Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:38

Naast country stables heb je ook Stal pen aubert, in de winter worden ze in de molen gezet (werkmolen als je echt geen tijd hebt of tegen betaling laten rijden). In de zomer/zodra het droog genoeg is echter mega landen in kleine kuddes (2/6 paarden ongeveer). Weide seizoen eindigt wanneer het echt te nat wordt dus niet per sé stipte dag. In de winter kan je wel zelf binnen/buiten zetten waar je ook kan longeren (soort vierkant landje) maar dan moet daar wel plaats zijn (kan je afstemmen). Ook belangrijk; grote stallen! Mijne is 1,72m dus past niet in 3x3m


Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:41

Nog toe te voegen aan je lijstje:
Stal Jacobshoeve in Reeuwijk/Bodegraven.
In de winter dagdeel paddock van 3 uur. Of dagpaddock (vanaf 2 paarden bij rlkaar), van 9 tot half 5

mariekie
Berichten: 5156
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:28

ebi_tempura schreef:
Hoelang komen de paarden buiten in stal van der spek zevenhuizen? En hoe zit het met binnen/buiten zetten en mestten?


Ben daar pas geweest, weet niet meer precies hoelang.
De rede dat ik afhaakte was dat ze op zondag gesloten zijn helaas.

TinkerRosco

Berichten: 54
Geregistreerd: 06-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:46

zwerfkat schreef:
Ik lees mee.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar stallen in de driehoek Zevenhuizen - Waddinxveen - Moordrecht, weet iemand of daar eentje zit waar paarden in de winter ook veel naar buiten kunnen?


Ik denk dat de stal waar ik sta dicht in de buurt komt.

- Moordrecht
- Een buitenbak (en mini binnenbak)
- Een plek waar je ook buiten kan rijden in de omgeving, nl 25 min stappen tot aan het bos.
- Je paard kan overdag buiten in de paddock in winter met vriendjes. Hiervoor heb je 1 x in de week een dienst voor binnen en buiten zetten.
- in de zomer 24/7 in de wei (kan ook op stal snachts)
- 2/3 per dag ruwvoer
- Rond de 300 per maand

Uitmesten doen wij allen zelf.

Ik sta hier prima. De dieren staan op 1, en er is altijd overal een oplossing voor.

You see a beast, i see my best friend

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:15

Ik geef dit topic even een schopje. Vind het stallingsaanbod in deze omgeving echt een doffe ellende. Wil mijn paarden 6+ uur buiten in de winter, zomer weiland hele dag, normale bak en uitrijmogelijkheden. Maar deze eisen zijn cumulatief onmogelijk heb ik gemerkt. Luxe hoef ik niet. Alleen dat mijn paarden goed staan. Doe het zelf: ook geen probleem.

Toch benieuwd of er mensen zijn die nog wat gevonden hebben dat hier niet is genoemd. Heb de meeste stallen op de lijst bezocht met voldoende uren buiten maar het is het gewoon niet allemaal. Inmiddels heb ik mijn zoekveld vergroot maar makkelijk is het niet. Budget heb ik niet.

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:41

Misschien al geprobeerd hoor, maar al een gezocht advertentie op marktplaats gezet?
Toevallig weet ik niets, maar er zijn ook veel kleinschalige privestallen in deze omgeving die misschien een plekje over hebben. En daar moet je natuurlijk maar net weet van hebben, via marktplaats of facebook kom je daar sneller achter als dat je zelf moet zoeken.
Zeker die 6+ uur buiten per dag in de winter is een lastige eis, daar zul je niet snel voor slagen bij een grotere stal als ze geen paddockparadise etc zijn. Bij een privestal met weinig paarden gaat dat allemaal veel makkelijker. Deze omgeving heeft veelal geen geschikte bodem voor weidegang, paddock is bijna de enigste manier om ze in de winter een buiten te bieden.
Succes!

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:07

Ja klopt die heb ik ook staan. Wel wat reacties gehad maar toch allemaal net niet. Ze hoeven ‘s winters niet in het weiland want dat is niet reeel hier. Paddock is dikke prima en vinden ze ook niet erg. Maar er zijn ook veel stallen waar alleen een paddock is en dat vind ik dan weer niks. Ik gun het ze om ‘s zomers lekker in het land te kunnen struinen.

