Werken als paraveterinair

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zdw
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-20

Werken als paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 14:27

Hoi!

In September ga ik beginnen aan de opleiding Paraveterinair. Na de open dag was ik super enthousiast. Nu lees ik overal dat het weggegooid geld zou zijn, dat er amper werk in te vinden is en dat het geen drol verdient. Veel wat ik erover las was wel van zo’n 5-10 jaar geleden. Ik begin nu toch te twijfelen of dit geen foute keuze is geweest. Iemand die ervaringen heeft met hoe de arbeidsmarkt nu is en de salarissen?

Alvast bedankt! :)

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:33

Ik zou direct gaan netwerken... ;)
Bel of mail de plaatselijke dierenarts/veearts eens of je vragen mag stellen. Een dag meelopen kan door corona misschien niet.
Dit omdat je graag de opleiding voor dierenartsassistente wilt doen en wilt kijken hoe het werk nu daadwerkelijk is. Dan kun je ook meteen vragen hoe hun tegen baankansen aankijken. Daarnaast netwerk je al, wie weet kun je dan later via hun stagelopen... ;)

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Werken als paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:36

Ik begrijp juist dat er veel vacatures zijn op het moment. Hoe dst over 4 jaar gaat zijn, geen idee natuurlijk. Dat je niet de wereld verdient, tja dat is onveranderd...

Zdw
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-20

Re: Werken als paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 14:39

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ga volgende week een dagje meelopen, dan ga ik het gelijk vragen! Ik ben nu 19 en doe de opleiding in een versnelt traject van 2 jaar ivm mijn HAVO diploma dus met 21 zou ik klaar kunnen zijn. Dan zou ik altijd nog wat anders kunnen doen, helaas op HBO niveau amper wat te vinden met dieren...

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:41

Ik heb zelf de opleiding gedaan en ben niet in een praktijk gaan werken. Het klopt dat het niet super goed verdient en daarnaast zijn veel banen ook parttime. Dat neemt niet weg dat diegene die er echt voor gaan wel een kans maken. Er zijn gewoon heel veel meisjes die dierenartsassistente willen worden en alleen de besten blijven over.

Dus als je heel zeker weet dat je dit wilt, laat je dan niet weerhouden.

Daarnaast is het vragen aan een dierenarts bij jou in de buurt ook een goede tip, en vraag dan niet alleen hoe het bij hun gaat maar ook hoe het in jouw regio zit.

Veel succes in ieder geval!!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:42

Om een beeld te krijgen kun je gewoon Googlen op vacatures paraveterinair en kijken wat nu een beetje de vacatures zijn.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:46

Ik heb zelf ooit de opleiding paraveterinair gedaan en behalve wat invalwerk op mijn stage-adres nooit werk gevonden, ik ben dus vrij snel wat anders gaan doen.
Toevallig sprak ik laatst drie verschillende dierenartsen en assistentes en zij zeggen dat er nog steeds heel erg weinig werk te vinden is, als er al werk is een vast contract er vrijwel nooit in zit en een fulltime baan al helemaal niet.

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:54

Zdw schreef:
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ga volgende week een dagje meelopen, dan ga ik het gelijk vragen! Ik ben nu 19 en doe de opleiding in een versnelt traject van 2 jaar ivm mijn HAVO diploma dus met 21 zou ik klaar kunnen zijn. Dan zou ik altijd nog wat anders kunnen doen, helaas op HBO niveau amper wat te vinden met dieren...


Ik heb ook een versneld traject gedaan! Ga je toevallig bij Aeres Barneveld de opleiding volgen?

Zelf heb ik na mijn opleiding geen baan kunnen vinden omdat er toen (ik ben afgestudeerd in 2015) geen vacatures waren. Ik heb een jaar thuis gezeten voor ik ben begonnen met een HBO opleiding in de zorg. Geen moment spijt van gehad! Mijn huidige baan is ook ontzettend leuk en gaat toch wel heel wat meer verdienen :Y)

Een aantal vriendinnen van mij konden blijven werken bij hun laatste stage adres maar die zeggen idd ook dat het niet veel verdiend. Eentje begint nu idd al over stoppen en doorleren.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Werken als paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:56

Ik stuur even een pb.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:57

Mijn zus deed paardenhouderij en paraveterinair, maar heeft er geen werk in gevonden.

Denk dat je geluk moet hebben direct bij je stage een baan kunt krijgen. Daarna word de kans op een baan kleiner en kleiner. Er zijn zoveel mensen die het werk willen doen, dat er altijd wel iemand is net van de opleiding en dus alle kennis nog op peil of iemand met langere ervaring.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:58

Dit topic hoort op school, studie en werk maar omdat de topicstarter te weinig berichten hiervoor heeft kan ik het topic niet verplaatsen en moet ik hier een slotje op zetten.
Via de zoekfunctie is wel het een en ander aan informatie te vinden.