paard doorrijden, daarna verkopen ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 16:25

pluisje88 schreef:
Nou bij ons op stal heeft iemand een projectje als dit gedaan met een Arabofries.. geKocht voor 4000,- in een half jaar doorgereden en eerste keer mee op concours gestart in de m2. Meteen een paar winstpunten. Na een maand of 7 stond dit dier te koop voor 14.500. Binnen een paar dagen de eerste kijkers en binnen een week verkocht. Precieze bedrag weet ik niet maar meer dan 10 heeft deze echt zeker weten opgeleverd. Dus ja, het kan wel.


Bedankt voor je reactie! Ik zie indd ook veel arabo Friezen voorbij komen die echt wel voor dit bedrag weg gaan... ik ga waarschijnlijk donderdag bij hem kijken ik hou jullie op de hoogte

celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 16:26

wendyh schreef:
Is er een mogelijkheid om het paard ook voor de kar te beleren? Dat maakt een Arobo Fries wel weer wat meer waard denk ik.


Daar heb ik echt helemaal geen verstand van :')

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:59

Ik heb dat in het verleden ook wel eens gedaan. Of je winst maakt is ook afhankelijk van hoe snel je het paard doorverkoopt. Zeker als je marge al niet al te groot is. Een maand extra houden is zomaar een paar honderd euro ten koste van je marge.
Arabo friezen heb ik weinig verstand van.
7000 euro is wel een prijsklasse waar kopers "iets" verwachten. Ze hebben vaak een wensenlijst... dat vond ik niet altijd even makkelijk.
In de prijsklasse daaronder hebben mensen minder verwachtingen en zoeken ze gewoon een eerlijk, leuk paard. In de prijsklasse richting de 10.000 moet het paard wel echt op een bepaald niveau zijn... dus inderdaad bijv M2 of goed papier (en aanleg).
Dit is een beetje over een kam scheren natuurlijk, maar dat is in grote lijnen mijn ervaring.