Ik sta nu goed overigens, ook privé, maar het kan gewoon nog zo veel beter. Heb dus ook geen haast met de zoektocht maar mocht er wat moois langs komen dan is dat super meegenomen.

Misschien maar gewoon verhuizen en de paarden meenemen :').

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-21 19:12

Nee helaas.. Ik heb in de tussentijd wel nog De Paap en Anink "ontdekt" als best geschikte stallen, maar voldoen beide ook niet aan jouw wensen. Bij de Blesruiters is ook een plekje vrij, maar krijg de indruk dat je meerdere paarden hebt.

Ik overweeg overigens ook serieus om zelf te verhuizen :D

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:54

beegee schreef:
Ja klopt die heb ik ook staan. Wel wat reacties gehad maar toch allemaal net niet. Ze hoeven ‘s winters niet in het weiland want dat is niet reeel hier. Paddock is dikke prima en vinden ze ook niet erg. Maar er zijn ook veel stallen waar alleen een paddock is en dat vind ik dan weer niks. Ik gun het ze om ‘s zomers lekker in het land te kunnen struinen.

Ik sta nu goed overigens, ook privé, maar het kan gewoon nog zo veel beter. Heb dus ook geen haast met de zoektocht maar mocht er wat moois langs komen dan is dat super meegenomen.

Misschien maar gewoon verhuizen en de paarden meenemen :').


Hier zelfde verhaal... had top plekje in Katwijk maar zelf verhuisd naar Zoetermeer dus werd te ver weg. Nu een plekje rondom Zoetermeer vinden waar ze veel buiten staan en hooi buiten krijgen.. heel moeilijk te vinden. Sta nu in Hazerswoude maar totaal geen leuke uitrijmogelijkheden en dat mis ik enorm.

Sofie (l)

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:15

Inderdaad moeilijk te vinden. Word weleens jaloers als ik zie wat mensen voor 250-300 euro kunnen krijgen in andere omgevingen, daar zakt mijn broek echt van af :oo

Het is gewoon jammer dat het als normaal wordt gezien dat een paard 2-4u naar buiten gaat. En daar wordt ook gewoon opscheppend over geadverteerd! Wel 2 uur buiten! Wat een luxe!

Als ik aangeef mijn sportpaarden het liefst de hele dag buiten te hebben, krijg ik ook verbaasde blikken. Je ziet mensen bijna denken: die hoort toch in bubbeltjesplastic op stal? Nee, hoor, liefst hele dag buiten in een mooie droge paddock (‘s winters dan) met vrienden en (schokkend, I know) ruwvoer. Dat laatste is ook echt een dingetje.

Hoe meer stallen ik bezoek hoe droeviger ik er van word. Tijd dat ik een huis met stallen ga kopen. Probleem opgelost. Je zou bijna terug verhuizen of niet Myrthe :')

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:56

Na m'n laatste post ben ik met m'n merrie van box verhuist op de Veerstalhoeve. Ze staat nu overdag 6 uur buiten, in blokken van 2 uur. Inderdaad geen ruwvoer buiten, maar dat overleven ze wel voor die 2 uur. Wel wisseldiensten en gewoon zelf mesten en dergelijke.
Mijn hengst staat all-in (opfok) in Stolwijk, waar hij zo'n 8 uur per dag buiten komt, alleen dan ook zonder eten. Wel in blokken van 4 uur en tussendoor paar uurtjes op stal.
Ze zijn te vinden, maar je levert dan wel op andere dingen in. Beide paarden samen ben ik nog geen 500 euro aan stalling kwijt per maand.

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:52

beegee schreef:
Inderdaad moeilijk te vinden. Word weleens jaloers als ik zie wat mensen voor 250-300 euro kunnen krijgen in andere omgevingen, daar zakt mijn broek echt van af :oo

Het is gewoon jammer dat het als normaal wordt gezien dat een paard 2-4u naar buiten gaat. En daar wordt ook gewoon opscheppend over geadverteerd! Wel 2 uur buiten! Wat een luxe!

