Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
glitterwolk
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-23

Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 22:07

Goedenavond!

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe stal kwam ik steeds weer Bokt.nl tegen, dus toch maar een account gemaakt en wie weet heeft iemand hier dè tip!

Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe stal voor mijn merrie. Omgeving waarin ik zoek is eigenlijk breed genomen rond de 20 minuten rijden vanaf Amersfoort. Denk hierbij aan Soest, Nijkerk, Leusden, Lunteren, Baarn, Ermelo, Kootwijk, Barneveld en ga nog maar even door in dat rijtje :)

Onderstaand mijn eisenlijstje. Dit zijn eisen waar ik ook echt niet vanaf stap:
- 24/7 buiten, goede bodem (niet tot de knieën in de blub) en goede schuilstal
- Onbeperkt ruwvoer
- Volpension
- Goede buitenbak
- Uitrijmogelijkheden
- Mogelijkheid om eigen voertonnen neer te zetten
- Zadelkast
- Plek voor de trailer (of aan de overkant van de straat ofzo, in ieder geval in de buurt de mogelijkheid m'n trailer kwijt te kunnen)

Het gaat om een merrie van rond de 170, geen ijzers, wel dekens en kent het 24/7 buiten staan en het kudde leven goed.
Wegens blessure heeft op stal staan niet meer de voorkeur, en dat is ook gelijk de reden dat we een plek met goede uitrijmogelijkheden zoeken omdat onze sportcarrière is opgehouden en we lekker verder willen genieten samen :D

(Plekje bij iemand aan huis of kleinschalig mag ook zeker aangeboden worden.)

Ik hoor heel graag of jullie nog tips hebben!

glitterwolk
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 11:04

Niemand tips?

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:11

Richting Soest en Baarn gaat het sowieso lastig worden. Er zijn hier de laatste tijd veel stallen gestopt en er gaan er nog meer stoppen, dus er zijn veel teveel paarden voor de stallingen die er zijn. Heel veel mensen zijn op zoek in deze regio, en veel andere mensen zijn al uitgeweken naar de andere plaatsen die je noemt.

glitterwolk
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 11:41

martinev schreef:
Richting Soest en Baarn gaat het sowieso lastig worden. Er zijn hier de laatste tijd veel stallen gestopt en er gaan er nog meer stoppen, dus er zijn veel teveel paarden voor de stallingen die er zijn. Heel veel mensen zijn op zoek in deze regio, en veel andere mensen zijn al uitgeweken naar de andere plaatsen die je noemt.


Klopt ik hoor het veel ja...

Ik ben gelukkig echt ter oriëntatie opzoek nu. Mijn merrie zelf staat fantastisch waar ze staat, maar gezien onze sportcarrière grotendeels (of volledig) ten einde komt zijn uitrijmogelijkheden zeer welkom :)

Maar ik heb geen haast, plekje op een wachtlijst is voor mij dus prima. Ben vooral benieuwd wat er allemaal is gezien ik al meerdere stallen tegenkwam die geen website of iets hebben (of waar niks over 24/7 buiten te vinden is maar ze dat wel aanbieden). Of particulieren die eens in de zoveel tijd een plekje vrij krijgen wat je ook niet vind op google :)

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:31

martinev schreef:
Richting Soest en Baarn gaat het sowieso lastig worden. Er zijn hier de laatste tijd veel stallen gestopt en er gaan er nog meer stoppen, dus er zijn veel teveel paarden voor de stallingen die er zijn. Heel veel mensen zijn op zoek in deze regio, en veel andere mensen zijn al uitgeweken naar de andere plaatsen die je noemt.

In de regio Ede/Lunteren(/Arnhem) hetzelfde probleem. Zijn de afgelopen jaren meerdere grote stallen gestopt en begreep laatst dat er binnenkort nog weer meer gaan stoppen. Er is een hele grote regio waarbij beschikbare stalling rap minder wordt, helaas... Mijn jonkie komt volgend jaar uit de opfok en ik hou nu mijn hart al vast :')

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:34

Stal aarderhoeve, stal joel, stal oscarhoeve?
Komt mij zo als eerste ten binnen.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:43

Blacky94 schreef:
martinev schreef:
Richting Soest en Baarn gaat het sowieso lastig worden. Er zijn hier de laatste tijd veel stallen gestopt en er gaan er nog meer stoppen, dus er zijn veel teveel paarden voor de stallingen die er zijn. Heel veel mensen zijn op zoek in deze regio, en veel andere mensen zijn al uitgeweken naar de andere plaatsen die je noemt.

In de regio Ede/Lunteren(/Arnhem) hetzelfde probleem. Zijn de afgelopen jaren meerdere grote stallen gestopt en begreep laatst dat er binnenkort nog weer meer gaan stoppen. Er is een hele grote regio waarbij beschikbare stalling rap minder wordt, helaas... Mijn jonkie komt volgend jaar uit de opfok en ik hou nu mijn hart al vast :')



Nou dit idd. Vroeger kon je voor een appel en een ei terecht bij een particulier. Maar ook die vragen nu serieuze prijzen.

glitterwolk
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 12:55

Absolem schreef:
Nou dit idd. Vroeger kon je voor een appel en een ei terecht bij een particulier. Maar ook die vragen nu serieuze prijzen.


De prijs is voor mij "geen issue", veel duurder als wat ik nu betaal zal het niet snel worden :=

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:03


glitterwolk
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 19:32

absque_dubio schreef:
Stal aarderhoeve, stal joel, stal oscarhoeve?
Komt mij zo als eerste ten binnen.


Aarderhoeve is helaas gestopt, die had ik inderdaad gevonden :( Ga die andere twee even bekijken!

@hoogendroog die die jij stuurt ook!

