Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bubbleee

Berichten: 869
Geregistreerd: 23-04-11

Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-20 20:32

En waar kan je die beter vinden dan op Bokt?

Om het even samen te vatten, in de winkel waar ik werk openen we eind september een nieuwe ruitersport afdeling, supergaaf dus!

Deze komt op de bovenverdieping en is toegankelijk via een trap.
Om het een beetje leuk aan te kleden, willen we een levensgrote sticker/fotobehang / whatever, laten printen, en die bij de trap plakken.

Het idee moet dus een beetje worden, dat er een paard (met ruiter, hindernis oid) de trap op 'springt' en de klanten 'meeneemt' naar boven.
Dit alles ter verduidelijking dat de ruitersport op de bovenverdieping is.

Op google zijn prachtige foto's te vinden, maar die zijn helaas niet zomaar legaal te gebruiken.
Heb jij een (RAW) geschoten foto, en vind je het leuk om als reclame te dienen in onze winkel? Of andere suggesties?
Alles is welkom! :D


zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:58

Ken genoeg eventing fotografen die prachtige fotos hebben!
Misschien kan je eens via Facebook een berichtje sturen naar odd fotografie of esveo

x_janss

Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Woerden

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:21

Esveo fotografie is zeker een aanrader met hele gave foto's! :j

Life's a bitch, a wise man said, no matter what you end up dead and all that you can wish for is a friend :j

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:50

Het lijkt me logisch dat je voor zo’n bepalende foto wel budget reserveert als winkel

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:53

troi schreef:
Het lijkt me logisch dat je voor zo’n bepalende foto wel budget reserveert als winkel


Of een fotograaf vindt het een eer en vindt het mooi voor het portfolio.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:04

Nabster schreef:
troi schreef:
Het lijkt me logisch dat je voor zo’n bepalende foto wel budget reserveert als winkel


Of een fotograaf vindt het een eer en vindt het mooi voor het portfolio.


Of de fotograaf vindt het een eer EN krijgt gewoon betaald, wat de eer alleen maar groter maakt volgens mij, en het niet minder mooi voor het portfolio :D

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:08

Nabster schreef:
troi schreef:
Het lijkt me logisch dat je voor zo’n bepalende foto wel budget reserveert als winkel


Of een fotograaf vindt het een eer en vindt het mooi voor het portfolio.


Van eer/portfolio kan je je huur niet betalen ;)

Misschien heb je geluk maar je hebt meer kans op een mooie foto als je budget reserveert en een professionele fotograaf kan betalen.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:08

NikkiDeKerf schreef:
Nabster schreef:
Het lijkt me logisch dat je voor zo’n bepalende foto wel budget reserveert als winkel
[]

Of een fotograaf vindt het een eer en vindt het mooi voor het portfolio.


Of de fotograaf vindt het een eer EN krijgt gewoon betaald, wat de eer alleen maar groter maakt volgens mij, en het niet minder mooi voor het portfolio :D


Idd! Het gaat hier ook niet om een goed doel natuurlijk..
Laatst bijgewerkt door troi op 31-08-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:09

Vind inderdaad niet dat je kan verwachten dat een fotograaf gratis haar RAW foto zomaar weggeeft voor de eer, wil de winkel er niet voor betalen?

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:42

Heb je al op Pixabay of Canva gekeken? Beide zijn gratis te gebruiken

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 06:09

Afbeelding
Je mag mijn foto wel gebruiken.

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 06:24

Sim, ben jij Esveo fotografie?

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 06:59

Maar TS schrijft toch nergens dat ze niet wilt betalen? Of lees ik daar overheen?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:22

Ik zou inderdaad wat fotograven gaan benaderen. Misschien hoeven ze er nkks voor of een klein bedrag.

Hier weet je namelijk ook niet of de foto door hun zelf is gemaakt.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:38

Er staat inderdaad nergens dat TS en niet voor betalen, maar helaas is dat vaak bij dit soort zaken wel het geval. Doorgaans is het ontwetendheid

Kijk voor de grap eens op de website van Stichting foto anoniem. Hierop staan bedragen vermeld voor het gebruiken van foto’s voor verschillende doeleinden. Letter op dat deze bedragen per jaar gefactureerd worden.
http://fotoanoniem.nl/tarievenlijst-fotoanoniem/

Wij als fotograven doen ook ons werk en hebben daar gewoon normaal voor betaald worden, net als jij graag je loonstrook en bijbehorend salaris wilt ontvangen aan het einde van de maand

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:41

kamsel schreef:
Sim, ben jij Esveo fotografie?

Denk eerder de ruiter? Dus dan kan je deze foto niet aanbieden, of je moet idd esveo zijn?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:46

Liselot schreef:
Wij als fotograven doen ook ons werk en hebben daar gewoon normaal voor betaald worden, net als jij graag je loonstrook en bijbehorend salaris wilt ontvangen aan het einde van de maand

Sluit ik me volledig bij aan. Natuurlijk is het altijd leuk voor de fotograaf. Maar het komt zelden tot vrijwel nooit voor dat een klant gaat vragen wie de foto heeft gemaakt, en de fotograaf inhuurt. Dus promotie kan ik het nooit echt noemen.

Mijn werk hangt muurgroot in de Decathlon Arnhem. Is toen die tijd netjes voor betaald. Kijkt ook een stuk prettiger kan ik je vertellen. :o Van "wat een mooie foto" kan ik geen lunch betalen, laat staan een huis.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:48

Het probleem is dat heel veel mensen niet weten het het zit met auteursrecht!