Als ik aangeef mijn sportpaarden het liefst de hele dag buiten te hebben, krijg ik ook verbaasde blikken. Je ziet mensen bijna denken: die hoort toch in bubbeltjesplastic op stal? Nee, hoor, liefst hele dag buiten in een mooie droge paddock (‘s winters dan) met vrienden en (schokkend, I know) ruwvoer. Dat laatste is ook echt een dingetje.

Hoe meer stallen ik bezoek hoe droeviger ik er van word. Tijd dat ik een huis met stallen ga kopen. Probleem opgelost. Je zou bijna terug verhuizen of niet Myrthe :')


Echt hoor! En heel droevig ook vaak de “paddockjes” lijkt net een box vaak of met zijn allen op een klein stukje. We gaan verhuizen ;-)

Sofie (l)

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:58

Diertjec schreef:
Na m'n laatste post ben ik met m'n merrie van box verhuist op de Veerstalhoeve. Ze staat nu overdag 6 uur buiten, in blokken van 2 uur. Inderdaad geen ruwvoer buiten, maar dat overleven ze wel voor die 2 uur. Wel wisseldiensten en gewoon zelf mesten en dergelijke.
Mijn hengst staat all-in (opfok) in Stolwijk, waar hij zo'n 8 uur per dag buiten komt, alleen dan ook zonder eten. Wel in blokken van 4 uur en tussendoor paar uurtjes op stal.
Ze zijn te vinden, maar je levert dan wel op andere dingen in. Beide paarden samen ben ik nog geen 500 euro aan stalling kwijt per maand.


Zou het niet erg vinden om in te leveren hoor. Alleen uitrijmogelijkheden en veel buiten met hooi zijn mijn eis. Ik heb niks met in de bak rijden en mijn pony is inmiddels 24 dus doen voornamelijk stapritjes buiten maar dat is nu vooral door de woonwijk en door de polder en dat zou ik wel anders willen.

Sofie (l)

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:09

Myrthe_x schreef:
Diertjec schreef:
Na m'n laatste post ben ik met m'n merrie van box verhuist op de Veerstalhoeve. Ze staat nu overdag 6 uur buiten, in blokken van 2 uur. Inderdaad geen ruwvoer buiten, maar dat overleven ze wel voor die 2 uur. Wel wisseldiensten en gewoon zelf mesten en dergelijke.
Mijn hengst staat all-in (opfok) in Stolwijk, waar hij zo'n 8 uur per dag buiten komt, alleen dan ook zonder eten. Wel in blokken van 4 uur en tussendoor paar uurtjes op stal.
Ze zijn te vinden, maar je levert dan wel op andere dingen in. Beide paarden samen ben ik nog geen 500 euro aan stalling kwijt per maand.


Zou het niet erg vinden om in te leveren hoor. Alleen uitrijmogelijkheden en veel buiten met hooi zijn mijn eis. Ik heb niks met in de bak rijden en mijn pony is inmiddels 24 dus doen voornamelijk stapritjes buiten maar dat is nu vooral door de woonwijk en door de polder en dat zou ik wel anders willen.

Dat is heel begrijpelijk ja. Hier ook alleen maar polder. In deze omgeving iets vinden bij een leuke plek om buiten te rijden, wat geen polder is, is knap lastig volgens mij

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:27

Omgeving Zoetermeer/Pijnacker/Nootdorp/Delft is súper qua uitrijmogelijkheden. Daar kom je echt om in leuke ruiterroutes. Maar echt fijne stallen zitten er niet. Dat is toch weer jammer. Wat er zit biedt 2-4u buiten aan of helemaal 0,0. Met een belachelijke stallingsprijs er aan vast.

Leliehoeve zou voor mij zeer interessant zijn maar veel te weinig buiten. Helaas. Het staat wel te koop heb ik gezien, wie weet dat het onder een nieuwe eigenaar (als het verkocht wordt dan) anders wordt voortgezet.

mariekie
Berichten: 5156
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:09

Heeft iemand hier meer info over Reijneveld in Waddinxveen?
Mag ook per pb :-)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:17

mariekie schreef:
Heeft iemand hier meer info over Reijneveld in Waddinxveen?
Mag ook per pb :-)

Bedoel je Reijneveld in Moerkapelle?

