Pensionstal in enschede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romymayte
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-02-19

Pensionstal in enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 21:12

Omdat ik in de komende jaren graag een eigen pensionstal wil beginnen in Enschede, wilde ik graag weten of er mensen zijn in Enschede en omgeving, die het moeilijk vinden een leuke pensionstal te vinden.

Zo ja:

- wat zijn jullie eisen voor een pensionstal?
- hoe denken jullie over de prijs? (Wat is volgens jullie redelijk)
- wat vinden jullie echt een belangrijk punt aan een pensionstal?


Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:48


Over de IJssel

roosbent123
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:46

Zou wel leuk zijn ik zoek al een tijdje naar een stal wat dichtbij is !

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:22

Veel buiten (elke dag , hele jaar door) en dan niet op een postzegeltje, maar een fatsoenlijk stuk. het mag in de winter best op een paddock, maar dan wel overdag hooi bijgevoerd krijgen. Ruime stallen en niet 3 x 3. Ze moeten nog wel kunnen draaien en languit kunnen liggen. Een binnenbak vind ik niet perse noodzakelijk, mits er een goede buitenbak is ( met verlichting). Een plek om af te spuiten.
Eigen keuze voor krachtvoer. Ik hoef geen luxe zoals een solarium. Warm water zou wel makkelijk zijn. Dat mag van mij met een muntautomaat. En een toilet op stal. Prijs: 250,= tot 300,= .

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Romymayte
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 21:44

Mijn idee is om binnen nu en 3 jaar mijn plan te realiseren, dus dat duurt nog even. Ik begrijp heel goed dat een goede stal vinden moeilijk is en elke stal doet het weer anders. Iedereen wil natuurlijk het beste voor zijn of haar paard. Ik wil daarom ook het verschil maken door anders te zijn dan de rest en de klant tegemoet komen. Het is super leuk als er een uitgebreide mening word gegeven daar word ik alleen maar wijzer van :)

Ik hoop dat dit topic open mag blijven, mocht ik tegen die tijd mijn droom hebben gerealiseerd kan ik jullie dat laten weten!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Pensionstal in enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:09

Mijn paarden staan aan huis, maar wat ik overal om mij heen hoor is dat veel weidegang toch echt een must is! En dat is moeilijk vinden in deze omgeving, een plek waar de paarden het hele jaar door bijna de hele dag naar buiten mogen. En dan idd niet een klein stukje grond. Ruimere stallen zou ik zeker doen wanneer je nieuw begint. Voor mijzelf zou ik als ik de paarden aan huis opgaf, dat doen voor een stukje luxe, dus binnenbak, solarium en een stukje cross terrein zou ook gaaf zijn. Maar veel weidegang en een ruime stal zou al een heel mooi begin zijn, de rest is gewoon extra luxe, haha. Naast faciliteiten vind ik goede communicatie heel fijn. Daar ging het in het verleden wel eens mis op pension, niet gebeld worden wanneer je paard ziek is etc, voer veranderen, noem het maar. Ook denk ik dat het voor paarden met een (medische) beperking wel eens moeilijk is om stalling op maat te vinden. Ik heb ze wel eens gehad die niet met anderen samen wilden spelen en toch naar buiten mochten alleen naast de anderen, dat was super luxe en heb ik zeer gewaardeerd. Of dan rekening houden met speciale voerwensen etc. Ik heb nu een pony met COPD op stal, dus stofvrije bodembedekking, staat in een buitenstal bij slecht weer en zoveel mogelijk buiten en krijgt nat hooi. Zou ik deze pony nu op pension moeten gaan zetten, zou ik niet weten waar ik hem in deze regio moet laten.

XXTien1979
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Pensionstal in enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:32

Veel weidegang en dan het hele jaar door is in deze regio zéér gewild en zéér slecht te vinden helaas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers