niet zo'n probleem? Tegen de tijd dat het herfst wordt heb je vast je rijbewijs (mocht je niet in een keer slagen). Misschien kun je er ook wel met de bus heen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 09:58

CleopatraVII schreef:
Ik zou toch bij die paddock paradise in Klarenbeek gaan kijken als ik jou was. Zij is op zoek naar een shetlander, en weidegang hoeft niet als je dat niet wil. Ik weet alleen niet wat voor hooi ze voert.

Je zegt in april af te rijden, dus dan is het fietsen toch niet zo'n probleem? Tegen de tijd dat het herfst wordt heb je vast je rijbewijs (mocht je niet in een keer slagen). Misschien kun je er ook wel met de bus heen.


Die in Klarenbeek voert voordroog, is voor mij een big no no
De paarden lopen daar heel veel op gras, ook een big no no
En aan de verkeerde kant van apeldoorn. Ik wil floor aan het bos hebben.


Inmiddels hebben we een PP in wenum wiesel gevonden die aan al mn eisen voldoet *\o/*

CleopatraVII
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-02-21

Re: Gezocht Stalling Apeldoorn e.o. veluwezijde 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:04

Dan bedoelen we niet dezelfde!

Ik bedoel deze: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Daar komen de paarden niet op het gras als je dat niet wilt, ze heeft zelf ook 2 pony's die ze weinig op het gras zet.

Fijn dat je inmiddels een paddock paradise hebt gevonden!