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-21 15:53

Ik zag de advertentie van Reijneveld ook voorbij komen.. Ziet er erg netjes uit zeg! Het lijkt ook wel nieuw te zijn dus ik verwacht niet zoveel ervaringen van anderen ermee nog.. Het is dat ik zelf net ga verhuizen naar een andere stal, anders was ik daar zeker even gaan kijken.

nine1987

Berichten: 8316
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:18

De tijden op zondag vielen mij vooral op.. Ik vond het zeer bijzonder..

Afbeelding

<3 Sneakers <3

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:20

Vroeger was dit stal de gouwe. Ik heb er een aantal jaar gestaan maar zou er nu niet meer willen staan. Faciliteiten (slechte bodems) vallen erg tegen en idd de openingstijden op zondag..

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:23

Ladyson schreef:
Ik zag de advertentie van Reijneveld ook voorbij komen.. Ziet er erg netjes uit zeg! Het lijkt ook wel nieuw te zijn dus ik verwacht niet zoveel ervaringen van anderen ermee nog.. Het is dat ik zelf net ga verhuizen naar een andere stal, anders was ik daar zeker even gaan kijken.

Waar ga jij heen als ik vragen mag?

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-21 21:42

Christadk schreef:
Vroeger was dit stal de gouwe. Ik heb er een aantal jaar gestaan maar zou er nu niet meer willen staan. Faciliteiten (slechte bodems) vallen erg tegen en idd de openingstijden op zondag..


Ohh dit berichtje verandert de zaak dan wel weer, en die openingstijden had ik nog helemaal niet gespot :')

@beegee ik ga bij iemand aan huis staan in Woerden. Paarden staan lang buiten, alles wordt geregeld en er is een goede bak. Ik kan dichterbij mijn huis niks naar tevredenheid vinden en dit is een soort van volpension waardoor ik niet perse dagelijks hoef.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:10

Misschien ben ik ook wel kieskeurig qua bodems omdat mijn paard een peesblessure heeft (gehad). Dus wellicht dat een ander de bodems goed vind. Ze komen wel lekker veel buiten en ook ruim voldoende weiland!

Ladyson fijn dat je een plek hebt gevonden!

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:44

Christadk schreef:
Vroeger was dit stal de gouwe. Ik heb er een aantal jaar gestaan maar zou er nu niet meer willen staan. Faciliteiten (slechte bodems) vallen erg tegen en idd de openingstijden op zondag..



De stal is overgenomen zoals te lezen valt in de advertentie dus ook niet helemaal eerlijk om wat er toen wellicht niet oke was nu in de schoenen van de nieuwe eigenaren te schuiven. De boel is niet 1 2 3 opgeknapt en verbeterd kan ik me zo voorstellen.

Veel stallen in deze omgeving zijn op zondag helemaal gesloten.
Hier bieden ze nog de kans om je paard 's morgens te verzorgen en buiten te zetten en aan het einde van de dag weer naar binnen te halen. Zo even snel gerekend staan ze dan gemiddeld zo'n 7 uur buiten op zondag.

We'll meet again
Dont know where, dont know when
But i do know that we'll meet
Some sunny
day

Schoentje

nine1987

Berichten: 8316
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:41

easygoing schreef:
Christadk schreef:
Vroeger was dit stal de gouwe. Ik heb er een aantal jaar gestaan maar zou er nu niet meer willen staan. Faciliteiten (slechte bodems) vallen erg tegen en idd de openingstijden op zondag..



De stal is overgenomen zoals te lezen valt in de advertentie dus ook niet helemaal eerlijk om wat er toen wellicht niet oke was nu in de schoenen van de nieuwe eigenaren te schuiven. De boel is niet 1 2 3 opgeknapt en verbeterd kan ik me zo voorstellen.

Veel stallen in deze omgeving zijn op zondag helemaal gesloten.
Hier bieden ze nog de kans om je paard 's morgens te verzorgen en buiten te zetten en aan het einde van de dag weer naar binnen te halen. Zo even snel gerekend staan ze dan gemiddeld zo'n 7 uur buiten op zondag.


Zo veel ken ik er echt niet waar je op zondag niet welkom bent.. Zondag is immers op de meeste stallen de drukste dag.. Ik vind dat echt iets wat zwaar achterhaald is..

<3 Sneakers <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 3 bezoekers