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:50

Lastig hoor. Heb je al op marktplaats gekeken? Daar staat ook regelmatig wel wat als je zoekt op plaatsnaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:55

Oscarhoeve heeft toch geen 24/7 buiten?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:23

Stal de Paltzerhoeve in Soest? Geen idee of ze plek hebben, maar wel 24/7 buiten en fantastische uitrijdmogelijkheden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:00

Sim schreef:
Stal de Paltzerhoeve in Soest? Geen idee of ze plek hebben, maar wel 24/7 buiten en fantastische uitrijdmogelijkheden.

Die hebben een wachtlijst, ik vermoed PP Buitenkans ook.
Oscarhoeve heeft ook 24/7 buiten groepjes.
Stal Joel heeft dat volgens mij niet, of alleen in de pensioengroep oid. Een ex-stalgenoot van mij heeft daar gestaan en is gillend weggegaan, maar dat had volgens mij met name te maken met voerbeleid icm oppervlakte per paard en staat van de paddockbodems.

glitterwolk
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 22:04

Zoals aangegeven maakt het mij niet uit of er een wachtlijst is, ik heb geen haast :)

Ik heb bovengenoemde stallen in ieder geval een mailtje gestuurd!

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:05

Misschien in Eemnes? Al weet ik niet hoe de uitrijmogelijkheden vanaf daar precies zijn.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:18

glitterwolk schreef:
absque_dubio schreef:
Stal aarderhoeve, stal joel, stal oscarhoeve?
Komt mij zo als eerste ten binnen.


Aarderhoeve is helaas gestopt, die had ik inderdaad gevonden :( Ga die andere twee even bekijken!

@hoogendroog die die jij stuurt ook!

Aarderhoeve gestopt joh? Dat wist ik niet.

Ik hoop dat de andere opties wel wat voor je zijn.

Eemnes zou idd (via via) ook nog een optie zijn kwa 24/7 buiten. Ben er zelf niet bekend maar ik weet dat ze er zijn!
En in Soest zat er ook nog een toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:42

Hilary schreef:
Sim schreef:
Stal de Paltzerhoeve in Soest? Geen idee of ze plek hebben, maar wel 24/7 buiten en fantastische uitrijdmogelijkheden.

Die hebben een wachtlijst, ik vermoed PP Buitenkans ook.
Oscarhoeve heeft ook 24/7 buiten groepjes.
Stal Joel heeft dat volgens mij niet, of alleen in de pensioengroep oid. Een ex-stalgenoot van mij heeft daar gestaan en is gillend weggegaan, maar dat had volgens mij met name te maken met voerbeleid icm oppervlakte per paard en staat van de paddockbodems.


Joel heeft idd een pensioengroep dis 24/7 buitenstaat met grote schuilstal. De rest staat overdag in de paddock die deels verhard is. Ze zijn hard bezig om te zorgen dat er komende winter minder modder staat in de zandpaddock. Ze zijn er echt wel mee bezig. Wel 24/7 onbeperkt getest hooi. Krachtvoer mag je in bakjes klaarzetten en wordt dan gegeven. De eigenaar is echt heel betrokken bij de stal en leert nog elke dag bij. Veel gaat in overleg met alle klanten. Ze zijn constant bezig met verbeteringen. Ik heb er een paard bijgereden.

Rose94Jarig
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:55

Stal Aarderhoeve is gestopt maar op die locatie is wel weer een start gemaakt met pensionstalling. Alleen heet het nu geen Aarderhoeve meer en heeft het een andere eigenaar.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:24

Hooi of kuil, Bellatrix?
Goed om te lezen dat ze met verbeteringen bezig zijn :j

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:32

Rose94 schreef:
Stal Aarderhoeve is gestopt maar op die locatie is wel weer een start gemaakt met pensionstalling. Alleen heet het nu geen Aarderhoeve meer en heeft het een andere eigenaar.


Huh?!? Stal Aarderhoeve moest toch stoppen omdat het boerenbedrijf dat er zit (en van wie het land en de opstallen zijn) het land nodig heeft/had voor zijn koeien?
Het was volgens mij geen vrijwillige stop van de vorige pensionhoudster namelijk.
Gek dat er nu dan weer iemand in zit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Stalling gezocht vanaf Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:49

Dat was volgens mij idd niet vrijwillig.

En ik dacht hooit maar ik weet eerlijk gezegd niet altijd het verschil in hooi of kuil.

Rose94Jarig
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:05

_Lucifertje schreef:
Rose94 schreef:
Stal Aarderhoeve is gestopt maar op die locatie is wel weer een start gemaakt met pensionstalling. Alleen heet het nu geen Aarderhoeve meer en heeft het een andere eigenaar.


Huh?!? Stal Aarderhoeve moest toch stoppen omdat het boerenbedrijf dat er zit (en van wie het land en de opstallen zijn) het land nodig heeft/had voor zijn koeien?
Het was volgens mij geen vrijwillige stop van de vorige pensionhoudster namelijk.
Gek dat er nu dan weer iemand in zit.

Diegene van wie het land en de stallen zijn heeft er nu zelf pension paarden staan. Sommige oude klanten van stal Aarderhoeve zijn weer terug gekomen en staan er nu weer.

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:25

Aarderhoeve gestopt? Had ik ook niet meegekregen. Kan mij er vanuit de eigenaren van het pand wel iets bij voorstellen.

glitterwolk
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 13:20

Rose94 schreef:
Stal Aarderhoeve is gestopt maar op die locatie is wel weer een start gemaakt met pensionstalling. Alleen heet het nu geen Aarderhoeve meer en heeft het een andere eigenaar.


Enig idee hoe dan in contant te komen met de nieuwe eigenaren toevallig? Ik kan er online niks over vinden namelijk