Ervaring met Troyan Stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ittakesmore
Berichten: 168
Geregistreerd: 03-08-11
Woonplaats: Arnhem

Ervaring met Troyan Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 17:59

Ik zoek mensen die hier een paard vandaan hebben of iemand kennen die er een paard vandaan hebben.
Ik hoorde al dat hij een karaktertje heeft.. merkte sowieso dat het een typische verkoper is. Beweerde zijn paarden niet voor minder dan 9000 te verkopen omdat hij anders al meer geld kwijt was er mee. Maar op E-horses staan er meerdere onder die prijs. Maar goed, ik wil vooral weten hoe de paarden echt bevallen en of het een rit van 4 uur waard is. Verder lijkt alles wel netjes en online kan ik alleen maar wisselende ervaringen vinden maar geen echt extreem negatieve.. Dus wie heeft er een eigen ervaring? :Y) Mag op ook op Dm! :o


ittakesmore
Berichten: 168
Geregistreerd: 03-08-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Ervaring met Troyan Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-20 22:46

Niemand verder? ;o

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:19

De naam
klinkt al verdacht! Waarom een handelaar? Kan je niet beter een zoekopdracht doen op Marktplaats? En dus bij een particulier kopen

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

ittakesmore
Berichten: 168
Geregistreerd: 03-08-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-20 08:02

Amalarab schreef:
De naam
klinkt al verdacht! Waarom een handelaar? Kan je niet beter een zoekopdracht doen op Marktplaats? En dus bij een particulier kopen


Er staan vrij weinig paarden te koop op dit moment, het alternatief is naar spanje gaan. Maar aan bemiddelaars ben je ook een behoorlijke smak geld kwijt. Zelf heb ik niemand in mijn kring die er echt in thuis is en in Spanje zelf word er extreem veel gesjoemelt met dingen. Zonder een potje van 15k lijkt het dan onmogelijk zonder bemiddelaar.

Ik zoek namelijk een vrij uniek geval gezien mijn lengte van 1.80. Moet dus wel een paard aan maat nemen.. Wat met deze rassen al vrij lastig is soms.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:54

ittakesmore schreef:
Ik zoek namelijk een vrij uniek geval gezien mijn lengte van 1.80. Moet dus wel een paard aan maat nemen.. Wat met deze rassen al vrij lastig is soms.

De vraag is of je dan niet beter voor een ander ras kan gaan, je maakt het jezelf wel erg moeilijk zo namelijk.

koeien op de weg...

Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met Troyan Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:35

Vind ik niet nodig hoor, ik ben 1.75 met hele lange benen, maar ik pas prima op lusitano's of pre's van 1.48 mtr :P Ik rijd er nu eentje die is ongeveer 1.55 mtr en dat is echt meer dan prima hoor. Ik kom niet eens met mn benen onder het zadel vandaan. Zij is dan ook best rondgeribt. Dus je hoeft echt niet voor een kasteel van 1.70 mtr te gaan :)

Earth het reisbureau.

chocky84
Berichten: 151
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Ervaring met Troyan Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:53

Een van mijn stalgenootjes heeft hier onlangs een paard gekocht. Het paard bleek niet rad te zijn en is afgekeurd na een bezoek aan de kliniek. De röntgenfoto's die bij het paard zaten bij aankoop bleken niet van dit paard te zijn. Na lang juridisch getouwtrek is dit paard uiteindelijk weer terug gegaan en staat nu weer te koop. Onbetrouwbaar adres dus!


DeniseA
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-01-21

Nieuw bericht Geplaatst: 18-01-21 20:21

N.a.v. meerdere verzoeken van bokkers heb ik een bokt.nl account aangemaakt om mijn nare ervaring met Troyan Stables te kunnen delen:

In september 2020 zijn we naar zijn imponerende stal in België afgereisd voor een driejarige onbeleerde PRE, Pancho VP. In oktober werd Pancho VP bij ons op stal geleverd, maar na enkele dagen vertoonde hij kreupelheden. We zijn direct naar onze dierenarts gegaan en daar bleek het paard biomechanisch niet in orde te zijn. De prognose en vooruitzichten van Pancho waren ronduit slecht: https://www.youtube.com/watch?v=b3zptNL7JLo

Volgens het koopcontract konden we binnen 15 dagen na levering van de aankoop afzien, maar Xavier wilde hier niets van weten en reageerde niet meer op onze contactverzoeken. Ook de in gebreke stelling had geen effect. Uiteindelijk hebben we drastische juridische middelen moeten inzetten om Xavier aan zijn eigen verkoopvoorwaarden te houden.

Pancho VP is uiteindelijk in januari 2021 opgehaald en staat alweer een paar dagen later te koop.

Wij hebben een aantal zeer heftige maanden achter de rug. Dankzij Xavier hebben we volledig ons vertrouwen en plezier in de paardenwereld verloren. Daarnaast zijn we een aantal duizenden euro's aan advocatenkosten armer.

Een tip die ik graag wil meegeven aan iedereen: Ga NOOIT uit van een eerder gemaakt röntgenologisch keuringsrapport. Laat ALTIJD zelf een klinische en röntgenologische keuring uitvoeren waar je bij bent! Dit kan je veel ellende besparen.

daantje31
Berichten: 125
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Oosterbeek

Re: Ervaring met Troyan Stables

Nieuw bericht Geplaatst: 18-01-21 20:33

Behoorlijk heftig filmpje van Pancho, super triest, zo mooi en zo jong....die gaat nog heel vaak verkocht worden en ellende krijgen, ben ik bang.
Zou absoluut verboden moeten worden dit soort praktijken, hoop ellende voor dier en mens!

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Nieuw bericht Geplaatst: 18-01-21 20:37

Jeetje dat filmpje, lijkt me ook lastig om hem terug te doen en hem dan weer te koop te zien staan.

Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met Troyan Stables

Nieuw bericht Geplaatst: 18-01-21 21:04

Oh wat sneu om te zien zeg, echt om verdrietig van te worden :( :n

Earth het reisbureau.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaring met Troyan Stables

Nieuw bericht Geplaatst: 18-01-21 21:47

Wat een smerige praktijken toch van bovengenoemde stal!

Don't take anything for granted

Paard2510
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-01-21

Nieuw bericht Geplaatst: 19-01-21 21:40

Nu staat dit paard te koop bij de pre/Andalusier groep! Echt te bizar voor woorden wat er met dit paard gebeurd!

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Nieuw bericht Geplaatst: 19-01-21 22:09

Paard2510 schreef:
Nu staat dit paard te koop bij de pre/Andalusier groep! Echt te bizar voor woorden wat er met dit paard gebeurd!


:( :( :(

Don't take anything for granted


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Julia_Romeo en 47 bezoekers