Ook als je zelf op de foto staat maar die is gemaakt door een fotograaf dan blijven de rechten bij de fotograaf. Als je die foto gekocht hebt dan mag je die voor eigen gebruik gebruiken maar niet door bijv commerciële bedrijven laten gebruiken als reclame. Daar heb je expliciet toestemming voor nodig van de fotograaf. In het geval van sim dus door esveo fotografie. Anders kan het bedrijf van TS een flinke rekening verwachten als esveo fotografie er achter komt dat hun foto zonder toestemming is gebruikt in een winkel.

Bubbleee

Berichten: 869
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Gezocht: Foto van springpaard voor in winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 08:09

Over betalen heb ik het in de OP inderdaad niet over gehad. Maar er mag zeker een vergoeding tegenover staan.
Heb inmiddels contact gezocht met Odd Fotografie.

Het is ingewikkelder dat zowel fotograaf als persoon die gefotografeerd is toestemming moet geven, zoals ik begreep.

Bedankt voor alle tips tot dusver! :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:12

KimD schreef:
Maar TS schrijft toch nergens dat ze niet wilt betalen? Of lees ik daar overheen?

Niet letterlijk, maar dat is wel hoe dit:
''Op google zijn prachtige foto's te vinden, maar die zijn helaas niet zomaar legaal te gebruiken.
Heb jij een (RAW) geschoten foto, en vind je het leuk om als reclame te dienen in onze winkel?
''
op mij overkomt.

TS, je vraagt om suggesties. Mijn suggestie is dat als er geen budget is om dit te kopen jullie gewoon zelf een foto maken. Wordt waarschijnlijk niet zo mooi als door een prof, maar alle waar naar zijn geld.

koeien op de weg...

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:33

Ts, Maarten mag foto’s waar ik op sta wel gebruiken. Mijn paard staat er alleen altijd een stuk beter op dan ik..

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:04

c_alsemgeest schreef:
kamsel schreef:
Sim, ben jij Esveo fotografie?

Denk eerder de ruiter? Dus dan kan je deze foto niet aanbieden, of je moet idd esveo zijn?


Waarom niet? Ik heb deze foto gekocht?
Snap niks van portretrechten enzo hoor.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:11

Sim schreef:
[ [url=m/5vhF46.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je mag mijn foto wel gebruiken.


Dit mag dus niet. Als foto's voor commerciële doeleinden gebruikt worden moet zowel de fotograaf (auteursrecht) als de persoon erop (portretrecht) hier toestemming voor geven.
Heb je toestemming van de fotograaf?

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:43

Sim schreef:
Waarom niet? Ik heb deze foto gekocht?
Snap niks van portretrechten enzo hoor.


Je betaald voor het gebruiksrecht; daarmee is de foto nog niet van jou. ;)
Het auteursrecht ligt altijd bij de fotograaf, dus deze bepaald waarvoor een foto gebruikt mag worden. Bij aankoop zie je daarom ook staan dat een foto bv alleen voor privégebruik is. In dit geval is het afdrukken voor in de ruitersportzaak commercieel gebruik en daarvoor moet apart betaald worden.

Daarnaast speelt het portretrecht. Omdat jij herkenbaar op de foto staat, moet dat met jou geregeld worden. Jij geeft schriftelijke toestemming dat de foto voor deze toepassing gebruikt mag worden. Wordt dat niet geregeld, dan kun jij eisen dat de foto verwijdert wordt op basis van dit portretrecht.

Kort gezegd: als je geen toestemming van de fotograaf hebt, kan deze een schadevergoeding eisen voor het onrechtmatig gebruik.
Als je geen toestemming hebt van diegene die op de foto staat ( de geportretteerde), kan deze eisen de foto te verwijderen. :)

Maarten /3 /3 /3 /3 /3
--> Internet/Facebook: http://www.oddfotografie.nl, https://www.facebook.com/oddfotografie en http://www.odd-ict.nl
--> Mail: contact @ oddfotografie.nl Tel.: 06-20067112

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:51

odD_Fotos schreef:
Sim schreef:
Waarom niet? Ik heb deze foto gekocht?
Snap niks van portretrechten enzo hoor.


Je betaald voor het gebruiksrecht; daarmee is de foto nog niet van jou. ;)
Het auteursrecht ligt altijd bij de fotograaf, dus deze bepaald waarvoor een foto gebruikt mag worden. Bij aankoop zie je daarom ook staan dat een foto bv alleen voor privégebruik is. In dit geval is het afdrukken voor in de ruitersportzaak commercieel gebruik en daarvoor moet apart betaald worden.

Daarnaast speelt het portretrecht. Omdat jij herkenbaar op de foto staat, moet dat met jou geregeld worden. Jij geeft schriftelijke toestemming dat de foto voor deze toepassing gebruikt mag worden. Wordt dat niet geregeld, dan kun jij eisen dat de foto verwijdert wordt op basis van dit portretrecht.

Kort gezegd: als je geen toestemming van de fotograaf hebt, kan deze een schadevergoeding eisen voor het onrechtmatig gebruik.
Als je geen toestemming hebt van diegene die op de foto staat ( de geportretteerde), kan deze eisen de foto te verwijderen. :)


Ah! Heel duidelijk nu. Dank je!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrightBren, OmgiliBot, Temeraire en 63 bezoekers